Sekretarz rolnictwa Pensylwanii twierdzi, że jest w pełni przekonany, że jego departament jest w „naprawdę dobrej” pozycji do nadzorowania programu marihuany dla dorosłych, zgodnie z propozycją gubernatora, jeśli ustawodawcy uchwalą reformę.
Podczas przesłuchań przed komisjami ds. środków finansowych Izby i Senatu w tym tygodniu, sekretarz rolnictwa Russell Redding odniósł się do różnych aspektów najnowszego wniosku budżetowego gubernatora Josha Shapiro (D), w tym jego propozycji legalizacji marihuany w tym roku.
Ogólnie rzecz biorąc, Redding powiedział, że docenia zrozumienie gubernatora, że stworzenie regulowanego systemu sprzedaży stanowi „weryfikację rzeczywistości rynku i tego, co dzieje się” w Pensylwanii i okolicznych stanach. A jeśli chodzi o rolę, jaką Shapiro przewiduje dla swojego departamentu w regulowaniu branży, Redding powiedział, że „nie ma innej agencji, która odwiedzałaby więcej zakładów spożywczych i zakładów produkcyjnych w Pensylwanii niż my”.
„Mamy strukturę regulacyjną. Tam są nasze korzenie” – powiedział podczas przesłuchania przed komisją senacką.
Sekretarz powiedział w kilku miejscach, że chociaż departament rolnictwa jest wyjątkowo odpowiedni do zarządzania przyszłym programem dla dorosłych, ważne jest, aby wniósł „wiedzę i możliwości” Departamentu Zdrowia, który obecnie nadzoruje stanowy program medycznej marihuany.
„Tak więc razem jesteśmy w naprawdę dobrym miejscu, aby tym zarządzać” – powiedział. „Ale to wymaga nowych zasobów. Potrzeba nowych ludzi. Biuro gubernatora zobowiązało się do tego, a następnie musimy dowiedzieć się, jaki jest projekt”.
Ogólnie rzecz biorąc, Redding argumentował jednak, że wnioski wyciągnięte z innych dwóch tuzinów stanów, które już wprowadziły legalizację dla dorosłych, wykazały potrzebę „kierowania nią przez jedną agencję”, a on jest na to przygotowany w swoim departamencie.
Senator Sharif Street (D), który planuje w tym roku ponownie wprowadzić dwupartyjną ustawę o legalizacji konopi indyjskich, omówił propozycję reformy, którą niedawno ogłosił we współpracy z republikańskim senatorem, pytając Reddinga o jego przemyślenia na temat potencjalnego utworzenia Rady Kontroli Konopi indyjskich obsadzonej przez departament rolnictwa w celu nadzorowania programu.
„Cóż, zgodnie z propozycją gubernatora, rolnictwo przewodziłoby wysiłkom związanym z konopiami indyjskimi dla dorosłych, prawda? To znaczy, że to my byśmy je prowadzili” – odpowiedział Redding. „Poprowadzilibyśmy to. Zarządzalibyśmy nią. This is what we do. I to wszystko w Departamencie Rolnictwa, wraz z różnego rodzaju radami doradczymi i komitetami. Więc przyjmujemy to z zadowoleniem”.
Wczorajsze przesłuchanie budżetowe w Departamencie Rolnictwa. Kilka rzeczy, o które zapytałem, to ich przemyślenia na temat tego, jak konopie indyjskie dla dorosłych byłyby mile widziane i jak rozwija się rolnictwo miejskie we Wspólnocie Narodów. pic.twitter.com/eAy0E8fLaO
– Senator Sharif Street (@SenSharifStreet) 28 lutego 2025 r.
Podczas przesłuchania w House Appropriations Committee, Rep. Eric Davanzo (R) naciskał na sekretarza w sprawie zaangażowania departamentu w planowanie budżetu gubernatora, pytając, czy poprosił o zmianę polityki i prowadzenie programu przez rolnictwo.
Chociaż Redding powiedział, że nie złożył wniosku indywidualnie, ponownie bronił zdolności swojej agencji do przeprowadzenia reformy.
„Wierzę, jak powiedziałem w zeszłym roku, że istnieje szansa gospodarcza dla społeczności rolniczej” – powiedział. „Słyszeliśmy dziś o tym, jak je chronić i wzmacniać? Myślę, że jest to naprawdę ważna różnica między tym, co proponują pozostałe 24 stany. To, co zaproponowała Pensylwania, będzie jedynym stanem, który będzie zarządzany przez stanowy Departament Rolnictwa „.
