12.9 C
Warszawa
wtorek, 13 maja, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Jak wynika z raportu stanowego, sprzedaż marihuany w Nowym Jorku zbliżyła się do 1,5 miliarda dolarów, a liczba sklepów wzrosła w ubiegłym roku niemal trzykrotnie – MEDCAN24

Po powolnym początkowym wprowadzeniu na rynek marihuany dla dorosłych, Nowy Jork w 2024 roku odnotował prawie trzykrotny wzrost liczby legalnych sklepów, zgodnie z nowym raportem Office of Cannabis Management (OCM), napędzając całkowitą sprzedaż za rok w wysokości 869 milionów dolarów.

Według raportu rynkowego OCM z 2024 r., do końca roku w całym stanie działało 260 punktów sprzedaży detalicznej, w których dostępnych było ponad 500 marek produktów. Podsumowując, od momentu uruchomienia rynku detalicznego licencjonowane sklepy sprzedały legalną marihuanę o wartości ponad 1 miliarda dolarów.

Uwzględniając dotychczasową sprzedaż w 2025 r., nowojorski rynek legalnej marihuany jest obecnie bliski osiągnięcia wartości zakupów o wartości 1,5 miliarda dolarów.

Nowy Jork w ubiegłym roku „był świadkiem znacznego wzrostu sprzedaży i znacznego wzrostu dochodów podatkowych generowanych z licencjonowanej sprzedaży konopi indyjskich”, czytamy w nowym raporcie, „wzmacniając pozytywny wpływ dobrze uregulowanego rynku konopi indyjskich”.

„Niniejszy raport rynkowy odzwierciedla dynamikę nowojorskiego przemysłu konopnego – przemysłu, który szybko się zmienia w miarę dojrzewania rynku i napotyka zarówno możliwości, jak i wyzwania” – powiedziała we wtorkowym oświadczeniu Felicia A.B. Reid, pełniąca obowiązki dyrektora wykonawczego biura. „Ale, jak zawsze, OCM jest głęboko zaangażowane w zapewnienie, że branża odzwierciedla nowojorczyków i tworzy znaczące i przyszłościowe możliwości dla społeczności historycznie dotkniętych zakazem marihuany”.

Jeśli chodzi o wysiłki stanu zmierzające do zbudowania sprawiedliwego przemysłu konopi indyjskich, nowy raport stanowy mówi, że wnioskodawcy ubiegający się o sprawiedliwość społeczną i ekonomiczną (SEE) posiadają 55 procent licencji, w tym 81 procent detalicznych licencji aptecznych i 58 procent licencji dla mikroprzedsiębiorstw.

Raport rynkowy, NY Office of Cannabis Management

Tymczasem operatorzy licencjonowani w ramach programu Conditional Adult Use Retail Dispensary (CAURD), mającego na celu uznanie nieproporcjonalnego egzekwowania przepisów dotyczących konopi indyjskich wobec niektórych społeczności, „stanowili 70% otwartych sprzedawców detalicznych pod koniec 2024 r.”, podało OCM.

Być może nie jest zaskoczeniem, że sprzedaż była najsilniejsza w gęsto zaludnionych obszarach, takich jak Manhattan, Queens i Long Island.

Raport ma na celu dostarczenie organom regulacyjnym w Cannabis Control Board (CCB) informacji niezbędnych do nadzorowania i dostosowywania systemu stanowego oraz promowania „celów włączenia, sprawiedliwości i zrównoważonego rozwoju określonych w ustawie o regulacji i opodatkowaniu marihuany (MRTA)”, zgodnie z komunikatem prasowym OCM.

„Kompleksowe dane z tego raportu pozwalają nam zrozumieć obecny stan rynku i proaktywnie wspierać decyzje regulacyjne i polityczne, które zwiększają długoterminową rentowność nowojorskiego sektora konopi indyjskich” – powiedział John Kagia, zastępca dyrektora wykonawczego OCM ds. polityki rynkowej, innowacji i analiz. „Dzięki wglądowi w trendy sprzedaży, dywersyfikację produktów i zachowania konsumentów, wyposażamy CCB we wsparcie dla firm radzących sobie z presją konkurencyjną na rynku i zmieniającymi się wymaganiami”.

Jak czytamy w komunikacie prasowym OCM dotyczącym nowego raportu, od końca roku rynek nadal się rozwija. Według stanu na kwiecień tego roku, 368 sprzedawców detalicznych uzyskało licencję w całym stanie, a łączna sprzedaż „zbliża się do 1,5 miliarda dolarów”.

