Dwupartyjni senatorowie z Pensylwanii zabiegają o poparcie kolegów dla nadchodzącej ustawy o legalizacji marihuany, którą planują wkrótce wprowadzić.
Sens. Dan Laughlin (R) i Sharif Street (D) po raz kolejny współpracują nad propozycją reformy, podobnie jak w poprzedniej sesji. A rozpowszechnienie ich notatki o współsponsorowaniu we wtorek następuje w obliczu eskalacji presji ze strony zwolenników, aby posunąć się naprzód w sprawie legalizacji i kolejnego wezwania do zmiany polityki w najnowszym wniosku budżetowym gubernatora.
„Podczas gdy Pensylwania poczyniła znaczne postępy w legalizacji medycznej marihuany, legalizacja dla dorosłych zapewniłaby większy dostęp pacjentom, którzy korzystają z marihuany, ale mogą nie kwalifikować się zgodnie z obecnymi kryteriami medycznej marihuany” – napisali senatorowie w nowej notatce. „Legalizacja pomaga również wzmocnić stanową infrastrukturę marihuany, zapewniając, że zarówno programy medyczne, jak i programy dla dorosłych mogą działać bezpiecznie i wydajnie”.
Laughlin i Street stwierdzili, że środek legalizacyjny promuje zdrowie i bezpieczeństwo publiczne, jednocześnie zwalczając nielegalny rynek konopi indyjskich, „gdzie standardy bezpieczeństwa nie istnieją”.
„Pomogłoby to zakończyć kryminalizację użytkowników marihuany, szczególnie w społecznościach kolorowych, które zostały nieproporcjonalnie dotknięte aresztowaniami związanymi z marihuaną. Znosząc kary za używanie i posiadanie marihuany przez osoby dorosłe, zmniejszamy obciążenie organów ścigania i systemu sądowego. Dodatkowo, możemy zapewnić ścieżki do usunięcia wcześniejszych wyroków skazujących za posiadanie marihuany dla osób, które zostały aresztowane za posiadanie w przeszłości, dając im większą szansę na zatrudnienie i udział w społeczeństwie”.
Wskazuje również na ekonomiczne możliwości wprowadzenia regulowanego i opodatkowanego systemu sprzedaży marihuany – korzyści, które, jak zauważają, są już powtarzane w sąsiednich stanach, które zdecydowały się na legalizację.
„Ponieważ te sąsiednie stany nadal czerpią korzyści z legalizacji, ważne jest, aby Pensylwania poszła w ich ślady, aby pozostać konkurencyjną i zapobiec odpływowi dochodów podatkowych i możliwości gospodarczych poza granice stanu” – napisali.
Warto zauważyć, że zarówno republikańscy, jak i demokratyczni sponsorzy wspólnie skrytykowali jeden kluczowy element propozycji budżetu marihuany gubernatora Josha Shapiro (D): proponowaną zbiorową 26-procentową stawkę podatku od produktów z konopi indyjskich.
„Opodatkowanie marihuany przeznaczonej do użytku przez osoby dorosłe na poziomie 26 procent prawdopodobnie nadal będzie kierować osoby fizyczne na nielegalny rynek, a także do okolicznych stanów o bardziej konkurencyjnych cenach” – powiedzieli ustawodawcy. „Zbyt uciążliwa stawka podatkowa podważa zdolność legalnego rynku do konkurowania i zachęcania konsumentów do odejścia od nieuregulowanych źródeł”.
Była to powtarzająca się krytyka gubernatora, który w swoim najnowszym wniosku budżetowym w tym miesiącu przewidywał, że stan wygeneruje 536,5 miliona dolarów z legalnej sprzedaży konopi indyjskich w ramach swojego planu, który obejmuje stosunkowo wysoką stawkę podatku od marihuany w porównaniu z innymi stanowymi rynkami konopi indyjskich.
