17 C
Warszawa
wtorek, 24 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Ustawodawcy z New Hampshire jednogłośnie zatwierdzają ustawę o dekryminalizacji psilocybiny – MEDCAN24


Komisja Izby Reprezentantów w New Hampshire przyjęła ustawę, która dekryminalizowałaby używanie i posiadanie psilocybiny.

Członkowie House Criminal Justice and Public Safety zagłosowali jednogłośnie, 16-0, za przyjęciem ustawy, HB 528, autorstwa Rep. Kevina Verville’a (R).

Przed przesunięciem ustawy do przodu, komisja najpierw przyjęła poprawkę mającą na celu złagodzenie proponowanej reformy. Zgodnie z pierwotnym założeniem, ustawa całkowicie usunęłaby wszelkie kary związane z pozyskiwaniem, zakupem, transportem, posiadaniem lub używaniem psilocybiny, skutecznie legalizując ją na zasadach niekomercyjnych.

Zmieniona wersja ustawy nakłada kary, ale są one znacznie niższe niż obecny stanowy zakaz na poziomie przestępstwa.

Zgodnie z nową poprawką, pierwsze przestępstwo związane z psilocybiną byłoby wykroczeniem, podlegającym grzywnie w wysokości 100 USD lub mniejszej. Drugie i trzecie wykroczenie byłyby wykroczeniami klasy B, za które groziłaby grzywna w wysokości odpowiednio do 500 i 1000 dolarów, ale bez ryzyka kary więzienia.

Czwarte i kolejne wykroczenia nadal byłyby klasyfikowane jako przestępstwa.

Warto zauważyć, że język propozycji nie zawiera żadnego konkretnego limitu ilości psilocybiny, jaką dana osoba mogłaby posiadać.

Przewodniczący komisji, Rep. Terry Roy (R), powiedział, że choć sprzeciwia się pełnej legalizacji psilocybiny, uważa, że narkotyk ten ma wartość medyczną i nie powinien być karany jako przestępstwo.

„Chciałbym, aby odbyło się to odpowiednimi kanałami naukowymi, poprzez badania uniwersyteckie i badania naukowe. [Department of Veterans Affairs]”, wyjaśnił Roy. „Ale powiedziawszy to, popieram tę ustawę, która obniża ją z przestępstwa. Nie potrzebujemy więcej nietrzeźwych osób, ale nie potrzebujemy też więcej przestępców”.

Działania w sprawie ustawy są następstwem przesłuchania komisji w zeszłym miesiącu, podczas którego członkini panelu, Rep. Kathleen Paquette (R), omówiła swoją życiową walkę z nieuleczalnym bólem spowodowanym klasterowymi bólami głowy – stanem, o którym wiadomo, że psychodeliki są leczone.

„Cierpię na przewlekły, rozdzierający ból zwany cefalgią nerwu trójdzielnego, znany również jako klasterowy ból głowy. Nazywa się je klasterowymi bólami głowy, ponieważ mają tendencję do cykliczności i występują w klastrach” – powiedziała kolegom na tym spotkaniu. „Kiedy mam cykl, mam nieznośne ataki palącego, przeszywającego, kłującego bólu za okiem, ból jest tak silny, że płaczę, kołyszę się, chodzę i zwykle kończę tarzając się po podłodze, ściskając głowę i szlochając. Cieknie mi z nosa, oko puchnie i nierzadko wymiotuję”.

„Uważa się, że psilocybina pomaga ludziom takim jak ja, potencjalnie przerywając i zapobiegając cyklom bólu głowy” – kontynuowała. „Uważa się, że zmniejsza stan zapalny w mózgu, zmienia percepcję bólu i resetuje ścieżki neuronowe, które przerywają te bolesne cykle”.

Podczas ostatniego przesłuchania komisji w piątek, Rep. David Meuse (D) odniósł się do ujawnienia Paquette.

„W rzeczywistości usłyszeliśmy całkiem przekonujące zeznania od jednego z naszych kolegów” – powiedział – „i myślę, że to naprawdę, naprawdę pomogło”.

