[PRESS RELEASE] – NOWY JORK, 12 marca 2025 r. – Ascend Wellness Holdings Inc. (AWH), pionowo zintegrowany operator konopi indyjskich w wielu stanach, koncentrujący się na poprawie życia poprzez konopie indyjskie, podał swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok zakończony 31 grudnia 2024 roku. Wyniki finansowe są raportowane zgodnie z ogólnie przyjętymi amerykańskimi zasadami rachunkowości (GAAP), a wszystkie waluty są wyrażone w dolarach amerykańskich.
Najważniejsze wydarzenia biznesowe w czwartym kwartale 2024 r.
- Utrzymanie koncentracji na ograniczaniu wydatków w celu wsparcia inicjatyw firmy w zakresie transformacji oszczędności kosztów, które pozytywnie wpłynęły zarówno na skorygowaną EBITDA, jak i na wyniki finansowe.1 w wysokości 30,2 mln USD i skorygowanej marży brutto1 41,9% w kwartale, wyprzedzając początkowe oczekiwania zarządu.
- Popyt na marki własne AWH, w tym Common Goods, Simply Herb, Effin’, Ozone i Royale, poprawił się w kwartale i przyczynił się do 6% sekwencyjnego wzrostu sprzedaży pionowej, a także poprawy marży brutto.
- Firma kontynuowała solidne postępy w zakresie poprawy bilansu i kapitału obrotowego, co zostało podkreślone przez 30,1 mln USD wolnych przepływów pieniężnych2 które zostały wygenerowane w tym kwartale.
- AWH pozostaje zaangażowany we wdrażanie strategii zagęszczania, która ma doprowadzić do 50% wzrostu liczby sklepów w perspektywie średnioterminowej. W swoich działaniach ekspansyjnych spółka nadal koncentruje się na najlepszych lokalizacjach w centrach o dużej gęstości zaludnienia. Obecnie firma ma 10 sklepów w fazie rozwoju, w tym trzy w Ohio i jeden w Pensylwanii, a także cztery dodatkowe sklepy partnerskie w Illinois, co zwiększyłoby łączną liczbę partnerów w tym stanie do sześciu, oraz dwie lokalizacje partnerskie zidentyfikowane w New Jersey.
- Uruchomiono Effin’, markę opartą na efektach, koncentrującą się na dostarczaniu ukierunkowanych efektów przy użyciu mniejszych kannabinoidów. Marka została dobrze przyjęta, szybko osiągając pierwsze miejsce w kategorii produktów spożywczych w sklepach Ascend, w których jest dostępna.
- Z powodzeniem odkupiono 11 milionów akcji zwykłych klasy A, co stanowi ponad 5% istniejących wówczas akcji. Akcje zostały nabyte ze znacznym dyskontem w stosunku do ceny zamknięcia na Kanadyjskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (CSE) z dnia 17 grudnia 2024 roku. To strategiczne posunięcie miało na celu zwiększenie wartości dla akcjonariuszy, zmniejszenie presji na spadek wartości akcji i osiągnięcie długoterminowych zysków dla akcjonariuszy.
- Ogłosiła program skupu akcji własnych, który rozpoczął się w styczniu 2025 roku. Zgodnie z normalnym kursem oferty emitenta (NCIB), spółka może odkupić do mniejszej z następujących kwot: (i) 10 215 690 akcji zwykłych klasy A spółki (akcje zwykłe), stanowiących około 5% istniejących wówczas akcji zwykłych AWH; oraz (ii) akcji zwykłych o wartości 2,25 mln USD na otwartym rynku. NCIB stanowi kolejny znaczący krok w ciągłych wysiłkach spółki na rzecz dostarczania wartości akcjonariuszom, podkreślając silne zaufanie zarówno kierownictwa, jak i rady dyrektorów do niedowartościowanych fundamentów spółki i jej przyszłego potencjału wzrostu. Po zakończeniu roku spółka odkupiła 620 500 akcji zwykłych w ramach programu NCIB.
