Ostrzeżenia o nadchodzącej kompresji cen w New Jersey zostały wyrażone przez więcej niż jednego prelegenta na konferencji Benzinga New Jersey Spotlight w dniu 4 marca.
Tematyka konferencji koncentrowała się na możliwościach biznesowych, zawieraniu transakcji i rynku stanu New Jersey.
Możliwości
Pozytywnie, wielu prelegentów wspomniało o wielkości rynku New Jersey, który przekroczył 1 miliard dolarów sprzedaży w 2024 roku. Otwiera się coraz więcej aptek, a na półki trafia coraz więcej marek.
Jednak dodanie nowych licencji stworzyło również większą konkurencję dla istniejących sklepów. Ta zwiększona konkurencja i ogólne dojrzewanie rynku miało wpływ na wiele wczesnych entratów, a sprzedaż niektórych z nich spadła.
„To rynek wart miliardy dolarów, ale nadchodzi kompresja cen” – powiedział Seth Yakatan z Katan Associates. Dodał, że jego zdaniem obecnie w stanie jest tylko jedna firma uprawiająca wysokiej jakości kwiaty konopi indyjskich, ale wkrótce na rynek wejdzie ich więcej, co wywrze dodatkową presję na obecne marki kwiatów.
W podobnym duchu, Steven Ernest z Chicago Atlantic zauważył, że na rynku nadal istnieją możliwości: „Jaka jest Państwa konkurencja? Grupa nudnych MSO?”
Prelegenci zdawali się zgadzać, że hiperlokalność będzie sekretem sukcesu przy wyborze marek i lokalizacji. Na przykład klienci z South Jersey bardzo różnią się od konsumentów z North Jersey, więc nie można ich obsługiwać w ten sam sposób. Ponadto stan różni się pod względem kultury samochodowej, co sprawia, że parkowanie jest kluczowym czynnikiem w niektórych obszarach.
Zawieranie umów
Na rynku stanowym wciąż zawierane są solidne transakcje, takie jak niedawna transakcja finansowania Glass House na 8,5%. Jednak te transakcje trwają dłużej, aby przekroczyć linię mety.
„To był dobry wynik. To także dobry znak dla branży”, powiedział Yakatan, ale jego przygotowanie zajęło dwa lata.
Według Donny’ego Moskovica z Katz and Associates, firmy MSO z New Jersey szukają możliwości przejęć w tym stanie, ale uważa on, że może minąć trochę czasu, zanim jakiekolwiek nowe podmioty zewnętrzne spróbują wejść do tego stanu poprzez transakcje.
Według Joe Lustberga z Upwise Capital, standardowa stopa procentowa dla pożyczek na konopie indyjskie wynosi kilkanaście procent. Zauważył on, że banki nie przekraczają kwoty 5 milionów dolarów, a oprocentowanie pożyczek wynosi 13%.
Lustberg powiedział również, że w Kalifornii obserwuje sporo transakcji finansowania sprzedawców, ze średnim okresem spłaty wynoszącym 24 miesiące.
Preferencje dotyczące produktów
Flower nadal ma duży udział w rynku w tym stanie, ale lojalność wobec produktu nie wydaje się być priorytetem dla klientów. Konsumenci są skłonni wypróbowywać nowe marki – ale nadal utożsamiają moc z jakością, co kilku prelegentów podkreśliło potrzebę lepszej edukacji klientów.
Prelegenci stwierdzili, że produkty o niskiej mocy nie sprzedawały się dobrze. Żelki RSO firmy Verano zostały wymienione jako jeden z produktów, który cieszy się dużą lojalnością konsumentów.
Operatorzy próbują różnych taktyk, aby się wyróżnić i zbudować tę lojalność. Na przykład, jedna z aptek stwierdziła, że stara się wspierać małych lokalnych hodowców, nawet jeśli cena produktu jest wyższa.
Nie wszystkie strategie odniosły jednak sukces wśród prelegentów, w tym program motywacyjny SparkPlug. Program ten stanowi zachętę finansową dla budtenderów, gdy sprzedają określone produkty. Prelegenci narzekali, że gdyby nie byli częścią SparkPlug, budtenderzy nie polecaliby ich produktów.