0.7 C
Warszawa
czwartek, 6 lutego, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Ustawodawcy z Hawajów organizują briefing na temat ustawy o legalizacji marihuany przed formalnym przesłuchaniem w przyszłym tygodniu – MEDCAN24


Grupa prawodawców z Hawajów usłyszała w tym tygodniu od konsultantów i urzędników państwowych kilka nowych planów legalizacji marihuany dla dorosłych w stanie, który dodatkowo umieści cały nadający się do spożycia haszysz – wraz z medyczną marihuaną i towarami z konopi – pod jedną firmą regulacyjną.

Sponsorowane przez przewodniczącego Home Judiciary and Hawaiian Affairs Davida Tarnasa (D) i przewodniczącego Senate Well being and Human Providers Committee Pleasure San Buenaventura (D), 311-stronicowe propozycje towarzyszące – HB 1246 i SB 1613 – pozwoliłyby dorosłym w wieku 21 lat i starszym na posiadanie nawet uncji marihuany i 5 gramów haszyszu od 1 stycznia 2026 roku. Dorośli mogą dodatkowo wytwarzać ograniczone ilości marihuany w miejscu zamieszkania do użytku prywatnego.

Jeśli przepisy te zostaną uchwalone, na Hawajach powstanie Hawaii Hashish and Hemp Workplace, które może nadzorować firmy zajmujące się haszyszem, medyczną marihuaną i konopiami dla dorosłych.

„W rzeczywistości jest to strategia jednozakładowa” – stwierdził Tarnas podczas spotkania informacyjnego, które odbyło się w środę w jego panelu.

Briefing ma miejsce przed przesłuchaniem komisji w sprawie faktury za dom, zaplanowanym na wtorek w przyszłym tygodniu.

Duża część około dwugodzinnego spotkania składała się z wystąpień zwolenników legalizacji, konsultantów regulacyjnych oraz przedstawicieli handlu i grup. Przedstawili oni ustawodawcom podsumowanie legalizacji na poziomie stanowym w USA i mówili o tym, jak propozycja Hawajów opierała się na klasach odkrytych w różnych stanach.

Wiele z najważniejszych kwestii poruszonych przez prawodawców podczas sesji pytań i odpowiedzi dotyczyło tego, w jaki sposób legalizacja mogłaby wpłynąć na używanie marihuany przez młodzież oraz tego, co niektórzy opisywali jako powszechną dostępność kannabinoidów pochodzących z konopi, równoważnych z produktami vape zawierającymi THC.

„Wielu sprzedawców vape w tej chwili promuje towary do wapowania, które promują jako towary THC… jest delta-8, delta-9 [THC],” stwierdził Rep. Diamond Garcia (R). „Na tych pojemnikach jest napisane, że jest to produkt autoryzowany zgodnie z fakturą rolną z 2018 roku. Uważam więc, że jest to niejasne dla osób przebywających na Hawajach: Czy to jest dozwolone? Czy to THC? I co się dzieje?”.

Kaliko Castille, dyrektor generalny ThndrStrm Methods i były prezes Minority Hashish Enterprise Affiliation, stwierdził, że jedną dobrą rzeczą w nowej fakturze jest to, że zapewni ona regulację wszystkich towarów związanych z marihuaną i konopiami pod jednym dachem.

„Zakłada Pan, że jest to skomplikowane dla tych z nas, którzy są w świecie pokrycia lub mieszkają w handlu haszyszem” – stwierdził. „Większość wyborców nie dostrzega tego rozróżnienia. A w przypadku, gdy widzą tam na półce w dowolnym miejscu, zakładają, że jest to dozwolone „.

Tarnas stwierdził, że w swoich rozmowach z firmami zajmującymi się konopiami „chcą z wyprzedzeniem zapoznać się z proponowanymi przepisami, ponieważ uważają, że lepiej będzie być regulowanym przez miejsce pracy, które faktycznie zajmuje się wszystkimi aspektami rośliny haszyszu”.

Stwierdził, że jedną z ważnych kwestii, które słyszał od innych prawodawców na temat legalizacji, jest sposób, w jaki może to mieć wpływ na używanie marihuany przez nieletnich. „Słyszymy od niektórych zwolenników, którzy sprzeciwiają się temu, mówiąc, że zauważy pan duży wzrost używania haszyszu przez osoby poniżej 21 roku życia” – powiedział.

