Robert F. Kennedy Jr, nominowany przez prezydenta Donalda Trumpa do kierowania amerykańskim Wydziałem Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS), mówi, że jeśli zostanie potwierdzony, odda się Administracji ds. I „wolałby ocenić informacje”, które doprowadziły do sugestii firmy zajmującej się zdrowiem na temat reformy, zanim prawdopodobnie ją przyjmie – niezależnie od tego, że wcześniej wielokrotnie wymagał legalizacji haszyszu.
Wśród interesariuszy haszyszu nominacja Kennedy’ego do kierowania krajową firmą zajmującą się dobrym samopoczuciem wydawała się być jednym z obiecujących wydarzeń w administracji Trumpa, biorąc pod uwagę jego głośne poparcie dla zakończenia kryminalizacji haszyszu i zmiany zasięgu na system regulowanej sprzedaży brutto marihuany, w którym towary są opodatkowane, a uzyskany dochód jest przeznaczony na wspieranie środków zaradczych na nadużywanie substancji.
Nie jest to jednak wiadomość, którą Kennedy wysłał do członków Senackiej Komisji Finansów w odpowiedzi na zbiór pytań do akt (QFR) w tym tygodniu.
Zamiast bronić swojej wcześniejszej pomocy w legalizacji, nominowany odmówił nawet poparcia dla dalszego przenoszenia haszyszu z harmonogramu I do harmonogramu III ustawy o substancjach zarządzanych (CSA). Stwierdził, że wezwanie to dotyczy DEA, która była szeroko podejrzewana o sprzeciwianie się przeniesieniu zmiany harmonogramu, ponieważ HHS pod administracją Bidena naprawdę przydał się tej reformie.
„Czy zdecyduje się Pan na współpracę z Departamentem Sprawiedliwości i DEA w celu szybkiego wznowienia postępowania w sprawie harmonogramu marihuany (które jest obecnie wstrzymane)?” – zapytała senator Elizabeth Warren (D-MA).
Kennedy odpowiedział: „Oddaję DOJ i DEA alokację ich aktywów i realizację ich priorytetów. Zgodnie ze wszystkimi odpowiednimi wytycznymi prawnymi, będę mieć pewność, że doświadczenie HHS jest dostępne, aby pomóc tym firmom w razie potrzeby „.
Przypominając o swoich publicznych opiniach popierających legalizację – w tym jako kandydat na prezydenta Demokratów w 2024 r., zanim się wycofał, stał się bezstronny i ostatecznie dołączył do kampanii marketingowej Trumpa – i zapytany o to, czy oznacza to, że popiera dodatkowe ograniczone przeniesienie w celu zmiany harmonogramu haszyszu, Kennedy stwierdził jedynie, że „jeśli ocena poparta solidnymi dowodami stwierdza, że marihuana przyjęła medyczne zastosowanie, nie mam powodu, aby kwestionować tę ocenę”.
„Planowanie CSA jest prerogatywą DEA, a ja podlegam tej firmie w ramach jej władz” – stwierdził.
Może to skomplikować zmianę harmonogramu, biorąc pod uwagę fakt, że obecny administrator DEA, Derek Maltz, wyraził szereg opinii wyrażających wrogość wobec reformy haszyszu.
Maltz określił marihuanę jako narkotyk-bramę, który skłania młodych ludzi do korzystania z różnych substancji, stwierdził, że używanie haszyszu jest powiązane ze strzelaninami w szkołach średnich i zarzucił, że Wydział Sprawiedliwości „porwał” na przykład proces zmiany harmonogramu marihuany z DEA.
Na poziomie Kennedy’ego prawdą jest, że DEA jest ostatecznie odpowiedzialna za ostateczne decyzje dotyczące harmonogramu w ramach CSA. Jednak opinie nominowanego wydają się szczególnie pełne szacunku w kontekście jego wcześniejszego poparcia dla reformy. Pomoc Kennedy’ego w legalizacji nie dotyczyła jedynie praw stanów. Przedstawił on konkretne kroki w celu zakończenia prohibicji i wdrożenia systemu podatkowo-regulacyjnego.
