Demokraci z Pensylwanii oficjalnie opublikowali długo oczekiwaną ustawę o legalizacji marihuany z nowatorskim państwowym modelem regulacyjnym. Jest on już zaplanowany na najbliższe głosowanie w komisji Izby Reprezentantów.
Nowe przepisy są sponsorowane przez Reps. Rick Krajewski (D) i Dan Frankel (D), którzy przewodniczą Komisji Zdrowia Izby Reprezentantów, która zajmie się wnioskiem w poniedziałek.
„Nadszedł czas dla Pensylwanii” – powiedział Krajewski w komunikacie prasowym. „Uważnie słuchaliśmy ekspertów w dziedzinie zdrowia publicznego, reformatorów wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, zwolenników małych przedsiębiorstw i liderów społeczności. Nasza ustawa odzwierciedla to, czego się nauczyliśmy – że możemy i musimy zalegalizować konopie indyjskie w sposób bezpieczny, sprawiedliwy i korzystny dla wszystkich mieszkańców Pensylwanii”.
Zgodnie z ustawą, dorośli w wieku 21 lat i starsi mogliby legalnie posiadać i kupować marihuanę w sklepach licencjonowanych i obsługiwanych przez Liquor Control Board (LCB), która obecnie kontroluje sprzedaż alkoholu w stanie.
Podczas gdy istnieje konkurencyjny dwupartyjny środek legalizacyjny, który ma zostać wkrótce ujawniony, ten ma już 27 Demokratów w Izbie Reprezentantów podpisanych jako współsponsorzy – ponad jedna czwarta partii w izbie.
„Legalizując i regulując marihuanę w przemyślany sposób, możemy uniknąć pułapek, które zaszkodziły jej wprowadzeniu w innych stanach” – powiedział Frankel. „Nasz plan stworzy jasne zasady, które będą chronić konsumentów, edukować społeczeństwo i zapewniać, że małe firmy i podatnicy z Pensylwanii – a nie korporacje spoza stanu – będą czerpać korzyści z zysków”.
LCB bezpośrednio kontrolowałby detaliczną stronę branży konopi indyjskich, ale byłby również odpowiedzialny za licencjonowanie uprawy, przetwarzania, transportu i konsumpcji marihuany na miejscu, które mogłyby być własnością prywatną.
Przepisy określałyby, że sklepy z marihuaną nie mogłyby sprzedać osobie dorosłej więcej niż 42,5 grama marihuany, co stanowiłoby limit posiadania, w ciągu 24 godzin. Kwiaty konopi indyjskich nie mogłyby zawierać więcej niż 25% THC, a produkty spożywcze byłyby ograniczone do pięciu miligramów THC na porcję, z maksymalną łączną ilością 25 miligramów.
Dorośli, którzy uzyskają zezwolenie na uprawę domową od LCB, będą mogli uprawiać do dwóch dojrzałych i dwóch niedojrzałych roślin w bezpiecznym miejscu w swoim domu na własny użytek.
Produkty z marihuany sprzedawane w licencjonowanych sklepach podlegałyby 12-procentowemu podatkowi akcyzowemu. Dochody z tych podatków byłyby deponowane w Cannabis Revenue Fund, zarządzanym przez Department of Revenue (DOR).
Fundusz ten byłby wykorzystywany do pokrywania kosztów administracyjnych w różnych departamentach, które mają wpływ na regulację programu konopi indyjskich, w tym ułatwianie usuwania wyroków osobom skazanym wcześniej za marihuanę za działalność, która zostałaby zalegalizowana na mocy prawa.
Pozostały dochód zostałby przeznaczony na fundusz reinwestycji społeczności (50 procent), programy leczenia uzależnień (10 procent), rozwój biznesu konopnego (5 procent), rozwój biznesu mniejszościowego (2,5 procent) oraz dotacje dla sądów okręgowych, które zajmują się usuwaniem wyroków (2 procent). reszta trafiłaby do stanowego funduszu ogólnego.