Karen O’Keefe, dyrektor ds. zasięgu stanowego w grupie rzeczniczej Marijuana Coverage Venture, przygotowała materiały dla prawodawców, które zawierały wiedzę przed i po dla wielu stanów USA, które zalegalizowały marihuanę dla dorosłych.

„Bierzemy najważniejszą ankietę, która została przeprowadzona w stanie dla młodzieży bezpośrednio przed legalizacją, a następnie co roku aż do ostatnich 12 miesięcy” dostępnej wiedzy, zdefiniowała, „a w 19 z 21 stanów widzieliśmy niższy poziom”.

Informacje ze stanu Waszyngton, jednego z dwóch pierwszych stanów USA, które zalegalizowały haszysz dla dorosłych w 2012 r., odnotowały znaczny spadek w różnych przedziałach wiekowych, zdefiniował O’Keefe.

„W 2010 roku 9,5% ósmoklasistów używało marihuany w ciągu ostatnich 30 dni. Po legalizacji „odsetek ten spadł do 3,7 [percent]. To kilka trzecich tego, co było przed legalizacją”.

Wśród dziesięcioklasistów „w 2010 r. było to 20%. Zmniejszył się do 8,4%, czyli o ponad 50%. Wśród dwunastoklasistów było to 26,3% przed legalizacją, 16,3% po[legalization], w 2023 r. To spadek o 10 punktów procentowych”.

„Nie będziemy wnioskować o związku przyczynowo-skutkowym” – przyznał O’Keefe – „ale z pewnością był to dość wyjątkowy spadek w każdym stanie, który zauważyliśmy”.

„I niezmiennie w całym zarządzie”, odpowiedział Tarnas.

„Musimy sobie z tym poradzić, zdaje pan sobie sprawę, w naprawdę przemyślany sposób tutaj, w legislaturze, i oprzeć to na informacjach” – kontynuował ustawodawca. „I czuję, że właśnie w tym nam pan pomógł: Jakie są informacje?”

System audio dodatkowo krótko wspomniał, w jaki sposób przyjęcie przez Hawaje pełnego systemu regulacji haszyszu może w większym stopniu przygotować stan na potencjalną legalizację na szczeblu federalnym. Na przykład Tarnas stwierdził, że przepisy mogą pomóc chronić Hawaje przed napływem towarów spoza stanu i chronić ciekawość firm w stanie.

O’Keefe dodatkowo stwierdził, że gdyby autoryzowany handel został uruchomiony i działał, gdy tylko handel międzystanowy będzie dozwolony, Hawaje mogłyby mieć dobrą pozycję do eksportu haszyszu na różne rynki.

Andrew Goff, zastępca głównego prawnika stanowego na Hawajach, stwierdził, że ponad 300-stronicowa faktura jest zasadniczo wyrafinowana, wraz z ograniczeniami posiadania, weryfikacją wnioskodawców ubiegających się o licencję, przepisami mającymi na celu upewnienie się, że obecny stanowy system medycznej marihuany nie zostanie nadmiernie naruszony oraz wytycznymi dotyczącymi towarów konsumpcyjnych i niekonsumpcyjnych z konopi, równoważnych tekstyliom i betonowi konopnemu, materiałom konstrukcyjnym.

„Obecne egzekwowanie prawa jest rozdrobnione w wielu jurysdykcjach, więc wdrożenie i nakłonienie wszystkich, którzy mają jurysdykcję do wdrożenia, do zakupu jest naprawdę kłopotliwe” – stwierdził. „To, co robi ta faktura, to przede wszystkim ciągłe egzekwowanie przepisów przez jedną firmę finansowaną ze sprzedaży brutto podatku od używania haszyszu [and] zapewnia jednolite zasady dotyczące haszyszu medycznego. Zapewnia jasny organ wykonawczy dla ograniczonych kannabinoidów i zapewnia, że konopie przemysłowe nie są regulowane jako program kannabinoidów haszyszowych”.