Ale zapytany o dwie płatności kongresowe, które mogą doprowadzić do tego zakończenia – ustawa o alternatywach, reinwestycjach i usuwaniu marihuany (MORE) oraz ustawa o administracji i alternatywach haszyszu (CAOA) – po raz kolejny odmówił.
„Uchwalanie ustaw jest prerogatywą Kongresu” – stwierdził. „Nie przeprowadziłem dogłębnych badań wszystkich przepisów proponowanych ustaw, o których mowa; to powiedziawszy, jestem zagorzałym zwolennikiem dostępu do środków zaradczych na dysfunkcje związane z używaniem substancji”.
Kennedy został dodatkowo zapytany, czy jako sekretarz HHS będzie nadal w pełni wykorzystywał zupełnie nową dwuczęściową normalną ocenę naukową, którą firma przyjęła podczas badania harmonogramu marihuany.
„Nie można sobie wyobrazić zajęcia stanowiska w sprawie hipotetycznych przyszłych ocen bez pełnego kontekstu” – stwierdził. „Ostatecznie HHS zastosuje wymagania wynikające z CSA, które dostosowują się do nadrzędnych zobowiązań prawnych dotyczących uzasadnionego podejmowania decyzji przez przedsiębiorstwa”.
Warren – która indywidualnie wysłała nominowanemu 34-stronicowy list, w którym dodatkowo naciskała na niego, by powtórzył swoje stanowisko w sprawie legalizacji marihuany – poprosiła Kennedy’ego w swoim QFR, czy „pomógłby polisom ubezpieczeniowym, które chronią pracowników federalnych w stanach z autoryzowanymi, regulowanymi rynkami haszyszu przed karami lub przeciwstawiłby się wykwalifikowanym karom za używanie haszyszu”.
Nominowany odpowiedział: „Jeśli zostanie to potwierdzone, skupię się na zarządzaniu władzami HHS. Odnoszę się do [Biura Zarządzania Personelem lub OPM] w zakresie polis ubezpieczeniowych dotyczących personelu federalnego „.
Warren zapytała następnie, czy Kennedy „pomógłby w polityce ubezpieczeniowej, która skutkowałaby zwolnieniem osób osadzonych w więzieniach za przestępstwa związane z haszyszem, biorąc pod uwagę niekorzystny wpływ uwięzienia na zdrowie publiczne i rosnące zrozumienie społeczne, że przestępstwa związane z haszyszem nie powinny prowadzić do uwięzienia”.
Kennedy stwierdził: „Ulegam Wydziałowi Sprawiedliwości oraz władzom stanowym i lokalnym w zakresie egzekwowania sprawiedliwości w sprawach karnych”.
Senator Ron Wyden (D-OR) dodatkowo skorzystał z okazji, aby przesłać Kennedy’emu zapytania dotyczące pokrycia haszyszu w swoich osobistych QFR, pytając, czy zgadza się z oceną HHS, że marihuana ma wartość medyczną, czy zmiana klasyfikacji Harmonogramu III jest odpowiednia i czy zdecydowałby się podążać za nauką, aby zobaczyć przebieg zmiany harmonogramu pod rządami Trumpa.
„Jeśli zostanie to potwierdzone”, oświadczył Kennedy, „jestem gotowy do przeanalizowania rozumowania stojącego za wnioskami FDA i przestrzegania przepisów”.
Wyden dodatkowo poprosił o zbiór pytań dotyczących konopi, wraz z tym, czy uważa, że FDA ma obowiązkowe uprawnienia do zarządzania zalegalizowanym na szczeblu federalnym produktem haszyszowym i czy będzie współpracował z Kongresem „aby upewnić się, że konopie i towary pochodne konopi pozostaną dostępne dla dorosłych klientów, jednocześnie upewniając się, że są one bezpiecznie produkowane, badane pod kątem pestycydów, metali ciężkich i różnych substancji fałszujących, precyzyjnie oznakowane i chronione przed palcami dzieci „.
