11.8 C
Warszawa
piątek, 9 maja, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

GrowGeneration odnotowuje spadek sprzedaży i prognozuje niższe przychody w 2025 r. – MEDCAN24



GrowGeneration Corp. (NASDAQ: GRWG) ogłosiła wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok zakończony 31 grudnia 2024 roku. Firma podała, że sprzedaż spadła z powodu restrukturyzacji, a prognoza zakłada spadek sprzedaży poniżej poziomów z 2024 roku.

Wyniki za czwarty kwartał

GrowGen poinformował, że sprzedaż netto spadła o 12 milionów dolarów do 37,4 miliona dolarów w czwartym kwartale 2024 roku w porównaniu z 49,5 miliona dolarów w czwartym kwartale 2023 roku. Firma przegapiła średnie szacunki analityków Yahoo Finance dotyczące sprzedaży na poziomie 38.1 mln USD.

Sprzedaż netto upraw i ogrodnictwa spadła o 8,8 mln USD, głównie z powodu zamknięcia 19 punktów sprzedaży detalicznej w 2024 r., co było częścią planu restrukturyzacji GrowGen ogłoszonego w lipcu 2024 r. Pozostały spadek sprzedaży netto o 3,2 mln USD można przypisać segmentowi rozwiązań magazynowych firmy, który spadł z powodu zmian w harmonogramie i wielkości projektów w porównywalnych okresach.

Pozytywnym aspektem jest fakt, że sprzedaż marek własnych jako procent sprzedaży netto w segmencie uprawy i ogrodnictwa wzrosła do 30,4% w porównaniu do 21,2% w roku poprzednim. Sprzedaż w tym samym sklepie również wzrosła o 1%, co firma przypisała utrzymaniu klientów na rynkach, na których zamknięto lokalizacje detaliczne.

Strata netto firmy poprawiła się do 23,3 mln USD w porównaniu do straty netto w wysokości 27,3 mln USD w poprzednim roku.

Całoroczne zyski

W całym roku sprzedaż netto spadła o 37 mln USD do 188,9 mln USD w porównaniu z 225,9 mln USD w 2023 roku. Spadek sprzedaży netto był związany przede wszystkim z segmentem uprawy i ogrodnictwa, którego sprzedaż netto wyniosła 163,5 mln USD w 2024 r. w porównaniu z 194,5 mln USD w 2023 r. Po raz kolejny spadek ten przypisano zamknięciu sklepów.

Sprzedaż w tym samym sklepie w segmencie uprawy i ogrodnictwa wzrosła o 0,9%, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży komercyjnej i utrzymaniu klientów na rynkach, na których zamknięto lokalizacje detaliczne. Procentowy udział sprzedaży marek własnych w sprzedaży netto segmentu za cały rok wzrósł do 24,2% w porównaniu z 18,8% w roku poprzednim, głównie dzięki strategicznym inicjatywom mającym na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży dzięki rozszerzonemu portfolio marek własnych i produktów.

Sprzedaż netto osprzętu komercyjnego w segmencie rozwiązań do przechowywania spadła do 25,4 mln USD w 2024 r. w porównaniu do 31,4 mln USD w 2023 r., głównie ze względu na podobną liczbę projektów przy spadku średniej wielkości projektu.

Strata netto za ten rok wyniosła 49,5 mln USD i była wyższa niż strata netto za ubiegły rok w wysokości 46,5 mln USD i była spowodowana kosztami restrukturyzacji.

„Rok 2024 był kluczowy dla GrowGeneration. Z powodzeniem zakończyliśmy szeroko zakrojony strategiczny plan restrukturyzacji w całej naszej organizacji, aby przekształcić GrowGen w szczuplejszą, bardziej wydajną i zorientowaną na produkt firmę, która koncentruje się na klientach biznesowych” – powiedział dyrektor generalny Darren Lampert.

Lampert dodał, że firma „kontynuowała naszą cyfrową transformację”, uruchamiając w czwartym kwartale nową platformę handlu elektronicznego B2B, „zwiększając wydajność operacyjną w całym naszym łańcuchu dostaw”.

Firma spodziewa się redukcji wydatków o około 12 milionów dolarów w wyniku podjętych inicjatyw.

Środki pieniężne, ekwiwalenty środków pieniężnych i zbywalne papiery wartościowe na dzień 31 grudnia 2024 r. wynosiły 56,5 mln USD. Firma podała, że zapasy na dzień 31 grudnia 2024 r. wyniosły 40,3 mln USD, a przedpłaty i inne aktywa obrotowe wyniosły 7,9 mln USD.

Po restrukturyzacji GrowGen powiedział, że jego ślad w segmencie uprawy i ogrodnictwa obejmuje około 724 000 stóp kwadratowych powierzchni handlowej i magazynowej oraz obejmuje 31 lokalizacji detalicznych w 12 stanach. W 2024 r. firma skonsolidowała 19 sklepów detalicznych.

„Co ważne, nasze własne marki, na czele z Drip Hydro i Char Coir, zapewniły roczny wzrost o 8,4% w ujęciu bezwzględnym w dolarach” – dodał Lampert.

Patrząc w przyszłość

GrowGen nadal spodziewa się spadku przychodów do przedziału od 170 mln USD do 180 mln USD w 2025 roku. Firma szacuje również, że jej całoroczna skorygowana EBITDA zmieni się z 2 mln USD straty na 2 mln USD zysku przy całorocznej marży zysku brutto w przedziale od 29% do 31%.

Akcje spadły o ponad 7% w obrocie po rynku, by ostatnio sprzedać się po 0,90 USD po wiadomościach o zyskach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły