16.1 C
Warszawa
sobota, 7 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Izba w New Hampshire zatwierdza ustawy mające na celu zmniejszenie kar za psilocybinę i legalizację domowej uprawy medycznej marihuany przez pacjentów

Izba Reprezentantów New Hampshire zatwierdziła w czwartek ustawy, które zmniejszyłyby sankcje karne za posiadanie psilocybiny i zalegalizowałyby domową uprawę konopi indyjskich przez zarejestrowanych przez stan pacjentów medycznej marihuany. Propozycje te trafią jednak teraz do Senatu, który odrzucił prawie każdą propozycję reformy narkotykowej, która pojawiła się przed nim w tej sesji.

Na przykład w czwartek wieczorem senatorowie odrzucili inny projekt reformy, głosując za złożeniem projektu HB 528, autorstwa Rep. Kevina Verville’a (R), który zdekryminalizowałby psilocybinę, czyniąc pierwsze przestępstwo posiadania karane grzywną cywilną w wysokości 100 USD.

Zgodnie z tą propozycją, która przeszła przez Izbę Reprezentantów w marcu, pierwsze przestępstwo związane z psilocybiną byłoby wykroczeniem, podlegającym grzywnie w wysokości 100 USD lub mniejszej. Drugie i trzecie przestępstwo związane z psilocybiną byłoby wykroczeniem klasy B, zagrożonym grzywną w wysokości odpowiednio do 500 i 1000 dolarów, ale bez ryzyka kary więzienia. Czwarte i kolejne wykroczenia byłyby klasyfikowane jako przestępstwa.

Po przyjęciu ustawy przez Izbę, panel Senatu dołączył poprawkę mającą na celu ustanowienie obowiązkowych minimalnych wyroków za niektóre przestępstwa związane z fentanylem oraz za dystrybucję narkotyków, które skutkują śmiercią użytkownika. Sponsor Verville powiedział MEDCAN24, że postrzegał przepis dotyczący fentanylu jako „uczciwą wymianę w dążeniu do ostatecznej reformy kar za psilocybinę”.

Jednak pomimo wcześniejszej rekomendacji senackiej komisji, pełna izba odłożyła ustawę w głosowaniu.




Jak pierwotnie wprowadzono, ustawodawstwo całkowicie usunęłoby kary związane z pozyskiwaniem, zakupem, transportem, posiadaniem lub używaniem psilocybiny, skutecznie legalizując ją na zasadach niekomercyjnych. Jednakże komisja Izby Reprezentantów wprowadziła poprawki do ustawy, zanim jednogłośnie poparła ją w marcu.

Oddzielny środek przyjęty przez Izbę Reprezentantów w czwartek może przynieść bardziej stopniową reformę psilocybiny. Reprezentanci głosowali 214-167 za przyjęciem poprawionej wersji ustawy SB 14, która w wersji przyjętej przez Senat, ustanowiłaby obowiązkowe minimalne wyroki za niektóre przestępstwa związane z fentanylem.

Zgodnie z poprawkami wprowadzonymi przez komisję Izby Reprezentantów w zeszłym miesiącu, ustawa zmniejszyłaby również kary za psilocybinę, czyniąc posiadanie do uncji tego psychodeliku wykroczeniem. Obecnie zwykłe posiadanie jest klasyfikowane jako przestępstwo.

Środek ten nie posunąłby się tak daleko, jak projekt dekryminalizacji psilocybiny autorstwa Verville’a – który uczyniłby pierwsze wykroczenie wykroczeniem za 100 dolarów – ale nadal położyłby kres stanowemu prawu karnemu przeciwko zwykłemu posiadaniu.

„To, co teraz zawiera ta ustawa, to prawdziwa reforma psychodeliczna dla obywateli New Hampshire” – powiedział Verville o poprawionej ustawie przed głosowaniem na parkiecie, nazywając psychedeliki „związkami, które pomagają ludziom pokonać alkoholizm, uzależnienie od opioidów, inne uzależnienia od narkotyków, stres pourazowy”. [disorder].”

„Wiem, że nie jest to ustawa medyczna, ale przybliża nas trochę do celu”, kontynuował. „W końcu kończy się oskarżenie o przestępstwo za zwykłe posiadanie niewielkiej ilości psilocybiny”.

Verville dodał, że proponowane przez SB 14 obowiązkowe minimalne wyroki dotyczące fentanylu „są dość krótkimi wyrokami za przestępstwa”, opisując ogólną ustawę jako „doskonałą wymianę, która przynosi większe korzyści obywatelom New Hampshire”.


Sesja Izby Reprezentantów (06/05/2025)

Proponowane kary za fentanyl dotyczyłyby produkcji, sprzedaży, transportu lub posiadania z zamiarem sprzedaży. Działania obejmujące 20 lub więcej gramów wiązałyby się z obowiązkowym minimum 3,5 roku pozbawienia wolności, podczas gdy 50 lub więcej gramów oznaczałoby co najmniej siedem lat za kratkami.

Po przyjęciu przez Izbę Reprezentantów, ustawa wraca teraz do Senatu, gdzie członkowie mogą zgodzić się na poprawki, odrzucić je lub poprosić komisję konferencyjną o wypracowanie kompromisu.

Verville powiedział, że ma nadzieję, że senatorowie „zgodzą się z Izbą i wyślą ustawę do gubernatora”.

„Jestem bardzo zadowolony, że NH House przyjęła kompromisowy język w SB 14, wprowadzając bardzo potrzebną, choć ograniczoną reformę kar psychodelicznych w New Hampshire” – powiedział w e-mailu do MEDCAN24. „Z pewnością mam nadzieję, że Senat NH zgodzi się ze stanowiskiem Izby i przyjmie tę korzystną dla wszystkich kompromisową ustawę”.

Jeśli chodzi o domową uprawę medycznej marihuany, Izba w czwartek również przyjęła zmienioną wersję SB 118 w głosowaniu. Środek ten dotyczy głównie prawa stanowego dotyczącego domów opieki, ale poprawka komisji Izby Reprezentantów dodała wcześniej język z HB 53, który pozwoliłby na domową uprawę medycznej marihuany przez pacjentów zarejestrowanych przez państwo.

Przed głosowaniem nad poprawioną ustawą, ustawodawcy Izby Reprezentantów najpierw odrzucili poprawkę, która usunęłaby przepisy dotyczące domowej uprawy konopi indyjskich. Zwolennicy zmiany, która nie powiodła się w głosowaniu 103-215, zauważyli, że Senat odrzucił do tej pory każdą propozycję reformy związanej z marihuaną przesłaną mu przez Izbę w tej sesji.

„Nie pozostało niezauważone, że podczas gdy ta izba uchwaliła wiele ustaw pro-marihuanowych, każda z nich została odrzucona przez drugą izbę” – powiedział Gary Daniels (R). „Kiedy masz dobry projekt ustawy, dlaczego miałbyś ryzykować?”.

Brian Seaworth, republikański kolega, powiedział jednak, że chce „potwierdzić głosowanie, które już dwukrotnie podjąłem w sprawie tego języka” – raz, gdy Izba uchwaliła HB 53 i ponownie, gdy organ wstępnie zatwierdził obecną ustawę.


Sesja Izby Reprezentantów (06/05/2025)

Kiedy HB 53 wylądowała w Senacie w kwietniu, członkowie byli początkowo podzieleni co do propozycji, a pierwsze głosowanie zakończyło się wynikiem 12-12. Jednak po kilku krótkich przerwach ciało głosowało 16-8 zgodnie z liniami partyjnymi, aby złożyć projekt ustawy.

Seaworth powiedział, że biorąc pod uwagę bliskość początkowego głosowania, „nie jest nierozsądne sugerowanie, że jeśli wyślemy ten język – ponownie, język homegrow – z powrotem za mur, to mogą oni ponownie rozważyć swoje stanowisko w tej sprawie”.

Inni wskazywali, że podstawowe przepisy ustawy o domach opieki zostały już uwzględnione w oddzielnych zmianach w pakiecie budżetu państwa.

Rep. Tom Ploszaj (R) powiedział kolegom, że przyjęcie ustawy oznacza, że „żadna polityka nie jest zagrożona, a część dotycząca konopi indyjskich jedynie modyfikuje istniejący program”.

Uwzględnienie przez Izbę języka homegrow w SB 118 zwraca pytanie do Senatu.

Zgodnie z propozycją, która odzwierciedla HB 53, zarejestrowani przez państwo pacjenci i opiekunowie medycznej marihuany mogliby uprawiać do trzech dojrzałych roślin konopi i trzech niedojrzałych roślin, a także 12 sadzonek. Mogliby oni również posiadać do ośmiu uncji nadającej się do użytku marihuany z tych roślin.

Hodowcy musieliby przechowywać rośliny w bezpiecznych miejscach, z dala od widoku publicznego lub nieautoryzowanego dostępu, a uprawa musiałaby być zgłaszana do stanu. Właściciele nieruchomości mogliby również zakazać takiej działalności.

Jak dotąd w tej sesji Senat był zasadniczo wrogo nastawiony do propozycji reformy narkotykowej. Podczas gdy wiele ustaw przeszło przez Izbę Reprezentantów – w tym ponowny wysiłek na rzecz legalizacji marihuany dla dorosłych – prawie wszystkie z nich zginęły w Senacie.

„Te wyniki są rozczarowujące, ale niestety nie są zaskakujące” – powiedział w zeszłym miesiącu dla MEDCAN24 Matt Simon, dyrektor ds. relacji publicznych i rządowych w firmie GraniteLeaf Cannabis, dostawcy medycznej marihuany.

Na początku roku Simon powiedział, że „wydaje się, że kilku senatorów chce po prostu zabić każdą ustawę dotyczącą polityki konopi indyjskich, bez względu na to, jak skromna i niekontrowersyjna” – spostrzeżenie, które w dużej mierze jest prawdziwe.

Jeśli chodzi o szerszą legalizację konopi indyjskich, Senat na początku maja wąsko zagłosował za złożeniem uchwalonej przez Izbę Ustawodawczą ustawy o legalizacji marihuany, skutecznie kończąc tegoroczne wysiłki na rzecz zniesienia prohibicji konopi indyjskich w stanie „Live Free or Die”.

Izba głosowała 12-10 za odrzuceniem ustawy HB 198, autorstwa Rep. Jareda Sullivana (D). Projekt ten został wcześniej przyjęty przez Izbę Reprezentantów w marcu, ale kilka tygodni później Senacka Komisja Sądownictwa zaleciła jego odrzucenie.

Gdyby ustawa weszła w życie, zalegalizowałaby niekomercyjne posiadanie i używanie marihuany przez osoby dorosłe w wieku 21 lat i starsze, zezwalając dorosłym na posiadanie do dwóch uncji kwiatów marihuany, 10 gramów koncentratu i do 2000 miligramów THC w innych produktach z konopi indyjskich.

Propozycja Sullivana była okrojoną wersją ustawy legalizacyjnej, którą ustawodawcy prawie przyjęli w zeszłym roku pod rządami ówczesnego gubernatora Chrisa Sununu (R), ale nie obejmowała ona regulowanego systemu komercyjnego – kontrowersyjnej kwestii, która ostatecznie zniweczyła wcześniejsze wysiłki.

Ostatnie badania opinii publicznej sugerują, że mieszkańcy New Hampshire zdecydowanie opowiadają się za legalizacją marihuany. Pod koniec kwietnia sondaż Granite State Poll, przeprowadzony przez University of New Hampshire’s States of Opinion Project, wykazał 70-procentowe poparcie dla reformy, w tym większość Demokratów, Republikanów i osób niezależnych.

„Poparcie dla legalizacji nieznacznie wzrosło od czerwca 2024 r. (65%) i pozostaje znacznie wyższe niż w połowie 2010 r.” – dodano. „Większość Demokratów (84%), niezależnych (72%) i Republikanów (55%) popiera legalizację marihuany do użytku osobistego”.

Podczas ostatniej sesji ustawodawczej, ustawodawcy z New Hampshire prawie uchwalili ustawę, która zalegalizowałaby i uregulowała marihuanę dla dorosłych – propozycję, którą ówczesny gubernator Chris Sununu (R) zasygnalizował, że poprze. Jednak spór o to, w jaki sposób rynek miałby zostać ustanowiony, ostatecznie zniweczył ten środek. Demokraci w Izbie Reprezentantów w ostatniej chwili zagłosowali za jego odrzuceniem, kwestionując model franczyzy kontrolowany przez państwo, który dałby państwu bezprecedensowy wpływ na sklepy detaliczne i ceny konsumenckie.

Sędzia federalny zezwala na kontynuowanie procesu sądowego w sprawie domowej opieki nad psilocybiną, odrzucając wniosek urzędników z Oregonu o odrzucenie sprawy

Element obrazu dzięki uprzejmości Kristie Gianopulos.

MEDCAN24 jest możliwa dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie dotyczącym konopi indyjskich, aby być na bieżąco, rozważ miesięczne zobowiązanie Patreon.

Zostań patronem na Patreon!



Popularne artykuły