Komisja ustawodawcza stanu Nevada przyjęła ustawę o psychodelicznym programie pilotażowym, który umożliwiłby niektórym pacjentom z pewnymi schorzeniami legalny dostęp do substancji takich jak psilocybina, DMT, ibogaina i meskalina.
Członkowie Assembly Committee on Health and Human Services przyjęli w piątek w głosowaniu ustawę AB 378 autorstwa Assemblymember Max Carter (D). Jeśli program wejdzie w życie, pozwoli on na nadzorowane medycznie stosowanie psychodelików wśród weteranów wojskowych i osób udzielających pierwszej pomocy z określonymi schorzeniami psychicznymi.
Sekcja ustaleń ustawy stwierdza, że „zapewnienie dostępu do terapii obejmujących podawanie substancji psychodelicznych, pod odpowiednim nadzorem medycznym, może przyczynić się do dobrobytu publicznego poprzez wspieranie lepszych wyników leczenia”.
Przed zatwierdzeniem ustawy panel przyjął poprawkę sponsora Cartera i stanowego Departamentu Zdrowia i Usług Społecznych (DHHS), która wprowadziła szereg zmian do programu.
Przede wszystkim poprawka rozszerza uprawnienia weteranów, zastępując „ogólne zwolnienie” „honorowym zwolnieniem”. Upoważnia również DHHS, który regulowałby program, do utworzenia panelu doradczego, który wydawałby zalecenia i przedstawiał kwartalne raporty.
Poseł Ken Gray (R) powiedział przed głosowaniem, że choć jest za przyjęciem poprawionej ustawy, chciałby współpracować ze sponsorem, aby upewnić się, że kwalifikujący się weterani zostali „zwolnieni ze służby z powodu zachowania związanego z ich PTSD”.
„Niektóre z naszych najgorszych ofiar PTSD otrzymały… mniej niż honorowe, inne niż honorowe i złe zrzuty” – powiedział. „Wielu z tych panów zostało zwolnionych ze służby z powodu zachowania związanego z ich PTSD i są to niektórzy z tych, którzy najbardziej potrzebują tego leczenia”.
„Zagłosuję za tym, aby go dziś stąd zabrać” – kontynuował Gray – „ale chcę współpracować ze sponsorami ustawy, aby upewnić się, że chodzi o osoby zwolnione z wojska z diagnozą PTSD”.
Poprawka wprowadza również język chroniący DHHS i jego pracowników przed odpowiedzialnością, stwierdzając, że „nie gwarantują ani nie gwarantują sukcesu, bezpieczeństwa ani żadnego konkretnego wyniku alternatywnej terapii zapewnianej w ramach programu”, zgodnie z wyjaśnieniem personelu.
Zmieniona ustawa nakłada ponadto na Wydział Zdrowia Publicznego i Behawioralnego (DPBH), który zarządzałby programem, obowiązek tworzenia planów ciągłej opieki nad pacjentami po uczestnictwie w terapii psychodelicznej. Upoważnia również DPBH do zwrotu kosztów inspekcji i certyfikacji różnych aspektów programu pilotażowego.
Panel przyjął publiczne zeznania w sprawie ustawy pod koniec ubiegłego miesiąca, wysłuchując zwolenników reform, weteranów i ich rodzin oraz członków stanowej grupy roboczej ds. leków psychedelicznych, która pod koniec ubiegłego roku wezwała ustawodawców do ustanowienia systemu regulowanego dostępu.
Carter, sponsor ustawy, podzielił się również podczas wcześniejszego przesłuchania tym, jak terapia psychodeliczna – obejmująca ketaminę, która nie jest częścią obecnej propozycji – pomogła mu przezwyciężyć „głęboki, głęboki smutek, depresję oporną na leczenie” i złożony zespół stresu pourazowego po traumatycznej śmierci żony.
Wyjaśnił, że program pilotażowy skupi się na osobach udzielających pierwszej pomocy i weteranach wojskowych, ponieważ „są to dane demograficzne, z którymi każdy może się identyfikować, ale co ważniejsze, są to osoby z przyspieszonym – lub zaostrzonym – wskaźnikiem samobójstw”.
„Kiedy wrócimy tu za dwa lata” – powiedział Carter kolegom – „wierzę, że będzie to terapia głównego nurtu”.
Warto zauważyć, że żaden z publicznych komentatorów nie wypowiedział się w opozycji do propozycji, ani nie zaoferował neutralnych komentarzy.
Zgodnie z planem, państwo ustanowiłoby Pilotażowy Program Terapii Alternatywnych w ramach Departamentu Zdrowia i Usług Społecznych (HHS).
Wydział Zdrowia Publicznego i Behawioralnego w ramach HHS miałby za zadanie licencjonowanie co najmniej jednej osoby do „uprawy, produkcji lub innej produkcji substancji psychodelicznych do użytku w Programie”, mówi tekst ustawy.
Kate Cotter – członkini stanowej grupy roboczej ds. psychodelików i dyrektor wykonawczy Nevada Coalition for Psychedelic Medicines – zapytana podczas przesłuchania w zeszłym miesiącu, czy oznacza to, że HHS miałby faktycznie uprawiać grzyby, powiedziała, że chociaż stanowa uprawa jest zapisana w ustawie „w teorii”, ta droga „prawdopodobnie nie byłaby zbyt opłacalna”.
„Byłoby bardziej prawdopodobne, że przeszlibyśmy przez prywatnego sponsora lub instytucję akademicką, z kimś, kto ma już licencję DEA” – odpowiedział Cotter. „Jest napisany tak, że może być uprawiany lub produkowany, najprawdopodobniej będzie produkowany”.
