7.5 C
Warszawa
wtorek, 10 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Główna grupa przemysłu alkoholowego naciska na Kongres, aby wycofał proponowany zakaz produktów z konopi

Wiodące stowarzyszenie przemysłu alkoholowego wzywa Kongres do wycofania języka z zatwierdzonej przez komisję Izby Reprezentantów ustawy o wydatkach, która zakazałaby większości produktów z konopi nadających się do spożycia, zamiast tego proponując utrzymanie legalizacji kannabinoidów pochodzenia naturalnego z upraw i zakazanie jedynie produktów syntetycznych.

Wine & Spirits Wholesalers of America (WSWA), która poparła federalną legalizację marihuany i regulację produktów konopnych, powiedziała w piątek, że ogólnie popiera wysiłki zmierzające do zakazania syntetycznych kannabinoidów, takich jak delta-8 THC, które rozprzestrzeniły się od czasu federalnej legalizacji konopi na mocy ustawy Farm Bill z 2018 roku.

Jednak przepis dotyczący konopi zawarty w ustawie o wydatkach, który został przyjęty w czwartek przez Podkomisję ds. Rolnictwa, Rozwoju Obszarów Wiejskich, Administracji Żywności i Leków oraz Powiązanych Agencji, jest o krok za daleko, stwierdziło stowarzyszenie.

„WSWA popiera działania podkomisji mające na celu wyeliminowanie syntetycznych, nienaturalnych kannabinoidów, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa publicznego” – powiedział prezes i dyrektor generalny WSWA Francis Creighton w komunikacie prasowym. „Ale zakazanie wszystkich kannabinoidów nie jest odpowiedzią – grozi to zamiataniem regulowanych przez państwo i zgodnych z Farm Bill produktów pochodnych konopi, które napędzały nowy i dynamiczny rynek”.

„Przy próbie całkowitego zakazu, źli aktorzy handlujący potencjalnie szkodliwymi produktami będą nadal działać i rozwijać się w cieniu, podczas gdy stanowe struktury regulacyjne, które chronią bezpieczeństwo publiczne, będą w konflikcie z prawem federalnym” – powiedział Creighton.

WSWA przedstawiła zalecenia polityczne dla prawodawców do rozważenia – a mianowicie usunięcie przepisu redefiniującego konopie w sposób, który zakazywałby produktów z jakąkolwiek wymierną ilością THC, tak aby rząd federalny mógł zamiast tego „zachować władzę stanową, chronić zgodne firmy i zapewnić jasność dla konsumentów i organów regulacyjnych”.

Ograniczenie konsumpcji produktów konopnych nie dotyczy wyłącznie rządu federalnego, ponieważ w ostatnich miesiącach wiele stanów – od Kalifornii przez Florydę po Teksas – wprowadziło zakaz stosowania odurzających kannabinoidów.

„Stany podjęły działania w celu wypełnienia próżni regulacyjnej, a Kongres musi uważać, aby nie zniweczyć ich postępów” – powiedział Creighton.

Shawn Lederman z Greenlight Distribution z siedzibą na Florydzie powiedział, że firma „zainwestowała w miejsca pracy, infrastrukturę i zgodność z przepisami, aby wprowadzić odpowiedzialność w tej przestrzeni – wysiłki, które zostałyby zniweczone z dnia na dzień, oddając rynek nieuregulowanym złym podmiotom. Wzywamy Kongres do poszanowania naszego biznesu i obywateli. Całkowity zakaz byłby druzgocący”.

John Giarrante, prezes Show Me Beverages w Missouri, powiedział, że „propozycja komisji, aby zakazać naturalnie występujących produktów pochodnych konopi, takich jak Delta-9, podważy uzasadnioną i odpowiedzialną pracę, którą wykonaliśmy, aby zaspokoić popyt konsumentów, jednocześnie stawiając na pierwszym miejscu zdrowie i bezpieczeństwo publiczne”.

„Zbudowaliśmy zgodny z przepisami, przejrzysty biznes, aby nadać strukturę i legitymizację temu szybko rozwijającemu się rynkowi” – powiedział. „To działanie nie tylko zniweczyłoby ten postęp, ale także miałoby szkodliwy wpływ na gospodarkę – narażając miejsca pracy i przekazując całą kategorię nielicencjonowanym, nieuregulowanym podmiotom bez względu na bezpieczeństwo i odpowiedzialność”.

