Pomimo wysiłków podejmowanych przez legislaturę Ohio w celu uchwalenia ustawy mającej na celu znaczącą zmianę zatwierdzonego przez wyborców prawa dotyczącego marihuany, w ostatniej chwili wydawało się, że nieporozumienia między republikanami z Izby Reprezentantów i Senatu zniweczyły ten plan – a ustawodawcy Izby Reprezentantów zasygnalizowali, że porozumienie nie zostanie osiągnięte przed letnią przerwą.
Po złożeniu publicznych zeznań i przyjęciu pewnych zmian w uchwalonej przez Senat ustawie SB 56 w ostatnich tygodniach, Komisja Sądownictwa Izby Reprezentantów ostatecznie odmówiła poparcia wniosku zgodnie z planem podczas środowego przesłuchania, przez co środek nie mógł przejść do głosowania na podłodze zaplanowanego na ten dzień. Najwyraźniej poprawki nie spodobały się kluczowym senatorom, według kilku ustawodawców.
„Najwyraźniej Senat zmienił zdanie” – powiedział News 5 Cleveland Jamie Callender (R), ustawodawca popierający legalizację.
Zmiany zatwierdzone podczas przesłuchania pod koniec ubiegłego miesiąca, na przykład, wycofały niektóre z surowych ograniczeń zawartych w wersji ustawy przyjętej przez Senat w lutym, w tym karny zakaz dzielenia się marihuaną między dorosłymi na terenie prywatnym.
„Chcieli wprowadzić obowiązkowy wyrok więzienia za przekazanie jointa między przyjaciółmi” – powiedział Callender, który spędził tygodnie pracując nad dodatkowymi zmianami w ustawie. Narzekał również na propozycję Senatu, aby wszystkie dochody z podatku od konopi indyjskich trafiały do funduszu ogólnego stanu, co uniemożliwiłoby lokalnym gminom otrzymanie części tych dolarów, zgodnie z obowiązującym prawem.
„Senat zaproponował zabranie tego podatku, a Izba naprawdę ciężko walczyła o jego utrzymanie” – powiedział ustawodawca, który był jedną z pierwszych osób, które kupiły legalne produkty rekreacyjne z marihuaną w Ohio, gdy sprzedaż ruszyła w zeszłym roku. „W końcu udało nam się wynegocjować, aby podatek pozostał”.
W marcu ankieta przeprowadzona wśród 38 gmin przez Ohio State University (OSU) Moritz College of Law wykazała, że lokalni liderzy byli „jednoznacznie przeciwni” wcześniejszym propozycjom, które pozbawiłyby planowanego finansowania.
Podczas gdy niektórzy scharakteryzowali wycofane poparcie Senatu jako spontaniczną zmarszczkę w uzgodnionym porozumieniu między izbami, przewodniczący Senatu Rob McColley (R) powiedział, że „doszło do nieporozumienia co do tego, gdzie mogliśmy być w sprawie ustawy jako obie izby”.
Przewodniczący Izby Reprezentantów Matt Huffman (R), który wcześniej pełnił funkcję przewodniczącego Senatu, powiedział, że jest „bardzo rozczarowany” tym, że Komisja Sądownictwa nie zajmie się ustawą w środę z powodu braku zgody drugiej izby.
„Ku mojemu zaskoczeniu, pojawił się zupełnie nowy zestaw kwestii, dodatkowych kwestii, które zostały podniesione w poniedziałek wieczorem przez Senat w odniesieniu do tego, co próbowaliśmy zrobić” – powiedział.
Nie wiadomo jeszcze, jak potoczą się losy ustawy. Ale chociaż McColley powiedział, że nadal „chciałby coś zrobić do końca czerwca” i wierzył, że Huffman czuje to samo, spiker Izby Reprezentantów złagodził te oczekiwania, mówiąc, że „nie jest zbyt optymistycznie nastawiony” do tej perspektywy.
„Właśnie powiedziałem mojemu klubowi: „Nie zamierzamy po prostu powiedzieć OK, ponieważ tak bardzo zależy nam na uchwaleniu ustawy o marihuanie”, co chciałbym zrobić, ale nie zamierzamy rezygnować z priorytetów Izby, aby to zrobić” – powiedział Huffman.
„Myślałem, że w zeszłym tygodniu byliśmy na dobrej drodze, aby ją uchwalić [this week]. To był rodzaj wyraźnej wskazówki, którą mieliśmy” – powiedział Huffman. Jednak pomimo tego wyraźnego wskazania, powiedział on również, że „nie było porozumienia [with the Senate] do wycofania się”.
„Mieliśmy nadzieję, że tak się stanie, spodziewaliśmy się, że tak się stanie, wydawało nam się, że tak się stanie, ale nie można powiedzieć, że było porozumienie, z którego ktokolwiek się wycofał” – powiedział.
Senator Steve Huffman (R), krewny mówcy i główny negocjator po stronie Senatu w debacie na temat marihuany, nie zgodził się w tej kwestii.
„Byliśmy zgodni”, powiedział. „Wierzę, że sprawy są nadal dopracowywane i jestem głęboko przekonany, że rozwiążemy tę kwestię do przyszłej środy”.
Callender powiedział, że w to wątpi, stwierdzając, że spodziewa się, że Senat będzie nadal powstrzymywał próby zmiany prawa w sposób sprzeczny z wolą wyborców, którzy zatwierdzili legalizację w 2023 roku.
–
MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.
Dowiedz się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostań zwolennikiem Patreon, aby uzyskać dostęp.
–
Tymczasem w Ohio dorośli mogą teraz kupić ponad dwukrotnie większą ilość marihuany niż w poprzednich limitach, a urzędnicy państwowi stwierdzili, że rynek może w zrównoważony sposób zaopatrywać zarówno pacjentów medycznej marihuany, jak i dorosłych konsumentów.
Ustawa budżetowa gubernatora Mike’a DeWine’a (R) jest również potencjalnym narzędziem do wprowadzenia zmian w stanowym prawie dotyczącym marihuany. Zgodnie z propozycją, usunąłby on lokalne alokacje podatkowe przychodów z medycznej marihuany i podwoiłby stanową stawkę podatku od konopi indyjskich do 20% – chociaż przywódcy legislacyjni powiedzieli, że usuną podwyżki podatków.
W międzyczasie DeWine w marcu ogłosił chęć przesunięcia wpływów z podatku od marihuany na wsparcie szkoleń policyjnych, lokalnych więzień i behawioralnych usług zdrowotnych. Powiedział, że finansowanie szkoleń policyjnych jest najwyższym priorytetem, nawet jeśli nie zostało to uwzględnione w tym, co wyborcy uchwalili w 2023 roku.
Przewodniczący Senatu Ohio również odpierał krytykę senackiej ustawy, twierdząc, że ustawodawstwo nie lekceważy woli wyborców i miałoby niewielki wpływ na produkty dostępne w sklepach.
Oddzielnie, ustawodawcy rozważają przepisy ograniczające odurzające produkty konopne.
DeWine wielokrotnie prosił ustawodawców o uregulowanie lub zakazanie odurzających produktów z konopi, takich jak delta-8 THC.
Kalifornia wykorzystuje 30 milionów dolarów przychodów z marihuany do wspierania badań nad preferencjami konsumentów, plonami i zrównoważonym rozwojem