24.8 C
Warszawa
poniedziałek, 21 kwietnia, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Trulieve, Green Thumb podążają różnymi ścieżkami w kierunku napojów z konopi i THC – MEDCAN24



Powolne tempo federalnej legalizacji marihuany sprawia, że niektórzy z największych operatorów wielostanowych szukają nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży i zysków. Ostatnio wiele uwagi poświęca się napojom z konopi. Ścieżki, którymi podążają, nie są jednak jednolite.

W tym tygodniu firma Trulieve Cannabis Corp. z siedzibą na Florydzie (OTC: TCNNF) (CSE: TRUL) wprowadziła na rynek Onward – linię bezalkoholowych koktajli zawierających THC – z podejściem „czołgaj się, idź, biegnij”, co jest tą samą strategią, którą CEO Kim Rivers przypisuje wczesnemu sukcesowi firmy na rynku medycznej marihuany na Florydzie.

„To nie jest lot nocą. Nie podchodzimy do tego w ten sposób”, podkreśla Rivers. „Podchodzimy do tego z myślą o rozwijaniu rzeczywistej linii produktów w ramach działalności Trulieve”.

Chociaż obecnie jest dostępna online do wysyłki do 36 stanów, powiedziała, że początkowa dystrybucja za pośrednictwem Total Wine & Więcej lokalizacji na Florydzie została specjalnie wybrana w celu wygenerowania opinii konsumentów i danych na rynkach, na których firma (CSE: TRUL) (OTCQX: TCNNF) już prowadzi działalność.

Trulieve chce utrzymać cały pion – rozwój, produkcję i dystrybucję napojów konopnych – we własnym zakresie. Napoje mają inspirowane koktajlami smaki w trzech poziomach dawkowania (3 mg, 5 mg i 10 mg), z wynikami testów partii dostępnymi dla konsumentów.

Rivers mówił o rocznym procesie rozwoju skoncentrowanym na lukach rynkowych w istniejących napojach konopnych.

„Widzieliśmy białą plamę w obecnej ofercie, a nasza zdolność do przewodzenia dzięki edukacji i naszym kompetencjom oraz szczerości w przestrzeni THC jest wyróżnikiem” – wyjaśniła Rivers. Nie podała jednak konkretnych prognoz dotyczących wielkości rynku dla tego produktu.

Green Thumb Industries (OTCQX: GTBIF) przyjmuje inną taktykę. MSO z siedzibą w Chicago dokonuje inwestycji zewnętrznych, takich jak udziały w marce Señorita firmy Agrify. Pozwala to firmie utrzymać zaporę ogniową między licencjonowanymi przez państwo operacjami związanymi z konopiami indyjskimi a złożonymi przedsięwzięciami związanymi z konopiami.

Mimo to, Kovler wyjaśnił, że GTI nie siedzi z założonymi rękami, jeśli chodzi o możliwości związane z konopiami: „Staramy się zoptymalizować każdego dolara dla akcjonariuszy i zachowujemy maksymalną elastyczność”.

Co kryje się za tą strategią?

„W pełni legalnym biznesie nie ma sensu nie robić tego w spółce notowanej na Nasdaq, która może pokazać, jak wielki wzrost będzie w tym kraju dzięki THC. Po co robić to w kanadyjskiej firmie, w której tak naprawdę żaden inwestor instytucjonalny nie ma możliwości zakupu akcji?” powiedział Kovler.

Mimo to, obaj dyrektorzy generalni ślinią się na myśl o tej samej nagrodzie: bazie klientów alkoholu. Ponieważ sprzedaż alkoholu nadal powoli spada, szczególnie wśród młodszych osób pijących, dyrektorzy konopi w ciągu ostatniego roku dostrzegli szansę na przekonwertowanie tłumu koktajlowego.

Green Thumb zauważył, że Señorita jest obecnie „wyłącznym napojem THC dostępnym do zakupu” w chicagowskim lokalu muzycznym The Salt Shed, który przyciąga ponad 600 000 osób rocznie. Rivers wspomniał, że Trulieve celuje w „konsumentów alkoholu i pracuje nad przejściem od alkoholu do napoju THC pochodzącego z konopi”.

„Włożyliśmy wiele pracy w formułowanie i zapewnienie, że marka, składniki, doświadczenie, zarówno na poziomie produktu, jak i doświadczenia klienta, są naprawdę na najwyższym poziomie”. powiedział Rivers.

Podczas gdy prawdziwą nagrodą dla obu operatorów byłaby federalna legalizacja, odurzające napoje konopne oferują możliwość wzrostu w obliczu niepewności w Waszyngtonie – kolejny temat, co do którego obaj dyrektorzy generalni są podzieleni. Rivers zachowała swój zwykły ostrożny optymizm co do tego, że administracja Trumpa zajmie się „nierównościami dla legalnych operatorów stanowych”, podczas gdy Kovler wydaje się porzucić wszelką nadzieję na federalne zbawienie.

„Nie jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o zmiany w Waszyngtonie” – powiedział bez ogródek Kovler. „Proszę spojrzeć na nominowanych i na całkowitą 180 Kennedy’ego. Zamiast tego zamierzamy grać ofensywnie dokładnie tam, gdzie możemy kontrolować na rynkach o ogromnym wzroście, gdzie nikt inny nie jest”.

„Uważamy, że DEA jest skorumpowana, wprowadzona w błąd i nie ma czasu na lunch. Nie jest to popularna opinia – jest kontrowersyjna – ale kieruje tym, jak przydzielamy dolary… Bycie na wyspie z dala od naszych rówieśników jest tutaj mile widziane, nie ma problemu”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły