9.8 C
Warszawa
niedziela, 27 kwietnia, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Liderzy Tilray są optymistyczni pomimo utraty prawie 800 milionów dolarów w ostatnim kwartale – MEDCAN24


Kierownictwo firmy Tilray Brands (NASDAQ: TLRY) nalegało podczas wtorkowej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników kwartalnych, że oszałamiająca strata netto w wysokości 793.5 mln USD w ostatnim kwartale nie jest niczym wielkim, biorąc pod uwagę, że firma nadal się rozwija i rozszerza swoją obecność na arenie międzynarodowej zarówno w zakresie konopi indyjskich, jak i napojów.

Strata wynikała przede wszystkim z jednorazowego odpisu z tytułu utraty wartości w wysokości 700 milionów dolarów, zauważył dyrektor finansowy Carl Merton podczas rozmowy telefonicznej, którą przypisał „warunkom makroekonomicznym”, w tym „zmniejszonemu prawdopodobieństwu zmian regulacyjnych w USA i / lub Europie i Kanadzie w krótkim okresie”.

Ale dyrektor generalny Irwin Simon nie rozwodził się nad negatywnymi aspektami. Zamiast tego skupił się na dynamicznie rozwijających się strumieniach przychodów Tilray, które zdywersyfikowały się, gdy firma sięgnęła po handel piwem i napojami spirytusowymi, sektor napojów bezalkoholowych i napoje THC pochodzące z konopi. Posunięcia te zostały podjęte w celu zrównoważenia od dawna borykającego się z trudnościami skrzydła marihuany firmy, które według Simona jest obecnie w solidnej formie na arenie międzynarodowej ze względu na zamknięcie wielu kanadyjskich konkurentów Tilray.

„W ciągu pięciu lat nasz zespół przekształcił Tilray z firmy polegającej na legalizacji konopi indyjskich w zdywersyfikowaną firmę oferującą produkty konsumenckie, dostarczającą specjalistyczne napoje, konopie indyjskie i produkty wellness na całym świecie” – powiedział Simon. „Piwo i konopie indyjskie są spożywane od tysięcy lat. Te branże i ich konsumenci pozostaną tutaj. Nigdzie się nie wybierają, podobnie jak Tilray”.

Simon argumentował, że cała platforma i portfolio firmy są niedowartościowane i nie znajdują odzwierciedlenia w obecnej cenie akcji, która w tym tygodniu spadła z powodu ogromnej kwartalnej straty netto.

Simon powiedział jednak, że firma nie zakończyła jeszcze zmian i ekspansji. Podczas gdy Tilray ma więcej do zrobienia w zakresie identyfikacji wydajności operacyjnej i możliwości cięcia kosztów, wyraźnie stwierdził, że firma planuje zakup większej liczby browarów rzemieślniczych, dodając do 10 producentów piwa rzemieślniczego, które nabyła od 2020 roku.

Tilray planuje również zwiększyć produkcję konopi indyjskich w Kanadzie, powiedział Simon, gdzie obecnie produkuje 137 ton metrycznych marihuany rocznie, ale ma zdolność do uprawy kolejnych 100 ton metrycznych, jak oszacował. Firma ma nadzieję, że dzięki temu zdobędzie większy udział w rynku międzynarodowym, biorąc pod uwagę, że marże cenowe są korzystniejsze w kilku krajach europejskich, w których firma prowadzi sprzedaż hurtową medycznej marihuany.

Główną korzyścią ze sprzedaży międzynarodowej jest to, że firma nie musi płacić kanadyjskiego podatku akcyzowego, który kosztował Tilray około 150 milionów dolarów w zeszłym roku, powiedział Irwin. Dlatego też Tilray wiąże część swoich nadziei z rynkami medycznej marihuany w Niemczech, Polsce, Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Simon obserwuje również możliwe reformy w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, które Tilray mógłby wykorzystać. Powiedział, że hurtowy rynek konopi indyjskich w Kanadzie stał się wielką szansą po zamknięciu tak wielu konkurentów, a przemysł konopny w USA kwitnie.

„Popyt na nasze usługi w zakresie dostarczania marihuany stronom trzecim jest ogromny” – powiedział Simon. „W Kanadzie istnieje obecnie duże zapotrzebowanie na dostawy, ponieważ wiele z tych obiektów zostało zamkniętych lub zakończyło działalność”.

W ostatnim kwartale Tilray rozszerzył swoją działalność na 10 rynków stanowych w USA, oferując napoje THC na bazie konopi, a Simon oszacował, że firma jest obecna w około 1000 punktach sprzedaży detalicznej w USA.

„Tilray wykorzystuje również naszą ugruntowaną, solidną krajową sieć dystrybucji napojów w naszych niezależnych sklepach detalicznych, sklepach ogólnospożywczych, sklepach wielobranżowych, takich jak Total Wine i ABC, które są bardzo podekscytowane tą kategorią i nowymi możliwościami rozwoju” – powiedział Simon.

„Nie, nie jesteśmy zadowoleni z tego, gdzie znajdują się nasze zapasy, ale nikt się nie poddał, nikt nie odchodzi. Ciężko pracujemy, aby zmienić kurs naszych akcji” – powiedział.

Również we wtorek kierownictwo Tilray podzieliło się również informacją, że koryguje swoje oczekiwane prognozy przychodów na ten rok w dół do 850-900 mln USD, w porównaniu z wcześniejszą prognozą 950-1 mld USD.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły