16.2 C
Warszawa
czwartek, 24 lipca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Senacka komisja wzywa VA do zbadania medycznej marihuany jako alternatywy opioidowej dla weteranów

Kluczowa komisja senacka zawarła szereg przepisów związanych z marihuaną i psychodelikami w raporcie dołączonym do pary rachunków wydatków – w tym wezwania do umożliwienia lekarzom Departamentu Spraw Weteranów Stanów Zjednoczonych (VA) zalecania medycznej marihuany, jeśli rząd federalny zmieni jej harmonogram, badając możliwość „ograniczenia stosowania opioidów poprzez medyczną marihuanę” i rozprawiając się z nielegalnymi operacjami uprawy.

Na przykład, w raporcie senackiej komisji ds. środków na budownictwo wojskowe, sprawy weteranów i powiązane agencje (MilConVA) przyznano, że Departament Sprawiedliwości pod rządami byłego prezydenta Joe Bidena „zgodził się” z zaleceniem Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS), aby przenieść marihuanę z wykazu I do wykazu III w ramach ustawy o substancjach kontrolowanych (CSA).

Jeśli dojdzie do zmiany harmonogramu, „VA powinno rozważyć wydanie wytycznych zezwalających lekarzom VHA i innemu personelowi na omawianie, zalecanie i ułatwianie dostępu do medycznej marihuany w stanach, w których programy medycznej marihuany są legalne w zakresie dozwolonym przez prawo federalne” – czytamy w raporcie.

„Medyczna marihuana” – Komitet uznaje, że Agencja ds. Walki z Narkotykami Departamentu Sprawiedliwości zgodziła się z zaleceniem Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej z 2023 r. dotyczącym zmiany harmonogramu konopi indyjskich w ustawie o substancjach kontrolowanych z obecnego umieszczenia w wykazie I na mniej restrykcyjny wykaz III. Jeśli konopie indyjskie zostaną przeniesione do niższego harmonogramu, VA powinno rozważyć wydanie wytycznych zezwalających lekarzom VHA i innemu personelowi na omawianie, zalecanie i ułatwianie dostępu do medycznej marihuany w stanach, w których programy medycznej marihuany są legalne w zakresie dozwolonym przez prawo federalne „.

Inna sekcja omawia potencjał konopi indyjskich jako alternatywnej opcji leczenia dla weteranów, wzywając VA do zbadania „związku między programami leczenia obejmującymi medyczną marihuanę, które są zatwierdzone przez stany, dostępem weteranów do takich programów oraz zmniejszeniem używania i nadużywania opioidów wśród weteranów”.

„Reducing Opioid Use Through Medical Marijuana” – Komitet zachęca VA do przeprowadzenia badania na temat związku między programami leczenia medyczną marihuaną, które są zatwierdzone przez stany, dostępem weteranów do takich programów, a zmniejszeniem używania i nadużywania opioidów wśród weteranów, w miarę dostępności danych. Ustalenia powinny zostać przekazane Komisji ds. Środków obu Izb Kongresu w ciągu 1 roku od uchwalenia niniejszej ustawy”.

Dodatkowo, sekcja raportu dla MilConVA odnosi się do terapii wspomaganej psychodelikami, zauważając, że członkowie rozumieją, że „VA i inne odpowiednie agencje federalne podejmują badania w celu oceny skuteczności terapii wspomaganych psychodelikami w leczeniu PTSD, poważnych zaburzeń depresyjnych i innych schorzeń”.

Komisja nakazuje VA sporządzenie raportu dla Kongresu, który określa stan badań nad tym tematem w ciągu 180 dni od uchwalenia ustawy, a ponadto nakazuje agencji „zainicjowanie podłużnego badania weteranów uczestniczących w takich terapiach i śledzenie wyników przez okres pięciu lat”.

„Terapia wspomagana psychedelikami” – Komitet rozumie, że VA i inne odpowiednie agencje federalne podejmują badania w celu oceny skuteczności terapii wspomaganych psychedelikami w leczeniu PTSD, dużych zaburzeń depresyjnych i innych schorzeń. Komitet nakazuje Sekretarzowi przedłożenie sprawozdania nie później niż 180 dni po uchwaleniu tego aktu komisjom ds. środków obu izb Kongresu, dotyczącego bieżących badań i działań związanych z tymi terapiami, a także szacunkowych kosztów personelu, szkoleń, sprzętu, obiektów i innych potrzeb w celu rozszerzenia stosowania tych terapii. Co więcej, Departament jest zobowiązany do zainicjowania podłużnego badania weteranów uczestniczących w takich terapiach i śledzenia wyników przez okres 5 lat. Badanie powinno obejmować: liczbę osób otrzymujących terapie wspomagane psychedelikami w ostatnim roku, średnią liczbę miesięcy, przez które takie osoby służyły w służbie czynnej, jeśli są dostępne, rozkład ocen niepełnosprawności takich osób, rozkład płci osób otrzymujących leczenie, liczbę osób otrzymujących terapie wspomagane psychedelikami, które zawiesiły udział w takim leczeniu, średnią liczbę sesji terapeutycznych i dawek, które każda osoba otrzymała, odsetek osób, które doświadczyły klinicznie znaczącego zmniejszenia objawów oraz liczbę takich osób, które doświadczyły nawrotu diagnozy po wcześniejszym otrzymaniu tego leczenia. Departament jest zobowiązany do corocznego informowania o postępach w badaniu i dostarczania sprawozdania do komisji ds. środków obu izb Kongresu na temat wyników po zakończeniu badania”.

W raporcie omówiono ponadto świadczenia GI Bill związane z konopiami indyjskimi, zauważając, że „ustalenia polityki VA ograniczyły zdolność weteranów do uzyskania dostępu do zasłużonych świadczeń, w tym świadczeń GI Bill”.