Oto, co zrobiłyby ustawy HB 1246 / SB 1613:

  • Utworzenie Hawaii Hashish and Hemp Workplace, które może regulować używanie haszyszu przez dorosłych, medycznej marihuany i firm konopnych. Miejsce pracy może znajdować się w całym Wydziale Handlu i Spraw Klientów i być odpowiedzialne za priorytetowe traktowanie dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa publicznego.
  • Organy regulacyjne ogłaszałyby wytyczne dla stanowego systemu haszyszu, licencjonowały firmy, rejestrowały osoby cierpiące, utrzymywały system monitorowania od nasion do sprzedaży oraz publikowały badania i historie dotyczące różnych części tego systemu.
  • Tymczasowe wytyczne mogą zostać przyjęte do 31 grudnia 2025 r., a ostatnie wytyczne do 31 grudnia 2030 r.
  • 11-osobowa rada doradcza badałaby kwestie związane z ustawodawstwem federalnym, wejściem osób poszkodowanych, uczciwością i różnymi kwestiami, przedstawiając sugestie ustawodawcom i organom regulacyjnym. Członkowie będą pochodzić z przedstawicielami przemysłu konopnego i marihuany, rolnictwa, dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa publicznego, tradycji rdzennych Hawajów, dobrego samopoczucia psychicznego i leczenia uzależnień.
  • Od 1 stycznia 2026 r. dorośli w wieku 21 lat i starsi będą mogli posiadać do 1 uncji marihuany i 5 gramów haszyszu.
  • Od 1 stycznia 2026 r. dorośli mogą dodatkowo rozwijać do sześciu upraw na własny użytek i sprzedawać detalicznie do 10 uncji haszyszu z własnej uprawy w miejscu zamieszkania. Gospodarstwa domowe z kilkoma osobami dorosłymi mogą być ograniczone do 10 upraw i dwóch kilogramów haszyszu z domowej uprawy.
  • Sprzedaż brutto haszyszu dla dorosłych może być opodatkowana w wysokości 14%, podczas gdy podatek od medycznej marihuany pozostanie na poziomie 4%.
  • Po odliczeniu kosztów administrowania tym systemem, 30% dochodu państwa byłoby przeznaczane na program dotacji socjalnych. Publiczny program dotacji na dobre samopoczucie i szkolenia otrzymałby 10%, podobnie jak oddzielny program dotacji na bezpieczeństwo publiczne. Każde 5% trafiłoby do programu dotacji na konopie, do hrabstw, do podstawowego miejsca pracy prawnika w celu ograniczenia uciążliwości oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy i przestępstwom zorganizowanym.
  • Sztuczne lub „sztucznie uzyskane” towary kannabinoidowe mogą podlegać ograniczeniom.
  • Produkty spożywcze nie mogły przypominać słodyczy lub innych towarów przeznaczonych dla dzieci, ani też nie mogły wyglądać jak osoby, zwierzęta, owoce lub kreskówki.
  • Opakowania nie mogą zawierać grafiki, zdjęć ani wielu kolorów. W szczególności medyczna marihuana musi znajdować się w białym opakowaniu.
  • Etykiety powinny zawierać wspólny obraz haszyszu.
  • Uprawa nie może mieć miejsca w federalnych mieszkaniach publicznych, schroniskach, mieszkaniach na terenie kampusu lub w zajazdach, a także może być zabroniona przez właścicieli i stowarzyszenia właścicieli.
  • Wynajmujący mogą zakazać palenia lub wapowania marihuany, jednak zasadniczo nie mogą zakazać osobom fizycznym posiadania niewdychanego haszyszu.
  • Palenie marihuany w miejscu publicznym może być wykroczeniem cywilnym, za które grozi kara do 130 USD lub 10 godzin pracy grupowej.
  • Jazda pod wpływem marihuany pozostanie niezgodna z prawem. Zupełnie nowa kara dodatkowo ukarałaby pasażera, u którego wykryto palenie lub wapowanie, drobnym wykroczeniem, niosącym ze sobą wysoką jakość nawet 2,000 USD.
  • Dopóki otwarty pojemnik nie jest przechowywany w bagażniku samochodu lub w innym miejscu poza zasięgiem siły napędowej, może zostać ukarany wysokiej jakości karą w wysokości do 130 USD lub do 10 godzin pracy grupowej.
  • Promowanie haszyszu wśród nieletnich może być wykroczeniem.
  • Przekierowanie marihuany z licencjonowanego przedsiębiorstwa na nieuregulowany rynek może być przestępstwem klasy C.
  • Nielicencjonowana ekstrakcja haszyszu przy użyciu butanu może być przestępstwem klasy C.
  • Nieletni posiadający nawet 5 gramów haszyszu mogą zostać oskarżeni o drobne wykroczenie, podobnie jak dorośli posiadający więcej niż 5 gramów haszyszu.
  • Pracownicy władz stanowych i krajowych zasadniczo nie mogliby zostać zwolnieni za używanie haszyszu medycznego lub przeznaczonego dla dorosłych z dala od pracy lub za testowanie optymistycznych metabolitów marihuany. Pracownicy podlegający federalnym wymogom nie kwalifikowaliby się do takiej ochrony, a wyjątki mogą mieć zastosowanie w przypadku układów zbiorowych pracy.
  • Organy regulacyjne licencjonowałyby hodowców, przetwórców, sprzedawców detalicznych, mniejsze apteki rzemieślnicze i bezstronne laboratoria testowe. Apteki rzemieślnicze mogą promować wyłącznie własne towary haszyszowe.
  • Podstawowe licencje na podstawie przepisów mogą zostać wydane do 1 lipca 2026 roku, chociaż licencje podwójnego zastosowania zezwalające firmom zajmującym się medyczną marihuaną na obsługę klientów dorosłych mogą zostać wydane do 1 stycznia 2026 roku.
  • Licencje mogłyby być przyznawane głównie w oparciu o losową loterię, oferowaną kandydatom spełniającym określone minimalne wymagania i {qualifications}. Udział małych firm, rdzennych rolników i innych osób z obszarów nieproporcjonalnie dotkniętych magazynowaniem narkotyków może być inspirowany.