Biuro Administracyjne Sądów Pensylwanii miałoby za zadanie nadzorować usuwanie konopi indyjskich, dostarczając sądom listę kwalifikujących się spraw, które muszą zostać automatycznie zapieczętowane w ciągu dwóch lat.
Komitet Doradczy ds. Równości Społecznej i Ekonomicznej zostałby powołany na mocy ustawy w celu „promowania włączenia i uczestnictwa w regulowanym przemyśle konopi indyjskich, w tym poprzez pośrednią działalność związaną z konopiami indyjskimi, przez osoby, które mogą kwalifikować się do ubiegania się o sprawiedliwość społeczną i ekonomiczną”.
Komitet byłby odpowiedzialny za nowy program pożyczek i dotacji na rzecz kapitału społecznego i ekonomicznego, który „zapewniałby pomoc finansową certyfikowanym wnioskodawcom ubiegającym się o kapitał społeczny i ekonomiczny, certyfikowanym licencjobiorcom kapitału społecznego i ekonomicznego oraz pośrednim firmom konopnym, które spełniają kwalifikacje wnioskodawcy kapitału społecznego i ekonomicznego”.
Kwalifikujący się wnioskodawcy społeczni i ekonomiczni są definiowani jako osoby z „rocznym dochodem gospodarstwa domowego poniżej 200 procent mediany dochodu obszaru w ich hrabstwie zamieszkania”, a także muszą mieć co najmniej 65 procent własności osób dotkniętych wymiarem sprawiedliwości lub tych, którzy spędzili pięć z ostatnich 10 lat w wyznaczonej społeczności historycznie dotkniętej.
Ustawa zawiera również zasady dotyczące polityki związanej z reklamą, pakowaniem i etykietowaniem konopi indyjskich, a także wymagania dla firm dotyczące własności i mandat do zawarcia umowy o pokoju pracy dla pracowników.
Największym wyzwaniem dla przyszłego ustawodawstwa będzie prawdopodobnie propozycja, aby państwo kontrolowało sprzedaż konopi indyjskich – model regulacyjny, który nie istnieje na żadnym innym legalnym rynku w USA. Chociaż w klubie Demokratów istnieje najwyraźniej silne poparcie, biorąc pod uwagę listę współsponsorów, oczekuje się, że napotka on silny opór ze strony Republikanów, którzy kontrolują Senat, i przynajmniej niektórych Demokratów.
Warto dodać, że niedawny sondaż wykazał, że wyborcy w Pensylwanii opowiadają się za modelem, w którym konopie indyjskie są sprzedawane przez licencjonowane prywatne firmy, a nie przez system państwowych sklepów.
Gubernator Josh Shapiro (D) wielokrotnie wzywał do legalizacji marihuany dla dorosłych, włączając reformę do swoich ostatnich trzech wniosków budżetowych. Nie poparł on jednak konkretnego pomysłu wprowadzenia modelu kontrolowanego przez państwo.
Pierwszym testem dla nowej ustawy będzie jej rozpatrzenie przez Komisję Zdrowia w poniedziałek.
Kluczowi ustawodawcy z Pensylwanii dali już jasno do zrozumienia, że nie zgadzają się co do dalszej ścieżki legalizacji – podczas gdy czołowy republikański senator niedawno odrzucił pomysł, że reforma jest w ogóle możliwa do osiągnięcia w tej sesji.
Frankel ze swojej strony powiedział niedawno, że „to będzie ustawa, którą zobaczymy”, odnosząc się do swojego stanowego planu legalizacji, dodając, że pracował „ręka w rękę” z przywódcami Demokratów.
„W klubie republikańskim nie ma żadnych głosów za modelem sklepu państwowego” – powiedziała Rep. Abby Major (R), która sponsoruje inną nadchodzącą ustawę legalizacyjną, która przewiduje tradycyjny prywatny model sprzedaży wraz z Rep. Emily Kinkead (D).