Zalecenia polityki VA z 2022 r. stanowiły, że świadczenia GI nie mogą być wykorzystywane do badań, które „mają na celu przygotowanie kogoś do udziału w uprawie, sprzedaży lub dystrybucji marihuany”. W związku z tym komisja nakazuje VA przedłożenie raportu w ciągu 90 dni od wejścia w życie „dotyczącego liczby weteranów”, na których polityka ta ma wpływ.

„Dostępność świadczeń GI Bill” – Komitet zauważa, że ustalenia polityki VA ograniczyły zdolność weteranów do uzyskania dostępu do zasłużonych świadczeń, w tym świadczeń GI Bill. W szczególności Komitet jest świadomy doradztwa w zakresie polityki VA z dnia 2 września 2022 r., zatytułowanego „Szkolenie w zakresie konopi indyjskich zalegalizowane przez państwo i świadczenia GI Bill oraz powiązane uzupełnienie”, które zmieniło politykę VA, aby nie zezwalać już na korzystanie ze świadczeń GI Bill w przypadku kierunków studiów uznanych za „mające na celu przygotowanie kogoś do udziału w uprawie, sprzedaży lub dystrybucji marihuany”. Zalecenie pojawiło się pomimo oferowania takich kursów w stanach, w których rekreacyjne lub lecznicze stosowanie marihuany jest prawnie dozwolone. Komitet nakazuje VA przedłożenie sprawozdania komisjom ds. środków obu izb Kongresu nie później niż 90 dni po uchwaleniu tej ustawy w odniesieniu do liczby weteranów, których to dotyczy”.

W osobnym raporcie dotyczącym ustawy o handlu, sprawiedliwości, nauce i agencjach pokrewnych (CJS) członkowie komisji zawarli język nakazujący agencjom federalnym złożenie raportu w ciągu 90 dni od uchwalenia ustawy na temat „rozprzestrzeniania się nielegalnych operacji uprawy marihuany związanych z obcokrajowcami”.

„Illegal Growing Operations” – Komitet nakazuje Departamentowi przedłożenie raportu, w ciągu 90 dni od uchwalenia niniejszej ustawy, oceniającego rozprzestrzenianie się nielegalnych operacji uprawy marihuany związanych z obcokrajowcami. Raport powinien być koordynowany przez FBI, DEA i Biuro Wykonawcze dla Prokuratorów Stanów Zjednoczonych i powinien w szczególności oceniać: (1) zakres nielegalnych operacji uprawy w Stanach Zjednoczonych, które są powiązane z cudzoziemcami; (2) wszelkie powiązania lub powiązania z chińskimi międzynarodowymi organizacjami przestępczymi i / lub rządem Chińskiej Republiki Ludowej; oraz (3) zasoby federalne, które można wykorzystać do wspierania wysiłków organów ścigania na szczeblu stanowym, lokalnym i plemiennym. Raport może zostać przekazany kanałami niejawnymi, jeśli jest to konieczne i właściwe. Komitet nakazuje Departamentowi, w koordynacji z federalnymi partnerami w zakresie egzekwowania prawa, pełne wsparcie stanowych, lokalnych i plemiennych organów ścigania w ich wysiłkach w tej sprawie”.

Senacka Komisja ds. Środków w czwartek zatwierdziła raporty, a także leżącą u ich podstaw ustawę o wydatkach na CJS, która utrzymałaby również ochronę stanów z programami medycznej marihuany, pomijając jednocześnie odrębną propozycję zawartą w wersji Izby Reprezentantów corocznej ustawy o środkach, która uniemożliwiłaby Departamentowi Sprawiedliwości zmianę harmonogramu konopi indyjskich.

Panel zatwierdził również ustawę MilConVA wraz z poprawką umożliwiającą lekarzom VA zalecanie medycznej marihuany swoim weteranom wojskowym w legalnych stanach.

Zwolennicy pozostają jednak zaniepokojeni językiem Izby, który ograniczyłby DOJ do zmiany harmonogramu konopi indyjskich, ale fakt, że nie został on włączony do podstawowego projektu ustawy Senatu CJS, prawdopodobnie zmniejsza szanse, że zostanie ostatecznie uchwalony, gdy ostateczny pakiet zostanie dostarczony na biurko prezydenta.

Tymczasem Drug Enforcement Administration (DEA) niedawno powiadomiła sędziego agencji, że proces zmiany klasyfikacji marihuany pozostaje w martwym punkcie pod rządami administracji Trumpa.

Minęło ponad sześć miesięcy, odkąd sędzia administracyjny DEA (ALJ) John Mulrooney tymczasowo wstrzymał przesłuchania w sprawie propozycji przeniesienia marihuany do wykazu III. We wspólnym raporcie przedłożonym sędziemu na początku tego miesiąca, prawnicy DEA i zwolennicy zmiany harmonogramu stwierdzili, że nadal znajdują się w impasie.

Senat jest gotowy do podjęcia pierwszego kroku w kierunku potwierdzenia wyboru prezydenta Donalda Trumpa na szefa DEA w poniedziałek – co zdaniem wielu obserwatorów branży konopi indyjskich jest niezbędne do kontynuowania utkniętego w martwym punkcie procesu zmiany klasyfikacji marihuany.

Warto zauważyć, że chociaż nominowany Terrance Cole powiedział, że zbadanie propozycji zmiany harmonogramu będzie „jednym z moich pierwszych priorytetów”, jeśli zostanie zatwierdzony do tej roli, odmówił on powiedzenia, jaki chciałby uzyskać wynik i w przeszłości komentował wyrażając obawy dotyczące wpływu marihuany na zdrowie.

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie dotyczącym konopi indyjskich, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.

Popularne artykuły