Ustawodawcy Senatu USA jednogłośnie zagłosowali 10 lipca za przyjęciem ustawy, która zawiera kataklizm dla osób zaangażowanych w przemysł konopi kannabinoidowych.
Senacka Komisja ds. Środków zatwierdziła budżet na 2026 rok. Ustawa o środkach na rolnictwo, rozwój obszarów wiejskich, Agencję Żywności i Leków (FDA) i agencje powiązane z poparciem 27 członków. 136-stronicowa ustawa o wydatkach zapewnia ponad 27 miliardów dolarów uznaniowego finansowania na wsparcie rolników, społeczności wiejskich, programów żywieniowych, badań medycznych i niezliczonych kwestii mających na celu ochronę krajowych dostaw żywności.

Jednak prawodawcy zawarli również przepisy dotyczące redefinicji konopi w sposób, który zamyka „lukę, która doprowadziła do rozprzestrzeniania się nieuregulowanych odurzających produktów konopnych sprzedawanych w całym kraju”, zgodnie z podsumowanie od komisji.

Senator Mitch McConnell, R-Ky., stał na czele federalnej legalizacji konopi w ustawie Farm Bill z 2018 r., postrzegając ziarno i włókna rośliny jako towary rolne, które mogłyby zapewnić rolnikom w stanie Bluegrass alternatywną uprawę pieniężną w obliczu upadającego przemysłu tytoniowego. McConnell nie spodziewał się jednak, że przepisy z 2018 roku doprowadzą do gwałtownego wzrostu popytu konsumentów na odurzające produkty kannabinoidowe, takie jak żelki delta-8 THC, które zawierają syntetyczne pochodne konopi.