Członkowie WSWA spotkali się również z ustawodawcami i pracownikami w kwietniu, aby opowiedzieć się za trzema kluczowymi priorytetami politycznymi, które według grupy opierają się na „zdrowych zasadach dystrybucji alkoholu”. Obejmują one zakaz stosowania syntetycznego THC, ustanowienie federalnego systemu testowania i etykietowania produktów oraz ustanowienie na szczeblu stanowym uprawnień do regulowania sprzedaży detalicznej.

W artykule dla MEDCAN24 w tym miesiącu, Creighton powtórzył ten punkt, powtarzając stanowisko organizacji, że regulacja jest lepsza niż prohibicja.

Jest to również zgodne z wcześniejszym przesłaniem WSWA do Komisji Rolnictwa Izby Reprezentantów i Senatu podczas ostatniej sesji, w którym stowarzyszenie błagało przywódców kongresu o stworzenie ram regulacyjnych dla odurzających kannabinoidów na bazie konopi – zamiast nakładać całkowity zakaz.

Tymczasem kluczowi ustawodawcy kongresowi GOP – w tym jeden członek, który popiera legalizację marihuany – nie wydają się szczególnie zaniepokojeni postanowieniami nowej ustawy o wydatkach, która zagroziłaby znacznej części przemysłu konopnego poprzez zakazanie większości produktów konsumpcyjnych pochodzących z tej rośliny.

Zgodnie z kwestionowanym środkiem, konopie zostałyby ponownie zdefiniowane w ustawie federalnej w sposób, który zabraniałby produktów z konopi indyjskich zawierających jakąkolwiek „policzalną” ilość THC lub „jakichkolwiek innych kannabinoidów, które mają podobny wpływ (lub są sprzedawane jako mające podobny wpływ) na ludzi lub zwierzęta” jak THC.

Przepisy ustawy, która obecnie zmierza do pełnego głosowania w komisji, skutecznie wyeliminowałyby najczęściej sprzedawane produkty konopne w branży, ponieważ nawet nie odurzające produkty CBD, które są sprzedawane w całym kraju, zazwyczaj zawierają śladowe ilości THC. Zgodnie z obowiązującym prawem, produkty te są dozwolone, jeśli zawierają nie więcej niż 0,3% THC w suchej masie.

Zainteresowane strony z branży konopnej protestowały przeciwko tej propozycji, której wcześniejsza wersja została również uwzględniona w podstawowym projekcie ustawy z podkomisji w zeszłym roku. Jest ona praktycznie identyczna z przepisem ustawy rolnej z 2024 r., który został dołączony przez oddzielną komisję w maju ubiegłego roku poprzez poprawkę Rep. Mary Miller (R-IL), która również nie została uchwalona.


MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.


Dowiedz się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostań zwolennikiem Patreon, aby uzyskać dostęp.

Jonathan Miller, główny radca prawny Amerykańskiego Okrągłego Stołu Konopnego, powiedział w kwietniu kongresowym prawodawcom, że rynek „błaga” o federalne regulacje dotyczące produktów z konopi indyjskich.

Podczas przesłuchania, Rep. James Comer (R-KY) zapytał również o bezczynność FDA w zakresie przepisów, sarkastycznie pytając, czy do uregulowania kannabinoidów, takich jak CBD, potrzeba „miliarda biurokratów pracujących z domu”.

Raport Bloomberg Intelligence (BI) z zeszłego roku nazwał konopie indyjskie „znaczącym zagrożeniem” dla przemysłu alkoholowego, powołując się na dane ankietowe, które sugerują, że coraz więcej osób używa konopi indyjskich jako substytutu napojów alkoholowych, takich jak piwo i wino.

Tymczasem w listopadzie ubiegłego roku grupa handlowa z branży piwowarskiej wydała oświadczenie o zasadach przewodnich, aby zająć się tym, co nazwała „rozprzestrzenianiem się w dużej mierze nieuregulowanych odurzających produktów z konopi i marihuany”, ostrzegając przed zagrożeniami dla konsumentów i społeczności wynikającymi z konsumpcji THC.

New Hampshire House zatwierdza ustawy zmniejszające kary za stosowanie psilocybiny i legalizujące domową uprawę medycznej marihuany przez pacjentów

MEDCAN24 jest możliwa dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie wspierającym konopie indyjskie, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.

Zostań patronem na Patreon!



Popularne artykuły