_________________________________ | |
1 | Miara ta jest miarą finansową niezgodną z GAAP. Proszę zapoznać się z „Informacjami finansowymi niepodlegającymi GAAP” poniżej oraz „Uzgodnieniami miar finansowych niepodlegających GAAP (nieaudytowane)” na końcu niniejszej informacji prasowej. |
2 | Wolne przepływy pieniężne to miara finansowa niezgodna ze standardami GAAP, zdefiniowana jako środki pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 35,2 mln USD pomniejszone o nakłady na aktywa kapitałowe w wysokości ~5,1 mln USD za IV kwartał 2024 r. oraz odpowiednio 73,3 mln USD i 22,5 mln USD za cały rok 2024. Proszę zapoznać się z „Informacjami finansowymi niezgodnymi z GAAP” poniżej. |
3 | Zadłużenie netto jest miarą finansową niezgodną ze standardami GAAP, zdefiniowaną jako całkowite zadłużenie, pomniejszone o niezamortyzowane odroczone koszty finansowania w wysokości ~ 308,5 mln USD, pomniejszone o środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych w wysokości 88,3 mln USD na dzień 31 grudnia 2024 r. Proszę zapoznać się z „Informacjami finansowymi niezgodnymi ze standardami GAAP” poniżej. |
Najważniejsze wydarzenia biznesowe w całym roku 2024
- W 2024 r. firma otworzyła cztery przychodnie, w tym jedną w Cincinnati i trzy w Pensylwanii w Monaca, Cranberry i Whitehall, a także zaczęła wspierać dwie lokalizacje partnerskie, zwiększając łączną sieć AWH do 39 przychodni. Po zakończeniu roku, w lutym firma ponownie otworzyła przychodnię w Detroit, która została tymczasowo zamknięta w 2024 roku, aby rozszerzyć sprzedaż dla dorosłych.
- Rozpoczęto sprzedaż dla dorosłych w pięciu przychodniach w Ohio, osiągając średni ponad trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z wynikami sprzed rozpoczęcia sprzedaży dla dorosłych.
- Sprzedano ponad 187 000 funtów produktów hurtowych brutto i zwiększono przychody hurtowe na każdym z kluczowych rynków firmy w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Zwiększona rozpoznawalność marki w całym portfolio na różnych rynkach, przy czym AWH osiągnęła trzy pierwsze miejsca pod względem sprzedaży i jednostek na naszych trzech kluczowych rynkach (Illinois, Massachusetts i New Jersey łącznie). Marka Simply Herb stała się marką nr 1 w Massachusetts. Ozone zajmuje 1. miejsce pod względem liczby sprzedanych jednostek na naszych trzech kluczowych rynkach i 2. miejsce pod względem sprzedaży.
- Firma w znacznym stopniu zakończyła serię inicjatyw w zakresie oszczędności kosztów i transformacji, które zainicjowała w ramach zobowiązania firmy do zapewnienia trwałej rentowności, zgodnie z którym firma dąży do usprawnienia działalności i zmniejszenia wydatków o 30 mln USD w ujęciu rocznym. Firma koncentruje się na ciągłym doskonaleniu i zidentyfikowała dodatkowe możliwości oszczędności kosztów i wydajności, które planuje wdrożyć w 2025 roku.
- Firma ogłosiła powołanie trzech kluczowych dyrektorów do swojego zespołu kierowniczego w ramach działań transformacyjnych. Firma zakończyła przejście do taktycznego, szczupłego zespołu kierowniczego, który koncentruje się na kontrolowaniu kosztów przy jednoczesnym dalszym napędzaniu wzrostu, w tym redukcji zatrudnienia.
Najważniejsze dane finansowe
- Przychody:
- Year 2024
- Przychody netto wzrosły o 8,3% rok do roku do 561,6 mln USD.
- Przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 0,3% rok do roku do 372,2 mln USD.
- Przychody hurtowe wzrosły o 28,5% rok do roku do 189,4 mln USD.
- Q4 2024:
- Całkowity przychód netto spadł o 4% w ujęciu kwartalnym do 136 mln USD.
- Przychody ze sprzedaży detalicznej spadły o 3,5% kwartał do kwartału do 90,4 mln USD.