We wtorkowym komunikacie prasowym Laughlin powiedział, że zniesienie „przestarzałych sankcji karnych jest kluczowym krokiem w kierunku sprawiedliwości”, dodając, że ustawa „oferuje również ścieżkę do usunięcia wcześniejszych wyroków skazujących za posiadanie marihuany, dając jednostkom uczciwą szansę na zatrudnienie i reintegrację społeczną”.
W zeszłym tygodniu najwyżsi rangą przedstawiciele policji i służby zdrowia w Pensylwanii powiedzieli ustawodawcom, że są przygotowani do wdrożenia legalizacji marihuany, jeśli ustawodawca posunie się naprzód z reformą – i że są gotowi do współpracy przy opracowywaniu szczegółów ustawodawstwa mającego na celu jej osiągnięcie.
W międzyczasie, wśród rosnących apeli o legalizację marihuany w Pensylwanii, senator stanowy GOP twierdzi, że prohibicja była „katastrofą”, a regulowany model sprzedaży konopi indyjskich – podobny do tego, w jaki sposób traktowany jest alkohol i tytoń – może służyć jako skuteczna alternatywa.
Według sondażu opublikowanego w zeszłym tygodniu, wyborcy są gotowi na zmianę tej polityki.
Badanie przeprowadzone na zlecenie grupy ResponsiblePA wykazało, że prawie 7 na 10 wyborców w stanie popiera reformę – w tym większość Republikanów. 63 procent z nich chciałoby, aby ustawodawca wprowadził reformę jeszcze w tym roku, a nie odkładał ją na później.
„Przywództwo senatora Laughlina i senatora Streeta poprzez wprowadzenie dwupartyjnego ustawodawstwa znacznie przyspiesza legalizację używania narkotyków przez dorosłych w Pensylwanii” – powiedziała Brit Crampsie z ResponsiblePA w komunikacie prasowym na temat nowej notatki dotyczącej współsponsorowania. „Oprócz tego, że jest to niezwykle popularna polityka wśród wszystkich wyborców w Pensylwanii, a niedawny sondaż wykazał, że 74 procent wyborców popiera legalizację marihuany dla dorosłych, ustawa ta pojawia się w ważnym momencie, gdy tegoroczny budżet wymaga uchwalenia”.
„W tej kwestii nie chodzi już tylko o to, czego chcą mieszkańcy Pensylwanii – chodzi o to, czego państwo potrzebuje, aby spełnić prognozy dotyczące dochodów” – powiedziała.
–
MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.
Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.
–
Podczas gdy Shapiro po raz kolejny zawarł propozycję legalizacji marihuany w swoim najnowszym wniosku budżetowym, pojawiły się mieszane opinie ze strony ustawodawców – niektórzy z nich chcą, aby gubernator bardziej aktywnie podszedł do stołu w celu omówienia możliwych ścieżek reformy, a inni sceptycznie odnoszą się do możliwości przyspieszenia tej kwestii w tej sesji.
Na przykład przewodniczący senackiej komisji ds. środków Scott Martin (R) powiedział w tym tygodniu, że „nie widzi żadnej drogi” do wprowadzenia legalizacji zgodnie z planem gubernatora.
Jednocześnie sekretarz stanowego Departamentu Podatkowego przewidział, że propozycja Shapiro może zostać przyjęta w bieżącym cyklu budżetowym, co wskazuje, że jego zdaniem reforma może zacząć być wdrażana w ciągu kilku miesięcy.
Lider większości w Izbie Reprezentantów, Matt Bradford (D), powiedział tymczasem po przemówieniu gubernatora na temat budżetu, że „istnieje prawdziwa różnorodność opinii wśród naszych członków”, prawdopodobnie odnosząc się do podzielonych perspektyw dotyczących modeli regulacyjnych, przy czym niektórzy ustawodawcy naciskają na państwowy program konopi indyjskich.
Niedawno powiedział również, że uważa, że nadszedł czas, aby przyspieszyć reformę marihuany podczas tej sesji, mówiąc: „wydaje mi się, że uchylamy się od odpowiedzialności za ochronę naszych społeczności i naszych dzieci, a jednocześnie tracimy dochody, które trafią do naszych sąsiednich stanów”.
Kluczowi ustawodawcy wyrazili jednak sceptycyzm co do zdolności gubernatora do przeprowadzenia proponowanej przez niego reformy marihuany.
„Gubernator musi czymś pokierować. Jeśli chce coś zrobić, musi to zrobić” – powiedział przewodniczący Senatu Kim Ward (R). „Nie może rzucić tam pomysłu – co zrobił w zeszłym roku – i powiedzieć:” Niech ustawodawca to wymyśli. Podpiszę to. Potem pójdę na konferencje prasowe w całym stanie”.
Lider mniejszości w Izbie Reprezentantów Jesse Topper (R) został również zapytany o perspektywę wprowadzenia w życie różnych propozycji budżetowych gubernatora, w tym marihuany. I powiedział, że chociaż „nie zamierza wypowiadać się w imieniu gubernatora”, jest „jedna osoba, która ma zdolność do zawarcia tych umów – i to jest gubernator”.
Odniósł się do niedawnych uwag lidera większości w Senacie Joe Pittmana (R), który powiedział, że istnieją logistyczne wyzwania związane z postępem legalizacji, których nie jest pewien, czy prawodawcy będą w stanie pokonać.
Informacje zwrotne od prawodawców GOP przypominają wcześniejszą krytykę ze strony klubu dotyczącą gubernatora, który, jak twierdzili, wezwał do reformy bez znaczącego angażowania się w ustawodawstwo w sprawie tego, jak to zrobić.
Ponadto, nowy republikański prokurator generalny stanu Pensylwania wyraził ostatnio obawy dotyczące „potencjalnych szkód, które mogłyby zostać wyrządzone przestępstwu” w wyniku wprowadzenia reformy.
Republikański przewodniczący kluczowej komisji senackiej powiedział niedawno, że spodziewa się w tym roku podjąć prace nad ustawą, która uczyniłaby Pensylwanię 25. stanem w USA, który zalegalizowałby marihuanę dla dorosłych. Uważa on również, że więcej jego kolegów z GOP może wkrótce poprzeć reformę, niż miało to miejsce w przeszłości.
Podczas gdy wielu zwolenników legalizacji i obserwatorów uważa, że Pensylwania jest jednym z najbardziej prawdopodobnych stanów, które uchwalą prawo dotyczące rekreacyjnej marihuany w tej sesji, diabeł tkwi w szczegółach. Jeden z ustawodawców przedstawił stosunkowo prosty projekt ustawy dekryminalizującej posiadanie marihuany na własny użytek, podczas gdy dwaj inni planują wprowadzić bardziej szeroko zakrojone przepisy, które legalizowałyby marihuanę poprzez państwowy system sklepów.
Zeszłej wiosny Laughlin wprowadził ustawę mającą na celu usunięcie barier stanowych dla pacjentów medycznej marihuany posiadających broń palną. Choć projekt ten nie doczekał się realizacji, ustawodawca powiedział w niedawnym wywiadzie, że jego zdaniem polityczne poparcie dla szerszej legalizacji rośnie.
Senator powiedział w maju ubiegłego roku, że stan jest „coraz bliżej” legalizacji marihuany, ale zadanie to zostanie wykonane tylko wtedy, gdy przywódcy Izby i Senatu usiądą z gubernatorem i „wypracują to”.
Posłowie. Dan Frankel (D) i Rick Krajewski (D) ogłosili w grudniu, że planują złożyć wniosek o legalizację, podkreślając, że istnieje „moralny obowiązek” naprawienia szkód związanych z kryminalizacją, przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów w miarę dojrzewania rynków sąsiednich stanów.
