Ascend Wellness Holdings Inc. (CSE: AAWH.U) (OTCQX: AAWH) poinformował, że przychody za czwarty kwartał, który zakończył się 31 grudnia 2024 r., Spadły o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim, ale firma nadal odnotowała wzrost o 8,3% rok do roku za cały rok.
Zyski za czwarty kwartał
Całkowite przychody netto spadły o 4% kwartał do kwartału do 136 mln USD, co było również niższe niż zeszłoroczne przychody w wysokości 140 mln USD w tym samym okresie. Firma nie osiągnęła również średnich szacunków analityków Yahoo Finance dotyczących przychodów w wysokości 140 mln USD.
Firma przypisała spadek przychodów ze sprzedaży detalicznej osłabieniu sprzedaży w Illinois, Massachusetts, Michigan i New Jersey, spowodowanemu połączeniem presji cenowej i wolumenu. Spadek ten został częściowo zrekompensowany dzięki sprzedaży dla dorosłych w Ohio, która rozpoczęła się w poprzednim kwartale oraz dzięki uruchomieniu nowych sklepów partnerskich w Illinois.
Zewnętrzne przychody hurtowe wyniosły 45,6 mln USD, co stanowiło spadek o 5% w porównaniu z poprzednim kwartałem, co można przypisać spadkom w Illinois i New Jersey, częściowo skompensowanym poprawą w Massachusetts.
Ascend odnotował stratę netto w wysokości 16,8 mln USD za kwartał, co stanowiło poprawę w stosunku do straty netto w trzecim kwartale w wysokości 28,3 mln USD i zeszłorocznej straty netto w wysokości 19 mln USD. Firma stwierdziła, że poprawa wynikała przede wszystkim z braku pewnych jednorazowych kosztów ujętych w trzecim kwartale 2024 r., wkładu wyższych marż i korzyści z pewnych inicjatyw oszczędnościowych.
Całoroczne zyski
Za cały rok Ascend podał, że przychody netto wzrosły o 8,3% rok do roku do 561,6 mln USD. Przychody detaliczne wzrosły o 0,3% rok do roku do 372,2 mln USD, a przychody hurtowe wzrosły o 28,5% rok do roku do 189,4 mln USD.
Mimo to firma odnotowała stratę netto w wysokości 85 mln USD w porównaniu ze stratą netto w wysokości 48,2 mln USD w 2023 r.
„Czwarty kwartał był pierwszym pełnym kwartałem z naszym nowym zespołem zarządzającym i jestem zadowolony z początkowych postępów, jakie poczyniliśmy w zakresie naszych kluczowych inicjatyw – poprawy rentowności, maksymalizacji wydajności aktywów i generowania przepływów pieniężnych” – powiedział dyrektor generalny Sam Brill. „Osiągnęliśmy to dzięki sukcesowi naszego zespołu, który w znacznym stopniu zrealizował nasz roczny cel oszczędności kosztów w wysokości 30 mln USD, wyprzedzając plan, a po osiągnięciu tego kamienia milowego skierowaliśmy nasze wysiłki na zwiększenie przychodów”.
Całkowite koszty ogólne i administracyjne wyniosły w kwartale 40,8 mln USD, czyli 30,0% przychodów, w porównaniu do 46,1 mln USD, czyli 32,6% przychodów, w trzecim kwartale 2024 r. Firma przypisała poprawę kosztów ogólnego zarządu jako procentu przychodów przede wszystkim ze względu na pewne inicjatywy oszczędnościowe, niższe zatrudnienie w bieżącym kwartale oraz brak pewnych jednorazowych wydatków ujętych w trzecim kwartale 2024 r.
Na dzień 31 grudnia 2024 r. środki pieniężne i ich ekwiwalenty wynosiły 88,3 mln USD, co oznacza wzrost o 23 mln USD. Zadłużenie netto spółki wynosiło 220,2 mln USD.
„Poczyniliśmy znaczne postępy we wzmacnianiu naszego bilansu oraz poprawie marż i rentowności. Zaowocowało to sekwencyjną poprawą skorygowanej marży EBITDA o 450 punktów bazowych i wolnymi przepływami pieniężnymi wygenerowanymi w kwartale w wysokości 30,1 mln USD” – powiedział dyrektor finansowy Roman Nemchenko. „Ponadto podjęliśmy kroki w celu racjonalizacji poziomu zapasów poprzez bardziej rygorystyczne planowanie zakupów, mające na celu usunięcie zaległości”.