Dodał, że Pensylwania jest „jedynym stanem, który jest traktowany priorytetowo w zakresie wydawania pozwoleń, możliwości uzyskania przez rolników pozwolenia na uprawę” w ramach planu.
„Tak więc, podczas gdy mamy ludzi, którzy są zainteresowani konopiami przemysłowymi, będą też ludzie, którzy są zainteresowani konopiami dla dorosłych – a kiedy można wyprodukować plon, który ma marżę w porównaniu do tego, gdzie obecnie znajduje się wiele upraw, jest to dobra rzecz”.
Potwierdził również Davanzo, że jego departament przedstawił swoje spojrzenie na przewidywane kwoty finansowania zawarte w propozycji gubernatora.
Rep. Torren Ecker (R), wiceprzewodniczący GOP w Izbie Reprezentantów, poprosił o wyjaśnienie, czy sekretarz jest świadomy „jakichkolwiek innych stanów, które zalegalizowały marihuanę i wykorzystały Departament Rolnictwa do tych programów”.
„Nie”, powiedział Redding.
Ecker poprosił go o rozwinięcie jego przemyśleń na temat tego, dlaczego uważa, że departament powinien być odpowiedzialny za to zadanie.
„Dużo o tym myślałem”, powiedział sekretarz. „Departament Rolnictwa obsługuje 47 000 zakładów spożywczych, 7300 szklarni i szkółek. To znaczy, mówimy o roślinach. Mówimy o towarze. To jest struktura regulacyjna. W ostatecznym rozrachunku to naprawdę towar”.
„A jak zarządzamy tym towarem? Myślę, że właśnie to zrobiliśmy. Nasze korzenie są w korzeniach, prawda?” – powiedział. „Więc naprawdę czuję, że możemy to zrobić z całym przekonaniem, we współpracy z Departamentem Zdrowia i programem medycznej marihuany, więc traktuję to jako wotum zaufania. Myślę, że to szansa.”
Sekretarz w dużej mierze powtórzył komentarze, które wygłosił ostatnim razem, gdy gubernator zaproponował ramy regulacyjne dla marihuany, które koncentrowały się wokół departamentu rolnictwa.
Mniej więcej w zeszłym roku Redding powiedział, że jest „podekscytowany” możliwością nadzorowania przez jego agencję rynku marihuany dla dorosłych. Powiedział też, że stan ma wyjątkową pozycję do wykorzystania reformy, po części dlatego, że tamtejsi rolnicy są „naprawdę dobrzy w uprawie”.
W międzyczasie, na początku tego miesiąca, najwyżsi urzędnicy policji i służby zdrowia w Pensylwanii powiedzieli ustawodawcom, że są przygotowani do wdrożenia legalizacji marihuany, jeśli ustawodawca posunie się naprzód z reformą – i że są gotowi do współpracy przy opracowywaniu szczegółów ustawodawstwa, które ma to osiągnąć.
Osobno, wśród rosnących apeli o legalizację marihuany w Pensylwanii, senator stanowy GOP twierdzi, że prohibicja była „katastrofą”, a regulowany model sprzedaży konopi indyjskich – podobny do tego, w jaki sposób traktowany jest alkohol i tytoń – może służyć jako skuteczna alternatywa.
Według sondażu opublikowanego na początku tego miesiąca, wyborcy są gotowi na zmianę tej polityki.
Ankieta przeprowadzona na zlecenie grupy ResponsiblePA wykazała, że prawie 7 na 10 wyborców w stanie popiera reformę – w tym większość Republikanów. 63 procent z nich chciałoby, aby ustawodawca wprowadził reformę jeszcze w tym roku, a nie odkładał ją na później.
–
MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.
Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.
–
Podczas gdy Shapiro po raz kolejny zawarł propozycję legalizacji marihuany w swoim najnowszym wniosku budżetowym, pojawiły się mieszane opinie ze strony ustawodawców – niektórzy z nich chcą, aby gubernator bardziej proaktywnie podszedł do stołu w celu omówienia możliwych ścieżek reformy, a inni sceptycznie odnoszą się do możliwości przyspieszenia tej kwestii w tej sesji.