Były lider większości mówił o tej niezamierzonej konsekwencji w czwartek jako członek Komisji ds.
„Te odurzające produkty zalały rynek pod nieobecność [of a] struktury regulacyjnej i często wykorzystują zwodniczy i drapieżny marketing wobec dzieci z opakowaniami i logo podobnymi do istniejących produktów spożywczych, takich jak Oreos, cukierki, żelki i płatki zbożowe” – powiedział McConnell. „Z mojego punktu widzenia język, który pomogłem zabezpieczyć, przenosi nas z powrotem do pierwotnego zamiaru ustawy rolnej z 2018 r. i zamyka tę lukę. Moja ustawa o konopiach z 2018 r. miała na celu stworzenie rolniczego przemysłu konopnego, a nie otwieranie drzwi do sprzedaży nieuregulowanych, odurzających, laboratoryjnych substancji pochodnych konopi bez ram bezpieczeństwa”.
Przepisy dotyczące konopi z 2025 r., które wyszły w tym tygodniu z komisji senackiej, w dużej mierze odzwierciedlają te, które Komisja ds. przyjęła 23 czerwca pod przewodnictwem Rep. Andy Harris, R-Md.
Zgodnie z obiema wersjami, produkty kannabinoidowe pochodzące z konopi, zawierające związki syntetyczne i/lub wymierne ilości THC lub THCA – lub innych kannabinoidów, które mają podobny wpływ na ludzi lub zwierzęta – byłyby nielegalne. Ustawodawstwo upoważnia Sekretarza Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych do określenia, co kwalifikuje się jako „ilości wymierne”.
Jednak konopie uprawiane lub zbierane do celów „przemysłowych”, takich jak zysk i włókno, nie podlegałyby tym samym rygorystycznym standardom, a zamiast tego byłyby definiowane na podstawie całkowitego poziomu THC nie wyższego niż 0,3% w przeliczeniu na suchą masę.
Rolnicy mogliby nadal uprawiać konopie przemysłowe w celu produkcji mikrogranulek lub innych jadalnych produktów z liści konopi przeznaczonych do spożycia przez ludzi, które są „zbierane” z niedojrzałej rośliny konopi zgodnie z ustawodawstwem Senatu. Wersja Izby używa terminu „pochodzący” z niedojrzałej rośliny konopi.
Ponadto wersja Senatu opóźnia wdrożenie nowej definicji konopi o rok.
Podczas gdy interesariusze branży konopi i konopi spierają się o to, czy „luka prawna” utrzymuje się w ustawie Farm Bill 2018, ustawodawcy po obu stronach nawy jasno wyrazili swoje zamiary w tym tygodniu w Senacie: rząd federalny nie chce, aby odurzające produkty z konopi były sprzedawane amerykańskim konsumentom, zwłaszcza dzieciom.
Senator Jeff Merkley, D-Ore., powiedział podczas posiedzenia komisji, że chociaż popiera wysiłki McConnella mające na celu wyjaśnienie tej intencji legislacyjnej, obawia się również, że nowa definicja będzie miała inne niezamierzone konsekwencje – tym razem w odniesieniu do nie odurzających produktów z konopi.
„Moje obawy związane z poprawką lub definicją w takiej formie, w jakiej została napisana, polegają na tym, że odnosi się ona do jednej bardzo ważnej kwestii, ale powoduje inny problem” – powiedział Merkley. „Ważną kwestią, którą się zajmuje, jest niedopuszczenie do uprawy konopi w celu wytwarzania produktów halucynogennych. A to niestety, dzięki magii laboratoriów, miało miejsce.
„Ale są też inne produkty pochodzące z konopi, takie jak CBD, które w rzeczywistości były znaczącym czynnikiem jako suplement opieki zdrowotnej w wielu, wielu produktach w całej Ameryce, które nie mają efektu halucynogennego”.
Wśród tych obaw Merkley powiedział, że chciałby kontynuować współpracę z McConnellem w nadchodzącym roku, aby opracować definicję, która potencjalnie nie wyeliminuje produktów z konopi CBD z rynku amerykańskiego.
Jonathan Miller, główny doradca w U.S. Hemp Roundtable, zaoferował podobne podejście w oświadczeniu przekazanym do Cannabis Business Times.
„Senator McConnell miał rację co do konopi w ustawie Farm Bill z 2018 r. i ponownie dzisiaj, kiedy powiedział, że musimy zakazać niebezpiecznych produktów syntetycznych i naśladowczych, jednocześnie trzymając wszystkie produkty konopne z dala od rąk dzieci” – powiedział Miller. „Ważne jest jednak, jak to się robi. Amerykański Okrągły Stół Konopny uważa, że najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest solidna regulacja, a nie zakaz”.
Organizacja wspierająca biznes konopny uważa, że całkowity zakaz dla ponad 90% produktów z konopi nadających się do spożycia nie jest właściwą drogą, powiedział Miller.
Amerykańskie Stowarzyszenie Handlu Marihuaną i Konopiami (ATACH) również odniosło się do zatwierdzenia przez komisję senacką języka konopi, potępiając obecny rynek syntetycznego THC wytwarzanego w laboratoriach.
Jednak wiceprezes ATACH ds. polityki i rzecznictwa stanowego Chris Lindsey miał inne podejście do CBD, mówiąc, że ustawa przewiduje rozróżnienie między produktami odurzającymi i nie odurzającymi, produktami syntetycznymi i naturalnymi oraz produktami przemysłowymi i konsumenckimi w celu stworzenia pasów regulacyjnych.
„Naturalne i nietoksyczne produkty konopne, takie jak CBD, zostałyby po raz pierwszy uznane i chronione na mocy prawa federalnego” – powiedział Lindsey. „Ustawa przewiduje, że Sekretarz Zdrowia i Opieki Społecznej ustali limit THC w tych produktach, dając producentom jasną granicę i harmonogram wdrażania. Te zabezpieczenia dla CBD i podobnych produktów są wyraźne i celowe”.
W komisji The following are some of the ways that you can help. w sprawie ustawy, członkowie organu uznali „rosnące zapotrzebowanie konsumentów na amerykańskie produkty konopne”, a także potrzebę „jasnych, opartych na nauce wytycznych” i przepisów, które pomogą zapewnić bezpieczeństwo i zaufanie konsumentów, ponieważ firmy wprowadzają innowacje, aby sprostać temu zapotrzebowaniu.
Aby wesprzeć ten wysiłek, członkowie komisji nakazali FDA współpracę z zainteresowanymi stronami z branży, w tym małymi firmami, naukowcami, producentami, ekspertami ds. zdrowia publicznego i badaczami akademickimi, w zakresie sugerowanych limitów ilości THC lub innych kannabinoidów w produktach pochodnych konopi. Zamiarem tej współpracy jest opracowanie znaczących przepisów w ramach federalnej ustawy o żywności, lekach i kosmetykach.
Co więcej, podczas gdy samo ustawodawstwo Senatu nie zamierza regulować nielegalnej marihuany na szczeblu federalnym, raport komisji w sprawie ustawy wysłał wiadomość ostrzegawczą do firm objętych sankcjami stanowymi:
„Komisja jest zaniepokojona rozprzestrzenianiem się produktów sprzedawanych z naruszeniem federalnej ustawy o żywności, lekach i kosmetykach. [FFDCA], w tym produktów zawierających pochodne konopi indyjskich. Komisja jest świadoma, że produkty niezgodne z FFDCA stanowią potencjalne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów poprzez wprowadzające w błąd, bezpodstawne i fałszywe twierdzenia, że konopie indyjskie i ich pochodne mogą leczyć poważne i zagrażające życiu choroby i stany, w tym COVID-19 i raka”.