24.4 C
Warszawa
poniedziałek, 23 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Pennsylvania House uchwala ustawę mającą na celu wzmocnienie nadzoru nad programem medycznej marihuany i wymogów testowych

Izba Reprezentantów Pensylwanii zatwierdziła ustawę mającą na celu wzmocnienie standardów bezpieczeństwa i nadzoru nad stanowym programem medycznej marihuany, ponieważ ustawodawcy osobno pracują nad przyspieszeniem legalizacji użytku dla dorosłych.

W poniedziałek Izba Reprezentantów przyjęła ustawę o medycznej marihuanie autorstwa przewodniczącego Komisji Zdrowia Izby Reprezentantów, Dana Frankela (D), kluczowego orędownika reformy marihuany w legislaturze, w głosowaniu 194-8.

Podczas gdy program medycznej marihuany w Pensylwanii został uchwalony prawie dekadę temu, ustawodawcy twierdzą, że nowy środek, który teraz trafi do Senatu, jest niezbędny do poprawy zgodności testów, audytów produktów i inspekcji laboratoryjnych, między innymi w branży.

Wcześniejsza wersja projektu przeszła przez Izbę w głosowaniu 196-6 podczas ostatniej sesji.

„Ta ustawa pomoże zapewnić, że laboratoria testowe pozostaną niezależne, przejrzyste i odpowiedzialne, dzięki czemu będziemy mogli zapobiec tego rodzaju problemom, które podważyły zaufanie pacjentów w innych stanach” – powiedział Frankel w poniedziałkowym komunikacie prasowym.

Projekt ustawy jest w dużej mierze odpowiedzią na obawy wyrażone podczas serii przesłuchań w Komisji Zdrowia, której przewodniczy sponsor. Eksperci zeznawali w takich kwestiach, jak niedokładne etykietowanie produktów i zanieczyszczenie produktów marihuany w programach innych stanów.

Jeśli ustawa Frankela wejdzie w życie, będzie wymagać od stanowego Departamentu Zdrowia zapewnienia bardziej rygorystycznych testów laboratoryjnych, monitorowania mocy i czystości produktów z konopi indyjskich oraz zwiększenia wymagań dotyczących raportowania w celu zapewnienia, że standardy bezpieczeństwa są spełnione dla pacjentów.

„Dostępność medycznej marihuany przyniosła ulgę i uzdrowienie setkom tysięcy mieszkańców Pensylwanii od 2018 roku, kiedy to przychodnie po raz pierwszy otworzyły swoje drzwi, a ci pacjenci zasługują na to, by wiedzieć, co otrzymują” – powiedział Frankel. „Chodzi o zapewnienie im takiego samego poziomu zaufania do medycznej marihuany, jak w przypadku każdego innego przepisanego leczenia”.

W uwagach wstępnych przed poniedziałkowym głosowaniem, ustawodawca podkreślił, że „jedną z podstawowych obietnic naszego programu medycznej marihuany jest bezpieczeństwo”.

„Produkty te pomagają tysiącom mieszkańców Pensylwanii radzić sobie z przewlekłym bólem, walczyć z rakiem i dają dzieciom chorym na epilepsję szansę na lepsze życie” – powiedział. „Pacjenci i rodziny ufają, że kiedy odbierają receptę, spełnia ona najwyższe standardy bezpieczeństwa. Ale taka jest rzeczywistość: Nawet na regulowanych rynkach, zaufanie to może być niewłaściwie ulokowane. I wiemy z innych stanów, że problemem mogą być same laboratoria, które mają zapewnić bezpieczeństwo”.

„Mamy okazję wyprzedzić te problemy, zanim staną się naszymi problemami” – powiedział.

Ustawa została przyjęta przez Izbę Reprezentantów w obliczu zwiększonego zainteresowania ustawodawców perspektywą legalizacji marihuany dla dorosłych, do czego ponownie wezwał gubernator Josh Shapiro (D) w ramach swojego najnowszego wniosku budżetowego.

