Zmiana harmonogramu konopi indyjskich jest nie głównym priorytetem nowo zaprzysiężonego przez prezydenta Donalda Trumpa administratora Drug Enforcement Administration (DEA), Terrance’a Cole’a, pomimo obietnicy, którą złożył trzy miesiące temu.
Po zaprzysiężeniu na szefa agencji 23 lipca, Cole wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że listę w dniu 25 lipca swoich ośmiu najważniejszych priorytetów strategicznych, które „odzwierciedlają odnowiony nacisk na egzekwowanie prawa, partnerstwo i bezpieczeństwo publiczne, aby sprostać zmieniającym się zagrożeniom związanym z globalnym kryzysem narkotykowym”.

Nieobecne na tej liście było sprawdzenie, gdzie DEA stoi na proponowanej zasady aby przeklasyfikować konopie indyjskie z narkotyku z Wykazu I do Wykazu III w ramach Ustawy o substancjach kontrolowanych (CSA), coś, co Cole powiedział, że będzie „jednym z moich pierwszych priorytetów” podczas przesłuchania potwierdzającego w Senacie w kwietniu. Cole powiedział członkom Komisji Sądownictwa Senatu USA, że „nadszedł czas, aby ruszyć naprzód” z procesem przesłuchania w sprawie zmiany harmonogramu, który został opóźniony przez odwołanie tymczasowe od stycznia.


POWIĄZANE: DEA nie zapewnia aktualizacji zmiany harmonogramu konopi po 180 dniach
Wygląda jednak na to, że Cole zmienił kolejność operacji.
Zamiast wymieniać proces zmiany harmonogramu konopi indyjskich jako najwyższy priorytet, Cole postawił na pilną walkę z zagranicznymi organizacjami terrorystycznymi, od atakowania handlarzy narkotyków po rozbijanie meksykańskich karteli i przerywanie łańcucha dostaw dla nielegalnych producentów fentanylu.
Te strategiczne priorytety odzwierciedlają 22-letnią karierę Cole’a jako agenta specjalnego DEA, zanim przeszedł na emeryturę ze służby federalnej w 2020 roku, a w 2023 roku zaczął pełnić funkcję sekretarza bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa wewnętrznego Wirginii pod rządami gubernatora Glenna Youngkina.

„Kiedy po raz kolejny przechodzę przez drzwi DEA, przypomina mi się pasja i zaangażowanie, które nosiłem jako agent specjalny, ta sama pasja, która napędza mężczyzn i kobiety w tej agencji” – powiedział Cole w komunikacie prasowym z 25 lipca. „Powaga misji DEA była jasna, gdy byłem świadkiem prezydenta Donalda Trumpa. podpisując Ustawę o zatrzymaniu fentanylu w otoczeniu rodzin aniołów, trzymających się wspomnień o tych, których stracili. To dzięki nim pozostajemy skupieni, zdeterminowani i niezachwiani”.
You can also find out more about the following: Halt Fentanyl Act na stałe klasyfikuje fentanyl-powiązane substancje jako narkotyki z Wykazu I w ramach CSA. Podczas gdy konopie indyjskie są obecnie wymienione wśród heroiny, LSD i ecstasy jako najbardziej kontrolowane narkotyki o statusie z Wykazu I, fentanyl jest wymieniony jako narkotyk z Wykazu II. Pomimo swojej śmiertelnej natury, fentanyl ma obecnie akceptowane zastosowanie medyczne w USA.
„Kartele i zagraniczne organizacje terrorystyczne napędzające ten kryzys mają zasięg globalny – podobnie jak DEA” – powiedział Cole. „Przy wsparciu administracji Trumpa, Departament Sprawiedliwości [DOJ]oraz naszych międzynarodowych, federalnych, stanowych, lokalnych i plemiennych partnerów, zlikwidujemy te brutalne kartele i sprawimy, że Ameryka znów będzie bezpieczna”.
Chociaż Cole pominął jakąkolwiek wzmiankę o konopiach indyjskich w ogłoszeniu o zaprzysiężeniu z 25 lipca, nie oznacza to, że administrator DEA nie spełni swojej obietnicy: po prostu dokona przeglądu tego, gdzie DEA znajduje się w procesie administracyjnym mającym na celu zmianę harmonogramu konopi indyjskich.
Podczas gdy Cole powiedział podczas swojego kwietniowego przesłuchania potwierdzającego, że „nadszedł czas, aby posunąć się naprzód” w sprawie opóźnionego procesu przesłuchań – aby omówić zalety proponowanej przez Departament Sprawiedliwości zasady Schedule III – nigdy nie zobowiązał się do realizacji tej propozycji. Powiedział również, że nie wie, na jakim etapie znajduje się przesłuchanie sędziego administracyjnego, poza tym, że zostało opóźnione.
„Jeśli zostanie to potwierdzone, dokładnie rozważę tę sprawę po konsultacji z odpowiednim personelem w Drug Enforcement Administration, zapoznając się z aktualnym stanem procesu regulacyjnego i przeglądając wszystkie istotne informacje” – powiedział Cole. powiedział w maju w odpowiedzi na pisemne pytania do protokołu.
Ostatnio John J. Mulrooney II, główny sędzia administracyjny DEA, którego zadaniem jest nadzorowanie uczciwego i przejrzystego procesu przesłuchań, ogłosił 23 lipca, że przechodzi na emeryturę 1 sierpnia, po czym nie będzie już miał jurysdykcji nad rozprawą w sprawie zmiany harmonogramu.
Następca Mulrooney’a przejmie pełną jurysdykcję nad procesem przesłuchania tylko wtedy, gdy Cole ustali harmonogram briefingu, aby umożliwić wyznaczonym uczestnikom przesłuchania wypowiedzenie się w sprawie odwołania tymczasowego, które wynika z twierdzeń uczestników popierających zmianę harmonogramu, że DEA zmówiła się z uczestnikami sprzeciwiającymi się zmianie harmonogramu poprzez niewłaściwe działania. komunikację ex parte.
Osobno, strona popierająca zmianę harmonogramu, której odmówiono udziału w procesie przesłuchania ujawniła DEA za wysłanie „listów uzdrawiających” do kilku podmiotów antyrejestracyjnych, dając im możliwość przedłożenia dodatkowych informacji wykazujących, że spełniają status „osoby zainteresowanej” zgodnie z ustawą o postępowaniu administracyjnym.
Po ustaleniu przez Cole’a harmonogramu briefingu i umożliwieniu wyznaczonym uczestnikom wzięcia w nim udziału, może on przyjąć ustne argumenty, „jeśli sobie tego życzy”, a następnie może wydać wiążącą pisemną decyzję dla następcy Mulrooneya w sprawie wznowienia procesu przesłuchań. Ponownie, Cole wskazał podczas kwietniowego przesłuchania potwierdzającego, że wznowienie procesu było jego zamiarem.
Jednak szef DEA powiedział również, że będzie to jeden z jego „pierwszych priorytetów”, co nie wydaje się już mieć miejsca.