18.7 C
Warszawa
środa, 25 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Ustawodawcy z Missouri chcą uregulować kwestię odurzających konopi, ale koszty mogą być wysokie – MEDCAN24


„Jeśli zamierzają Państwo umożliwić sprzedawcom detalicznym sprzedaż tego produktu, powinni oni za to zapłacić”.

Rebecca Rivas, Missouri Independent

To, ile będzie kosztować regulacja odurzających produktów z konopi sprzedawanych w barach i sklepach monopolowych w całym stanie, stało się kluczowym punktem zapalnym debaty w legislaturze Missouri.

Rok po roku właściciele i dystrybutorzy konopi prosili stan o nałożenie ograniczeń wiekowych i wymagań testowych dla odurzających produktów z konopi, zamiast ich całkowitego zakazu.

Propozycje te zawsze umierają z powodu nieporozumień co do tego, jak wprowadzić przepisy – i kto powinien je egzekwować.

W tym roku ustawodawcy rozważają wiele propozycji, które różnią się między sobą pod względem dozwolonych rodzajów produktów i limitu zawartości THC, psychoaktywnej substancji chemicznej, która wywołuje haj, którego konsumenci szukają w produktach z marihuaną.

„Gubernator szuka kompromisu i zestawu zasad i przepisów, które pozwolą utrzymać otwarte firmy, pracowników, a przede wszystkim chronić mieszkańców Missouri i zapewnić bezpieczeństwo konsumentom” – powiedział republikański przedstawiciel stanowy Dave Hinman z O’Fallon, podczas wtorkowego przesłuchania Komisji Praw Ogólnych w sprawie ustawy, którą sponsoruje.

Wcześniej w tym miesiącu ustawodawstwo zezwalające na dalszą sprzedaż napojów konopnych o niskiej dawce odurzającej w sklepach spożywczych i monopolowych zyskało aprobatę komisji zarówno w Missouri House, jak i Senacie. Obie ustawy, wspierane przez Missouri Cannabis Trade Association (MoCann), zabraniają sprzedaży czegokolwiek poza napojami poza regulowanymi przez państwo i licencjonowanymi przychodniami marihuany.

We wtorek Hinman skrytykował ustawy popierane przez MoCann za potencjalne doprowadzenie do bankructwa ponad 2.000 małych firm i przeniesienie wszystkich produktów z konopi do konstytucyjnego monopolu na marihuanę.”

Projekt ustawy Hinmana jest popierany przez dystrybutora alkoholi Stevena Buscha i ustanawia ten sam trójpoziomowy system dystrybucji, którego od dawna przestrzega przemysł alkoholowy.

Oferuje on wytyczne dotyczące napojów, produktów spożywczych, vapów i olejków – na przykład proponując ograniczenie produktów spożywczych do zaledwie 5 mg THC na porcję, a napojów do 10 mg THC na porcję.

Jednakże, podobnie jak ustawy popierane przez MoCann, zabrania ona również sprzedaży produktów z dużą ilością THC poza aptekami z marihuaną.

Komisja debatowała wcześniej w tym miesiącu nad projektem ustawy sponsorowanym przez republikańskiego przedstawiciela stanowego Bena Bakera z Neosho, wspieranego przez Missouri Hemp Trade Association, który ustaliłby limit do 100 mg THC na porcję dla produktów spożywczych. Argumentował on, że niektórzy ludzie, którzy używają tych produktów w celach leczniczych, potrzebują wyższej dawki.

Zarówno ustawy Hinmana, jak i Bakera nakazują Wydziałowi Kontroli Alkoholu i Tytoniu wydawanie i regulowanie licencji, podczas gdy Wydział Regulacji Konopi nadzoruje testowanie produktów.

Agencje stanowe przedstawiły szacunki dotyczące tego, ile kosztowałoby ich departamenty regulowanie produktów dla każdego z czterech projektów ustaw, nad którymi debatowali do tej pory ustawodawcy.

W przypadku ustaw wspieranych przez przemysł konopny, agencje stanowe oszacowały wysokie koszty – około 20 milionów dolarów rocznie w przypadku ustawy Hinmana i 95 milionów dolarów w przypadku ustawy Bakera.

Największym wydatkiem jest regulacja zgodności dla niezależnych laboratoriów badawczych w całym kraju, co jest wymogiem w obu ustawach. Badania przeprowadzone przez agencje oszacowały, że wydatki te przyćmiłyby potencjalne przychody ze sprzedaży i opłat licencyjnych.

„W najlepszym scenariuszu, myślę, że staralibyśmy się osiągnąć neutralny przychód, ponieważ pozwalamy na sprzedaż produktu, a ludzie go chcą” – powiedział we wtorek republikanin Rudy Veit z Wardville. „Nie powinniśmy koniecznie go subsydiować”.

Podczas wtorkowego przesłuchania, lobbysta MoCann, Tom Robbins, argumentował, że ustawy wspierane przez stowarzyszenie – sponsorowane przez republikańskiego senatora stanowego Nicka Schroera z Defiance i stanowego rep. Chada Perkinsa z Bowling Green – nie mają tak wysokich kosztów, jak ustawy wspierane przez przemysł konopny.

„Nie wiem, czy istnieje apetyt na odtworzenie koła regulacyjnego z odurzającymi produktami w miejscach, do których chodzą dzieci, w porównaniu z naszym, które wynosi zero dolarów i usuwa produkty z miejsc, do których dzieci mogą wejść” – powiedział Robbins.

Agencje stanowe nie przedstawiły jednak pełnych szacunków kosztów dla ustaw wspieranych przez MoCann, ponieważ agencje założyły, że zakazałyby „wszystkich lub prawie wszystkich” odurzających produktów z konopi dostępnych obecnie na rynku.

Dzieje się tak, ponieważ agencje założyły, że prawie wszystkie z nich są wytwarzane w procesie, który zostałby zakazany, zwanym konwersją chemiczną – lub przekształcaniem związku CBD, który jest bogaty w konopie w THC przy użyciu chemikaliów. Jednak wiele firm konopnych nie stosuje obecnie tego procesu, zamiast tego przechodząc na naturalny proces ekstrakcji, na który zezwalają ustawy MoCann.

Ustawa sponsorowana przez Perkinsa wymaga losowych inspekcji i okresowych testów napojów pochodzących z konopi.

Analiza kosztów ustawy Perkinsa stwierdza, że Wydział Kontroli Alkoholu i Tytoniu „nie jest wyposażony” do przeprowadzania takich testów i musiałby zapłacić laboratorium za przeprowadzenie testów próbek zebranych przez wydział.

Stwierdza on: „Koszt tego badania jest nieznany, ale przewiduje się, że będzie to znaczny koszt”.

Szacunkowy koszt zatrudnienia zewnętrznego laboratorium został uwzględniony w ustawie sponsorowanej przez Bakera – 73 908 288 USD rocznie. Jest on znacznie niższy w ustawie Hinmana, choć nie jest jasne, dlaczego, ponieważ wymagania testowe są bardzo podobne.

Hinman zgodził się z kilkoma członkami komisji, że koszty regulacji tych produktów nie powinny pochodzić z ogólnego funduszu dochodów państwa.

„Jeśli zamierzają Państwo dać sprzedawcom detalicznym możliwość sprzedaży tego produktu, powinni oni płacić za to ponownie poprzez opłaty i podatki, które płacą” – powiedział Hinman. „Nie wiem, gdzie jest ten najlepszy punkt, ale jestem pewien, że możemy to rozgryźć”.

Ta historia została po raz pierwszy opublikowana przez Missouri Independent.

Badanie wykazało, że codzienne stosowanie składników marihuany THC-V i CBD pomaga ludziom schudnąć

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.



Popularne artykuły