W wywiadzie wideo opublikowanym w poniedziałek, gubernator podkreślił, że stan „przegrywa” z innymi, które już wprowadziły reformę, jednocześnie utrzymując politykę, która wzbogaciła nielegalny rynek.

„Myślę, że to kwestia wolności i swobody. Jeśli ludzie chcą palić, powinni mieć możliwość robienia tego w bezpieczny i legalny sposób” – powiedział. „Powinniśmy zamknąć czarny rynek – a tak przy okazji, każdy stan wokół nas to robi. Mieszkańcy Pensylwanii jeżdżą do innych stanów i płacą tam podatki”.

Frankel i Rep. Rick Krajewski (D) również ogłosili w grudniu, że planują złożyć wniosek o legalizację narkotyków dla dorosłych, podkreślając, że istnieje „moralny obowiązek” naprawienia szkód związanych z kryminalizacją, jednocześnie zwiększając przychody w miarę dojrzewania rynków sąsiednich stanów.

Frankel powiedział, że sponsorzy mają nadzieję na głosowanie nad ustawą „wczesną wiosną”, choć pozostają pytania, czy ustawodawca będzie skłonny poprzeć dążenie do zniesienia prohibicji konopi indyjskich, zwłaszcza poprzez proponowany przez niego państwowy model sprzedaży.

W międzyczasie republikański prokurator generalny Pensylwanii powiedział niedawno, że chce być „głosem w sprawie potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego” związanych z wprowadzeniem w życie propozycji gubernatora – choć powiedział, że jego biuro będzie gotowe do egzekwowania nowego prawa, jeśli ustawodawcy zagłosują za jego przyjęciem.

Sekretarz stanu ds. rolnictwa osobno powiedział ustawodawcom, że jest w pełni przekonany, że jego departament jest w „naprawdę dobrej” pozycji do nadzorowania programu marihuany dla dorosłych, jeśli ustawodawcy podejmą odpowiednie działania.

W międzyczasie, w zeszłym miesiącu, najwyżsi urzędnicy policji i służby zdrowia w Pensylwanii powiedzieli ustawodawcom, że są przygotowani do wdrożenia legalizacji marihuany, jeśli ustawodawca posunie się naprzód z reformą – i że są gotowi do współpracy przy opracowywaniu szczegółów ustawodawstwa, które ma to osiągnąć.

Osobno, wśród rosnących apeli o legalizację marihuany w Pensylwanii, senator stanowy GOP powiedział, że prohibicja była „katastrofą”, a regulowany model sprzedaży konopi indyjskich – podobny do tego, jak traktowany jest alkohol i tytoń – może służyć jako skuteczna alternatywa.

Według sondażu opublikowanego w zeszłym miesiącu, wyborcy są gotowi na zmianę tej polityki.

Ankieta przeprowadzona na zlecenie grupy ResponsiblePA wykazała, że prawie 7 na 10 wyborców w stanie popiera reformę – w tym większość Republikanów. 63 procent z nich chciałoby, aby ustawodawca wprowadził reformę jeszcze w tym roku, a nie odkładał ją na później.

Republikański senator z Pensylwanii również niedawno bronił dążeń do legalizacji i regulacji marihuany, nazywając je „najbardziej konserwatywnym stanowiskiem” w tej kwestii.


MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.


Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.

Podczas gdy Shapiro po raz kolejny zawarł propozycję legalizacji marihuany w swoim najnowszym wniosku budżetowym, pojawiły się mieszane opinie ze strony ustawodawców – niektórzy z nich chcą, aby gubernator bardziej aktywnie podszedł do stołu w celu omówienia możliwych ścieżek reformy, a inni sceptycznie odnoszą się do możliwości przyspieszenia tej kwestii w tej sesji.