„Jeśli zostanie to potwierdzone, będę przestrzegać przepisów” – stwierdził Kennedy. „Jak również, jestem gotowy do współpracy z Kongresem, powiązanymi zainteresowanymi stronami, konsultantami medycznymi i otoczeniem osób dotkniętych chorobą, aby upewnić się, że każdy chroniony i skuteczny środek zaradczy jest dostępny dla osób cierpiących, zgodnie z prawem federalnym”.
Senator Peter Welch (D-VT) indywidualnie naciskał na nominowanego do HHS w sprawie zmiany harmonogramu marihuany, oświadczając, że sam Trump poparł reformę na ścieżce kampanii marketingowej.
„Czy zgadza się Pan z oceną HHS, że marihuana ma 'obecnie akceptowane zastosowanie medyczne’?” zapytał Welch.
„Jak określono w mojej wcześniejszej odpowiedzi, jeśli ocena poparta solidnymi dowodami stwierdza, że marihuana ma akceptowalne zastosowanie medyczne, nie mam powodu, by kwestionować tę ocenę” – stwierdził Kennedy.
Jednak po raz kolejny nominowany przez cały czas pracy dla Demokratów wydawał się być przekonany, że nie tylko haszysz ma wartość medyczną, niemniej jednak zasługuje na to, by zostać całkowicie usuniętym z listy federalnej.
„Czy pomaga Pan w umieszczeniu marihuany w wykazie III?” poprosił Welch.
Kennedy: „Chcę ocenić informacje i skupić się na relacjach z interesariuszami”.
Odmówił odpowiedzi na pytania dotyczące tego, czy będzie pracował nad sfinalizowaniem zmiany harmonogramu lub, jeśli jest przeciwny reformie, dlaczego tak uważa.
W międzyczasie komitet ruchu politycznego założony przez byłego wiceprezydenta Mike’a Pence’a stara się podważyć afirmację Kennedy’ego jako sekretarza HHS – częściowo poprzez zwrócenie uwagi na jego pomoc w reformie marihuany i psychodelików, a także jego prywatną przeszłość historyczną związaną z nadużywaniem substancji.
Kennedy przyjął zawrotną drogę do administracji Trumpa, startując w wyborach prezydenckich w 2024 roku jako kandydat Demokratów, zanim przeszedł na bezstronność, gdy pozostawał w tyle w sondażach, po czym ostatecznie poparł kandydata GOP.
W październiku Kennedy szczególnie skrytykował Administrację ds. Żywności i Leków (FDA) za „tłumienie psychodelików” i listę kontrolną różnych punktów, które według niego stanowiły „konflikt dotyczący dobrego samopoczucia publicznego”, który może zakończyć się pod administracją Trumpa.
W międzyczasie wysoki urzędnik amerykańskiego Wydziału Spraw Weteranów (VA) stwierdził ostatnio, że to „bardzo zachęcające”, że Kennedy pomaga w reformie psychodelików – i ma nadzieję, że będzie z nim współpracował nad tym problemem, jeśli pozostanie w następnej administracji.
Nie wszyscy jednak podzielają entuzjazm sekretarza VA ds. dobrego samopoczucia Shereefa Elnahala dla Kennedy’ego jako potencjalnego sekretarza HHS. Na przykład pisarz Michael Pollan stwierdził, że decyzja Trumpa może okazać się „bardzo szkodliwa” dla ruchu psychodelicznego – niezależnie od tego, że jest zwolennikiem reformy.
Stwierdził, że potencjalny kandydat będzie prawdopodobnie dążył do reformy federalnej w sposób, który delegalizuje naukę stojącą za substancjami przypominającymi psilocybinę.
W przeciwieństwie do tego, Rick Perry – były gubernator Teksasu, który dodatkowo służył w pierwszej administracji Trumpa – niedawno stwierdził, że decyzje prezydenta elekta dotyczące kluczowych stanowisk w zakresie dobrego samopoczucia, wraz z Kennedym, są „miłym prezentem” dla ruchu reformy psychedelików, zwłaszcza dlatego, że wydaje się, że wejście do ibogainy jest lekarstwem na krytyczne okoliczności psychologiczne.
