18.4 C
Warszawa
poniedziałek, 16 czerwca, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Najwyższy urzędnik ds. marihuany w Missouri mówi, że drapieżne praktyki biznesowe muszą zostać wykorzenione, aby system licencjonowania był zrównoważony – MEDCAN24


„Widzimy sytuacje, w których ktoś, kto jest wymieniony jako właściciel licencji, mówi nam, że niczego nie posiada”.

Rebecca Rivas, Missouri Independent

Program mikrobiznesu konopnego w Missouri nigdy nie ruszy z miejsca, jeśli organy regulacyjne będą konsekwentnie zmuszane do cofania licencji z powodu obaw o bezprawne praktyki drapieżne, powiedział w środę na spotkaniu w ratuszu szef stanowego wydziału marihuany.

Właśnie dlatego należy wprowadzić nowe zasady, aby wykorzenić te praktyki i zapewnić, że program spełni swoją obietnicę, powiedziała Amy Moore, dyrektor Missouri Division of Cannabis Regulation (DCR).

„Ciągłe przechodzenie przez rundy wydawania licencji, a następnie konieczność ich cofania, nie jest zrównoważone” – powiedziała Moore uczestnikom spotkania. „Nigdy nie uda nam się w pełni rozwinąć tego rynku”.

Oddział zorganizował w środę wirtualne spotkanie w ratuszu dla osób związanych z ponad 90 licencjami dla mikroprzedsiębiorstw wydanymi od 2023 roku.

Właściciele licencji dla mikroprzedsiębiorstw muszą spełniać określone kryteria, w tym mieć niskie dochody, zarzut posiadania marihuany bez użycia przemocy, być niepełnosprawnym weteranem lub mieszkać w kodzie pocztowym o niskich dochodach.

Jednak z 96 wydanych do tej pory licencji, 41 zostało cofniętych lub jest obecnie zagrożonych cofnięciem. Kolejne trzy są przedmiotem dochodzenia.

Większość z tych 44 licencji, którym grozi cofnięcie, jest powiązana z grupami lub osobami, które zalały loterię, rekrutując ludzi do składania wniosków, a następnie oferując im umowy, które ograniczały ich zyski i kontrolę nad biznesem.

Tego rodzaju umowy naruszają konstytucyjny wymóg, aby licencja była „w większości własnością i była obsługiwana” przez uprawnione osoby, wyjaśnił Moore w środę.

Zgodnie z prawem, licencje są wydawane w trzech rundach loterii, a Missouri przeprowadziło już dwie loterie.

W grudniu dywizja ogłosiła, że proponuje nowe zasady dotyczące procesu składania wniosków, aby zapewnić, że licencje dla mikroprzedsiębiorstw są wydawane kwalifikującym się osobom i „zająć się trendem drapieżnych ustaleń w zakresie licencjonowania mikroprzedsiębiorstw”.

Dużą częścią tych zmian jest zdefiniowanie, co to znaczy być własnością większościową i być obsługiwanym.

„Właściciele naprawdę powinni być właścicielami w najbardziej typowej formie tego słowa” – powiedział Moore. „Jeśli widzą lub słyszą Państwo opinie, że nasza interpretacja tego wyrażenia „posiadany i obsługiwany” tworzy nieracjonalny standard, to chciałbym tylko poprosić, aby naprawdę zastanowili się Państwo, jak zinterpretować ten dodatkowy wymóg”.

Moore wyjaśnił, że oddział widzi „wiele różnic” w strukturach własności wśród licencji dla mikroprzedsiębiorstw.

„Z naszej siedziby widzimy sytuacje, w których ktoś, kto jest wymieniony jako właściciel licencji, mówi nam, że niczego nie posiada” – powiedział Moore. „Nigdy nie mieli zamiaru niczego posiadać. Być może obiecano im pewną kwotę pieniędzy za używanie ich nazwiska lub obiecano im pracę, gdy licencja wyląduje u kogoś innego”.

Z drugiej strony, powiedziała, że widzi też „świetne sytuacje”, w których właściciele współpracują z przyjaciółmi, którzy zainwestowali w ramach limitu własności.

„Gromadzą wokół siebie rodzinę i przyjaciół, aby budować swój biznes, nie zobowiązując się do umów, które automatycznie pozbawią ich wszelkich korzyści z licencji w przyszłości” – powiedziała.

Moore odpowiedziała na kilka pytań od osób, które otrzymały jedno z 32 powiadomień o oczekującym cofnięciu licencji w październiku, pytając ją, dlaczego dochodzenie w tych sprawach zajmuje dywizji tak dużo czasu.

Moore wyjaśniła, że było ponad cztery razy więcej powiadomień, które zostały wysłane po pierwszej loterii w 2023 roku.

