Baltimore. Jest to miasto znane bardziej jako sceneria dla nagradzanych programów telewizyjnych niż dla artystów, którzy nazywają je domem. Nie wspominając o krótkim pobycie Tupaca w B-more jako młodego nastolatka. Z każdego zakątka muzycznego spektrum, w tym własnego, długoletniego, tytułowego gatunku muzyki tanecznej znanego jako „Baltimore Club”, Charm City jest platformą startową, kanałem i podejściem, które daje lokalnym artystom wszechstronną perspektywę. To wyjątkowa świeżość, która przejawia się również w kulturze konopi indyjskich w Baltimore.
Wystarczy zapytać rapera, przedsiębiorcę modowego i degustatora marihuany A$AP Ant aka YG Addie. „Jesteśmy trochę na północy i trochę na południu”, mówi Ant. To stwierdzenie opisuje nie tylko geograficzne i kulturowe usposobienie Baltimore, ale także pokazuje, w jaki sposób został podłączony do A$AP Mob, jednej z najbardziej wpływowych nowojorskich ekip rapowych ostatnich dwóch dekad. Pozornie niewielkie spostrzeżenia Anta są w rzeczywistości dość obszerne i wnoszą jego muzyczną perspektywę do stołu bez pomijania rytmu. Jest to część tego, co pomogło uczynić Mob i jego członków – zwłaszcza Rocky’ego i Ferga – tak rozpoznawalną ekipą w momencie, gdy bity w stylu południowym przejęły radio tak mocno, że wydawało się, że raperzy ze wschodniego wybrzeża nie mają szans. Ale Mob obalił to z zemstą.
Ant, urodzony jako Adam Kirkman 29 stycznia 1993 roku, przenosi swój progresywny styl muzyczny także na konopie indyjskie. Dzieli się on swoją stopniową ewolucją jako palacza, od palenia ulicznej marihuany w młodości do swoich obecnych ulubionych, pochodzących od kilku marek i kultywatorów, takich jak Shopping Carts, Mount Burnin i innych. Ale jego historia nie dotyczy tylko tego, co pali; chodzi także o to, jak lubi się zwijać. „Nie można o tym zapomnieć. Naprawdę”, mówi Ant [laughing].
DMV (w skrócie DC, Maryland i Virginia) to nie tylko dom Anta; jest również uważany przez niektórych za miejsce narodzin „sheets and funnels”, jednego z najciekawszych regionalnych stylów toczenia w Ameryce. Szybkie spojrzenie na katalog utworów Anta, w tym „Sean Taylor” [2018]No Clout Chasin [2019]The God Hour by A$AP Rocky [2022] Chemical Warfare [2023], ujawnia ten wyjątkowy styl toczenia, do którego odnosi się wiele razy w swojej pracy. Częsta dyskusja Anta na temat arkuszy i lejków świadczy o roli, jaką odegrał w ich popularyzacji, a także o jego spostrzeżeniach na temat ich możliwego pochodzenia.
Poproszony o przekazanie wiedzy na ten temat, Ant chętnie dzieli się dwiema rzeczami: „Po pierwsze, arkusze i lejki nie zaczęły się w Baltimore” – mówi. „W rzeczywistości jest to sprawa DC / Maryland”. To właśnie stamtąd je zaczerpnął, choć nie jest w stanie dokładnie określić, czy to północno-wschodnie czy północno-zachodnie DC jest miejscem, w którym ten styl naprawdę się narodził. Podzielił się również jednym kluczowym faktem, który wyjaśnia, dlaczego Ant robił stonerowe wycieczki do DC. „W Baltimore mamy zioło” – mówi. „Ale naprawdę trzeba było pojechać do DC, żeby znaleźć trochę ognia”.
Przyjęcie przez Anta prześcieradeł i lejków popchnęło do przodu trend palenia zioła, który pojawił się wokół niego. „Baltimore utknęło na Strawberry Phillies i Chocolate Cigarillos” – mówi. „Teraz całe Baltimore pali prześcieradła i lejki. Mało brakowało, a cały świat zacząłby palić w prześcieradłach i lejkach”.
I to prawda, Ant w pewnym sensie stał się de facto burmistrzem tego stylu. Jego współpraca z wpływowymi MC, takimi jak OhGeesy, Curren$y, Larry June, Roc Marciano, J. Worthy i Boldy James to imponujące świadectwo jego relacji w muzyce, ale jedna szczególna interakcja Anta podsumowuje wpływ innowacji i muzyki: „RIP to my boy Takeoff from the Migos”, mówi z szacunkiem w głosie. „Byliśmy razem na jachcie na Bahamach, a on palił szoty i lejki. Wymieniliśmy się backwoodem i trawką. W ten sposób nawiązaliśmy kontakt”. Z arkuszami i lejkami przekraczającymi granice regionalne, Ant dzieli się swoją autentyczną perspektywą DMV na najlepszy sposób zwijania jednego. Zaczyna od dyskusji na temat papieru do zwijania, „arkuszy” w „arkuszach i lejkach”. Jego głos staje się bardziej skupiony, gdy zaczyna głosić swoją ewangelię. „Używamy tylko bibułek Bambu; wszelkie inne bibułki to bzdura” – mówi. „Papier Bambu uderza najlepiej, ponieważ uderza jak blant”. Oczywiście odpowiedni arkusz jest niczym bez odpowiednich lejków.
Kilka marek sprzedaje wstępnie zmielone lejki, ale to nie jest sposób, w jaki robią to OG, wyjaśnia Ant z autorytetem. „Lejki to po prostu wysuszone fronto”, mówi – a prawdziwe doświadczenie z lejkami zaczyna się od świeżo pozyskanego fronto. Dla niewtajemniczonych, fronto to świeży, cały liść tytoniu, którego wielu palaczy używa jako ulepszonej alternatywy dla zawijania liści tytoniu w stylu Backwoods podczas zwijania blanta. Ale przekształcenie fronto w lejki jest częścią magii. „Musisz wysuszyć liść fronto. Możesz zostawić go na słońcu, na desce rozdzielczej samochodu lub włożyć do mikrofalówki na 10 sekund” – mówi. „Następnie miażdżysz go tak, jak miażdży się zioło, mieszasz i zwijasz to maleństwo”. To najlepsze doświadczenie z prześcieradłami i lejkami w stylu A$AP Ant.
Teraz, gdy ludzie w całym kraju zdobywają wiedzę na temat zwijania arkuszy i lejków, dobrze jest, że marihuana stała się w pełni legalna w Maryland w zeszłym roku, dzięki czemu jest ona na bieżąco z Zieloną Falą Wschodniego Wybrzeża. Wraz z tą zmianą palacze w Baltimore nie tylko dostosują się do nowych sposobów kupowania i sprzedawania marihuany, ale także do sposobu jej zwijania. Mając to na uwadze, Ant mówi, że koncentruje się na wielu ekscytujących nadchodzących projektach, jednocześnie kontynuując promocję swojej marki. Postlude album.
Jak więc trawka wpływa na jego proces twórczy? „Mógłbym się obejść bez trawki” – mówi Ant. „Ale trawka po prostu stymuluje umysł”.