12.8 C
Warszawa
czwartek, 12 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Panel kongresowy kierowany przez GOP domaga się przeprowadzenia dochodzenia w sprawie procesu zmiany klasyfikacji marihuany Bidena, powołując się na „odchylenia” i „zagrożenia dla zdrowia psychicznego

Kluczowa komisja Izby Reprezentantów pod przewodnictwem Partii Republikańskiej domaga się przeglądu zaleceń dotyczących zmiany klasyfikacji marihuany wydanych przez administrację Bidena, wyrażając obawy dotyczące „odchyleń” od wcześniejszego procesu przeglądu, a także „zagrożeń dla zdrowia psychicznego wynikających z regularnego stosowania marihuany o dużej mocy”.

W raporcie dołączonym do szeroko zakrojonej ustawy o wydatkach na rok budżetowy 2026, Komisja ds. Środków Izby Reprezentantów zawarła kilka sekcji poświęconych marihuanie i konopiom – jednocześnie zachęcając do dalszych badań nad terapeutycznym potencjałem psychodelików. Panel ma głosować nad ustawą i językiem raportu w środę.

Dla zwolenników i interesariuszy konopi indyjskich, język raportu dotyczący klasyfikacji marihuany jest jednak niepokojący, a członkowie stwierdzili, że są „zaniepokojeni odstępstwami od ustalonych standardów oceny klasyfikacji narkotyków w [Food and Drug Administration, or FDA] 2023 przeglądu klasyfikacji marihuany”.

Pod rządami byłego prezydenta Joe Bidena, Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych (HHS) zalecił Administracji ds. Walki z Narkotykami (DEA) przeniesienie marihuany z wykazu I do wykazu III ustawy o substancjach kontrolowanych (CSA). Od tego czasu proces ten utknął w martwym punkcie w związku z wyzwaniami prawnymi ze strony świadków w postępowaniu administracyjnym DEA.

„Komitet kieruje Inspektora Generalnego HHS do ukończenia raportu na temat przeglądu harmonogramu marihuany w 2023 r., W tym między innymi: odstępstw od ustalonego pięcioczynnikowego obecnie akceptowanego testu medycznego stosowania, uzasadnienia nowego, dwuczynnikowego obecnie akceptowanego testu medycznego stosowania i czy będzie to standard dla wszystkich przyszłych przeglądów, stosowanie ograniczonej liczby ręcznie wybranych substancji porównawczych oraz uwzględnienie wyników badań, które nie są statystycznie istotne lub niejednoznaczne „, mówi sekcja raportu.

Sygnalizowane kwestie w dużej mierze odzwierciedlają obawy zgłaszane przez organizacje prohibicyjne, takie jak Smart Approaches to Marijuana (SAM). A język jest zgodny z wcześniejszą wersją przepisów dotyczących wydatków na rolnictwo, które przeszły przez komisję, ale nie zostały ostatecznie uchwalone podczas ostatniej sesji.

„Komitet jest zaniepokojony doniesieniami o zagrożeniach dla zdrowia psychicznego związanych z regularnym używaniem marihuany o dużej mocy, szczególnie wśród nastolatków” – czytamy. „Komitet zachęca FDA do wspierania badań nad marihuaną o wysokiej mocy i jej wpływem na mózg nastolatków, w szczególności w odniesieniu do uzależnienia i chorób psychicznych, takich jak schizofrenia lub psychoza”.

„Marijuana Rescheduling.- Komitet jest zaniepokojony odstępstwami od ustalonych standardów oceny harmonogramu leków w przeglądzie harmonogramu marihuany FDA 2023. Komitet zwraca się do Generalnego Inspektora HHS o sporządzenie raportu na temat przeglądu klasyfikacji marihuany w 2023 r., w tym między innymi: odstępstw od ustalonego pięcioczynnikowego testu aktualnie akceptowanego zastosowania medycznego, uzasadnienia nowego, dwuczynnikowego testu aktualnie akceptowanego zastosowania medycznego i tego, czy będzie to standard dla wszystkich przyszłych przeglądów, wykorzystania ograniczonej liczby ręcznie wybranych substancji porównawczych oraz uwzględnienia wyników badań, które nie są statystycznie istotne lub niejednoznaczne. Komitet jest zaniepokojony doniesieniami o zagrożeniach dla zdrowia psychicznego związanych z regularnym używaniem marihuany o dużej mocy, szczególnie wśród nastolatków. Komitet zachęca FDA do wspierania badań nad marihuaną o wysokiej mocy i jej wpływem na mózg nastolatków, w szczególności w odniesieniu do uzależnienia i chorób psychicznych, takich jak schizofrenia lub psychoza”.