Jedna z uczestniczek, Kimberly Vincent, powiedziała, że jest podekscytowana możliwością uzyskania licencji na mikroprzedsiębiorstwo jako kwalifikujący się kandydat do kapitału społecznego. Musiała jednak zapłacić adwokatowi około 3000 dolarów, aby zająć się obawami stanu wymienionymi w zawiadomieniu o oczekującym cofnięciu.

„Więc moje pytanie brzmi: jeśli DCR próbuje chronić mnie przed drapieżnymi praktykami, proszę wyjaśnić szczegółowo, w jaki sposób chroni to mnie i moją mikro licencję?” – powiedziała.

Moore powiedział, że ochrona ludzi przed drapieżnymi relacjami jest „cenną rzeczą do zrobienia”, ale nie jest ich „głównym motorem”.

„Tutaj, w DCR, musimy przestrzegać prawa” – powiedziała. „Więc dla każdego, kto otrzymał powiadomienie o oczekującym cofnięciu, dzieje się tak, ponieważ zidentyfikowaliśmy coś w tym, co zostało przesłane do tej pory, co wzbudziło obawy, że nie będziemy przestrzegać prawa, jeśli nie przyjrzymy się temu dalej”.

Moore odpowiedział również na pytanie zadane przez inwestora konopnego Davida Brodsky’ego.

W październiku oddział wysłał zawiadomienia o oczekującym cofnięciu do czterech z siedmiu licencjobiorców powiązanych z Brodskim, stwierdzając, że ich umowy zawierały „fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje”.

„Licencjobiorca zawarł umowę, która przenosi własność i kontrolę operacyjną na inny podmiot” – stwierdzono w pismach.

Zawiadomienia o dochodzeniu zostały wydane w odniesieniu do pozostałych trzech licencji związanych z Brodskim w lipcu, stwierdzając, że organy regulacyjne chcą zapewnić, że firmy nadal „są w większości własnością i są obsługiwane przez kwalifikujące się osoby”.

Brodsky powiedział w środę w ratuszu, że zawiadomienia, które otrzymał w tym roku od stanu, nie określają jasno, co może zrobić, aby „wyleczyć” lub naprawić problemy.

„To trochę mylące” – powiedział – „i mamy wielu ludzi, którzy oferowali rozwiązanie wszelkich problemów wiele, wiele razy i spotykało się to z milczeniem”.

Moore odpowiedział, że to, czy istnieje „droga do uzyskania zgodności”, zależy od okoliczności, w tym szczegółów umów i wnioskodawców.

Moore dodał, że zgodnie z prawem stan musi zaoferować rozsądny okres czasu na naprawę lub odpowiedź na zawiadomienia, ale nie oznacza to, że licencjobiorcy mają absolutne prawo do drugiej szansy.

„To musi być zależne od okoliczności” – powiedziała – „i wierzę, że to właśnie robiliśmy”.

Wskazała na decyzję wydaną we wtorek w sprawie odwołania producenta mikroprzedsiębiorstw Delta Extraction w sprawie cofnięcia licencji, firmy będącej w centrum masowego wycofywania produktów z konopi indyjskich w 2023 roku.

Delta argumentowała, że ma bezwzględne prawo do wyleczenia naruszeń, niezależnie od ich liczby, wagi lub rodzaju, zgodnie z decyzją wydaną przez komisarz Carole Iles z komisji ds. przesłuchań administracyjnych.

Iles stwierdziła, że prawo stanowe nie przyznaje Delta bezwzględnego prawa do naprawy naruszeń przepisów.

Napisała, że nic w prawie stanowym nie sugeruje, że wyborcy zamierzali „dać drugą szansę licencjobiorcy, który poprzez swoje wcześniejsze naruszenia wykazał, że nie ma wymaganego dobrego charakteru moralnego, aby prowadzić swoją działalność zgodnie z prawem, reputacją i troską o bezpieczeństwo publiczne przede wszystkim w swoich działaniach”.

W przyszłości Moore powiedział, że oddział jest dostępny do przeglądu wszelkich umów, jeśli licencjobiorcy nie są pewni, czy będą one zgodne z przepisami.

„Wiem, że musimy zdobyć Państwa zaufanie” – powiedział Moore – „ale chciałbym, aby dali nam Państwo szansę na poznanie nas – poznanie naszych oczekiwań bezpośrednio od nas”.

Ta historia została po raz pierwszy opublikowana przez Missouri Independent.

Urzędnik ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego podkreśla potrzebę testowania marihuany na drogach podczas przesłuchania w Kongresie Transportu

Zdjęcie dzięki uprzejmości Chris Wallis // Side Pocket Images.

MEDCAN24 jest możliwa dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.



Popularne artykuły