24.3 C
Warszawa
wtorek, 1 lipca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Kongres Cannabis Caucus nadal nie odbył spotkania sześć miesięcy po tej sesji, mówi współprzewodniczący

Kolejnym znakiem, że reforma marihuany może zejść na dalszy plan w obliczu konkurujących ze sobą priorytetów politycznych podczas drugiej administracji Trumpa, jest to, że Kongres Cannabis Caucus nie odbył jeszcze ani jednego spotkania w tej sesji legislacyjnej, jak powiedział jeden z jego członków MEDCAN24.

Zapytany o status grupy, Rep. Ilhan Omar (D-MN), jeden z czterech dwupartyjnych współprzewodniczących grupy, powiedział, że nie zebrał się w tym momencie – mimo że w Kongresie złożono kilka projektów ustaw dotyczących konopi indyjskich, w tym te pochodzące od członków grupy.

„Cannabis Caucus jeszcze się nie spotkał?” zapytał MEDCAN24.

„Nie” – powiedziała Omar, stwierdzając jednocześnie, że nie dokonała jeszcze przeglądu przepisów ustawy o wydatkach na rolnictwo, które zakazałyby konsumpcyjnych produktów konopnych zawierających jakąkolwiek wymierną ilość THC.

Rzecznik drugiego demokratycznego współprzewodniczącego klubu, Rep. Dina Titus (D-NV), wyjaśnił, że chociaż sama grupa nie spotkała się, pracownicy dwupartyjnego ustawodawcy byli w kontakcie i spodziewają się, że formalne spotkanie klubu „odbędzie się” po „przetworzeniu” kluczowej ustawy budżetowej, która ostatnio zajmowała większość czasu Kongresu.

MEDCAN24 skontaktowała się również z biurami Omara i dwóch republikańskich współprzewodniczących klubu – posłów. Dave Joyce (R-OH) i Brian Mast (R-FL) – w celu uzyskania dodatkowych komentarzy na temat statusu grupy i przyszłych planów spotkań, ale przedstawiciele nie odpowiedzieli do czasu publikacji.

Chociaż w tym czasie istnieją różne konkurujące ze sobą priorytety, w tym kluczowe przepisy dotyczące środków, niektórych zwolenników uderzyło to, że klub nie odbył przynajmniej wstępnego spotkania – zwłaszcza biorąc pod uwagę, że w tej sesji poruszono kwestie marihuany i konopi, w tym złożenie projektów ustaw reformujących, takich jak Joyce, aby znieść federalną prohibicję i pozwolić stanom decydować w tej sprawie.

Omar i Titus są najnowszymi współprzewodniczącymi Cannabis Caucus, zastępując byłych przedstawicieli. Earla Blumenauera (D-OR) i Barbarę Lee (D-CA). W pewnym sensie sprawia to, że tym bardziej godne uwagi jest to, że koalicja nie odbyła wstępnego spotkania na zasadzie dwupartyjnej, aby uzgodnić priorytety na 119. kongres, który jest już za nami.

To powiedziawszy, obaj przywódcy Demokratów osobno rozmawiali o programie legislacyjnym grupy dotyczącym reformy marihuany podczas kwietniowego wydarzenia Last Prisoner Project (LPP).

Poza wspólnym złożeniem projektu ustawy – która usunęłaby ograniczenie, które uniemożliwiło urzędnikowi antynarkotykowemu Białego Domu opowiadanie się za legalizacją marihuany lub innych narkotyków z wykazu I na mocy ustawy o substancjach kontrolowanych (CSA) – Omar i Titus zapowiedzieli dwupartyjne ustawodawstwo mające na celu zniesienie federalnej prohibicji w legalnych stanach i umożliwienie branży dostępu do usług bankowych.

W tym celu Joyce niedawno ponownie wprowadził ustawę zatytułowaną Strengthening the Tenth Amendment Through Entrusting States (STATES) 2.0 Act, która zniosłaby federalną prohibicję marihuany w stanach, które ją zalegalizowały, zapewniając jednocześnie podstawowe federalne ramy regulacyjne dla produktów z konopi indyjskich.