Frankel powiedział, że sponsorzy mają nadzieję na głosowanie nad ustawą „wczesną wiosną”, choć pozostają pytania, czy ustawodawca będzie skłonny poprzeć dążenie do zniesienia prohibicji konopi indyjskich, zwłaszcza poprzez proponowany przez niego państwowy model sprzedaży.
W międzyczasie, odrębny projekt dekryminalizacji, autorstwa reprezentanta Pensylwanii Danilo Burgosa (D), uczyniłby zwykłe posiadanie marihuany przestępstwem zagrożonym grzywną w wysokości 100 dolarów bez groźby kary więzienia. Obecnie posiadanie marihuany na niskim poziomie jest uważane za wykroczenie, za które grozi kara do 30 dni pozbawienia wolności, grzywna w maksymalnej wysokości 500 USD lub obie te kary.
Dodatkowo, we wrześniu dwupartyjni posłowie. Aaron Kaufer (R) i Kinkead formalnie wprowadzili dwupartyjną ustawę o legalizacji marihuany, wraz z 15 innymi współwnioskodawcami.
W lipcu gubernator powiedział, że jego administracja i ustawodawcy „wrócą i będą nadal walczyć” o legalizację marihuany i inne priorytety polityczne, które zostały pominięte w ustawie budżetowej, którą podpisał w tym miesiącu.
Jeśli chodzi o medyczną marihuanę, w październiku gubernator podpisał ustawę mającą na celu skorygowanie pominięcia w prawie, które nieumyślnie wykluczyło przychodnie z ulg podatkowych na poziomie stanowym dla branży medycznej marihuany.
Około trzy miesiące po tym, jak ustawodawca zatwierdził ustawę budżetową, którą podpisał Shapiro, zawierającą przepisy dotyczące reformy podatkowej jako częściowe obejście federalnego zakazu odliczeń podatkowych dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi, ustawodawca Pensylwanii uchwalił przepisy naprawcze.
Osobno, podczas wydarzenia Black Cannabis Week zorganizowanego niedawno przez Diasporic Alliance for Cannabis Opportunities (DACO) w październiku, Street i Reps. Chris Rabb (D), Amen Brown (D), Darisha Parker (D) i Napoleon Nelson (D) dołączyli do aktywistów, aby omówić swoje priorytety legislacyjne i motywacje stojące za postępem legalizacji w stanie Keystone.
Inni ustawodawcy również podkreślali pilną potrzebę legalizacji tak szybko, jak to możliwe, biorąc pod uwagę dynamikę regionalną, sygnalizując jednocześnie, że ustawodawcy są bliscy dostosowania propozycji Izby Reprezentantów i Senatu.
Jeśli chodzi o konopie indyjskie i posiadanie broni, Laughlin przyglądał się tej kwestii przez ponad rok przed wprowadzeniem zeszłorocznej ustawy, pisząc w lutym zeszłego roku do pełniącego obowiązki komisarza policji stanowej, aby „zdecydowanie zachęcić” go do zapoznania się z orzeczeniem federalnym, zgodnie z którym zakaz posiadania broni przez osoby używające marihuany jest niezgodny z konstytucją.
Od tego czasu kolejne sprawy przed sądami federalnymi kwestionowały konstytucyjność federalnego zakazu posiadania broni palnej. Na przykład sędzia federalny w El Paso orzekł niedawno, że obowiązujący zakaz posiadania broni przez nałogowych użytkowników marihuany jest niezgodny z konstytucją w przypadku oskarżonego, który wcześniej przyznał się do winy. Sąd zezwolił mężczyźnie na wycofanie zarzutu i nakazał oddalenie aktu oskarżenia przeciwko niemu.
Były senator USA wzywa prawodawców z Arizony do uchwalenia ustawy o badaniach nad ibogainą, zobowiązując się do zebrania 5 milionów dolarów na wsparcie badań nad psychodelikami
Zdjęcie dzięki uprzejmości Chris Wallis // Side Pocket Images.