Poniżej znajdą Państwo wszystkie pytania i rozwiązania między senatorami a Kennedym dotyczące marihuany:
Warren
Pytanie 156: Jako kandydat na prezydenta stwierdził Pan, że jeśli zostanie wybrany, zalegalizuje marihuanę i wykorzysta dochód podatkowy do sfinansowania pakietów dla osób poszukujących środków zaradczych związanych z używaniem zarządzanych substancji. Część 6 ustawy Marijuana Alternative, Reinvestment and Expungement (MORE) Act zawiera przepis, który może wymagać od Sekretarza HHS przyznania dotacji pieniężnych na dysfunkcje związane z używaniem substancji. W Senacie jestem współwnioskodawcą Hashish Administration and Alternative Act (CAOA), który zaoferowałby dziesiątki milionów {dollars} na pakiety środków zaradczych na dysfunkcje związane z używaniem substancji. Czy popiera Pan MORE Act i CAOA?
Odpowiedź: Uchwalanie ustaw jest prerogatywą Kongresu. Nie przeprowadziłem dogłębnych badań wszystkich przepisów proponowanych ustaw, o których mowa; to powiedziawszy, jestem zagorzałym zwolennikiem dostępu do środków zaradczych na dysfunkcje związane z używaniem substancji.
Pytanie 157: W Pańskim stanowisku, że marihuana powinna zostać zalegalizowana, zawarte jest stwierdzenie, że powinna ona zostać wyłączona z federalnej ustawy o substancjach zarządzanych (CSA). W tej chwili może istnieć proponowana zasada przenoszenia marihuany z harmonogramu I do harmonogramu III CSA. Podczas gdy istnieją pewne korzyści z przeniesienia marihuany z obecnego miejsca w harmonogramie I do znacznie mniej restrykcyjnego harmonogramu III, mimo to pozostanie ona federalnie niezgodna z prawem, nawet jeśli proponowana reguła zostanie sfinalizowana. W sierpniu 2023 r. Sekretarz HHS Xavier Becerra przedstawił, że firma odkryła, że marihuana ma akceptowane zastosowanie medyczne i niski potencjał do nadużyć, i jako taka zalecała zmianę harmonogramu marihuany na harmonogram III.
A. Proszę wyjaśnić swoje miejsce w harmonogramie marihuany w ramach CSA. Czy zgadza się Pan z oceną HHS z 2023 r., że marihuana ma obecnie akceptowane zastosowanie medyczne? Czy wyobraża Pan sobie, że haszysz powinien być w jakikolwiek sposób regulowany w ramach CSA?
Odpowiedź: Jak określono w mojej wcześniejszej odpowiedzi, jeśli ocena poparta solidnymi dowodami stwierdza, że marihuana ma akceptowalne zastosowanie medyczne, nie mam powodu, aby kwestionować tę ocenę. Planowanie CSA jest prerogatywą DEA, a ja podlegam tej firmie w ramach jej uprawnień.
B. Czy zdecyduje się Pan na współpracę z Departamentem Sprawiedliwości i DEA w celu szybkiego wznowienia postępowania w sprawie klasyfikacji marihuany (które jest obecnie wstrzymane)?
Odpowiedź: Zwracam się do DOJ i DEA w sprawie alokacji ich aktywów i priorytetów. Zgodnie ze wszystkimi odpowiednimi wytycznymi prawnymi, będę mieć pewność, że doświadczenie HHS jest dostępne, aby pomóc tym firmom w razie potrzeby.
C. Czy w przyszłych ocenach narkotyków zamierzają Państwo kontynuować korzystanie z zupełnie nowego dwuczęściowego testu, którego HHS używał do wskazania, że marihuana ma obecnie akceptowane zastosowanie medyczne?