ZOBACZ kategorię według typu licencji, licencje na użytek dorosłych

Raport rynkowy, NY Office of Cannabis Management

Oprócz aktualizacji dotyczących działających sprzedawców detalicznych, sprzedaży i licencjonowania, raport porusza również trendy rynkowe, takie jak zachowania zakupowe i zwiększone wykorzystanie przez konsumentów produktów innych niż kwiaty, takich jak produkty vape i produkty spożywcze.

Produkty kwiatowe, w tym prerolle, stanowiły mniej niż połowę (45%) sprzedaży, co według raportu odzwierciedla „silny popyt na produkty o wartości dodanej, w tym waporyzatory, produkty spożywcze i koncentraty”, [which] wzrósł”.

Ustalenia te są częściowo zgodne z niedawnym raportem Centers for Disease Control and Prevention (CDC), który wykazał znaczny spadek spożycia kwiatów, koncentratów, olejków, nalewek i środków do stosowania miejscowego wśród amerykańskich konsumentów w niektórych stanach. Raport ten wykazał również wzrost wykorzystania produktów spożywczych, napojów i wkładów vape.

Wśród tych, którzy kupują kwiaty w Nowym Jorku, prawie dwie trzecie (63 procent) kupuje produkty w opakowaniach o wadze 3,5 grama lub jednej ósmej uncji.

Udział produktów w sprzedaży kwiatów według wielkości opakowania

Raport rynkowy, NY Office of Cannabis Management

Tymczasem około 23 procent sprzedaży kwiatów stanowiły marki należące do licencjonowanych przez stan operatorów medycznej marihuany, znanych w Nowym Jorku jako zarejestrowane organizacje (RO). Ceny produktów kwiatowych od RO były zazwyczaj droższe niż te od marek przeznaczonych dla dorosłych, zwłaszcza w przypadku większych opakowań.

Jeśli chodzi o prerolowane jointy, większość z nich (80%) miała wagę jednego grama za sztukę, a półgramowe prerolki (15%) stanowiły większość pozostałych. Najpopularniejsze były paczki zawierające pięć lub więcej prerolli, które stanowiły 60 procent sprzedaży. Pojedyncze jointy stanowiły natomiast 33% sprzedaży prerolli.

Średnia cena za opakowanie i źródło sprzedaży

Raport rynkowy, NY Office of Cannabis Management

Tymczasem najpopularniejszymi smakami produktów spożywczych były malina (7 procent), lemoniada arbuzowa (5 procent), jagoda (5 procent), brzoskwinia (4 procent) i arbuz (4 procent). Największą popularnością cieszyły się napoje w puszkach (78%), a następnie skoncentrowane krople (9%), proszek (6%), torebki herbaty (5%) lub shoty (2%).

Wśród zaleceń zawartych w nowym raporcie OCM znajduje się dalsze edukowanie konsumentów na temat legalnego rynku.

„Większość popytu na legalną marihuanę w Nowym Jorku będzie pochodzić od konsumentów przechodzących z nielegalnego rynku na rynek regulowany, a nie od nowych konsumentów, którzy zaczęli używać marihuany po jej legalizacji” – czytamy w raporcie. „Legalny rynek wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, zdobywając mniej niż jedną piątą szacowanego całkowitego popytu w stanie”.

„Wielu konsumentów nie jest zaznajomionych z produktami i markami, które napotykają na rynku regulowanym i polega na swoich doświadczeniach na nielegalnym rynku, aby informować o zakupach produktów” – kontynuuje. „Edukacja konsumentów może zatem odegrać kluczową rolę w informowaniu klientów o decyzjach zakupowych i umożliwieniu im lepszego zrozumienia skutków i doświadczeń związanych z produktami regulowanymi”.

Przed świętem 4/20 na początku tego miesiąca, organy regulacyjne rozpoczęły kampanię „wyższej edukacji”, której celem jest dostarczenie dorosłym informacji o tym, jak „podejmować świadome, odpowiedzialne decyzje dotyczące konopi indyjskich”, w tym jak zlokalizować licencjonowanych przez państwo sprzedawców detalicznych.

Biuro doradza również, że „ciągłe egzekwowanie przepisów przeciwko nielegalnemu rynkowi ma kluczowe znaczenie dla budowania regulowanego rynku zdrowia”, wskazując na to, co opisuje jako udane wysiłki w zakresie egzekwowania przepisów w 2024 roku. Na przykład wiosną ubiegłego roku urzędnicy w Nowym Jorku uruchomili Operację Kłódka, inicjatywę mającą na celu zamknięcie nielegalnych witryn sklepowych. W ciągu kilku miesięcy licencjonowane sklepy, które były otwarte przed rozpoczęciem operacji, odnotowały wzrost sprzedaży o 105 procent, zgodnie z ankietą OCM.

