13.3 C
Warszawa
wtorek, 24 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Senator GOP z Pensylwanii, który popiera legalizację marihuany, mówi, że plan gubernatora „nie ma prawdziwej ścieżki naprzód – MEDCAN24


Republikański senator z Pensylwanii, który popiera legalizację marihuany, twierdzi, że najnowsza propozycja gubernatora „podważa” cele reformy i „nie ma prawdziwej ścieżki naprzód”.

Podczas gdy senator Dan Laughlin (R) od dawna opowiadał się za legalizacją, sponsorując dwupartyjne ustawy mające na celu zniesienie prohibicji, powiedział w środę, że propozycja budżetowa gubernatora Josha Shapiro (D) mająca na celu wprowadzenie zmian w polityce jest zasadniczo wadliwa.

„Od dawna uważam, że Pensylwania potrzebuje odpowiedzialnego, dobrze uregulowanego programu konopi indyjskich dla dorosłych, który priorytetowo traktuje bezpieczeństwo publiczne, eliminuje nielegalny rynek i generuje legalny wzrost gospodarczy” – powiedział Laughlin. „Właśnie dlatego przez ostatnie cztery lata wprowadzałem przepisy mające na celu legalizację marihuany w sposób, który ma sens dla konsumentów, firm i organów ścigania”.

„Traktuję tę kwestię poważnie i będę nadal pracował nad odpowiedzialną i skuteczną polityką” – powiedział. „Niestety, podczas gdy zarówno [former] Gubernator Tom Wolf i teraz Shapiro uwzględnili prognozy przychodów z konopi indyjskich w swoich budżetach, żadna z administracji nie podjęła prawdziwego wysiłku, aby współpracować ze mną lub przywódcami legislacyjnymi w celu uchwalenia ustawy. Samo prognozowanie przychodów bez opracowania funkcjonalnego planu nie ma nic wspólnego z postępem Pensylwanii”.

Była to powtarzająca się krytyka gubernatora, który w swoim najnowszym wniosku budżetowym w tym tygodniu przewidywał, że stan może wygenerować 536,5 miliona dolarów z legalnej sprzedaży konopi indyjskich w ramach swojego planu, który obejmuje stosunkowo wysoką stawkę podatku od marihuany w porównaniu do innych stanowych rynków konopi indyjskich.

„Propozycja Shapiro dotycząca 26-procentowej efektywnej stawki podatkowej jest nie tylko nadmierna, ale także przynosi efekt przeciwny do zamierzonego” – powiedział senator. „Tak wysoka stawka podatkowa doprowadzi jedynie konsumentów do czarnego rynku, zwiększając przestępczość i podważając same cele legalizacji. Jeśli chcemy zrobić to dobrze, potrzebujemy planu, który będzie konkurował z nielegalnymi sprzedawcami, zapewniając jednocześnie odpowiednie regulacje i egzekwowanie prawa”.

„W miarę jak będziemy analizować propozycję gubernatora w nadchodzących miesiącach, będę kontynuować współpracę z moimi kolegami po obu stronach nawy, aby opracować odpowiedzialną i skuteczną ustawę legalizacyjną” – powiedział Laughlin. „Pensylwańczycy zasługują na politykę dotyczącą konopi indyjskich, która działa, a nie tylko kolejną prognozę budżetową bez realnej ścieżki naprzód”.

Dzieje się to w momencie, gdy gubernator promuje swoją propozycję dotyczącą konopi indyjskich, częściowo udostępniając nagranie wideo wyprodukowane przez jego biuro, zawierające wywiady z mieszkańcami Pensylwanii wyrażającymi poparcie dla legalizacji i wyrażającymi frustrację z powodu utraconych dochodów na rzecz sąsiednich stanów, które już wdrożyły reformę.

„Pięć z naszych sąsiednich stanów zalegalizowało marihuanę dla dorosłych. Mieszkańcy Pensylwanii jeżdżą więc do Nowego Jorku, New Jersey, Maryland, Delaware i Ohio… i po prostu wydają tam swoje pieniądze” – powiedział Shapiro. „Tracimy i zostawiamy na stole 1,3 miliarda dolarów przychodu. I ludzie o tym wiedzą”.