Na szczeblu administracyjnym rośnie presja na prezydenta Donalda Trumpa, aby samodzielnie podjął działania w zakresie reformy – w tym wezwanie do zmiany harmonogramu i dostępu bankowego ze strony czołowych sportowców i celebrytów, takich jak Mike Tyson, którzy błagają prezydenta, aby poszedł dalej niż jego poprzednik, były prezydent Joe Biden.

W międzyczasie, pierwszy kandydat Trumpa na stanowisko prokuratora generalnego w obecnej administracji, były republikanin Matt Gaetz (R-FL), niedawno powtórzył swoje poparcie dla zmiany regulacji dotyczących marihuany – sugerując w wywiadzie z republikańskim ustawodawcą z Florydy, że GOP może zdobyć więcej głosów młodzieży, przyjmując reformę marihuany.

Jeśli chodzi o zmianę regulacji dotyczących marihuany, prezydent poparł zmianę polityki na szlaku kampanii. Ale od czasu objęcia urzędu publicznie milczał na ten temat. Gaetz powiedział w zeszłym miesiącu, że poparcie Trumpa dla zmiany klasyfikacji Harmonogramu III było zasadniczo próbą wzmocnienia poparcia wśród młodych wyborców, a nie szczerym odzwierciedleniem jego osobistych poglądów na temat konopi indyjskich.

Ankieta przeprowadzona przez sondażownię GOP powiązaną z Trumpem, która została opublikowana w kwietniu, wykazała, że większość Republikanów popiera szereg reform dotyczących konopi indyjskich, w tym zmianę klasyfikacji. Co więcej, w porównaniu z przeciętnym wyborcą, republikanie jeszcze bardziej popierają zezwolenie stanom na legalizację marihuany bez ingerencji władz federalnych.


MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.


Dowiedz się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostań zwolennikiem Patreon, aby uzyskać dostęp.

Osobno Trump wybrał byłą prokurator generalną z Florydy Pam Bondi (R) do kierowania Departamentem Sprawiedliwości, a Senat potwierdził ten wybór. Podczas przesłuchań zatwierdzających Bondi odmówiła powiedzenia, w jaki sposób planuje poruszać się po kluczowych kwestiach związanych z polityką dotyczącą marihuany. Jako prokurator generalny sprzeciwiała się wysiłkom na rzecz legalizacji medycznej marihuany.

Niepewność co do losów propozycji zmiany harmonogramu zwiększa fakt, że nominowany przez Trumpa na szefa DEA Terrance Cole już wcześniej wyrażał obawy dotyczące niebezpieczeństw związanych z marihuaną i powiązał jej używanie z wyższym ryzykiem samobójstw wśród młodzieży.

Podczas osobistego przesłuchania przed Komisją Sądownictwa w kwietniu Cole powiedział, że zbadanie propozycji zmiany harmonogramu będzie „jednym z moich pierwszych priorytetów”, jeśli zostanie potwierdzony do tej roli, mówiąc, że „nadszedł czas, aby ruszyć naprzód” w sprawie zablokowanego procesu – ale ponownie bez wyjaśnienia, jaki wynik końcowy chciałby zobaczyć.

DEA niedawno powiadomiła sędziego agencji, że postępowanie jest nadal zawieszone – bez żadnych przyszłych działań. Sprawa toczyła się bezczynnie przed pełniącym obowiązki administratora Derekiem Maltzem, który nazwał marihuanę „narkotykiem-bramą” i powiązał jej stosowanie z psychozą. Od tego czasu Maltz opuścił stanowisko.

Wśród przeciągającego się procesu zmiany harmonogramu marihuany, który został przeniesiony z ostatniej administracji prezydenckiej, badacze kongresowi niedawno powtórzyli, że ustawodawcy mogą sami wprowadzić reformę z „większą szybkością i elastycznością”, jeśli tak zdecydują, potencjalnie unikając wyzwań sądowych.

LCB współpracowało z Waszyngtonem.

Mike Tyson mówi Trumpowi, aby zmienił harmonogram marihuany i uwolnił więźniów w Fox News

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.

Zostań patronem na Patreon!



Popularne artykuły