20.2 C
Warszawa
sobota, 2 sierpnia, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Senat głosuje za zezwoleniem lekarzom VA na zalecanie medycznej marihuany weteranom wojskowym, jednocześnie odrzucając zakaz stosowania THC w konopiach

Senat zatwierdził ustawę o wydatkach na dużą skalę, która zawiera przepisy umożliwiające lekarzom Departamentu Spraw Weteranów USA (VA) zalecanie medycznej marihuany weteranom wojskowym mieszkającym w legalnych stanach.

Pakiet środków, który senatorowie przyjęli w piątek, został również zmieniony w celu pominięcia kontrowersyjnego proponowanego zakazu konsumpcji produktów z konopi zawierających jakąkolwiek wymierną ilość THC.

Po zatwierdzeniu przez Senacką Komisję ds. Środków w zeszłym miesiącu, pełna izba przyjęła pakiet obejmujący budownictwo wojskowe, sprawy weteranów (MilConVA) oraz rolnictwo, rozwój obszarów wiejskich, administrację żywności i leków (AgFDA) w głosowaniu 87-9.

W komisji członkowie przyjęli poprawkę do ustawy MilConVA od senatora Jeffa Merkleya (D-OR), która zawiera język dotyczący konopi indyjskich i weteranów. W przypadku AgFDA ustawa początkowo zawierała język konopi, który zdaniem zainteresowanych stron zdewastowałby branżę, ale uzgodniona poprawka usunęła te przepisy po napiętych obradach.

Poprawka Merkleya dołączona do podstawowego środka na środki obronne ma odzwierciedlać samodzielne przepisy zatytułowane Veterans Equal Access Act. Tekst propozycji przyjętej przez komisję senacką nie jest identyczny z tym, co Izba uchwaliła w czerwcu w ramach własnych środków MilConVA.

Po stronie Izby Rep. Brian Mast (R-FL) i Dave Joyce (R-OH) – którzy są współprzewodniczącymi Congressional Cannabis Caucus – sponsorowali przyjętą poprawkę towarzyszącą, która zwiększyłaby dostęp weteranów do stanowych programów medycznej marihuany i wyeliminowałaby obecną dyrektywę VA zabraniającą lekarzom departamentu wydawania zaleceń dotyczących konopi indyjskich.

Mast w lutym złożył samodzielną ustawę o równym dostępie dla weteranów – oznaczającą jedną z ostatnich prób wprowadzenia w życie środka, który cieszył się dwupartyjnym poparciem podczas ostatnich sesji.

W ubiegłych latach zarówno Izba Reprezentantów, jak i Senat zawarły w swoich ustawach MilConVA przepisy, które zezwalałyby lekarzom VA na wydawanie zaleceń dotyczących medycznej marihuany, ale nigdy nie zostały one wprowadzone w życie.

Ponieważ obie izby ponownie przyjęły w tym roku różne języki, kwestia ta będzie ponownie tematem rozmów w komitecie konferencyjnym lub nieformalnych negocjacjach dwuizbowych i jako taka może tym razem zostać pominięta w ostatecznym pakiecie wysłanym do prezydenta, jak to miało miejsce w przeszłości.

Oto tekst wersji Izby Reprezentantów:

„Żadne z funduszy przyznanych lub w inny sposób udostępnionych Departamentowi Spraw Weteranów w niniejszej ustawie nie mogą być wykorzystane do egzekwowania Dyrektywy Zdrowotnej Weteranów 1315, ponieważ odnosi się ona do-

(1) polityki stwierdzającej, że „świadczeniodawcom VHA zabrania się wypełniania formularzy lub rejestrowania weteranów do udziału w zatwierdzonym przez państwo programie dotyczącym marihuany”;

(2) dyrektywa dla „Zastępcy Podsekretarza Zdrowia ds. Operacji i Zarządzania”, aby zapewnić, że „dyrektorzy placówek medycznych są świadomi, że polityka VHA dla świadczeniodawców polega na ocenie używania marihuany przez weteranów, ale świadczeniodawcom zabrania się zalecania, kierowania lub wypełniania dokumentów dotyczących udziału weteranów w stanowych programach marihuany”; oraz

(3) dyrektywa dla „dyrektora placówki medycznej VA”, aby zapewnić, że „personel placówki VA jest świadomy następujących kwestii”[t]zakaz zalecania, kierowania lub wypełniania formularzy i rejestrowania weteranów do udziału w zatwierdzonych przez państwo programach dotyczących marihuany”.

Język Senatu brzmi następująco:

„Żaden z funduszy przyznanych lub w inny sposób udostępnionych Departamentowi Spraw Weteranów w niniejszej ustawie nie może być wykorzystany w sposób, który mógłby-

(1) kolidować ze zdolnością weterana do uczestnictwa w programie medycznej marihuany zatwierdzonym przez stan;

(2) odmawiać jakichkolwiek usług Departamentu weteranowi, który uczestniczy w takim programie; lub

(3) ograniczać lub ingerować w zdolność dostawcy opieki zdrowotnej Departamentu do wydawania odpowiednich zaleceń, wypełniania formularzy lub podejmowania kroków w celu przestrzegania takiego programu”.

Do zatwierdzonej przez Senat ustawy MilConVA dołączono również raport zawierający przepisy dotyczące konopi indyjskich i psychodelików, w tym wezwanie do umożliwienia lekarzom VA zalecania medycznej marihuany, jeśli rząd federalny zmieni jej harmonogram.

Jeśli dojdzie do zmiany harmonogramu, „VA powinno rozważyć wydanie wytycznych zezwalających lekarzom VHA i innemu personelowi na omawianie, zalecanie i ułatwianie dostępu do medycznej marihuany w stanach z legalnymi programami medycznej marihuany w zakresie dozwolonym przez prawo federalne” – czytamy w raporcie.

Inna sekcja omawia potencjał konopi indyjskich jako alternatywnej opcji leczenia dla weteranów, wzywając VA do zbadania „związku między programami leczenia obejmującymi medyczną marihuanę, które są zatwierdzone przez stany, dostępem weteranów do takich programów oraz zmniejszeniem używania i nadużywania opioidów wśród weteranów”.

Dodatkowo, sekcja raportu dla MilConVA odnosi się do terapii wspomaganej psychodelikami, zauważając, że członkowie rozumieją, że „VA i inne odpowiednie agencje federalne podejmują badania w celu oceny skuteczności terapii wspomaganych psychodelikami w leczeniu PTSD, dużych zaburzeń depresyjnych i innych schorzeń”.

Komisja nakazuje VA sporządzenie raportu dla Kongresu, który określa stan badań nad tym tematem w ciągu 180 dni od uchwalenia ustawy, a ponadto nakazuje agencji „zainicjowanie podłużnego badania weteranów uczestniczących w takich terapiach i śledzenie wyników przez okres pięciu lat”.

W raporcie omówiono również świadczenia GI Bill związane z konopiami indyjskimi, zauważając, że „ustalenia polityki VA ograniczyły zdolność weteranów do uzyskania dostępu do zasłużonych świadczeń, w tym świadczeń GI Bill”.

W ramach środków AgFDA, które Senat również przyjął jako część pakietu w piątek, nie ma już przepisów, które według interesariuszy branży konopnej skutecznie wyeliminowałyby rynek poprzez zakazanie konsumpcyjnych produktów konopnych z jakąkolwiek „policzalną” ilością THC.

Senator Mitch McConnell (R-KY), który zapoczątkował federalną legalizację konopi w ramach ustawy Farm Bill z 2018 r., był orędownikiem języka kryminalizacji THC. Ale chociaż udało mu się włączyć go do ustawy bazowej dla Ag/FDA, senator Rand Paul (R-KY) zagroził proceduralnym wstrzymaniem procesu, jeśli zostanie on utrzymany, zmuszając McConnella do działania. Poprawka Paula mająca na celu usunięcie tego języka przeszła w piątek jako część pakietu en bloc.

Nastąpiło to po słownym uderzeniu ze strony McConnella, który zabrał głos wcześniej tego dnia, aby skrytykować tych, którzy sprzeciwiali się zakazowi, w tym Paula.

„Aby popchnąć pakiet do przodu, pozwoliłem na usunięcie mojego języka z ustawy” – powiedział McConnell. „Ale moje wysiłki na rzecz wykorzenienia złych aktorów, ochrony naszych dzieci, wspierania rolników i potwierdzenia naszych pierwotnych intencji legislacyjnych będą kontynuowane”.

Język dotyczący konopi w senackiej ustawie o wydatkach był prawie identyczny z tym, który został przyjęty przez Komisję ds. Środków Izby Reprezentantów w czerwcu, przy czym znany prohibicjonista konopi Andy Harris (R-MD) przewodził tej sprawie.

W międzyczasie Paul niedawno złożył samodzielną ustawę, która poszłaby w przeciwnym kierunku niż zakaz konopi, proponując potrojenie stężenia THC, które uprawa może legalnie zawierać, jednocześnie odnosząc się do wielu innych obaw, jakie branża wyraziła w związku z przepisami federalnymi.

Senator wprowadził ustawę, zatytułowaną Hemp Economic Mobilization Plan (HEMP) Act, w czerwcu. Odzwierciedla ona wersje, które sponsorował w ciągu ostatnich kilku sesji.


MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.


Dowiedz się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostań zwolennikiem Patreon, aby uzyskać dostęp.

Tymczasem kontrolowana przez GOP komisja Izby Reprezentantów zatwierdziła w zeszłym miesiącu poprawkę dołączoną do obowiązkowej ustawy o obronie, która wymagałaby „raportu z postępów” w trwającym pilotażowym programie terapii psychodelicznej dla członków czynnej służby wojskowej i weteranów.

Jednakże, podczas gdy Kongres był szczególnie przychylny propozycjom badań nad psychodelikami w ostatnich sesjach, Komisja Regulaminowa Izby Reprezentantów oddzielnie zablokowała dwupartyjną poprawkę do ustawy o wydatkach prowadzonej przez Rep. Morgana Luttrella (R-TX), która dałaby DOD kolejne 10 milionów dolarów na wsparcie badań klinicznych nad potencjałem terapeutycznym substancji takich jak ibogaina i psilocybina.

MEDCAN24 jest możliwa dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.

Zostań patronem na Patreon!

Popularne artykuły