Inny członek stanowej grupy roboczej ds. leków psychodelicznych, emerytowana porucznik policji Diane Goldstein – która jest obecnie dyrektorem wykonawczym grupy wsparcia Law Enforcement Action Partnership (LEAP) – powiedziała komisji podczas wcześniejszego przesłuchania, że grupa robocza „doszła do jednego niepodważalnego wniosku: Musimy działać pilnie, aby zacząć wykorzystywać te innowacyjne podejścia terapeutyczne”.
„Przedstawione badania wykazały, że prawie 25 procent wszystkich dorosłych mieszkańców Nevady doświadczyło choroby psychicznej w ciągu ostatniego roku, znacznie powyżej średniej krajowej” – powiedziała. „Nasz stanowy wskaźnik samobójstw jest dziewiątym najwyższym w kraju”.
Podobnie jak inni mówcy, Goldstein zauważyła, że szkody są szczególnie dotkliwe wśród weteranów wojskowych i społeczności ratowników, którzy kwalifikowaliby się do programu pilotażowego.
„Zbyt długo pozwalaliśmy, by piętno otaczające zarówno zdrowie psychiczne, jak i psychodeliki, potęgowało ten kryzys na wszystkich poziomach. W świetle raportu naszych grup roboczych możemy teraz z całą pewnością stwierdzić, że jest to fałszywy i niepotrzebny wybór” – powiedziała. „Ustanawiając ściśle regulowany program pilotażowy, aby zapewnić weteranom wojskowym i osobom udzielającym pierwszej pomocy kontrolowany dostęp do psychodelików, AB 378 promowałby bezpieczne stosowanie i kontynuowanie badań nad tymi obiecującymi metodami leczenia”.
Podczas gdy substancje psychodeliczne są obecnie zabronione na mocy prawa stanowego i federalnego, środek ten sprawiłby, że każdy upoważniony przez dywizję do udziału w programie „byłby odporny na odpowiedzialność cywilną, karną i administracyjną wynikającą z tego postępowania, a takie postępowanie nie może stanowić podstawy do jakiegokolwiek dochodzenia, zatrzymania, przeszukania, zajęcia, aresztowania, ścigania lub innej kary prawnej przeciwko tej osobie”.
Carter the środek sponsor, był jednym z kilku ustawodawców Nevady, którzy uczestniczyli w niedawnym szczycie dotyczącym polityki psychodelicznej i wyraził optymizm, że stan może poczynić postępy w kierunku legalizacji terapeutycznego stosowania substancji w nadchodzącym roku.
Carter pojawił się wraz z senator Rochelle Nguyen (D) na panelu, którego gospodarzem była Nevada Coalition for Psychedelic Medicines. Obaj ustawodawcy byli członkami stanowej grupy roboczej ds. leków psychodelicznych, która w grudniu wydała raport wzywający ustawodawcę do stworzenia programu regulowanego dostępu do terapii wspomaganej psychedelikami.
Tymczasem w zeszłym miesiącu senatorowie z Nevady przyjęli wspólną rezolucję Nguyena wzywającą Kongres do zmiany harmonogramu niektórych psychodelików, usprawnienia badań i zapewnienia ochrony osobom używającym substancji zgodnie z prawem stanowym.
Senacka Komisja ds. Operacji Legislacyjnych i Wyborów omówiła rezolucję i przyjęła zeznania ekspertów w tej dziedzinie.
„To bardzo oddolna, dwupartyjna sprawa. To kwestia Nevady”, powiedział Nguyen w uwagach wstępnych. „To bardzo ważna kwestia. I może się wydawać, że jest to niewinna sprawa. [resolution] gdzie wysyłamy list, ale bardzo ważne jest, abyśmy jako stan wysłali wiadomość do rządu federalnego – wysłali wiadomość do Waszyngtonu – że musimy zacząć pomagać naszej społeczności”.
Rezolucja przedstawia badania wykazujące terapeutyczny potencjał psychodelików w leczeniu poważnych schorzeń psychicznych i wzywa rząd federalny do „zmiany harmonogramu psilocybiny, psylocyny, DMT, ibogainy, meskaliny i MDMA na harmonogram, który lepiej odzwierciedla wartość terapeutyczną, niski potencjał nadużywania i bezpieczeństwo stosowania tych związków pod nadzorem lekarza”.
Zauważa również, że nastąpiły federalne zmiany w tej kwestii, w tym wyznaczenie przez Food and Drug Administration (FDA) niektórych psychedelików jako „przełomowych terapii” i badań, które są finansowane w celu zbadania substancji w Departamencie Obrony (DOD) i Departamencie Spraw Weteranów Stanów Zjednoczonych (VA).
Celem SJR 10 jest „zachęcenie Kongresu do wykonania swojej pracy i wprowadzenia każdego stanu na ścieżkę umożliwiającą ludziom dostęp do tych ratujących życie terapii” – powiedział Nguyen.
W 2023 r. Nguyen sponsorował ustawodawstwo, które zalegalizowałoby psilocybinę i promowało dalsze badania nad tym narkotykiem, a także zachęcało do badań nad MDMA – ale zostało ono znacznie ograniczone w komisji senackiej w celu zbadania wykorzystania enteogenów „w celach leczniczych, terapeutycznych i poprawy samopoczucia” Oraz opracowania przyszłego planu regulowanego dostępu. Ostatecznie stało się to narzędziem, które stworzyło stanową grupę roboczą ds. psychodelików.
Gubernator Nowego Meksyku podpisuje ustawę o stworzeniu programu terapii psilocybinowej, legalizując medyczne wykorzystanie psychodelików
Elementy zdjęcia dzięki uprzejmości carlosemmaskype oraz Apollo.