22.6 C
Warszawa
środa, 25 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Curaleaf pokłada nadzieje na wzrost w USA w wysokiej jakości napojach kwiatowych i konopnych – MEDCAN24



Czasami największe możliwości kryją się na widoku. Dla Curaleaf Holdings (TSX: CURA) (OTCQX: CURLF) oznaczało to odkrycie, że całkowicie przegapił rynek kwiatów premium na dwóch swoich największych terytoriach.

Podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników za czwarty kwartał tego tygodnia, prezes i dyrektor generalny Boris Jordan podzielił się rewelacjami ze swojej analizy po objęciu stanowiska dyrektora generalnego w sierpniu ubiegłego roku.

„Na dwóch z naszych największych rynków – o przychodach ponad 200 milionów dolarów – byliśmy w dużej mierze nieobecni w tej kategorii” – powiedział Jordan analitykom. „Tego brakowało poprzedniemu zespołowi”.

Jordan powiedział, że segment premium oferuje najlepsze marże zysku w handlu detalicznym konopiami indyjskimi, dodając, że te wysokiej klasy produkty powinny stanowić „około 20% do 25%” przychodów na głównych rynkach, a nowe oferty premium planowane są na początek kwietnia.

„Ulepszenie naszej oferty kwiatowej o nowe i zastrzeżone odmiany przyniesie daleko idące korzyści we wszystkich aspektach naszej działalności” – powiedział Jordan. „To właśnie tutaj widzę największą szansę na osiągnięcie rentownego wzrostu w obliczu trudności cenowych”.

Jordan zauważył, że Curaleaf odniósł sukces dzięki wartościowym markom kwiatowym, takim jak „Find”, która jest obecnie jedną z czterech najlepszych marek w ich portfolio. Jednak skupienie się na tańszych opcjach stworzyło „nierównowagę”, która pozostawiła firmę bez odpowiedniej reprezentacji w kategorii premium.

Firma zmodernizowała już większość swoich obiektów uprawowych, wprowadzając nowe oświetlenie, automatyzację i systemy kontroli wilgotności w 2024 roku. Inwestycje pomogły zwiększyć średnie plony na stopę kwadratową o 19%, jednocześnie zwiększając „moc, strukturę pąków i gęstość”, według Jordana.

Oprócz tradycyjnej marihuany, Curaleaf widzi wiele obietnic w napojach THC pochodzących z konopi. Jej napoje są już dostępne w ponad 100 lokalizacjach Total Wine w dziewięciu stanach, w tym na Florydzie, w Teksasie i Karolinie. Firma nawiązała również współpracę z festiwalem muzycznym Austin City Limits jako wyłączny dostawca napojów THC.

Jordan opisał napoje konopne jako „najszybciej rozwijający się segment napojów”, który „wyprzedził nawet alternatywy bezalkoholowe”. Firma planuje wprowadzić na rynek „Formula X”, napój z kofeiną THC skierowany do uczestników festiwali, fanów sportu i graczy, w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Pomimo swojego entuzjazmu, Jordan pozostał ostrożny co do przyszłości regulacyjnej rynku konopi po wygaśnięciu ustawy Farm Bill w tym roku.

„Przyjmujemy teraz ostrożnie optymistyczny pogląd” – powiedział. „Nie wiemy, jak to się skończy. To proces polityczny i musimy zobaczyć, jak się on potoczy”.

Jordan przewidywał, że napoje prawdopodobnie pozostaną dozwolone, podczas gdy inne produkty konopne mogą podlegać bardziej rygorystycznym przepisom, szczególnie te wykorzystujące syntetyczne kannabinoidy. Zauważył, że dystrybutorzy zgłosili, że produkty z konopi stanowią obecnie „od 5% do 10% ich działalności”.

Firma koncentruje się na organicznym wzroście napojów konopnych, a nie na przejęciach, dopóki przepisy nie staną się jaśniejsze. Jest to podobna ścieżka, którą podążają inne firmy.

„Zaangażowanie kapitału w środowisku, w którym nie mamy ostatecznej ustawy rolnej, prawdopodobnie nie jest najmądrzejszą rzeczą, jaką możemy teraz zrobić” – wyjaśnił Jordan.

Tak czy inaczej, kierownictwo ma nadzieję na przezwyciężenie presji cenowej w całej branży, która dotknęła firmy konopne w całym kraju. Jordan przytoczył „średnią kompresję cen w całej branży wynoszącą 14%” w 2024 r., przy czym presja „jest najbardziej widoczna na naszych większych rynkach w Pensylwanii, Illinois i New Jersey”.

Popularne artykuły