Pomimo rozbieżności z komentarzami Frankela, Major powiedziała, że jej zdaniem „jesteśmy najbliżej legalizacji marihuany w Commonwealth”.
„Żaden projekt ustawy nie będzie teraz ostateczną wersją. Im szybciej rozpoczniemy te rozmowy, tym lepiej” – powiedziała Kinkead, dodając, że ona i Major „będą musiały coś zrobić w maju lub na początku czerwca”.
Podczas gdy Demokraci kontrolują Izbę i urząd gubernatora, nadal będą musieli osiągnąć porozumienie z Senatem kontrolowanym przez GOP, aby wprowadzić zmiany. Oprócz sprzecznych perspektyw wśród ustawodawców popierających legalizację, kolejną potencjalną przeszkodą dla reformy jest właśnie ta dynamika polityczna.
Lider większości w Senacie, Joe Pittman (R), powiedział, że choć widzi „ścieżkę naprzód” do uchwalenia przepisów dotyczących oddzielnej reformy związanej z hazardem, to „nie widzę konsensusu między czterema klubami i gubernatorem, że [marijuana legalization] powinno być priorytetem”.
Niezależnie od tego, w jakim kierunku pójdą lub nie pójdą prawodawcy w Pensylwanii podczas sesji legalizacji marihuany, badanie opublikowane w zeszłym tygodniu pokazuje, że większość dorosłych w stanie popiera reformę – a sprzeciw wobec zmiany polityki spadł o prawie 50 procent w ciągu ostatniej dekady.
W innym niedawnym wywiadzie Kinkead argumentował, że legalizacja marihuany w Pensylwanii pomoże stanowi złagodzić obawy dotyczące zdrowia publicznego i bezpieczeństwa związane z nielegalnym rynkiem, w tym fakt, że nieuregulowane produkty mogą być zanieczyszczone fentanylem.
Ustawodawca wprowadził wcześniej odrębną, dwupartyjną ustawę o legalizacji marihuany, wraz z 15 innymi współwnioskodawcami, we wrześniu ubiegłego roku. Projekt ten nie został jednak przyjęty.
W międzyczasie republikański senator z Pensylwanii wezwał niedawno do utworzenia państwowego funduszu „dziedzictwa”, wykorzystującego dochody podatkowe ze sprzedaży marihuany dla dorosłych i gier hazardowych do długoterminowych inwestycji w gospodarkę Wspólnoty Narodów.
Senator argumentował, że poza wykorzystaniem wszelkich wynikających z tego dochodów podatkowych do finansowania codziennych projektów i usług publicznych, państwo powinno przeznaczyć część tych podatków na fundusz, aby „zapewnić trwałe źródło dobrobytu, które przetrwa pokolenia”.
Przewodnicząca Izby Reprezentantów Pensylwanii Joanna McClinton (D) powiedziała niedawno, że Demokraci są gotowi do uchwalenia ustawy o legalizacji marihuany w tej sesji, ale partia „będzie potrzebować wsparcia Republikanów”, aby wykonać zadanie – dodając, że będzie to „ciężka praca”.
Inny demokratyczny ustawodawca powiedział, że ustawodawca jest „znacznie bliżej” osiągnięcia porozumienia w sprawie legalizacji marihuany, a wstępne głosowanie nad dwupartyjną ustawą o reformie marihuany może odbyć się już w tym miesiącu.
Sondaże wykazały dwupartyjne poparcie dla legalizacji wśród wyborców, ale reforma konsekwentnie utknęła w martwym punkcie w legislaturze, w dużej mierze ze względu na sprzeciw GOP. Ale nie wszyscy republikańscy posłowie są przeciwni zmianie polityki – jedna z nich powiedziała niedawno, że uważa, iż jej partia powinna skorzystać z „okazji, by odebrać” tę kwestię Demokratom.
Oddzielnie w marcu, Pennsylvania House zatwierdziła ustawę sponsorowaną przez Frankela, która ma na celu wzmocnienie standardów bezpieczeństwa i nadzoru nad stanowym programem medycznej marihuany, podczas gdy ustawodawcy pracują nad przyspieszeniem legalizacji użytku dla dorosłych.