- Przychody hurtowe spadły o 5% kwartał do kwartału do 45,6 mln USD.
- Year 2024
- Strata netto:
- ROK 2024: Strata netto w wysokości 85 mln USD w porównaniu do straty netto w wysokości 48,2 mln USD w roku obrotowym 2023.
- Q4 2024: Strata netto w wysokości 16,8 mln USD w porównaniu do straty netto w wysokości 28,3 mln USD w 3. kwartale 2024 r.
- Skorygowana EBITDA1:
- FY 2024: Skorygowana EBITDA1 wyniosła 116,2 mln USD, co oznacza wzrost o 9,1% rok do roku. skorygowana marża EBITDA1 wyniósł 20,7%, co oznacza wzrost o 15 punktów bazowych w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Q4 2024: Skorygowana EBITDA1 wyniosła 30,2 mln USD, co stanowi 22,2% marży1. Skorygowana EBITDA1 wzrosła o 20,4%, a skorygowana marża EBITDA1 wzrosła o 450 punktów bazowych kwartał do kwartału.
- Bilans:
- Na dzień 31 grudnia 2024 r. środki pieniężne i ich ekwiwalenty wynosiły 88,3 mln USD, co oznacza wzrost o 23 mln USD. Zadłużenie netto3, które jest równe całkowitemu zadłużeniu pomniejszonemu o niezamortyzowane odroczone koszty finansowania pomniejszone o środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych, wyniosło 220,2 mln USD.
- Przepływy pieniężne:
- ROK 2024: Wygenerowanie 73,3 mln USD gotówki z działalności operacyjnej w całym roku, co stanowi drugi pełny rok, w którym firma wygenerowała gotówkę z działalności operacyjnej i wygenerowała 50,8 mln USD wolnych przepływów pieniężnych.2.
- Q4 2024: Wygenerowanie 35,2 mln USD środków pieniężnych z działalności operacyjnej w kwartale, co stanowi ósmy kwartał z rzędu dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, oraz wygenerowanie 30,1 mln USD wolnych przepływów pieniężnych.2 w kwartale.
Komentarz zarządu
„Czwarty kwartał był pierwszym pełnym kwartałem z naszym nowym zespołem zarządzającym i jestem zadowolony z początkowych postępów, jakie poczyniliśmy w zakresie naszych kluczowych inicjatyw – poprawy rentowności, maksymalizacji wydajności aktywów i generowania przepływów pieniężnych” – powiedział dyrektor generalny Sam Brill. „Osiągnęliśmy to dzięki sukcesowi naszego zespołu, który w znacznym stopniu zrealizował nasz roczny cel oszczędności kosztów w wysokości 30 mln USD, wyprzedzając plan, a po osiągnięciu tego kamienia milowego skierowaliśmy nasze wysiłki na zwiększenie przychodów. Patrząc w przyszłość, koncentrujemy się na realizacji naszej strategii zagęszczania, wspieranej przez nasz wzmocniony bilans, który daje nam silną pozycję do działania w oparciu o ekscytujące możliwości sprzedaży detalicznej i hurtowej w całym naszym zasięgu”.

Frank Perullo, współzałożyciel i prezes, powiedział: „Budujemy naszą działalność z myślą o długoterminowym sukcesie i koncentrujemy się na dostarczaniu pacjentom i konsumentom spójnych, wysokiej jakości produktów w przystępnej i wysokiej jakości sprzedaży detalicznej. To, wraz z naszą strategią zagęszczania i inicjatywami transformacyjnymi, daje nam pewność, że jesteśmy dobrze przygotowani do rozwoju na obecnym rynku i nadal będziemy wiodącym operatorem w coraz bardziej dynamicznej branży”.
Dyrektor finansowy Roman Nemchenko powiedział: „Poczyniliśmy znaczne postępy we wzmacnianiu naszego bilansu oraz poprawie marż i rentowności. Zaowocowało to sekwencyjną poprawą skorygowanej marży EBITDA o 450 punktów bazowych i wolnymi przepływami pieniężnymi w wysokości 30,1 mln USD wygenerowanymi w tym kwartale. Ponadto podjęliśmy kroki w celu racjonalizacji poziomu naszych zapasów poprzez bardziej rygorystyczne planowanie zakupów mające na celu usunięcie zaległości. Choć jest to proces ciągły, jestem dumny z dotychczasowych osiągnięć. To był dobry początek dla naszego nowego zespołu kierowniczego, a my dopiero się rozkręcamy”.
Przegląd finansowy za czwarty kwartał 2024 r.
Przychody netto spadły o 4% w ujęciu sekwencyjnym do 136 mln USD, z czego 2,3% wynikało ze spadku przychodów detalicznych, a 1,7% ze spadku przychodów hurtowych stron trzecich. Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 90,4 mln USD, co stanowi spadek o 3,5% w porównaniu z poprzednim kwartałem, głównie ze względu na osłabienie sprzedaży w Illinois, Michigan, New Jersey i Massachusetts wynikające z połączenia presji cenowej i wolumenu, częściowo skompensowane wkładem sprzedaży dla dorosłych w Ohio, która rozpoczęła się w poprzednim kwartale, oraz uruchomieniem nowych sklepów partnerskich w Illinois. Zewnętrzne przychody hurtowe wyniosły łącznie 45,6 mln USD, co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim kwartałem, co można przypisać spadkom w Illinois i New Jersey, częściowo skompensowanym poprawą w Massachusetts.
Zysk brutto w 4. kwartale 2024 r. wyniósł 46,9 mln USD, czyli 34,5% przychodów, w porównaniu do 43,7 mln USD, czyli 30,9% przychodów, w 3. kwartale 2024 r. Skorygowany zysk brutto w IV kw. 2024 r.1 wyniósł 56,9 mln USD, czyli 41,9% przychodów, w porównaniu do 53,6 mln USD, czyli 37,8% przychodów w poprzednim kwartale. Wzrosty te wynikały ze wzrostu liczby produktów wytwarzanych przez firmę, sprzedawanych w sklepach detalicznych AWH, napędzanych poprawą wydajności i zwiększoną produkcją w zakładach upraw firmy w New Jersey i Massachusetts, pomimo presji konkurencyjnej.
Całkowite koszty ogólne i administracyjne (G&A) w 4. kwartale 2024 r. wyniosły 40,8 mln USD, czyli 30% przychodów, w porównaniu do 46,1 mln USD, czyli 32,6% przychodów, w 3. kwartale 2024 r. Poprawa kosztów ogólnego zarządu jako odsetka przychodów wynikała przede wszystkim z pewnych inicjatyw oszczędnościowych, niższego zatrudnienia w bieżącym kwartale oraz braku pewnych jednorazowych wydatków ujętych w 3. kwartale 2024 r.
Strata netto przypadająca na AWH za 4. kwartał 2024 r. wyniosła 16,8 mln USD w 4. kwartale 2024 r., w porównaniu do 28,3 mln USD w 3. kwartale 2024 roku. Poprawa wynika przede wszystkim z braku pewnych jednorazowych kosztów ujętych w III kwartale 2024 r., wkładu wyższych marż oraz korzyści z pewnych inicjatyw oszczędnościowych.
Skorygowana EBITDA1 wyniosła 30,2 mln USD w IV kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o 20,4% kwartał do kwartału, a skorygowana marża EBITDA1 wyniósł 22,2%, co oznacza wzrost o 450 punktów bazowych w porównaniu z III kwartałem 2024 r., głównie dzięki wyższym marżom i niższym kosztom ogólnego zarządu.
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty na koniec IV kwartału 2024 r. wyniosły 88,3 mln USD, a zadłużenie netto3 wyniósł 220,2 mln USD. Środki pieniężne wygenerowane z działalności operacyjnej wyniosły w czwartym kwartale 2024 r. około 35 mln USD, co stanowi ósmy z rzędu kwartał dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej.