W innym miejscu raportu, panel mówił również o swoim problemie z „rozprzestrzenianiem się produktów wprowadzanych na rynek z naruszeniem ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii”. [Federal Food, Drug, and Cosmetic Act (FFDCA)], w tym produktów zawierających pochodne konopi indyjskich”, co jest zgodne z postanowieniami ustawy, która zakazałaby wszystkich produktów konopnych zawierających „wymierne” ilości THC.

„Komitet jest świadomy, że produkty niezgodne z FFDCA stanowią potencjalne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów poprzez wprowadzające w błąd, bezpodstawne i fałszywe twierdzenia, że konopie indyjskie i pochodne konopi mogą leczyć poważne i zagrażające życiu choroby i stany, w tym COVID-19 i raka” – czytamy w raporcie. „Takie produkty mogą być również zanieczyszczone szkodliwymi substancjami”.

„Komitet uznaje wykorzystanie przez FDA istniejących organów do podejmowania wysiłków związanych z konopiami indyjskimi, w tym badań, wniosków o dane, edukacji konsumentów, wydawania wytycznych i polityki dotyczącej rozwoju produktów leczniczych na bazie konopi indyjskich oraz egzekwowania prawa wobec sprawców”, kontynuuje. „Komitet oczekuje, że FDA będzie kontynuować i zwiększać te wysiłki, biorąc pod uwagę rozprzestrzenianie się niezgodnych z FFDCA produktów zawierających konopie indyjskie i zagrożenia, jakie stanowią one dla zdrowia publicznego”.

„Egzekwowanie przepisów dotyczących oleju kannabidiolowego – Komitet jest zaniepokojony rozprzestrzenianiem się produktów wprowadzanych do obrotu z naruszeniem FFDCA, w tym produktów zawierających pochodne konopi indyjskich. Komitet jest świadomy, że produkty niezgodne z FFDCA stanowią potencjalne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów poprzez wprowadzające w błąd, bezpodstawne i fałszywe twierdzenia, że konopie indyjskie i ich pochodne mogą leczyć poważne i zagrażające życiu choroby i stany, w tym COVID-19 i raka. Takie produkty mogą być również zanieczyszczone szkodliwymi substancjami. Komitet uznaje wykorzystanie przez FDA istniejących organów do podejmowania wysiłków związanych z konopiami indyjskimi, w tym badań, wniosków o dane, edukacji konsumentów, wydawania wytycznych i polityki dotyczącej opracowywania produktów leczniczych na bazie konopi indyjskich oraz egzekwowania prawa wobec sprawców. Komitet oczekuje, że FDA będzie kontynuować i zwiększać te wysiłki, biorąc pod uwagę rozprzestrzenianie się niezgodnych z FFDCA produktów zawierających konopie indyjskie i zagrożenia, jakie stanowią one dla zdrowia publicznego. Komitet oczekuje również, że FDA podejmie działania egzekucyjne przeciwko producentom wszelkich produktów z konopi indyjskich sprzedawanych z niezgodnymi z prawem oświadczeniami terapeutycznymi, aby zachować integralność procesów opracowywania i zatwierdzania leków, co gwarantuje, że produkty, w tym produkty zawierające konopie indyjskie, sprzedawane jako leki, zostały poddane rygorystycznej ocenie naukowej w celu zapewnienia, że są bezpieczne, czyste, silne i skuteczne w leczeniu chorób i stanów, które rzekomo leczą. Konieczne jest również, aby FDA nadal korzystała ze swoich istniejących organów w celu zachowania zachęt do inwestowania w solidne badania kliniczne konopi indyjskich, aby lepiej zrozumieć ich wartość terapeutyczną”.

W raporcie stwierdzono ponadto, że członkowie oczekują, że FDA „podejmie działania egzekucyjne przeciwko producentom wszelkich produktów z konopi indyjskich wprowadzanych na rynek z niezgodnymi z prawem oświadczeniami terapeutycznymi w celu zachowania integralności procesów opracowywania i zatwierdzania leków, co gwarantuje, że produkty, w tym produkty zawierające konopie indyjskie, wprowadzane na rynek jako leki, zostały poddane rygorystycznej ocenie naukowej w celu zapewnienia, że są bezpieczne, czyste, silne i skuteczne w leczeniu chorób i schorzeń, które rzekomo leczą”.

„Konieczne jest również, aby FDA nadal korzystała ze swoich istniejących organów w celu zachowania zachęt do inwestowania w solidne badania kliniczne konopi indyjskich, aby lepiej zrozumieć ich wartość terapeutyczną” – stwierdziła komisja.

Podkomisja House Appropriations Subcommittee on Agriculture, Rural Development, Food and Drug Administration, and Related Agencies. Rolnictwa, Rozwoju Obszarów Wiejskich, Administracji Żywności i Leków oraz Agencji Powiązanych) przyjęła w zeszłym tygodniu projekt ustawy, wzbudzając kontrowersje dotyczące przepisów zakazujących produktów z konopi indyjskich zawierających jakąkolwiek „policzalną” ilość THC lub „jakichkolwiek innych kannabinoidów, które mają podobny wpływ (lub są sprzedawane jako mające podobny wpływ) na ludzi lub zwierzęta” jak THC.

Zwolennicy i interesariusze wywierają presję na Kongres, aby wycofał ten język, mając nadzieję, że prawodawcy zdecydują się na wprowadzenie solidnych przepisów w celu rozwiązania ich obaw, zamiast jawnej kryminalizacji znacznej części sektora.

„Komitet dostrzega rosnące zapotrzebowanie konsumentów na amerykańskie produkty pochodne konopi po rozszerzonej legalizacji konopi na mocy ustawy o poprawie rolnictwa z 2018 r.” – czytamy w nowej części raportu. „Ponieważ branża nadal się rozwija, aby zaspokoić popyt konsumentów, Komitet uznaje potrzebę jasnych, opartych na nauce wytycznych, aby zapewnić bezpieczeństwo produktów, zaufanie konsumentów i jasność przepisów”.

Członkowie kierują FDA do utworzenia grupy zadaniowej z „zainteresowanymi stronami z branży, w tym naukowcami, producentami, ekspertami ds. zdrowia publicznego, badaczami akademickimi i innymi odpowiednimi stronami w społeczności konopi przemysłowych”.

„Quantifiable Limits Task Force” – Komitet uznaje rosnące zapotrzebowanie konsumentów na amerykańskie produkty pochodne konopi po rozszerzonej legalizacji konopi na mocy ustawy o poprawie rolnictwa z 2018 roku. Ponieważ branża nadal się rozwija, aby zaspokoić popyt konsumentów, Komitet uznaje potrzebę jasnych, opartych na nauce wytycznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa produktów, zaufania konsumentów i jasności przepisów. Aby wesprzeć ten wysiłek, Komitet kieruje FDA do powołania grupy zadaniowej złożonej z interesariuszy z branży, w tym naukowców, producentów, ekspertów ds. zdrowia publicznego, badaczy akademickich i innych odpowiednich stron w społeczności konopi przemysłowych. Grupa zadaniowa powinna zapewnić wkład w określenie poziomu wymiernych ilości tetrahydrokannabinolu lub innych kannabinoidów w produktach kannabinoidowych pochodzących z konopi, zgodnie z wymogami tej ustawy. Ponadto grupa zadaniowa powinna przedstawić zalecenia dotyczące stworzenia minimalnego poziomu bezpieczeństwa konsumentów dla produktów kannabinoidowych pochodzących z konopi, takich jak jednolite opakowanie, etykietowanie, testowanie i zgłaszanie zdarzeń niepożądanych. Przedstawiając te zalecenia, grupa zadaniowa powinna rozważyć działania podjęte przez poszczególne stany w celu rozwiązania obaw związanych z bezpieczeństwem konsumentów, takich jak wymierne limity i ograniczenia wiekowe. Komitet zobowiązuje FDA do przedstawienia w ciągu 180 dni od wejścia w życie niniejszej ustawy aktualizacji na temat utworzenia i postępów grupy zadaniowej, a ostateczne zalecenia mają zostać przedstawione w ciągu jednego roku”.