  • Żadna konkretna osoba nie może być zainteresowana dodatkowymi 9 licencjami, maksymalnie trzema na klasę licencji.
  • Osoby zainteresowane bezstronnym laboratorium testowym nie mogą być zainteresowane żadnym innym przedsiębiorstwem zajmującym się haszyszem.
  • Osoby zainteresowane małą spółdzielnią lub apteką rzemieślniczą nie mogą być zainteresowane przedsiębiorstwem każdego innego rodzaju licencji.
  • Wszyscy kandydaci do licencji musieliby być mieszkańcami Hawajów przez co najmniej 5 lat i nie mogliby mieć żadnych wyroków skazujących za przestępstwa, z wyjątkiem przestępstw związanych z konopiami indyjskimi, ułaskawionych lub usuniętych przestępstw lub wyroków wykonanych ponad 10 lat wcześniej.
  • Organy regulacyjne mogą opracować wytyczne dotyczące zezwoleń na określone okazje, konsumpcję społeczną i inne działania.
  • Przychodnie z medyczną marihuaną mogą przejść na usługi detaliczne o podwójnym zastosowaniu (medycznym i rekreacyjnym). Konwersja kosztowałaby 50 000 USD za lokalizację detaliczną i 25 000 USD za każdy zakład produkcyjny.
  • Zarejestrowani przez państwo pacjenci i opiekunowie mogą posiadać do 4 uncji marihuany. Mogą oni dodatkowo rozwinąć do 10 upraw i posiadać do funta haszyszu na własny użytek, przy czym na rodzinę mogą przypadać maksymalnie dwa kilogramy.
  • Stanowe organy regulacyjne licencjonowałyby spółdzielnie medycznej marihuany liczące do 5 osób.
  • Zasady obejmowałyby wytyczne dotyczące bezpieczeństwa, dobrego samopoczucia i ochrony, promocji i etykietowania, wymagań dotyczących energii i środowiska, szkolenia pracowników i różnych różnych kwestii.
  • Wszyscy pracownicy firm handlujących haszyszem będą musieli mieć ukończone 21 lat. Nikt poniżej 21 roku życia nie będzie mógł wejść do sklepów detalicznych.
  • Firmy musiałyby znajdować się w odległości nie mniejszej niż 750 stóp od szkół wyższych, parków i publicznych kompleksów mieszkaniowych.
  • Uprawiający mogą być ograniczeni do 3.500 stóp kwadratowych krytej hali i 5.000 stóp kwadratowych hali zewnętrznej.
  • Materiały informacyjne musiałyby być dołączone do wszystkich zakupionych towarów. Chciałyby one zawierać szeroki zakres informacji, wraz ze wskazówkami, ostrzeżeniami o chronionym użytkowaniu, potencjalnymi przeciwnymi wynikami i pozycją ustawodawstwa federalnego – wraz z tym, jak walka z federalnym zakazem wpływa na prawa do broni, zatrudnienie oraz różne prawa i korzyści.
  • Stosowanie pestycydów na produktach zawierających haszysz może być regulowane przez stanowy Wydział Rolnictwa.
  • Firmy konopne mogą promować suszony kwiat haszyszu pod warunkiem, że spełnia on wymogi zgodności amerykańskiego wydziału rolnictwa i wytyczne stanowe dotyczące testowania, pakowania i etykietowania.
  • Aerozole do konopi mogą być zabronione.
  • Uprawa konopi może być zabroniona w odległości 300 stóp od szkół, placówek opieki nad dziećmi lub placów zabaw, a dodatkowo nie może znajdować się w odległości 100 stóp od miejsca zamieszkania, które nie jest własnością licencjobiorcy.
  • W odniesieniu do konopi, organy regulacyjne mogą zakazać określonych towarów kannabinoidowych. Nalewki z konopi mogą zawierać nie więcej niż 30 miligramów THC na wiązkę i będą kupowane wyłącznie osobom dorosłym w wieku 21 lat i starszym.
  • Program dotacji na rzecz sprawiedliwości społecznej pomógłby kandydatom, którzy mieszkali w nieproporcjonalnie dotkniętej przestrzeni przez nie mniej niż 5 z ostatnich 10 lat lub firmom, w których ponad połowa personelu mieszka w nieproporcjonalnie dotkniętej przestrzeni.
  • „Nieproporcjonalnie dotknięta przestrzeń” będzie konsultowana z obszarami utrzymującego się ubóstwa, społecznościami o niedostatecznej opiece medycznej i społecznościami tradycyjnie potrzebującymi, zgodnie z decyzją organów regulacyjnych.
  • Uczciwi kandydaci kwalifikowaliby się do 50% obniżki kosztów oprogramowania i opłat licencyjnych przez pierwsze 5 lat działalności.
  • Dotacje na sprawiedliwość obejmowałyby pomoc finansową, wsparcie techniczne i coaching.
  • Fundusze zostałyby dodatkowo przekazane organizacjom społecznym, aby pomóc w opiece nad dziećmi i młodzieży.
  • Organy regulacyjne wynajęłyby wykonawców do opracowania publicznej kampanii marketingowej dotyczącej dobrego samopoczucia i szkoleń, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.
  • Publiczny program grantowy przyznawałby fundusze organizacjom społecznym na szeroki zakres programów dotyczących dobrego samopoczucia i edukacji.
  • Oddzielny program dotacji na rzecz bezpieczeństwa publicznego przyznawałby fundusze firmom stanowym i hrabstwom między innymi na egzekwowanie prawa, interwencje w przypadku katastrof i egzekwowanie wytycznych prawnych dotyczących zwalczania uciążliwości.
  • Program dotacji na konopie pomógłby mniejszym kultywatorom w coachingu handlowym, pomocy technicznej i inicjatywach analizy rynku.
  • Firmy zajmujące się marihuaną mogą odliczać rachunki przedsiębiorstw od podatków stanowych, choć powiązane odliczenia pozostają zabronione na szczeblu federalnym.

