Organigram Global Inc. (NASDAQ: OGI) (TSX: OGI) poinformował inwestorów, że kupuje Collective Project Limited za około 6,2 mln C$ (4,3 mln USD). Jeśli dodamy do tego potencjalne płatności za kamienie milowe i potencjalne wypłaty z zysku, wartość transakcji może wzrosnąć do 24 mln C$ (16,6 mln USD) w okresach dwunastu miesięcy kończących się 30 września 2025 r. i 30 września 2026 r.
Organigram powiedział, że transakcja natychmiast daje jej wejście do szybko rozwijającej się kategorii napojów z konopi indyjskich. Firma zauważyła, że produkty są już dostępne w masowej sprzedaży detalicznej. Amerykańskie sieci alkoholowe, takie jak Specs, Total Wines i Top Ten Liquors, sprzedają liczne napoje THC pochodzące z konopi i spekuluje się, że duże sklepy detaliczne rozważają pilotażowe testowanie tych produktów.
Firma podała, że Collective Project jest już notowany w Top Ten Liquors w Minnesocie i Total Wines w Karolinie Północnej, Karolinie Południowej i Indianie. Organigram postrzega również przejęcie jako trampolinę do własnej linii napojów. Chociaż Collective Project ma już swoje oddziały w Stanach Zjednoczonych, została założona w Hamilton w Ontario w 2013 roku. Firma ma również własną linię napojów rzemieślniczych, które są najlepiej sprzedającymi się w Kanadzie.
„Przejęcie Collective Project stanowi kolejny strategiczny kamień milowy w kierunku globalnych ambicji Organigram. Przejęcie to nie tylko stanowi nasze pierwsze komercyjne wejście na szybko rozwijający się rynek napojów THC pochodzących z konopi w USA, ale także przyspiesza nasze wejście do kategorii napojów z konopi indyjskich w Kanadzie, kategorii, która naszym zdaniem znajduje się u progu wzrostu również w kraju” – powiedziała Beena Goldenberg, dyrektor generalna Organigram.
Collective Project znany jest ze współpracy ze społecznością artystyczną. Na swoich produktach zaprezentował ponad 2000 artystów z 40 krajów.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z Organigram przy tej transakcji, ponieważ jest to nie tylko wiodąca kanadyjska firma zajmująca się konopiami indyjskimi, ale także firma, która jest głęboko zaangażowana w wysokiej jakości produkty wspierane przez badania i rozwój oraz innowacje naukowe” – powiedział Matt Johnston, współzałożyciel Collective Project.
Organigram poinformował, że do końca roku spodziewa się, że produkty będą również dystrybuowane w Connecticut, New Jersey, Illinois i Alabamie. W Kanadzie produkty są obecnie dostępne w Ontario, Kolumbii Brytyjskiej, Saskatchewan, Nowej Fundlandii i Nowej Szkocji, a dystrybucja w kolejnych prowincjach nastąpi w nadchodzących miesiącach.