Na przykład przewodniczący senackiej komisji ds. środków Scott Martin (R) powiedział w tym miesiącu, że „nie widzi żadnej drogi” do wprowadzenia legalizacji zgodnie z planem gubernatora.
Jednocześnie sekretarz stanowego Departamentu Podatkowego przewidział, że propozycja Shapiro może zostać przyjęta w bieżącym cyklu budżetowym, co wskazuje, że jego zdaniem reforma może zacząć być wdrażana w ciągu kilku miesięcy.
Lider większości w Izbie Reprezentantów, Matt Bradford (D), powiedział tymczasem po przemówieniu gubernatora na temat budżetu, że „istnieje prawdziwa różnorodność opinii wśród naszych członków”, prawdopodobnie odnosząc się do podzielonych perspektyw dotyczących modeli regulacyjnych, przy czym niektórzy ustawodawcy naciskają na państwowy program konopi indyjskich.
Niedawno powiedział również, że uważa, że nadszedł czas, aby przyspieszyć reformę marihuany podczas tej sesji, mówiąc: „wydaje mi się, że uchylamy się od odpowiedzialności za ochronę naszych społeczności i naszych dzieci, a jednocześnie tracimy dochody, które trafią do naszych sąsiednich stanów”.
Kluczowi ustawodawcy wyrazili jednak sceptycyzm co do zdolności gubernatora do przeprowadzenia proponowanej przez niego reformy marihuany.
„Gubernator musi czymś pokierować. Jeśli chce coś zrobić, musi to zrobić” – powiedział przewodniczący Senatu Kim Ward (R). „Nie może rzucić tam pomysłu – co zrobił w zeszłym roku – i powiedzieć:” Niech ustawodawca to wymyśli. Podpiszę to. Potem pójdę na konferencje prasowe w całym stanie”.
Lider mniejszości w Izbie Reprezentantów Jesse Topper (R) został również zapytany o perspektywę wprowadzenia w życie różnych propozycji budżetowych gubernatora, w tym marihuany. I powiedział, że chociaż „nie zamierza wypowiadać się w imieniu gubernatora”, jest „jedna osoba, która ma zdolność do zawarcia tych umów – i to jest gubernator”.
Odniósł się do niedawnych uwag lidera większości w Senacie Joe Pittmana (R), który powiedział, że istnieją logistyczne wyzwania związane z postępem legalizacji, których nie jest pewien, czy prawodawcy będą w stanie pokonać.
Informacje zwrotne od prawodawców GOP przypominają wcześniejszą krytykę ze strony klubu dotyczącą gubernatora, który, jak twierdzili, wezwał do reformy bez znaczącego angażowania się w ustawodawstwo na temat tego, jak to zrobić.
Ponadto, nowy republikański prokurator generalny stanu Pensylwania wyraził ostatnio obawy dotyczące „potencjalnych szkód, które mogłyby zostać wyrządzone przestępstwu” w wyniku wprowadzenia reformy.
Republikański przewodniczący kluczowej komisji senackiej powiedział niedawno, że spodziewa się w tym roku podjąć prace nad ustawą, która uczyniłaby Pensylwanię 25. stanem w USA, który zalegalizowałby marihuanę dla dorosłych. Uważa on również, że więcej jego kolegów z GOP może wkrótce poprzeć reformę, niż miało to miejsce w przeszłości.
Podczas gdy wielu zwolenników legalizacji i obserwatorów uważa, że Pensylwania jest jednym z najbardziej prawdopodobnych stanów, które uchwalą prawo dotyczące rekreacyjnej marihuany w tej sesji, diabeł tkwi w szczegółach. Jeden z ustawodawców przedstawił stosunkowo prosty projekt ustawy dekryminalizującej posiadanie marihuany na własny użytek, podczas gdy dwaj inni planują wprowadzić bardziej szeroko zakrojone przepisy, które legalizowałyby marihuanę poprzez państwowy system sklepów.
Zeszłej wiosny Laughlin wprowadził ustawę mającą na celu usunięcie barier stanowych dla pacjentów medycznej marihuany posiadających broń palną. Choć projekt ten nie doczekał się realizacji, ustawodawca powiedział w niedawnym wywiadzie, że jego zdaniem polityczne poparcie dla szerszej legalizacji rośnie.
Senator powiedział w maju ubiegłego roku, że stan jest „coraz bliżej” legalizacji marihuany, ale zadanie to zostanie wykonane tylko wtedy, gdy przywódcy Izby i Senatu usiądą z gubernatorem i „wypracują to”.
