Firma stojąca za Edible Arrangements wkracza na rynek konopi indyjskich, uruchamiając nową usługę dostawy produktów konopnych.
Edible Brands, najbardziej znana z linii ozdobnych kompozycji owocowych, ogłosiła w czwartek, że rozszerza swoją działalność, aby rozpocząć sprzedaż różnych rodzajów produktów spożywczych: żelków konopnych, napojów i suplementów.
Produkty można zakupić z dostawą na nowej stronie, Edibles.com.
„Podejście Edible Brands oparte na zdrowiu jest zgodne z ewoluującą przyszłością tej kategorii” – powiedział w komunikacie prasowym Thomas Winstanley, wiceprezes Edibles.com. „Dzięki naszej solidnej infrastrukturze i ogólnokrajowemu zasięgowi jesteśmy wyjątkowo przygotowani do przyspieszenia rozwoju branży”.
„Dołączenie do organizacji, której priorytetami są konsumenci, rzecznictwo i innowacje, pozwala nam wzmacniać i kształtować ten wschodzący rynek” – powiedział.
Ten wschodzący rynek – który rozprzestrzenił się po federalnej legalizacji konopi na mocy ustawy Farm Bill z 2018 roku – stanął w obliczu wyzwań w ostatnich latach, ponieważ coraz więcej stanów i Kongres naciskały na zapanowanie nad biznesem sprzedającym odurzające produkty kannabinoidowe.
Edibles.com nie obsługuje obecnie Kalifornii, gdzie gubernator niedawno podpisał zarządzenie awaryjne zakazujące produktów pochodnych konopi zawierających jakiekolwiek ślady THC. Firma nie odniosła się jednak do tej polityki i po prostu stwierdziła, że „nie jest w stanie obecnie oferować naszych produktów mieszkańcom Kalifornii, ale proszę być na bieżąco w miarę rozwoju”.
Firma uruchamia jednak dostawy konopi w Teksasie. Ale prawdopodobnie byłoby to skomplikowane, gdyby ustawa, która przeszła przez Senat stanowy w środę, została ostatecznie wprowadzona w życie, podobnie zakazując wszelkich nadających się do spożycia produktów z konopi, które nie zawierają wyłącznie odurzającego CBD lub CBG.
Stosunkowo rzadko można znaleźć produkty z konopi, które w ogóle nie zawierają THC, a prawo federalne stanowi, że konopie są legalne, o ile zawierają nie więcej niż 0,3% THC w suchej masie.
W każdym razie, Edible Brands najwyraźniej widzi szansę nawet w zmieniającym się krajobrazie politycznym. Po Teksasie firma zapowiedziała, że rozszerzy swoją działalność, by obsługiwać konsumentów na Florydzie i w Georgii. Niektóre produkty będą dostępne do wysyłki w całym kraju, w zależności od przepisów stanowych.
„Przemysł konopny szybko się rozwija, ale konsumenci wciąż stoją przed wyzwaniami związanymi z postrzeganiem, edukacją i dostępnością”. Somia Farid Silver, dyrektor generalny Edible Brands, powiedział. „Ułatwiamy konsumentom dostęp do najwyższej jakości, sprawdzonych produktów z wygodą, jakiej oczekują dzisiaj”.
Jake Bullock, dyrektor generalny firmy Cann produkującej napoje z konopi, która jest częścią oferty produktów Edible.com, nazwał ten rozwój rynku „decydującym momentem dla przemysłu konopnego”.
„Wysokiej jakości rynek, taki jak Edibles.com, ma moc kształtowania przyszłości produktów THC i napędzania długoterminowego wzrostu branży, nad którym wszyscy pracowaliśmy” – powiedział.
Firma poinformowała również, że „przygotowuje się do zakłócenia tradycyjnego sektora detalicznego”, uruchamiając ograniczony program franczyzowy, który rozpocznie się we flagowym sklepie w Atlancie.
„Dzięki rozległej sieci franczyzowej Edible Brands, inicjatywa ta ma na celu demokratyzację dostępu do branży THC, historycznie ograniczonej przez bariery regulacyjne” – powiedział.
Ogłoszenie pojawiło się około dwa miesiące po tym, jak usługa dostawy DoorDash ogłosiła, że rozszerza swoją ofertę w wybranych stanach o produkty THC i CBD pochodzące z konopi, w tym żelki i napoje.
Trzech na czterech młodych dorosłych twierdzi, że używa marihuany jako alternatywy dla alkoholu przynajmniej raz w tygodniu, wynika z ankiety
Zdjęcie dzięki uprzejmości Brendana Cleaka.