Massachusetts Cannabis Control Commission zbliżyła się do dopuszczenia salonów konsumpcji społecznej w stanie, ponieważ komisarze spotkali się w czwartek, ustalając kluczowe szczegóły, od relacji biznesowych po bezpieczeństwo publiczne i obawy związane z egzekwowaniem prawa.
Komisja będzie kontynuować prace nad przepisami w najbliższy poniedziałek. Po zakończeniu tego przeglądu przepisy wejdą w formalny proces promulgacji, który obejmuje dodatkowe okresy publicznego komentowania. Zarząd ma nadzieję, że całe ramy zostaną sfinalizowane do połowy 2025 roku.
Komisarze podkreślili jednak, że nawet po sfinalizowaniu przepisów nastąpi znaczna faza ich wdrażania.
„Massachusetts czekało wystarczająco długo na konsumpcję społeczną. Musimy to zrobić dobrze” – powiedział podczas spotkania komisarz Nurys Camargo. „To trochę potrwa. To, że jesteśmy tu dzisiaj, nie oznacza, że konsumpcja społeczna nastąpi jutro”.
CCC opracowuje przepisy dotyczące trzech rodzajów licencji na konsumpcję społeczną: dodatkowe licencje dla istniejących firm zajmujących się konopiami indyjskimi, licencje hotelarskie dla nowych placówek oraz licencje organizatorów imprez na tymczasowe imprezy konsumpcyjne.
W poszukiwaniu jasności
Trzej obecni komisarze – Camargo, Kimberly Roy i pełniący obowiązki przewodniczącego Bruce Stebbins – spędzili większość sesji debatując nad językiem definicji, zadając pytania i konsultując się z zespołami prawnymi i wykonawczymi komisji, aby zapewnić, że przepisy będą zarówno praktyczne, jak i możliwe do wyegzekwowania.
Kluczowe pytanie koncentrowało się na relacjach między licencjobiorcami konopi indyjskich a firmami spoza branży konopi indyjskich, które mogą ich gościć. Roy wyraził w szczególności obawy dotyczące proponowanej definicji „bliskiego współpracownika”.
„Myślę, że trochę się zamykamy. Anegdotycznie słyszę o różnych rzeczach – ludzie stają się kreatywni w kwestii własności i kontroli” – powiedziała.
Na spotkaniu prasowym po spotkaniu Stebbins przedstawił więcej szczegółów na temat obaw komisji dotyczących takich relacji.
„Chcemy tylko upewnić się, że biznes niezwiązany z konopiami indyjskimi nie ma udziałów kontrolnych” – powiedział Stebbins. Green Market Report „To naprawdę tylko relacja dotycząca potencjalnego wynajmu powierzchni. Wszystko, co wykracza poza to, może naruszać niektóre z naszych przepisów dotyczących własności i kontroli”.
Stebbins podkreślił, że podczas gdy licencje hotelarskie – takie jak studia jogi lub lokale rozrywkowe oferujące konopie indyjskie – stwarzają ekscytujące możliwości dla innowacji, komisja chce zapobiec „wszelkiego rodzaju drapieżnym lub właścicielskim relacjom” między licencjobiorcami a firmami spoza konopi indyjskich.
Komisja zgodziła się obniżyć proponowaną roczną opłatę licencyjną dla placówek hotelarskich z 10.000 USD do 5.000 USD po tym, jak komisarze wyrazili obawy, że wyższa opłata może zniechęcić do partnerstwa z małymi firmami należącymi do osób ze środowisk defaworyzowanych.
„Mamy nadzieję, że studia jogi, salony lub kawiarnie należące do osób czarnoskórych i brązowych wezmą w tym udział, ale zniechęcimy je do tego, podwajając opłatę” – zauważył Roy.
Bezpieczeństwo publiczne
Komisja wprowadziła również do przepisów wiele środków bezpieczeństwa publicznego. Obejmują one odcięcie sprzedaży konopi indyjskich na 30 minut przed zamknięciem obiektu, wymaganie planów transportu w celu pomocy upośledzonym klientom w bezpiecznym powrocie do domu oraz nakazanie „ochłodzenia przestrzeni” wodą i produktami CBD dla klientów, którzy mogą doświadczyć niepożądanych reakcji.
Personel placówek konsumpcji społecznej będzie musiał ukończyć czterogodzinne specjalistyczne szkolenie w zakresie rozpoznawania upośledzenia, postępowania w nagłych wypadkach medycznych i właściwej weryfikacji tożsamości. Komisja opracowuje również protokoły bezpiecznego przepakowywania niewykorzystanych produktów, aby konsumenci nie czuli presji, by skończyć wszystko przed wyjściem.
Stebbins wskazał na szeroko zakrojone działania komisji skierowane do interesariuszy bezpieczeństwa publicznego, w tym spotkania z sekretarzem bezpieczeństwa publicznego, Stowarzyszeniem Głównych Szefów Policji Massachusetts i Komitetem Szkoleniowym Policji Miejskiej Massachusetts.
W celu egzekwowania przepisów, komisja planuje wykorzystać istniejące narzędzia regulacyjne, w tym grzywny i zawieszenia licencji. Wiele elementów bezpieczeństwa będzie wymaganymi składnikami aplikacji, co oznacza, że zakłady nie będą mogły zostać otwarte bez odpowiednich zabezpieczeń.
Stebbins pochwalił ustawodawcę stanowego za usunięcie barier w lokalnym przyjmowaniu konsumpcji społecznej poprzez umożliwienie społecznościom wyboru poprzez zmiany w zarządzeniach, a nie wymaganie referendów.
„To nie było tylko głosowanie lokalnej społeczności. Organ zarządzający może podjąć decyzję o przejściu na konsumpcję społeczną po prostu zmieniając swoje rozporządzenia i regulaminy, co prawdopodobnie nadal jest dużym przedsięwzięciem władz lokalnych, ale z pewnością nie zależy od referendum, aby to zrobić” – powiedział. GMR.
Komisarze ostrzegli jednak, że społeczności prawdopodobnie będą potrzebować wskazówek dotyczących wyboru, system licencjonowania będzie wymagał aktualizacji w celu odzwierciedlenia nowych typów licencji, a programy szkoleniowe dla odpowiedzialnych sprzedawców będą musiały zostać opracowane.
„Miasta i miasteczka muszą wyrazić zgodę. Muszą opracować swoje procesy. My musimy opracować nasze procesy” – powiedział Camargo, ostrzegając, że placówki konsumpcji społecznej nie zostaną otwarte natychmiast po zatwierdzeniu przepisów.