Ponadto komisja zleca Departamentowi Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) zidentyfikowanie programów, które „wspierają produkcję i przetwarzanie roślin włóknistych, takich jak bawełna, konopie i len, oraz włókien pochodzenia zwierzęcego, takich jak wełna, alpaka i skóra”, a następnie poinformowanie decydentów w ciągu 180 dni od uchwalenia o sposobach „wzmocnienia wsparcia dla produkcji i przetwarzania włókien roślinnych i zwierzęcych”.

„U.S. „U.S. Komitet prosi o przedstawienie w ciągu 180 dni od uchwalenia tej ustawy informacji na temat wysiłków Agencji na rzecz zwiększenia wsparcia dla produkcji i przetwarzania włókien roślinnych i zwierzęcych w USA”.

Podczas gdy sekcje dotyczące konopi indyjskich mogą budzić pewne obawy wśród społeczności pro-reformatorskiej, ci, którzy popierają zmiany w polityce dotyczącej psychodelików, mogą być zachęceni faktem, że komitet kierowany przez Republikanów zawierał również język uznający „zwiększone zainteresowanie i potrzebę badania psychodelików i kwalifikowanych alternatywnych terapii roślinnych oraz ich potencjalnych efektów terapeutycznych”.

„Komitet zachęca FDA do współpracy z Komisją ds. [Department of Defense] nad wykorzystaniem badań klinicznych, zgodnie z upoważnieniem zawartym w tytule 10 Kodeksu Stanów Zjednoczonych, rozdział 55, w celu lepszego zrozumienia psychodelików”. „Komitet zachęca również FDA i DoD do współpracy w rozwijaniu i wspieraniu współpracy publiczno-prywatnej w celu przyspieszenia badań psychedelicznych do celów terapeutycznych”.

Komisja prosi FDA o współpracę z Departamentem Obrony nad „wykorzystaniem badań klinicznych” w celu „lepszego zrozumienia psychodelików”.

„Przełomowe terapie” – Komitet uznaje zwiększone zainteresowanie i potrzebę badania psychodelików i kwalifikowanych alternatywnych terapii opartych na roślinach oraz ich potencjalnych efektów terapeutycznych. Komitet zachęca FDA do współpracy z DoD nad wykorzystaniem badań klinicznych, zgodnie z tytułem 10 Kodeksu Stanów Zjednoczonych, rozdział 55, w celu lepszego zrozumienia psychodelików. Komitet zachęca również FDA i DoD do współpracy przy opracowywaniu i wspieraniu współpracy publiczno-prywatnej w celu przyspieszenia badań nad psychedelikami do celów terapeutycznych”.

Raport dołączony do oddzielnego rachunku wydatków na budownictwo wojskowe, sprawy weteranów i powiązane agencje również odnotowuje trwające badania nad korzyściami płynącymi z psychodelików.

„Nowe metody leczenia PTSD – Komitet jest świadomy finansowanych ze środków prywatnych badań dotyczących potencjalnych nowych metod leczenia PTSD, w tym terapii wspomaganej psychodelikami, i zachęca Departament do monitorowania tych wysiłków oraz przeglądu wyników istniejących i przyszłych badań klinicznych”.

Rep. Dan Crenshaw (R-TX) niedawno mówił o swojej pracy nad zapewnieniem finansowania badań nad korzyściami terapeutycznymi psychedelików, takich jak psilocybina, MDMA i ibogaina – w tym o uchwaleniu przepisów wymagających od Departamentu Obrony badań klinicznych nad takimi substancjami dla członków służby czynnej, które ówczesny prezydent Joe Biden podpisał.

Tymczasem inny republikański kongresmen – Jack Bergman (R-MI) z Psychedelics Advancing Therapies (PATH) Caucus – wyraził ostatnio optymizm co do perspektyw postępu reformy psychodelików pod rządami prezydenta Donalda Trumpa, argumentując, że wysiłki administracji zmierzające do ograniczenia wydatków i federalnej siły roboczej dadzą agencjom „kręgosłupy” do zajmowania się tak złożonymi kwestiami.

Firmy zajmujące się marihuaną nie mogą korzystać z ulg podatkowych na utrzymanie pracowników w związku z pandemią COVID-19 pod karą 280E, twierdzi sąd federalny

Element obrazu dzięki uprzejmości Kristie Gianopulos.

MEDCAN24 jest możliwa dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie dotyczącym konopi indyjskich, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.



Popularne artykuły