Przegląd finansowy za cały rok 2024
Przychody netto wzrosły o 8,3% rok do roku do 561,6 mln USD, głównie dzięki rozwojowi działalności hurtowej firmy. Przychody hurtowe stron trzecich wzrosły o 28,5% rok do roku do 189,4 mln USD, napędzane ekspansją w New Jersey, Massachusetts i Illinois. Całkowite przychody detaliczne wzrosły nieznacznie o 0,3% do 372,2 mln USD. AWH skorzystało na pełnym roku sprzedaży dla dorosłych w Maryland, otwarciu trzech nowych przychodni w Pensylwanii, rozpoczęciu sprzedaży dla dorosłych w pięciu przychodniach w Ohio i wsparciu dwóch lokalizacji partnerskich w ciągu roku. Wzrosty te zostały w dużej mierze skompensowane spadkiem sprzedaży detalicznej w New Jersey, Illinois i Massachusetts, głównie z powodu zwiększonej konkurencji i presji cenowej w tych stanach, a także spadkami w Michigan, głównie spowodowanymi presją cenową.
Zysk brutto za cały rok 2024 wyniósł 184,2 mln USD, czyli 32,8% przychodów, w porównaniu do 155,1 mln USD, czyli 29,9% przychodów, w poprzednim roku, co wynikało ze wzrostu liczby produktów wytwarzanych przez firmę w punktach sprzedaży detalicznej AWH oraz pewnych ulepszeń w zakresie kosztów ogólnych.
Skorygowany zysk brutto za cały rok 20241 wyniósł 225,9 mln USD, czyli 40,2% przychodów, w porównaniu do 209 mln USD, czyli 40,3% przychodów, w 2023 r. Skorygowany zysk brutto1 dolarów wzrósł o 8,1% rok do roku. Skorygowany zysk brutto1 Marża zmniejszyła się o 8 punktów procentowych rok do roku, co było spowodowane spadkiem marży w uprawach w Illinois i Massachusetts oraz sprzedaży detalicznej w Michigan, skompensowanym przez korzyści płynące ze zwiększonej produkcji w naszym zakładzie upraw w New Jersey.
Całkowite koszty ogólnego zarządu w 2024 r. wyniosły 179,5 mln USD, czyli 32% przychodów, w porównaniu do 158,7 mln USD, czyli 30,6% przychodów w 2023 r., co można przypisać pewnym jednorazowym kosztom, częściowo skompensowanym przez wykorzystanie istniejącej infrastruktury firmy i pewne inicjatywy oszczędnościowe.
Strata netto za 2024 r. wyniosła 85 mln USD, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 48,2 mln USD za 2023 r., głównie z powodu braku ulgi podatkowej w wysokości 22,8 mln USD rozpoznanej w 2023 r.
Skorygowana EBITDA1wyniosła 116,2 mln USD w 2024 r., co oznacza wzrost o 9,1% rok do roku. Skorygowana marża EBITDA1 wyniósł 20,7%, co oznacza wzrost o 15 punktów bazowych w porównaniu z 2023 r., głównie dzięki wkładowi ogólnej poprawy marż.
Informacje finansowe non-GAAP
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne miary finansowe inne niż GAAP, zgodnie z definicją amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Uzgodnienia tych miar finansowych innych niż GAAP z najbardziej bezpośrednio porównywalnymi miarami finansowymi obliczonymi i przedstawionymi zgodnie z GAAP są zawarte w harmonogramach finansowych załączonych do niniejszej informacji prasowej lub w innych informacjach zawartych w niniejszym dokumencie. Informacje te należy traktować jako uzupełniające, a nie zastępujące lub przewyższające jakąkolwiek miarę wyników przygotowaną zgodnie z GAAP.
Skorygowana EBITDA/marża i skorygowany zysk brutto/marża to miary finansowe inne niż GAAP. Proszę zapoznać się z „Uzgodnieniami miar finansowych innych niż GAAP (nieaudytowane)” na końcu niniejszego komunikatu.
