18.4 C
Warszawa
niedziela, 15 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Ustawodawcy z Ohio muszą zamknąć lukę w konopiach i ograniczyć produkty odurzające do aptek z marihuaną (Op-Ed)

„Jeśli te produkty mają istnieć na rynku Ohio, to… powinny być sprzedawane tylko przez licencjonowane przychodnie z odpowiednimi ograniczeniami wiekowymi, wymogami testowymi i zabezpieczeniami konsumenckimi”.

Chris Lindsey, Amerykańskie Stowarzyszenie Handlu Marihuaną i Konopiami za pośrednictwem Ohio Capital Journal

Ponad pięć lat po uchwaleniu przez Kongres ustawy Farm Bill 2018, Ohio stoi w obliczu rosnącego kryzysu zdrowia publicznego. To, co zostało zaprojektowane jako ustawodawstwo wspierające amerykańskich rolników, zamiast tego zrodziło nieuregulowany rynek stworzonych w laboratoriach środków odurzających sprzedawanych bez nadzoru na stacjach benzynowych, w sklepach ogólnospożywczych i palarniach w całym stanie.

Ustawa Farm Bill z 2018 roku usunęła konopie, zdefiniowane jako zawierające mniej niż 0,3% delta-9 THC, z federalnej ustawy o substancjach kontrolowanych. Miało to na celu ożywienie amerykańskiej uprawy konopi do celów przemysłowych, ale prawo stworzyło niezamierzoną lukę, którą szybko wykorzystali producenci chemikaliów.

Jak niedawno zeznałem przed Komisją Generalną Senatu Ohio, te odurzające produkty konopne są często sprzedawane jako „pochodzące z konopi” lub „zgodne z ustawą Farm Bill”, ale prawda jest znacznie mroczniejsza. W większości przypadków te środki odurzające wypełniające półki stacji benzynowych nie pochodzą z konopi uprawianych w Ameryce. Często zaczynają się one raczej od CBD pochodzącego z konopi, importowanego głównie z krajów takich jak Chiny i Indie, które jest następnie syntetycznie przekształcane w sztucznych THC w procesach chemicznych z udziałem kwasów i rozpuszczalników.

Proces ten zasadniczo rozbija cząsteczkę CBD i odbudowuje ją w syntetyczny związek, taki jak delta-8 THC. Jest to dalekie od naturalnych związków roślinnych występujących w tradycyjnej marihuanie.

Kiedy odwiedziłem sklepy w Ohio pod koniec ubiegłego roku, kupiłem wiele produktów „zgodnych z Farm Bill” zawierających te syntetyczne związki w sklepach znajdujących się w odległości spaceru od Ohio Statehouse. Testy laboratoryjne wykazały, że produkty te miały niespójną moc, bardzo wysokie dawki, niewymienione składniki i zanieczyszczenia chemiczne pozostałe po procesie produkcyjnym.

Jest to zasadniczo problem zdrowia publicznego. Nie są to jedynie produkty „zbliżone do marihuany”, jak sugerują niektórzy zwolennicy, i mają niewiele wspólnego z prawdziwymi konopiami. Proces konwersji chemicznej wprowadza nieznane związki i zanieczyszczenia, które wielokrotnie wykazały, że stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia.

Syntetyczny charakter tych produktów oznacza, że często zawierają one związki, które nigdy nie były badane pod kątem bezpieczeństwa dla ludzi, a nawet nie zostały nazwane przez naukę. Doniesienia o niepożądanych reakcjach wciąż rosną, a centra kontroli zatruć dokumentują rosnącą liczbę przypadków przypadkowego spożycia, szczególnie wśród dzieci, które przyciągają kolorowe opakowania przypominające cukierki.

Dane z badania Monitoring the Future przeprowadzonego przez University of Michigan ujawniły niedawno, że 11% uczniów szkół średnich zgłosiło używanie delta-8 THC. Jest to niepokojące, ponieważ delta-8 nie istniała na rynku pięć lat temu.

FDA wielokrotnie ostrzegała producentów przed nielegalną sprzedażą i niebezpiecznymi produktami, wydając dziesiątki listów ostrzegawczych. Wszystkie produkty spożywcze zawierające THC są federalnie nielegalne na mocy ustawy o żywności, lekach i kosmetykach – fakt, który producenci i sprzedawcy detaliczni konopi wygodnie przeoczają. Jednak bez wyraźnego organu egzekucyjnego lub zasobów, ostrzeżenia te niewiele zrobiły, aby powstrzymać falę nieuregulowanych środków odurzających zalewających społeczności w całym Ohio.

Wyborcy w Ohio jasno wyrazili swoje pragnienia, zatwierdzając konopie indyjskie dla dorosłych w 2023 roku. Stan wdraża obecnie kompleksowy system regulacyjny dla produktów z konopi indyjskich, który obejmuje rygorystyczne testy, wymagania dotyczące opakowań, weryfikację wieku i ochronę konsumentów.

Te istniejące ramy stanowią najbardziej logiczną ścieżkę rozwoju w zakresie regulacji substancji odurzających z konopi. Jeśli produkty te mają istnieć na rynku Ohio, powinny podlegać takiemu samemu rygorystycznemu nadzorowi, jak inne odurzające produkty z konopi indyjskich i powinny być sprzedawane wyłącznie za pośrednictwem licencjonowanych aptek z odpowiednimi ograniczeniami wiekowymi, wymogami testowymi i zabezpieczeniami konsumenckimi.

Słyszeliśmy, jak przeciwnicy w każdym stanie argumentowali, że takie regulacje szkodzą małym firmom. Jednak produkty te istnieją dopiero od kilku lat, a sklepy ogólnospożywcze i stacje benzynowe prosperowały bez uciekania się do sprzedaży sztucznego THC.

Co ważniejsze, zagrożenia, jakie stwarzają, zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy mogą je obecnie kupować bez weryfikacji wieku, znacznie przewyższają wszelkie argumenty ekonomiczne.

Ohio nie przecierałoby nowego szlaku regulując te produkty. Nawet głęboko konserwatywne stany uznają potrzebę nadzoru. W tym miesiącu zarówno Tennessee, jak i Alabama, które nie są postępowymi bastionami, podpisały ustawy regulujące substancje odurzające pochodzące z konopi. Ich prawo wyraźnie zabrania syntetycznych kannabinoidów stworzonych „przez syntezę chemiczną, modyfikację lub konwersję chemiczną z innego kannabinoidu”, dokładnie tego rodzaju produktów, które obecnie zalewają nieuregulowany rynek Ohio w postaci zioła na stacjach benzynowych.

Problem odurzających konopi stanowi rzadką okazję do dwupartyjnego działania w naszym podzielonym krajobrazie politycznym. Nie chodzi tu o legalizację marihuany, wyborcy w Ohio już zdecydowali w tej kwestii. Chodzi o zapewnienie, że wszystkie produkty odurzające, w szczególności syntetyczne, są odpowiednio regulowane w celu ochrony zdrowia publicznego.

Federalne organy regulacyjne nie przewidziały ani nie zajęły się tym problemem. Teraz to na ustawodawcach stanowych spoczywa obowiązek ochrony swoich wyborców. Inne stany, w tym wiele kierowanych przez konserwatywną większość, już podjęły działania. Nadszedł czas, aby Ohio zrobiło to samo.

Chris Lindsey jest wiceprezesem ds. rzecznictwa stanowego i polityki publicznej w American Trade Association for Cannabis and Hemp (ATACH).

Ten artykuł został po raz pierwszy opublikowany przez Ohio Capital Journal.

Grupa Prokuratorów Generalnych organizuje spotkanie w sprawie stanowych regulacji dotyczących odurzających produktów z konopi

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie wspierającym konopie indyjskie, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.



Popularne artykuły