Podczas gdy program medycznej marihuany w Pensylwanii został uchwalony prawie dekadę temu, ustawodawcy twierdzą, że środek, który teraz zmierza do Senatu, jest niezbędny do poprawy zgodności testów, audytów produktów i inspekcji laboratoryjnych, między innymi w branży.
W międzyczasie, demokratyczni ustawodawcy z Pensylwanii niedawno wprowadzili ustawę, która pozwoliłaby rolnikom i innym drobnym operatorom rolnym sprzedawać uprawianą przez nich marihuanę istniejącym plantatorom i przetwórcom, jeśli stan przejdzie do legalizacji marihuany przeznaczonej dla dorosłych.
Oddzielnie, niezależna agencja z Pensylwanii prognozuje, że ze sprzedaży marihuany dla dorosłych zostanie wygenerowanych więcej dolarów podatkowych w porównaniu do szacunków biura gubernatora, choć spodziewa się znacznie mniejszych ogólnych przychodów z legalizacji marihuany ze względu na różne poglądy na temat opłat licencyjnych.
Władze Pensylwanii uruchomiły również nową ankietę, w której zachęcają legalne firmy zajmujące się marihuaną w całym kraju do dostarczenia informacji na temat ich działalności, aby pomóc państwu lepiej zrozumieć branżę konopi indyjskich, ponieważ ustawodawcy rozważają wprowadzenie legalizacji dla dorosłych w tej sesji.
–
MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.
Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.
–
Ponadto, w wywiadzie wideo opublikowanym w marcu, gubernator podkreślił, że stan „przegrywa” z innymi, które już wprowadziły legalizację dla dorosłych, jednocześnie utrzymując politykę, która wzbogaciła nielegalny rynek.
„Myślę, że to kwestia wolności i swobody. Jeśli ludzie chcą palić, powinni mieć możliwość robienia tego w bezpieczny i legalny sposób” – powiedział. „Powinniśmy zamknąć czarny rynek – a tak przy okazji, każdy stan wokół nas to robi. Mieszkańcy Pensylwanii jeżdżą do innych stanów i płacą tam podatki”.
Republikański prokurator generalny Pensylwanii powiedział niedawno, że chce być „głosem w sprawie potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego” związanych z wprowadzeniem w życie propozycji gubernatora – choć powiedział, że jego biuro będzie gotowe do egzekwowania nowego prawa, jeśli ustawodawcy zagłosują za jego przyjęciem.
Sekretarz stanu ds. rolnictwa osobno powiedział ustawodawcom, że jest w pełni przekonany, że jego departament jest w „naprawdę dobrej” pozycji do nadzorowania programu marihuany dla dorosłych, jeśli ustawodawcy podejmą odpowiednie działania.
W międzyczasie, w lutym, najwyżsi urzędnicy policji i służby zdrowia w Pensylwanii powiedzieli ustawodawcom, że są przygotowani do wdrożenia legalizacji marihuany, jeśli ustawodawca posunie się naprzód z reformą – i że są gotowi do współpracy przy opracowywaniu szczegółów ustawodawstwa.
Wśród rosnących apeli o legalizację marihuany w Pensylwanii, senator stanowy GOP powiedział, że prohibicja była „katastrofą”, a regulowany model sprzedaży konopi indyjskich – podobny do tego, jak traktowany jest alkohol i tytoń – może służyć jako skuteczna alternatywa.
Republikański senator z Pensylwanii również niedawno bronił dążeń do legalizacji i regulacji marihuany, nazywając to „najbardziej konserwatywnym stanowiskiem” w tej kwestii.
Gubernator Pensylwanii umieści legalizację marihuany w swoim budżecie, ale czołowy senator GOP pozostaje sceptyczny
Zdjęcie dzięki uprzejmości WeedPornDaily.