Na przykład przewodniczący senackiej komisji ds. środków Scott Martin (R) powiedział w zeszłym miesiącu, że „nie widzi żadnej drogi” do wprowadzenia legalizacji zgodnie z planem gubernatora.

Jednocześnie sekretarz stanowego Departamentu Podatkowego przewidział, że propozycja Shapiro może zostać przyjęta w bieżącym cyklu budżetowym, co wskazuje, że jego zdaniem reforma może zacząć być wdrażana w ciągu kilku miesięcy.

Lider większości w Izbie Reprezentantów, Matt Bradford (D), powiedział tymczasem po przemówieniu gubernatora na temat budżetu, że „istnieje prawdziwa różnorodność opinii wśród naszych członków”, prawdopodobnie odnosząc się do podzielonych perspektyw dotyczących modeli regulacyjnych, przy czym niektórzy ustawodawcy naciskają na państwowy program konopi indyjskich.

Niedawno powiedział również, że uważa, że nadszedł czas, aby przyspieszyć reformę marihuany podczas tej sesji, mówiąc: „wydaje mi się, że uchylamy się od odpowiedzialności za ochronę naszych społeczności i naszych dzieci, a jednocześnie tracimy dochody, które trafią do naszych sąsiednich stanów”.

Kluczowi ustawodawcy wyrazili jednak sceptycyzm co do zdolności gubernatora do przeprowadzenia proponowanej przez niego reformy marihuany.

„Gubernator musi czymś pokierować. Jeśli chce coś zrobić, musi to zrobić” – powiedział przewodniczący Senatu Kim Ward (R). „Nie może rzucić tam pomysłu – co zrobił w zeszłym roku – i powiedzieć:” Niech ustawodawca to wymyśli. Podpiszę to. Potem pójdę na konferencje prasowe w całym stanie”.

Lider mniejszości w Izbie Reprezentantów został również zapytany o perspektywę wprowadzenia w życie różnych propozycji budżetowych gubernatora, w tym marihuany. I powiedział, że chociaż „nie zamierza wypowiadać się w imieniu gubernatora”, jest „jedna osoba, która jest w stanie doprowadzić do zawarcia tych umów – i jest to gubernator”.

Odniósł się do niedawnych uwag lidera większości w Senacie Joe Pittmana (R), który powiedział, że istnieją logistyczne wyzwania związane z postępem legalizacji, których nie jest pewien, czy prawodawcy będą w stanie pokonać.

Informacje zwrotne od prawodawców GOP przypominają wcześniejszą krytykę ze strony klubu dotyczącą gubernatora, który, jak twierdzili, wezwał do reformy bez znaczącego angażowania się w ustawodawstwo na temat tego, jak to zrobić.

Republikański przewodniczący kluczowej komisji senackiej powiedział niedawno, że spodziewa się w tym roku przyjąć ustawę, która uczyniłaby Pensylwanię 25. krajem w USA, który zalegalizowałby marihuanę dla dorosłych. Uważa on również, że więcej jego kolegów z GOP może wkrótce poprzeć reformę, niż miało to miejsce w przeszłości.

Podczas gdy wielu zwolenników legalizacji i obserwatorów uważa, że Pensylwania jest jednym z najbardziej prawdopodobnych stanów, które uchwalą prawo dotyczące rekreacyjnej marihuany w tej sesji, diabeł tkwi w szczegółach. Jeden z ustawodawców przedstawił stosunkowo prosty projekt ustawy dekryminalizującej posiadanie marihuany na własny użytek, podczas gdy dwaj inni planują wprowadzić bardziej szeroko zakrojone przepisy, które legalizowałyby marihuanę poprzez państwowy system sklepów.

Senator Dan Laughlin (R) wiosną ubiegłego roku wprowadził ustawę mającą na celu usunięcie barier stanowych dla pacjentów medycznej marihuany posiadających broń palną. Choć projekt ten nie doczekał się realizacji, ustawodawca powiedział w niedawnym wywiadzie, że jego zdaniem polityczne poparcie dla szerszej legalizacji rośnie.