Odpowiedź: Nie jest możliwe zajęcie stanowiska w sprawie hipotetycznych przyszłych ocen bez pełnego kontekstu. Ostatecznie HHS zastosuje wymogi wynikające z CSA, które dostosowują się do nadrzędnych, dozwolonych zobowiązań do podejmowania uzasadnionych decyzji przez przedsiębiorstwa.
Pytanie 158: Czy będzie Pan(i) wspierał(a) polisy ubezpieczeniowe, które chronią pracowników federalnych w stanach posiadających autoryzowane, regulowane rynki haszyszu przed karami lub sprzeciwiał(a) się kwalifikowanym karom za używanie haszyszu?
Odpowiedź: Jeśli zostanie to potwierdzone, mogę skupić się na szkoleniu władz HHS. Odnoszę się do OPM w zakresie polis ubezpieczeniowych dotyczących personelu federalnego.
Pytanie 159: Czy będzie Pan wspierał politykę ubezpieczeniową, której konsekwencją będzie umieszczenie w więzieniu osób skazanych za przestępstwa związane z haszyszem, biorąc pod uwagę niekorzystny wpływ uwięzienia na zdrowie publiczne i rosnące społeczne zrozumienie, że przestępstwa związane z haszyszem nie powinny prowadzić do uwięzienia?
Odpowiedź: W kwestii egzekwowania prawa karnego podlegam Wydziałowi Sprawiedliwości oraz władzom stanowym i lokalnym.
Wyden
Podczas administracji prezydenta Joe Bidena, Drug Enforcement Administration (DEA) w ramach Wydziału Sprawiedliwości przyjęła kierownictwo 39 stanów w przeglądzie odpowiedniej autoryzowanej klasyfikacji marihuany. Meals and Drug Administration w ramach Division of Well being and Human Providers przeprowadziła solidną i opartą na nauce ocenę, formalnie zalecając zmianę klasyfikacji haszyszu z harmonogramu I ustawy o substancjach zarządzanych (CSA) na harmonogram III, co prawdopodobnie może poprawić analizę haszyszu, jednak nie zalegalizuje ani nie ureguluje towarów haszyszowych, wraz z marihuaną medyczną i przeznaczoną dla dorosłych. Ocena FDA potwierdziła, że haszysz ma „pewien wiarygodny etap pomocy naukowej dla kilku zastosowań terapeutycznych, dla których marihuana jest wykorzystywana w medycynie w Ameryce”.
Zapytanie 101. Czy zgadza się Pan/Pani z wnioskiem FDA, że haszysz ma pewne zastosowanie medyczne i/lub terapeutyczne?
Zapytanie 102. Czy uważa Pan, że klasyfikacja CSA Schedule III dla haszyszu jest najbardziej odpowiednia, czy też istnieje inna klasyfikacja w ramach CSA, która jest bardziej odpowiednia dla haszyszu?
Zapytanie 103. Czy zdecyduje się Pan bronić opartej na nauce funkcji FDA w jakimkolwiek przyszłym kursie zmiany lub wycofania harmonogramu zainicjowanym przez administrację Trumpa?
Odpowiedź na pytania 101-103: Jeśli moje stanowisko zostanie potwierdzone, jestem gotów zapoznać się z uzasadnieniem wniosków FDA i postępować zgodnie z przepisami.
Wcześniej wyraził Pan poparcie dla dekryminalizacji haszyszu na szczeblu federalnym. W ramach ustawy Farm Invoice z 2018 r. (P.L. 115-334) Kongres stworzył prawnie odrębną klasę „konopi”, eliminując uprawy haszyszu o pewnych cechach z ustawy o substancjach zarządzanych. Klasa ta obejmuje produkty takie jak kannabidiol (CBD), produkty do stosowania miejscowego, doustnego i inhalacji haszyszu, a także produkty dla zwierząt. Członkowie administracji Donalda Trumpa, wraz z samym Trumpem, w niektórych przypadkach wspierali autoryzowane towary z konopi, a w niektórych grozili zakazem wszystkich takich towarów, a niektórzy w Kongresie pomagają zakazać wszystkich towarów z konopi. Jako Sekretarz będzie Pan nadzorował Meals and Drug Administration (FDA), która ma pewne uprawnienia do zarządzania tymi towarami, a dziesiątki milionów ludzi, którzy czerpią korzyści z używania towarów z konopi, będą oczekiwać od Pana stałego zarządzania regulacjami dotyczącymi tych towarów.