Laughlin nie jest jednak osamotniony w swoim sceptycyzmie co do zdolności gubernatora do przeprowadzenia proponowanej przez niego reformy marihuany.

„Gubernator musi czymś pokierować. Jeśli chce coś zrobić, musi to zrobić” – powiedział przewodniczący Senatu Kim Ward (R). „Nie może rzucić tam pomysłu – co zrobił w zeszłym roku – i powiedzieć:” Niech ustawodawca to wymyśli. Podpiszę to. Potem pójdę na konferencje prasowe w całym stanie”.

Lider mniejszości w Izbie Reprezentantów Jesse Topper (R) został również zapytany o perspektywę wprowadzenia w życie różnych propozycji budżetowych gubernatora, w tym marihuany. I powiedział, że chociaż „nie zamierza wypowiadać się w imieniu gubernatora”, jest „jedna osoba, która ma zdolność do zawarcia tych umów – i to jest gubernator”.

Odniósł się do niedawnych uwag lidera większości w Senacie Joe Pittmana (R), który powiedział, że istnieją logistyczne wyzwania związane z postępem legalizacji, których nie jest pewien, czy prawodawcy będą w stanie pokonać.

Informacje zwrotne od prawodawców GOP przypominają wcześniejszą krytykę ze strony klubu dotyczącą gubernatora, który, jak twierdzili, wezwał do reformy bez znaczącego angażowania się w ustawodawstwo na temat tego, jak to zrobić.

Lider większości w Izbie Reprezentantów, Matt Bradford (D), powiedział po przemówieniu budżetowym, że „wśród naszych członków panuje prawdziwa różnorodność opinii”, prawdopodobnie odnosząc się do podzielonych poglądów na temat modeli regulacyjnych, przy czym niektórzy ustawodawcy naciskają na państwowy program konopi indyjskich.

Niedawno powiedział również, że uważa, że nadszedł czas, aby przyspieszyć reformę marihuany podczas tej sesji, mówiąc: „wydaje mi się, że uchylamy się od odpowiedzialności za ochronę naszych społeczności i naszych dzieci, a jednocześnie tracimy dochody, które trafią do naszych sąsiednich stanów”.

W międzyczasie, jeden z czołowych Demokratów w Izbie Reprezentantów zasugerował po opublikowaniu budżetu, że w klubie nadal istnieją pewne rozbieżności co do najlepszej drogi do wdrożenia regulowanego rynku konopi indyjskich.

Ponadto, nowy republikański prokurator generalny stanu Pensylwania wyraził ostatnio obawy dotyczące „potencjalnych szkód, które mogłyby zostać wyrządzone przestępstwu” w wyniku wprowadzenia reformy.

Republikański przewodniczący kluczowej komisji senackiej powiedział niedawno, że spodziewa się w tym roku podjąć prace nad ustawą, która uczyniłaby Pensylwanię 25. stanem w USA, który zalegalizowałby marihuanę dla dorosłych. Uważa on również, że więcej jego kolegów z GOP może wkrótce poprzeć reformę, niż miało to miejsce w przeszłości.

Podczas gdy wielu zwolenników legalizacji i obserwatorów uważa, że Pensylwania jest jednym z najbardziej prawdopodobnych stanów, które uchwalą prawo dotyczące rekreacyjnej marihuany w tej sesji, diabeł tkwi w szczegółach. Jeden z ustawodawców przedstawił stosunkowo prosty projekt ustawy dekryminalizującej posiadanie marihuany na własny użytek, podczas gdy dwaj inni planują wprowadzić bardziej szeroko zakrojone przepisy, które legalizowałyby marihuanę poprzez państwowy system sklepów.

Zeszłej wiosny Laughlin wprowadził ustawę mającą na celu usunięcie barier stanowych dla pacjentów medycznej marihuany posiadających broń palną. Choć projekt ten nie doczekał się realizacji, ustawodawca powiedział w niedawnym wywiadzie, że jego zdaniem polityczne poparcie dla szerszej legalizacji rośnie.

Senator powiedział w maju ubiegłego roku, że stan jest „coraz bliżej” legalizacji marihuany, ale zadanie to zostanie wykonane tylko wtedy, gdy przywódcy Izby i Senatu usiądą z gubernatorem i „wypracują to”.