Posłowie. Dan Frankel (D) i Rick Krajewski (D) ogłosili w grudniu, że planują złożyć wniosek o legalizację, podkreślając, że istnieje „moralny obowiązek” naprawienia szkód związanych z kryminalizacją, przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów w miarę dojrzewania rynków sąsiednich stanów.
Frankel powiedział, że sponsorzy mają nadzieję na głosowanie nad ustawą „wczesną wiosną”, choć pozostają pytania, czy ustawodawca będzie skłonny poprzeć dążenie do zniesienia prohibicji konopi indyjskich, zwłaszcza poprzez proponowany przez niego państwowy model sprzedaży.
W międzyczasie, odrębny projekt dekryminalizacji, autorstwa reprezentanta Pensylwanii Danilo Burgosa (D), uczyniłby zwykłe posiadanie marihuany przestępstwem zagrożonym grzywną w wysokości 100 dolarów bez groźby kary więzienia. Obecnie posiadanie marihuany na niskim poziomie jest uważane za wykroczenie, za które grozi kara do 30 dni pozbawienia wolności, grzywna w maksymalnej wysokości 500 USD lub obie te kary.
Dodatkowo, we wrześniu dwupartyjni posłowie. Aaron Kaufer (R) i Kinkead formalnie wprowadzili dwupartyjną ustawę o legalizacji marihuany, wraz z 15 innymi współwnioskodawcami.
W lipcu gubernator powiedział, że jego administracja i ustawodawcy „wrócą i będą nadal walczyć” o legalizację marihuany i inne priorytety polityczne, które zostały pominięte w ustawie budżetowej, którą podpisał w tym miesiącu.
Jeśli chodzi o medyczną marihuanę, w październiku gubernator podpisał ustawę mającą na celu skorygowanie pominięcia w prawie, które nieumyślnie wykluczyło przychodnie z ulg podatkowych na poziomie stanowym dla branży medycznej marihuany.
Około trzy miesiące po tym, jak ustawodawca zatwierdził ustawę budżetową, którą podpisał Shapiro, zawierającą przepisy dotyczące reformy podatkowej jako częściowe obejście federalnego zakazu odliczeń podatkowych dla firm zajmujących się konopiami indyjskimi, ustawodawca Pensylwanii uchwalił przepisy naprawcze.
Osobno, podczas wydarzenia Black Cannabis Week zorganizowanego niedawno przez Diasporic Alliance for Cannabis Opportunities (DACO) w październiku, Street i Reps. Chris Rabb (D), Amen Brown (D), Darisha Parker (D) i Napoleon Nelson (D) dołączyli do aktywistów, aby omówić swoje priorytety legislacyjne i motywacje stojące za postępem legalizacji w stanie Keystone.
Inni ustawodawcy również podkreślali pilną potrzebę legalizacji tak szybko, jak to możliwe, biorąc pod uwagę dynamikę regionalną, sygnalizując jednocześnie, że ustawodawcy są bliscy dostosowania propozycji Izby Reprezentantów i Senatu.
Jeśli chodzi o konopie indyjskie i posiadanie broni, Laughlin przyglądał się tej kwestii przez ponad rok przed wprowadzeniem zeszłorocznej ustawy, pisząc w lutym zeszłego roku do pełniącego obowiązki komisarza policji stanowej, aby „zdecydowanie zachęcić” go do zapoznania się z orzeczeniem federalnym, zgodnie z którym zakaz posiadania broni przez osoby używające marihuany jest niezgodny z konstytucją.
Od tego czasu kolejne sprawy przed sądami federalnymi kwestionowały konstytucyjność federalnego zakazu posiadania broni palnej. Na przykład sędzia federalny w El Paso orzekł niedawno, że obowiązujący zakaz posiadania broni przez nałogowych użytkowników marihuany jest niezgodny z konstytucją w przypadku oskarżonego, który wcześniej przyznał się do winy. Sąd zezwolił mężczyźnie na wycofanie zarzutu i nakazał oddalenie aktu oskarżenia przeciwko niemu.
Nowy Jork uruchamia program dotacji dla biznesu związanego z marihuaną, aby pomóc przychodniom prowadzonym przez osoby poszkodowane w wyniku wcześniejszej kryminalizacji
Zdjęcie dzięki uprzejmości Mike’a Latimera.