Senator powiedział w maju ubiegłego roku, że stan jest „coraz bliżej” legalizacji marihuany, ale zadanie to zostanie wykonane tylko wtedy, gdy przywódcy Izby i Senatu usiądą z gubernatorem i „wypracują to”.

Odrębny projekt dekryminalizacji, autorstwa reprezentanta Pensylwanii Danilo Burgosa (D), uczyniłby zwykłe posiadanie marihuany przestępstwem zagrożonym grzywną w wysokości 100 dolarów bez groźby kary więzienia. Obecnie posiadanie marihuany na niskim poziomie jest uważane za wykroczenie, za które grozi kara do 30 dni pozbawienia wolności, grzywna w maksymalnej wysokości 500 USD lub obie te kary.

Dodatkowo, we wrześniu dwupartyjni posłowie. Aaron Kaufer (R) i Kinkead formalnie wprowadzili dwupartyjną ustawę o legalizacji marihuany, wraz z 15 innymi współwnioskodawcami.

W lipcu gubernator powiedział, że jego administracja i ustawodawcy „wrócą i będą nadal walczyć” o legalizację marihuany i inne priorytety polityczne, które zostały pominięte w ustawie budżetowej, którą podpisał w tym miesiącu.

Jeśli chodzi o medyczną marihuanę, w październiku gubernator podpisał ustawę mającą na celu skorygowanie pominięcia w prawie, które nieumyślnie wykluczyło przychodnie z ulg podatkowych na poziomie stanowym dla branży medycznej marihuany.

Około trzy miesiące po tym, jak ustawodawca zatwierdził ustawę budżetową, którą podpisał Shapiro, zawierającą przepisy dotyczące reformy podatkowej jako częściowe obejście federalnego zakazu odliczeń podatkowych dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi, ustawodawca Pensylwanii uchwalił przepisy naprawcze.

Osobno, podczas wydarzenia Black Cannabis Week zorganizowanego niedawno przez Diasporic Alliance for Cannabis Opportunities (DACO) w październiku, Street i Reps. Chris Rabb (D), Amen Brown (D), Darisha Parker (D) i Napoleon Nelson (D) dołączyli do aktywistów, aby omówić swoje priorytety legislacyjne i motywacje stojące za postępem legalizacji w stanie Keystone.

Inni ustawodawcy również podkreślali pilną potrzebę legalizacji tak szybko, jak to możliwe, biorąc pod uwagę dynamikę regionalną, sygnalizując jednocześnie, że ustawodawcy są bliscy dostosowania propozycji Izby Reprezentantów i Senatu.

Jeśli chodzi o konopie indyjskie i posiadanie broni, Laughlin przyglądał się tej kwestii przez ponad rok przed wprowadzeniem zeszłorocznej ustawy, pisząc w lutym zeszłego roku do pełniącego obowiązki komisarza policji stanowej, aby „zdecydowanie zachęcić” go do zapoznania się z orzeczeniem federalnym, zgodnie z którym zakaz posiadania broni przez osoby używające marihuany jest niezgodny z konstytucją.

Od tego czasu kolejne sprawy przed sądami federalnymi kwestionowały konstytucyjność federalnego zakazu posiadania broni palnej. Na przykład sędzia federalny w El Paso orzekł niedawno, że obowiązujący zakaz posiadania broni przez nałogowych użytkowników marihuany jest niezgodny z konstytucją w przypadku oskarżonego, który wcześniej przyznał się do winy. Sąd zezwolił mężczyźnie na wycofanie zarzutu i nakazał oddalenie aktu oskarżenia przeciwko niemu.

Nowy Jork otwiera aplikacje do programu dotacji, aby pomóc ambulatoriom marihuany prowadzonym przez osoby poszkodowane przez kryminalizację

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie wspierającym konopie indyjskie, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.

Proszę zostać naszym patronem na Patreon!



Popularne artykuły