Posłowie. Dan Frankel (D) i Rick Krajewski (D) ogłosili w grudniu, że planują złożyć wniosek o legalizację, podkreślając, że istnieje „moralny obowiązek” naprawienia szkód związanych z kryminalizacją, przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów w miarę dojrzewania rynków sąsiednich stanów.

Frankel powiedział, że sponsorzy mają nadzieję na głosowanie nad ustawą „wczesną wiosną”, choć pozostają pytania, czy ustawodawca będzie skłonny poprzeć dążenie do zniesienia prohibicji konopi indyjskich, zwłaszcza poprzez proponowany przez niego państwowy model sprzedaży.

W międzyczasie, odrębny projekt dekryminalizacji, autorstwa reprezentanta Pensylwanii Danilo Burgosa (D), uczyniłby zwykłe posiadanie marihuany przestępstwem zagrożonym grzywną w wysokości 100 dolarów bez groźby kary więzienia. Obecnie posiadanie marihuany na niskim poziomie jest uważane za wykroczenie, za które grozi kara do 30 dni pozbawienia wolności, grzywna w maksymalnej wysokości 500 USD lub obie te kary.


MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.


Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.

Dodatkowo, we wrześniu dwupartyjni posłowie. Aaron Kaufer (R) i Emily Kinkead (D) formalnie wprowadzili dwupartyjną ustawę o legalizacji marihuany, wraz z 15 innymi współwnioskodawcami.

W lipcu gubernator powiedział, że jego administracja i prawodawcy „wrócą i będą nadal walczyć” o legalizację marihuany i inne priorytety polityczne, które zostały pominięte w ustawie budżetowej, którą podpisał w tym miesiącu.

Jeśli chodzi o medyczną marihuanę, w październiku gubernator podpisał ustawę mającą na celu skorygowanie pominięcia w prawie, które nieumyślnie wykluczyło przychodnie z ulg podatkowych na poziomie stanowym dla branży medycznej marihuany.

Około trzy miesiące po tym, jak ustawodawca zatwierdził ustawę budżetową, którą podpisał Shapiro, zawierającą przepisy dotyczące reformy podatkowej jako częściowe obejście federalnego zakazu odliczeń podatkowych dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi, ustawodawca Pensylwanii uchwalił przepisy naprawcze.

Osobno, podczas wydarzenia Black Cannabis Week zorganizowanego niedawno przez Diasporic Alliance for Cannabis Opportunities (DACO) w październiku, Street i Reps. Chris Rabb (D), Amen Brown (D), Darisha Parker (D) i Napoleon Nelson (D) dołączyli do aktywistów, aby omówić swoje priorytety legislacyjne i motywacje stojące za postępem legalizacji w stanie Keystone.

Inni ustawodawcy również podkreślali pilną potrzebę legalizacji tak szybko, jak to możliwe, biorąc pod uwagę dynamikę regionalną, sygnalizując jednocześnie, że ustawodawcy są bliscy dostosowania propozycji Izby Reprezentantów i Senatu.

Jeśli chodzi o konopie indyjskie i posiadanie broni, Laughlin przyglądał się tej kwestii przez ponad rok przed wprowadzeniem zeszłorocznej ustawy, pisząc w lutym zeszłego roku do pełniącego obowiązki komisarza policji stanowej, aby „zdecydowanie zachęcić” go do zapoznania się z orzeczeniem federalnym, zgodnie z którym zakaz posiadania broni przez osoby używające marihuany jest niezgodny z konstytucją.

Od tego czasu kolejne sprawy przed sądami federalnymi kwestionowały konstytucyjność federalnego zakazu posiadania broni palnej. Na przykład sędzia federalny w El Paso orzekł niedawno, że obowiązujący zakaz posiadania broni przez nałogowych użytkowników marihuany jest niezgodny z konstytucją w przypadku oskarżonego, który wcześniej przyznał się do winy. Sąd zezwolił mężczyźnie na wycofanie zarzutu i nakazał oddalenie aktu oskarżenia przeciwko niemu.

Nowojorscy urzędnicy ds. marihuany uruchamiają katalog, aby połączyć branżę z bankami wśród rosnących apeli o reformę federalną

Zdjęcie dzięki uprzejmości Briana Shamblena.

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.

Proszę zostać naszym patronem na Patreon!



Popularne artykuły