Zapytanie 104. Zgodnie z obecnymi przepisami nie ma żadnych federalnych norm dotyczących przejrzystości produkcji, przetwarzania, etykietowania lub pakowania towarów z konopi, co oznacza, że kupującym może brakować wiarygodnych informacji na temat zawartości i wydajności tych towarów. Czy wyobraża Pan sobie, że FDA może wzmocnić regulacje dotyczące konopi i towarów pochodzących z konopi, aby upewnić się, że są one bezpiecznie produkowane, badane pod kątem pestycydów, metali ciężkich i różnych substancji fałszujących, precyzyjnie oznakowane i chronione przed palcami dzieci?
Zapytanie 105. Czy wyobraża Pan sobie, że FDA ma obowiązkowe uprawnienia na mocy obecnego ustawodawstwa, aby skutecznie regulować konopie i towary pochodne z konopi? Jeśli nie, czy uważa Pan, że dalsze uprawnienia ustawowe są niezbędne, aby FDA mogła odpowiednio zagwarantować bezpieczeństwo kupujących w odniesieniu do tych towarów?
Zapytanie 106. Czy wyobraża Pan sobie, że nowa klasa produktów dla towarów z konopi może być istotna lub przydatna dla regulacji takich towarów przez FDA?
Zapytanie 107. Czy zdecyduje się Pan współpracować z Kongresem, aby upewnić się, że konopie i towary pochodne konopi pozostaną dostępne dla dorosłych klientów, a jednocześnie upewnić się, że są one bezpiecznie produkowane, badane pod kątem pestycydów, metali ciężkich i różnych substancji fałszujących, precyzyjnie oznakowane i chronione przed palcami dzieci?
Odpowiedź na pytania 104-107: Jeśli zostanę potwierdzony, będę przestrzegał przepisów. Ponadto jestem gotowy do współpracy z Kongresem, powiązanymi zainteresowanymi stronami, konsultantami medycznymi i osobami dotkniętymi chorobą, aby upewnić się, że każdy chroniony i skuteczny środek zaradczy jest dostępny dla pacjentów, zgodnie z prawem federalnym.
Welch
W trakcie kampanii marketingowej w 2024 r. prezydent Trump powiedział w Reality Social: „Wyobrażam sobie, że nadszedł czas, aby zakończyć bezsensowne aresztowania i uwięzienia dorosłych za niewielkie ilości marihuany do użytku prywatnego. Powinniśmy dodatkowo wdrożyć dobre przepisy, oferując dorosłym dostęp do chronionego, sprawdzonego produktu”. W kwietniu 2024 r. Administracja Bidena rozpoczęła kurs zmiany harmonogramu po tym, jak Division of Well being and Human Providers oraz Meals and Drug Administration zdecydowały, że marihuana ma „w tej chwili akceptowane zastosowanie medyczne”. Zaproponowano przeniesienie marihuany do harmonogramu III ustawy o substancjach zarządzanych.
Pytanie 1: Czy zgadza się Pan/Pani z oceną HHS, że marihuana ma „obecnie akceptowane zastosowanie medyczne”?
Odpowiedź: Jak określono w mojej wcześniejszej odpowiedzi, jeśli ocena poparta solidnymi dowodami stwierdza, że marihuana ma akceptowalne zastosowanie medyczne, nie mam powodu, aby kwestionować tę ocenę.
Pytanie 2: Czy popiera Pan/Pani umieszczenie marihuany w wykazie III?
Odpowiedź: Chcę ocenić informacje i skupić się na relacji z zainteresowanymi stronami.
DEA odrzuca petycję grupy weteranów, aby wziąć udział w przesłuchaniu dotyczącym zmiany klasyfikacji marihuany
Zdjęcie dzięki uprzejmości Gage Skidmore.