OCM zaleca również w nowym raporcie, aby wszyscy kultywatorzy przeznaczeni dla dorosłych – a nie tylko RO i niektórzy inni – mogli uprawiać marihuanę w pomieszczeniach zamkniętych, choć przyznał, że zezwolenie to może zwiększyć ślad energetyczny branży.

„Zezwolenie licencjobiorcom uprawiającym marihuanę do użytku przez osoby dorosłe na przejście na uprawy w pomieszczeniach zajmie się ograniczoną dostępnością kwiatów uprawianych w pomieszczeniach i zwiększy stabilność łańcucha dostaw” – czytamy w raporcie. „Zapewni to, że wszyscy hodowcy będą mogli uprawiać w środowiskach najlepiej dostosowanych do ich modeli biznesowych i zajmie się nierównowagą rynkową 61 powstałą w wyniku posiadania tylko ograniczonej liczby hodowców uprawnionych do uprawy w pomieszczeniach”.

Ogólnie rzecz biorąc, zmiany w polityce federalnej „ukształtują kolejny rozdział rozwoju legalnego rynku”, napisali urzędnicy, choć zauważyli, że zmiany te „mogą jeszcze potrwać lata”.

Na przykład Drug Enforcement Administration (DEA) „wskazała, że rozważy zmianę harmonogramu w 2025 r.”, czytamy w raporcie, „jednak rozpoczęcie procesu przesłuchań zostało opóźnione przez wyzwania proceduralne”.

Na początku tego miesiąca grupa lekarzy popierających reformę polityki narkotykowej wycofała swój pozew przeciwko DEA w związku z procesem zmiany harmonogramu, częściowo w celu uniknięcia „większego opóźnienia” w już wstrzymanym postępowaniu, podała organizacja.

Ponieważ proces zmiany harmonogramu DEA utknął w martwym punkcie na czas nieokreślony – związany osobnym administracyjnym wyzwaniem ze strony pro-reformatorskich świadków – powodowie powiedzieli, że utrzymanie pozwu „mogłoby spowodować większe opóźnienie”.

Nawet jeśli zmiana harmonogramu będzie kontynuowana, raport OCM mówi, że proces administracyjny „prawdopodobnie potrwa lata, zanim zostanie sfinalizowany, ponieważ proponowane zasady poruszają się po federalnym procesie przeglądu i prawdopodobnych wyzwaniach prawnych, które nastąpią”.

„OCM pracuje nad lepszym zrozumieniem pełnych potencjalnych implikacji reformy federalnej i przygotowaniem rynku na zmiany, które mogą być konieczne w ramach nowego systemu federalnego” – dodano. „W stosownych przypadkach OCM będzie również nadal oferować nowojorskim decydentom federalnym ocenę tego, w jaki sposób obecne i proponowane przepisy federalne wpływają na działalność i perspektywy nowojorskiego rynku prawnego”.

Na początku tego miesiąca w Nowym Jorku, stanowe organy regulacyjne ds. konopi indyjskich i urzędnicy pracy ogłosili uruchomienie programu szkolenia siły roboczej, którego celem jest „zapewnienie kompleksowej edukacji w zakresie bezpieczeństwa pracownikom” w branży legalnej marihuany w tym stanie.

Osobno, sekretarz prasowy OCM poinformował niedawno, że biuro pracuje nad planami rozszerzenia zasad wydawania pozwoleń i licencji, które mogłyby umożliwić dorosłym kupowanie i spożywanie marihuany w kinach. Zezwolenie na sprzedaż produktów z konopi indyjskich w kinach wyróżniłoby Nowy Jork, który nadal opiera się na stanowym prawie legalizacyjnym.

Kilka dni wcześniej, gubernator Kathy Hochul (D) podpisała parę powiązanych ustaw, które mają na celu rozszerzenie nowojorskiego programu targowego marihuany, umożliwiając więcej partnerstw między licencjonowanymi firmami zajmującymi się konopiami indyjskimi i samodzielnymi wydarzeniami typu „pop-up”.

Nowy Jork początkowo zezwolił na organizację targów konopi indyjskich w 2023 r., mając na celu przyspieszenie dostępu konsumentów w miarę zatwierdzania tradycyjnych sprzedawców detalicznych i pomoc producentom w bezpośrednim wprowadzaniu ich produktów na rynek. W grudniu ubiegłego roku Hochul osobno podpisała przepisy mające na celu ożywienie programu po jego wygaśnięciu w styczniu 2024 roku.