Zupełnie nowa propozycja pojawia się po tym, jak prawodawcy w ciągu ostatnich 12 miesięcy musieli uchwalić fakturę legalizacyjną. Senat zatwierdził ten środek w marcu ubiegłego roku, jednak podobnie jak w przypadku poprzednich wysiłków zmierzających do zniesienia zakazu, utknął on w martwym punkcie w Izbie Reprezentantów.

O’Keefe doradziła MEDCAN24 w ostatnim wywiadzie, że istnieje dobry motyw, aby wyobrazić sobie, że wysiłek tego 12 miesięcy ma większe prawdopodobieństwo przejścia. Na szczycie ciągłej pomocy ze strony gubernatora Josha Niedoświadczonego (D), zasłynęła z tego, że nowa mówczyni stanu, Rep. Nadine Nakamura (D), dodatkowo opowiada się za reformą.

„Mamy nadzieję, że będzie w stanie przejść przez wszystkie komisje, o których mowa w domu” – stwierdziła. „Miał pomoc gubernatora. Przekazał Senat. Więc tak naprawdę jedyną przeszkodą jest Dom „.

O’Keefe i inni adwokaci mieli mieszane emocje co do propozycji z ostatnich 12 miesięcy, którą wielu uznało za nadmiernie uregulowaną. Faktura ta, oparta głównie na projekcie z podstawowego miejsca pracy prawnika stanowego, „zawierała wiele sformułowań, które uważaliśmy za zbyt autorytarne, zbyt restrykcyjne” – zdefiniowała, zauważając, że w niektórych okolicznościach – równoważnych z kierowcą bez uprawnień, który mimo to miał mierzalne THC w swoim systemie – propozycja naprawdę podniosłaby kary za przestępstwo.