„Myślę, że to, na czym stoję w tej sprawie: Ta konkretna zmiana w ustawie pozwala traktować ją bardziej jak konopie indyjskie z perspektywy kary, a mniej jak fentanyl, co moim zdaniem jest dobrą rzeczą, biorąc pod uwagę korzyści terapeutyczne” – powiedział Meuse o zmienionej wersji HB 528. „Daje nam to również czas na rozważenie i zmierzenie potencjalnej wartości terapeutycznej, aby poczekać na wyniki badań, zanim podejmiemy jakiekolwiek dodatkowe decyzje dotyczące tego, co robimy”.

Rep. Alissandra Murray (D) powiedziała tymczasem, że zeznania podczas ostatniego przesłuchania panelu jasno pokazały, że „nie tylko nie jest to tak naprawdę niebezpieczny narkotyk, ale ma również korzyści lecznicze, z których ludzie nie mogą obecnie korzystać ze względu na jego klasyfikację w ramach ustawy o narkotykach kontrolowanych”.

„Chociaż całkowite usunięcie tego narkotyku może być zbyt dużym krokiem dla tego ustawodawcy” – kontynuował Murray – „myślę, że jest to dobry kompromis na początek. Miejmy nadzieję, że ludzie będą w stanie leczyć swoje schorzenia, jeśli będą tego potrzebować i nie będą za to grozić przestępstwa”.

Pomimo jednogłośnego głosowania za przyjęciem tego środka, wiceprzewodnicząca Jennifer Rhodes (R) powiedziała, że waha się przed zbyt szerokim poparciem propozycji.

„Muszę tylko powiedzieć, że cała ta rozmowa o tym, że jest to medycyna, prawie sprawia, że chcę powiedzieć „nie”” – powiedziała Rhodes. „Nie jestem lekarzem. Nie wiem, czy ktokolwiek z nas tutaj jest… Jeśli robimy to, ponieważ zdejmujemy karę, to jedno, ale robimy to, ponieważ próbujemy powiedzieć, że robimy z tego medycynę, to jest część, z którą nie jestem w porządku „.

Podczas przesłuchania w zeszłym miesiącu, jeden z członków komisji zapytał sponsora Verville’a, dlaczego zdecydował się skoncentrować projekt ustawy tylko na psilocybinie, zamiast przedstawiać ustawodawstwo mające na celu szerszą legalizację terapeutycznego stosowania wielu psychedelików, tak jak robił to ustawodawca w przeszłości.

Verville powiedział wówczas, że jest „wystarczająco mądry, by wiedzieć”, że dążenie do szerszej reformy „to duży kąsek, a ja otrzymuję wiele informacji zwrotnych od ludzi, którzy byli przychylni, ale nie głosowali za, więc to, co zrobiłem w tym roku, to wycofanie tego tylko do psilocybiny”.

„Marzę o dniu, w którym dostępne będą psychodeliki medyczne. Marzę o tym dniu” – powiedział. „Wykazano korzyści medyczne w przypadku depresji, zespołu stresu pourazowego – co ciekawe, uzależnienia. Tak więc psychodeliki mogą być stosowane do leczenia uzależnień w bardzo wysokim stopniu”.

Ta ustawa jest jednak „dyskusją” i początkiem „debaty, którą naprawdę musimy zacząć prowadzić w uczciwy, szczery sposób”.

Verville, z którym skontaktowaliśmy się w piątek, powiedział MEDCAN24, że jest „bardzo zadowolony i bardzo dumny” z komisji za „przyjęcie tego zdroworozsądkowego ustawodawstwa, aby przestać robić przestępców z użytkowników psilocybiny”.

HB 528 następnie trafi na posiedzenie Izby Reprezentantów, gdzie zostanie umieszczona w kalendarzu zgody.

Osobno, Komisja Sprawiedliwości i Bezpieczeństwa Publicznego Izby Karnej zatwierdziła dwie ustawy związane z konopiami indyjskimi na początku tego tygodnia.

Jedna z nich – HB 198, autorstwa Rep. Jareda Sullivana (D) – przyjęłaby proste, nieuregulowane podejście do legalizacji marihuany. Jeśli ustawa zostanie zatwierdzona, pozwoli ona dorosłym w wieku 21 lat i starszym na posiadanie do dwóch uncji kwiatów marihuany, 10 gramów koncentratu i do 2000 miligramów THC w innych produktach z konopi indyjskich.

Sprzedaż detaliczna produktów z marihuany, a także uprawa domowa, pozostałyby nielegalne zgodnie z planem. Spożywanie marihuany na terenach publicznych również byłoby zabronione.

Inna ustawa – HB 190, autorstwa Rep. Heatha Howarda (D) – zwiększyłaby limit posiadania medycznej marihuany przez pacjentów i opiekunów, podnosząc go do czterech uncji z obecnych dwóch. Istniejące 10-dniowe limity zakupu przez pacjentów również wzrosłyby z dwóch uncji do czterech.

Pod koniec ubiegłego miesiąca, Izba Reprezentantów przyjęła prostą ustawę legalizującą marihuanę dla dorosłych, a także zatwierdziła środki, które unieważniłyby niektóre rejestry karne dotyczące marihuany i pozwoliłyby pacjentom medycznej marihuany na uprawę rośliny w domu.

Ustawa legalizacyjna, również pochodząca z Verville, zniosłaby kary państwowe za zachowania związane z konopiami indyjskimi dla dorosłych w wieku 21 lat i starszych, ale nie ustanowiłaby licencjonowanego rynku komercyjnego ani szerszego systemu regulacyjnego.


MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.


Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.

Propozycja nie zawiera żadnych ograniczeń dotyczących posiadania lub uprawy marihuany. Pomimo braku struktury regulacyjnej dla branży komercyjnej, marihuana zostałaby wyłączona z przepisów stanowych dotyczących nielegalnej sprzedaży narkotyków. Zarejestrowani przez państwo pacjenci lub opiekunowie mogliby jednak zostać pozbawieni swoich dowodów rejestracyjnych za sprzedaż marihuany osobom spoza systemu medycznego.

Projekt ustawy nadal zabraniałby używania marihuany przez osoby niepełnoletnie. Osoby poniżej 21 roku życia będą winne wykroczenia, jeśli zostaną przyłapane na posiadaniu lub używaniu substancji, a każdy poniżej 18 roku życia zostanie skierowany na badania przesiewowe pod kątem zaburzeń związanych z używaniem substancji. Dorośli, którzy używają marihuany w miejscu publicznym, również byliby winni wykroczenia.

Powszechnie uważa się jednak, że gubernator New Hampshire Kelly Ayotte (R) stanęłaby na drodze każdej ustawie legalizującej używanie marihuany przez dorosłych, która trafiłaby na jej biurko w tej sesji. Była senator Stanów Zjednoczonych i prokurator generalna stanu, Ayotte wielokrotnie mówiła w zeszłym roku na szlaku kampanii wyborczej, że będzie sprzeciwiać się wysiłkom na rzecz legalizacji narkotyków dla dorosłych.

Ustawodawcy z New Hampshire prawie uchwalili podczas ostatniej sesji przepisy, które zalegalizowałyby i uregulowały marihuanę dla dorosłych – propozycję, którą ówczesny gubernator Chris Sununu (R) zasygnalizował, że poprze. Jednak spór o to, w jaki sposób rynek miałby zostać utworzony, ostatecznie zniweczył tę propozycję. Demokraci w Izbie Reprezentantów zagłosowali za jej odrzuceniem w ostatniej chwili, sprzeciwiając się kontrolowanemu przez państwo modelowi franczyzy, który dałby państwu bezprecedensowy wpływ na sklepy detaliczne i ceny konsumenckie.

Sondaż z czerwca ubiegłego roku wykazał, że prawie dwie trzecie (65%) mieszkańców New Hampshire popiera legalizację marihuany. Prawie taka sama część mieszkańców (61%) stwierdziła wówczas, że popiera również nieudaną ustawę legalizacyjną z ostatniej sesji, HB 1633.

Proszę przeczytać pełną poprawkę do HB 528 poniżej:

Legalizacja marihuany była największym osiągnięciem Justina Trudeau, wynika z sondażu przeprowadzonego wśród Kanadyjczyków

MEDCAN24 jest możliwa dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.

Proszę zostać naszym patronem na Patreon!



Popularne artykuły