Pierwotnie autoryzowane targi rolnicze były w dużej mierze odpowiedzią na powolne wdrażanie nowojorskiego programu marihuany dla dorosłych, który napotkał wiele opóźnień we wdrażaniu w wyniku sporów sądowych. Jednak stanowy przemysł stopniowo się rozwijał, a w styczniu urzędnicy chwalili się łączną sprzedażą w wysokości 1 miliarda dolarów od czasu uruchomienia rynku.

Władze stanowe uruchomiły również niedawno program dotacji, w ramach którego firmy zajmujące się sprzedażą detaliczną marihuany otrzymają do 30 000 USD za sztukę na pokrycie kosztów rozpoczęcia działalności.

Ponadto, na początku tego roku, kolektyw firm licencjonowanych w ramach programu CAURD wezwał Hochul do umorzenia dziesiątek milionów dolarów drogich pożyczek udzielonych w ramach utworzonego przez gubernatora funduszu pożyczek społecznościowych.

Liderka większości zgromadzenia Crystal Peoples-Stokes (D) powiedziała w grudniu, że istnieje potrzeba rozszerzenia pomocy finansowej dla posiadaczy licencji CAURD, z których wielu zmaga się z wysokimi kosztami pożyczek.

Krytycy – w tym NAACP New York State Conference, Black Cannabis Industry Association, Minority Cannabis Business Association, Service Disabled Veterans in Cannabis Association, Drug Policy Alliance, NYC NORML i VOCAL-NY – napisali do gubernatora na początku tego miesiąca, aby wyrazić przerażenie tym, co określili jako „wysiłki organów regulacyjnych marihuany w służbie wielkich korporacji kosztem małych firm i wyników kapitałowych”.

Rzecznicy stwierdzili wówczas, że od czasu odejścia pierwszego głównego regulatora marihuany w stanie, Chrisa Alexandra, w maju ubiegłego roku, urzędnicy państwowi wykazali „przesunięcie w kierunku interesów korporacyjnych kosztem małych firm, przedsiębiorców zaangażowanych w wymiar sprawiedliwości i licencjobiorców Conditional Adult-Use Retail Dispensary (CAURD), którzy są bezpośrednio dotknięci wcześniejszym aresztowaniem za marihuanę”.

W zeszłym miesiącu organy regulacyjne uruchomiły również nowy zasób mający na celu połączenie licencjonowanych firm zajmujących się marihuaną z bankami, które są skłonne współpracować z branżą, nawet jeśli federalny zakaz nadal stanowi barierę dla usług finansowych.

W 2023 r. gubernator podpisał ustawę, która ma na celu ułatwienie instytucjom finansowym współpracy z licencjonowanymi przez państwo klientami konopi indyjskich.

Prawo upoważniło OCM do dostarczania instytucjom finansowym informacji o licencjobiorcach lub wnioskodawcach prowadzących działalność związaną z marihuaną, co ma ułatwić przestrzeganie wymogów sprawozdawczych. Licencjobiorcy i wnioskodawcy musieliby najpierw wyrazić zgodę na udostępnianie informacji.

Niedawna propozycja budżetowa Hochul ma na celu upoważnienie policji, która twierdzi, że czuje zapach marihuany, do zmuszenia kierowcy do poddania się testowi na obecność narkotyków – plan, który przyciąga sprzeciw nie tylko ze strony zwolenników reform, ale także ze strony lidera większości zgromadzenia stanowego i mianowanego przez gubernatora szefa OCM.

Tymczasem w Nowym Jorku, stanowy Senat zatwierdził na początku tego miesiąca ustawę rozszerzającą ochronę mieszkaniową dla zarejestrowanych pacjentów medycznej marihuany, mającą na celu zapobieganie eksmisjom opartym wyłącznie na legalnym używaniu przez nich konopi indyjskich.

Senatorowie w tej sesji przedstawili również projekt ustawy na sesję w 2025 r., mający na celu szeroką dekryminalizację posiadania narkotyków.

W Nowym Jorku złożono również kilka ustaw dotyczących psychodelików – w tym jedną wzywającą do legalizacji niektórych substancji enteogennych, takich jak psilocybina i ibogaina, dla dorosłych w wieku 21 lat i starszych.

W międzyczasie gubernator argumentował w czerwcu, że istnieje bezpośrednia korelacja między wzmożonym egzekwowaniem prawa a „dramatycznie” zwiększoną legalną sprzedażą. Zeszłoroczny raport urzędników stanowych wykazał zarówno „rosnące bóle”, jak i „udane wysiłki” związane z wprowadzeniem marihuany na rynek w Nowym Jorku.

Narkotyków w Białym Domu może poprzeć legalizację marihuany na mocy nowej ustawy uchylającej „absurdalne” ograniczenia

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.

Proszę zostać naszym patronem na Patreon!



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły