19.7 C
Warszawa
wtorek, 24 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

7 Republikanów w Izbie Reprezentantów USA złożyło projekt ustawy, aby zapobiec uldze podatkowej 280E dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi – MEDCAN24


Zmuszanie licencjonowanych przez państwo firm zajmujących się konopiami indyjskimi do dalszego płacenia karnych podatków od zwykłych wydatków biznesowych, nawet w przypadku zmiany federalnej klasyfikacji konopi indyjskich, jest obecnie dwuizbowym wysiłkiem w Kongresie Stanów Zjednoczonych.

Kongresman Jodey Arrington, R-Texas, który przewodniczy Komisji Budżetowej Izby Reprezentantów, wraz z sześcioma innymi przedstawicielami w Izbie Reprezentantów Stanów Zjednoczonych wprowadził 21 lutego ustawę H.R. 1447. Ustawa ma na celu zmianę Kodeksu Podatkowego (IRC) z 1986 r. w celu utrzymania zakazu jakichkolwiek odliczeń lub kredytów związanych z handlem lub przedsiębiorstwami zaangażowanymi w „handel” konopiami indyjskimi.

Zgodnie z sekcją 280E IRC, firmy zajmujące się narkotykami z wykazu I lub II zgodnie z ustawą o substancjach kontrolowanych nie mogą odliczyć swoich zwykłych wydatków biznesowych – takich jak płace, czynsz i media – od dochodu podlegającego opodatkowaniu.

Nadzieją dla wielu amerykańskich firm zajmujących się konopiami indyjskimi, z których największe ponoszą ciężar płacenia około 100 milionów dolarów rocznie podatków na rzecz rządu federalnego, który nie uznaje ich za legalne, jest to, że obecna propozycja Departamentu Sprawiedliwości (DOJ) dotycząca przeklasyfikowania konopi indyjskich jako substancji z wykazu III zapewni im ulgę podatkową 280E, aby mogły działać w sposób bardziej zrównoważony.

Arrington i jego sześciu kolegów z izby wyższej mają jednak nadzieję, że uda im się temu zapobiec. Ustawodawstwo jest współsponsorowane przez Reps. Chuck Edwards, R-NC; Gregory Murphy, R-NC; Vern Buchanan, R-Fla; Blake Moore, R-Utah; Gary Palmer, R-Ala; i Pete Sessions, R-Texas.

Chociaż propozycja Departamentu Sprawiedliwości dotycząca Harmonogramu III pozostaje odsunięta na bok przez odwołanie doraźne, ci ustawodawcy próbują ograniczyć wpływ propozycji w przypadku wznowienia przesłuchania przez sędziego administracyjnego z wynikiem korzystnym dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi.

Chociaż tekst ustawy H.R. 1447 nie był i nie wymieniono żadnych powiązanych ustaw – republikańscy senatorowie James Lankford (R-Okla) i Pete Ricketts (R-Neb) wprowadzili przepisy o niemal identycznym tytule na początku miesiąca. James Lankford (R-Okla) i Pete Ricketts (R-Neb) wprowadzili w tym miesiącu przepisy o niemal identycznym tytule.

POWIĄZANE: 2 amerykańskich senatorów współpracuje z prohibicjonistami, aby powstrzymać ulgę 280E w ramach zmiany klasyfikacji konopi indyjskich

„Marihuana nie czyni naszych rodzin silniejszymi, naszych ulic bezpieczniejszymi, ani naszych miejsc pracy bardziej produktywnymi” – powiedział Lankford w komunikacie prasowym z 7 lutego. „Firmy, które sprzedają nielegalne narkotyki – w tym firmy zajmujące się marihuaną – nie powinny otrzymywać federalnych ulg podatkowych. Ta ustawa wyjaśnia federalne prawo podatkowe, aby upewnić się, że nielegalny produkt nie będzie podlegał federalnemu odliczeniu podatkowemu”.

W tamtym czasie Kevin Sabet, dyrektor generalny i prezes prohibicjonistycznej grupy Smart Approaches for Marijuana (SAM), przypisywał sobie zasługi za stworzenie podstaw prawnych, chwaląc ustawę w mediach społecznościowych jako mechanizm zapewniający, że firmy zajmujące się konopiami indyjskimi będą nadal płacić 2,3 miliarda dolarów rocznie podatków, których w przeciwnym razie nie byłyby zobowiązane płacić pod nazwą tradycyjnego amerykańskiego biznesu.

Senacka wersja ustawy nosi tytuł „No Deductions for Marijuana Business Act”.

24 lutego SAM zwrócił uwagę na ustawę artykuł w Washington Postsugerujący, że ustawa Arringtona służy jako ustawa towarzysząca wersji senackiej.

„Arrington przedstawił projekt ustawy pod koniec zeszłego tygodnia – kiedy Izba nie była nawet zwołana – aby zakazać firmom zajmującym się uprawą lub sprzedażą marihuany ubiegania się o odliczenia podatkowe od kosztów prowadzenia działalności gospodarczej”. The Washington Post poinformowano.

Uwaga redaktora: Cannabis Business Times skontaktował się z biurem Arringtona w celu uzyskania komentarza i kopii wersji ustawy Izby Reprezentantów.

Dwuizbowe wysiłki mające na celu uczynienie sekcji 280E bardziej trwałą przeszkodą dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi pojawiają się w czasie, gdy tylko 27% amerykańskich firm zajmujących się konopiami indyjskimi jest rentownych, zgodnie z raportem Whitney Economics z 2024 roku.

Ustawa H.R. 1447 została skierowana do House Committee on Ways and Means.



Zmuszanie licencjonowanych przez państwo firm zajmujących się konopiami indyjskimi do dalszego płacenia karnych podatków od zwykłych wydatków biznesowych, nawet w przypadku zmiany federalnej klasyfikacji konopi indyjskich, jest obecnie dwuizbowym wysiłkiem w Kongresie Stanów Zjednoczonych.

Kongresman Jodey Arrington, R-Texas, który przewodniczy Komisji Budżetowej Izby Reprezentantów, wraz z sześcioma innymi przedstawicielami w Izbie Reprezentantów Stanów Zjednoczonych wprowadził 21 lutego ustawę H.R. 1447. Ustawa ma na celu zmianę Kodeksu Podatkowego (IRC) z 1986 r. w celu utrzymania zakazu jakichkolwiek odliczeń lub kredytów związanych z handlem lub przedsiębiorstwami zaangażowanymi w „handel” konopiami indyjskimi.

Zgodnie z sekcją 280E IRC, firmy zajmujące się narkotykami z wykazu I lub II zgodnie z ustawą o substancjach kontrolowanych nie mogą odliczyć swoich zwykłych wydatków biznesowych – takich jak płace, czynsz i media – od dochodu podlegającego opodatkowaniu.

Nadzieją dla wielu amerykańskich firm zajmujących się konopiami indyjskimi, z których największe ponoszą ciężar płacenia około 100 milionów dolarów rocznie podatków na rzecz rządu federalnego, który nie uznaje ich za legalne, jest to, że obecna propozycja Departamentu Sprawiedliwości (DOJ) dotycząca przeklasyfikowania konopi indyjskich jako substancji z wykazu III zapewni im ulgę podatkową 280E, aby mogły działać w sposób bardziej zrównoważony.

Arrington i jego sześciu kolegów z izby wyższej mają jednak nadzieję, że uda im się temu zapobiec. Ustawodawstwo jest współsponsorowane przez Reps. Chuck Edwards, R-NC; Gregory Murphy, R-NC; Vern Buchanan, R-Fla; Blake Moore, R-Utah; Gary Palmer, R-Ala; i Pete Sessions, R-Texas.

Chociaż propozycja Departamentu Sprawiedliwości dotycząca Harmonogramu III pozostaje odsunięta na bok przez odwołanie doraźne, ci ustawodawcy próbują ograniczyć wpływ propozycji w przypadku wznowienia przesłuchania przez sędziego administracyjnego z wynikiem korzystnym dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi.

Chociaż tekst ustawy H.R. 1447 nie był i nie wymieniono żadnych powiązanych ustaw – republikańscy senatorowie James Lankford (R-Okla) i Pete Ricketts (R-Neb) wprowadzili przepisy o niemal identycznym tytule na początku miesiąca. James Lankford (R-Okla) i Pete Ricketts (R-Neb) wprowadzili w tym miesiącu przepisy o niemal identycznym tytule.

POWIĄZANE: 2 amerykańskich senatorów współpracuje z prohibicjonistami, aby powstrzymać ulgę 280E w ramach zmiany klasyfikacji konopi indyjskich

„Marihuana nie czyni naszych rodzin silniejszymi, naszych ulic bezpieczniejszymi, ani naszych miejsc pracy bardziej produktywnymi” – powiedział Lankford w komunikacie prasowym z 7 lutego. „Firmy, które sprzedają nielegalne narkotyki – w tym firmy zajmujące się marihuaną – nie powinny otrzymywać federalnych ulg podatkowych. Ta ustawa wyjaśnia federalne prawo podatkowe, aby upewnić się, że nielegalny produkt nie będzie podlegał federalnemu odliczeniu podatkowemu”.

W tamtym czasie Kevin Sabet, dyrektor generalny i prezes prohibicjonistycznej grupy Smart Approaches for Marijuana (SAM), przypisywał sobie zasługi za stworzenie podstaw prawnych, chwaląc ustawę w mediach społecznościowych jako mechanizm zapewniający, że firmy zajmujące się konopiami indyjskimi będą nadal płacić 2,3 miliarda dolarów rocznie podatków, których w przeciwnym razie nie byłyby zobowiązane płacić pod nazwą tradycyjnego amerykańskiego biznesu.

Senacka wersja ustawy nosi tytuł „No Deductions for Marijuana Business Act”.

24 lutego SAM zwrócił uwagę na ustawę artykuł w Washington Postsugerujący, że ustawa Arringtona służy jako ustawa towarzysząca wersji senackiej.

„Arrington przedstawił projekt ustawy pod koniec zeszłego tygodnia – kiedy Izba nie była nawet zwołana – aby zakazać firmom zajmującym się uprawą lub sprzedażą marihuany ubiegania się o odliczenia podatkowe od kosztów prowadzenia działalności gospodarczej”. The Washington Post poinformowano.

Uwaga redaktora: Cannabis Business Times skontaktował się z biurem Arringtona w celu uzyskania komentarza i kopii wersji ustawy Izby Reprezentantów.

Dwuizbowe wysiłki mające na celu uczynienie sekcji 280E bardziej trwałą przeszkodą dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi pojawiają się w czasie, gdy tylko 27% amerykańskich firm zajmujących się konopiami indyjskimi jest rentownych, zgodnie z raportem Whitney Economics z 2024 roku.

Ustawa H.R. 1447 została skierowana do House Committee on Ways and Means.

Cannabis Law Resources in Poland

Discover essential legal information about the cultivation of cannabis, its sale, and regulations governing medical products in Poland. These guides will help you understand the legal requirements, such as certification and permissions.

Popularne artykuły