Tilray Brands, Inc. (NASDAQ: TLRY) reklamował rozwijający się amerykański rynek napojów THC pochodzących z konopi i poprawił marże zysku w swoim podstawowym segmencie konopi indyjskich, pomimo pominięcia możliwości wzrostu w celu uzyskania lepszych wyników finansowych, zgodnie z wtorkowym komunikatem o zyskach.
Firma wygenerowała 186 mln USD przychodów netto w kwartale kończącym się 28 lutego lub 193 mln USD w stałych warunkach walutowych. Zauważyła również, że nowe inicjatywy i racjonalizacja SKU zmniejszyły potencjalne przychody o 13 mln USD.
„W trzecim kwartale priorytetowo traktowaliśmy jakość sprzedaży i przychody, chroniliśmy marże, zmniejszyliśmy zadłużenie i poprawiliśmy naszą strukturę kapitałową” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Irwin D. Simon. „Dzięki silnemu bilansowi i jasnej wizji na przyszłość, Tilray jest dobrze przygotowany do wykorzystania pojawiających się możliwości”.
Firma wskazała na kilka pozytywnych wydarzeń w swoich segmentach biznesowych. Tilray zwiększył marże brutto o 800 punktów bazowych i osiągnął „najwyższe marże brutto na konopiach indyjskich od prawie dwóch lat” – powiedział Simon. Według doniesień, oddział utrzymał pozycję lidera w Kanadzie pod względem wyników sprzedaży, jednocześnie generując silny wzrost sprzedaży w Niemczech.
Jeśli chodzi o napoje, Tilray rozszerzył amerykańską dystrybucję swoich napojów THC pochodzących z konopi w 10 stanach, kontynuując ekspansję na rynek amerykański za pośrednictwem kanałów niezwiązanych z konopiami indyjskimi. Firma zwiększyła również swój plan oszczędnościowy „Project 420” do 33 milionów dolarów, co sugeruje bardziej agresywne środki efektywności niż wcześniej zapowiadano.
Tilray niedawno poinformował o zmniejszeniu o 58 milionów dolarów obligacji zamiennych i całkowitej redukcji zadłużenia o 71 milionów dolarów. Firma zauważyła, że ma 248 milionów dolarów dostępnych w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych, a Simon podkreślił, że „na dzień dzisiejszy nasze zadłużenie netto wynosi obecnie mniej niż 1x EBITDA w okresie dwunastu miesięcy”.
Wyniki kwartalne pojawiają się w obliczu niepewnych warunków gospodarczych, w tym niedawno ogłoszonych międzynarodowych taryf celnych, które doprowadziły rynki do szału podobnego do memecoina. Firma Tilray przeprowadziła analizę potencjalnego wpływu i stwierdziła, że taryfy nie powinny wpłynąć na sprzedaż, twierdząc, że jej amerykańskie marki napojów są produkowane i dystrybuowane wyłącznie na rynku amerykańskim, podczas gdy kanadyjskie konopie indyjskie i europejskie operacje pozostają podobnie odizolowane od obaw związanych z taryfami transgranicznymi. Zgodnie z komunikatem, firma Manitoba Harvest zajmująca się wellness jest obecnie zwolniona z nowych taryf.
Simon uderzył w ton zdyscyplinowanego wzrostu w swoich komentarzach, stwierdzając: „Nie będziemy dążyć do wzrostu sprzedaży tylko ze względu na sprzedaż, jeśli nie zwiększy to wyników finansowych i nie przyniesie korzyści naszym akcjonariuszom”.