Firma definiuje wolne przepływy pieniężne jako „środki pieniężne netto z działalności operacyjnej” pomniejszone o „dodatki do aktywów kapitałowych”, które są ujawnione w wybranych skróconych skonsolidowanych informacjach o przepływach pieniężnych firmy (nieaudytowanych) zawartych w harmonogramach finansowych dołączonych do sprawozdania finansowego firmy. informacji prasowej. Firma wykorzystuje mierniki wolnych przepływów pieniężnych, między innymi, do oceny płynności firmy i jej zdolności do generowania przepływów pieniężnych. Firma uważa, że jest to znacząca miara finansowa dla inwestorów, ponieważ zapewnia wgląd w płynność firmy po odliczeniu nakładów inwestycyjnych, które są uważane za niezbędny element bieżącej działalności. Ta miara finansowa non-GAAP nie powinna być rozpatrywana w oderwaniu od środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej lub jako ich substytut i może nie być porównywalna z podobnie zatytułowanymi miarami podawanymi przez inne firmy.
Firma definiuje zadłużenie netto jako całkowite zadłużenie, pomniejszone o niezamortyzowane odroczone koszty finansowania, pomniejszone o środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych, których składniki są ujawnione w wybranych skróconych skonsolidowanych informacjach bilansowych firmy (niezbadanych) zawartych w harmonogramach finansowych dołączonych do komunikatu prasowego firmy pod nagłówkami „Bieżąca część zadłużenia, netto”, „Długoterminowe zadłużenie, netto” oraz „Środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych”. Firma uważa, że ta miara jest ważnym wskaźnikiem zdolności firmy do obsługi długoterminowych zobowiązań dłużnych. Ta miara finansowa niebędąca miarą GAAP nie powinna być traktowana w oderwaniu od najbardziej bezpośrednio porównywalnych miar finansowych GAAP ani jako ich substytut jako wskaźnik wyników operacyjnych lub płynności i może nie być porównywalna z podobnie zatytułowanymi miarami dostarczanymi przez inne firmy.
Uzgodnienia miar finansowych niepodlegających GAAP (nieaudytowane)
Firma definiuje „skorygowany zysk brutto” jako zysk brutto z wyłączeniem niepieniężnych kosztów zapasów, które obejmują amortyzację ujętą w koszcie sprzedanych towarów, wynagrodzenie oparte na kapitale własnym ujęte w koszcie sprzedanych towarów, koszty uruchomienia ujęte w koszcie sprzedanych towarów oraz inne niepieniężne korekty zapasów. Firma definiuje „skorygowaną marżę brutto” jako skorygowany zysk brutto jako procent przychodów netto. „Skorygowana EBITDA” firmy jest miarą nie-GAAP stosowaną przez kierownictwo, która nie jest zdefiniowana przez GAAP i może nie być porównywalna z podobnymi miarami prezentowanymi przez inne firmy. Firma definiuje „skorygowaną marżę EBITDA” jako skorygowaną EBITDA jako procent przychodów netto. Kierownictwo oblicza skorygowaną EBITDA jako zgłoszoną stratę netto, skorygowaną w celu wykluczenia: kosztów podatku dochodowego, innych (przychodów) kosztów, kosztów odsetek, amortyzacji, amortyzacji uwzględnionej w koszcie sprzedanych towarów, bezgotówkowych korekt zapasów, wynagrodzeń opartych na kapitale własnym, wynagrodzeń opartych na kapitale własnym uwzględnionych w koszcie sprzedanych towarów, kosztów rozpoczęcia działalności, kosztów rozpoczęcia działalności uwzględnionych w koszcie sprzedanych towarów, kosztów związanych z transakcjami i innych jednorazowych kosztów, ugody sądowej oraz zysku lub straty ze sprzedaży aktywów. W związku z tym kierownictwo uważa, że skorygowana EBITDA dostarcza znaczących i użytecznych informacji finansowych, ponieważ miara ta pokazuje wyniki operacyjne firmy. Miary finansowe inne niż GAAP mogą być traktowane jako uzupełnienie wyników przygotowanych zgodnie z GAAP, ale nie powinny być traktowane jako substytut wyników GAAP ani nie powinny być od nich lepsze. Prezentacja tych miar finansowych przez Spółkę może nie być porównywalna z podobnymi miarami non-GAAP stosowanymi przez inne spółki. Te miary finansowe mają na celu dostarczenie inwestorom dodatkowych informacji dotyczących wyników firmy.