Jesienią tego roku organy regulacyjne zwróciły się z prośbą o propozycje oceny obecnego programu medycznej marihuany – a także starały się oszacować popyt na sprzedaż brutto w celach rekreacyjnych, jeśli stan w końcu zdecyduje się na legalizację dla dorosłych. Niektórzy uczą się tego transferu jako wskazania, że firma regulacyjna zauważyła konieczność zorganizowania się do potencjalnej reformy.

Indywidualnie, panel domowy na początku tego tygodnia nadał wyższą rangę przepisom, które będą chronić zarejestrowanych przez państwo pacjentów medycznej marihuany przed dyskryminacją w biurze.

Faktura, HB 325, powstrzymałaby pracodawców przed wykorzystywaniem pozycji danej osoby jako posiadacza karty medycznej marihuany podczas zatrudniania, zwalniania lub dokonywania różnych wyborów związanych z zatrudnieniem, z pewnymi ograniczeniami. Mogłoby to dodatkowo zakazać dyskryminacji przede wszystkim w oparciu o optymistyczny test narkotykowy zarejestrowanej osoby dotkniętej chorobą na obecność haszyszu lub metabolitów, oferowany konkretnej osobie, która po prostu nie jest upośledzona w pracy.

„Ciągła walka między stanowymi i federalnymi wytycznymi prawnymi dotyczącymi haszyszu medycznego powoduje zamieszanie dla pracodawców, którzy nie są pewni, czy stanowe wytyczne prawne dotyczące haszyszu medycznego zastępują ich energię do wdrażania wolnych od narkotyków polis ubezpieczeniowych dla pracowników” – czytamy we wstępnej treści środka. „Sądy uporczywie dominują na korzyść pracodawców, gdy kwalifikujący się chorzy mają problemy z polisami ubezpieczeniowymi dla biur wolnych od narkotyków, ale nie wykluczyły całkowicie prawdopodobieństwa, że stanowe wytyczne prawne dotyczące haszyszu medycznego mogłyby funkcjonować w celu ochrony kwalifikujących się chorych przed dyskryminacją w zatrudnieniu”.

„Bez konkretnego ustawowego sterowania”, kontynuuje, „sądy nie mogą prawidłowo zrównoważyć potrzeb osób kwalifikujących się do ochrony zatrudnienia i chęci pracodawcy do zaoferowania chronionego biura”.

Ochrona miałaby zastosowanie do każdego personelu prywatnego i nieprywatnego, chociaż nie obejmie ona pracowników organów ścigania lub korekt, strażaków stanowych i powiatowych, ratowników medycznych, ratowników lub instruktorów pływania, osób noszących broń palną w pracy, osób obsługujących samochody lub ciężki sprzęt, pracowników administracji ratunkowej, osób pracujących z dziećmi lub osobami starszymi lub osób, które podają zarządzane substancje, wśród różnych wyłączeń.

Pracodawcy mogą dodatkowo dyskryminować osoby cierpiące na medyczną marihuanę, jeśli „niepodjęcie działań spowodowałoby, że pracodawca straciłby zysk finansowy lub związany z licencją na podstawie umowy lub przepisów federalnych”.

Hawaje były pierwszym stanem w USA, który zalegalizował medyczną marihuanę za pośrednictwem swojego ustawodawcy, uchwalając ustawę w 2000 roku.

Prawie dwa tuziny stanów posiada już pewien rodzaj ochrony przed dyskryminacją w zatrudnieniu dla osób cierpiących na medyczną marihuanę, w oparciu o Ogólnokrajową Konwencję Ustawodawstw Stanowych.

DEA odrzuca petycję grupy weteranów, aby wziąć udział w przesłuchaniu dotyczącym zmiany klasyfikacji marihuany

Zdjęcie dzięki uprzejmości Mike’a Latimera.

MEDCAN24 ma potencjał dzięki pomocy czytelników. W przypadku, gdy polegasz na naszym dziennikarstwie popierającym haszysz, aby pozostać kompetentnym, proszę pomyśleć o miesięcznym zobowiązaniu Patreon.

Proszę zostać patronem na Patreon!



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły