Firma Nextleaf Solutions Ltd. z siedzibą w Kolumbii Brytyjskiej, zajmująca się przetwarzaniem marihuany. (CSE: OILS) (OTCQB: OILFF) (FSE: L0MA) poinformowała we wtorek o zysku netto w wysokości 530 402 USD za pierwszy kwartał roku obrotowego 2025, który zakończył się 31 grudnia. Wynika to ze straty netto w wysokości 1,4 mln C $, którą spółka straciła w roku obrotowym 2024, który zakończył się we wrześniu.
Nextleaf odnotował 3,84 mln USD przychodów brutto w ostatnim kwartale, mniej więcej na stałym poziomie w porównaniu z 3,81 mln USD, a także odnotował poprawę marży brutto do 32% z 25% w ujęciu sekwencyjnym. Przychody spadły jednak rok do roku z 4,1 mln USD, zgodnie z kwartalnym raportem spółki, ale zysk netto wzrósł z 132 821 USD.
W ciągu kwartału Nextleaf wprowadził na rynek osiem nowych produktów pod marką konopi Glacial Gold. Firma zauważyła również, że tymczasowo przestawiła się na „priorytetowe traktowanie działań związanych z przetwarzaniem opłat dla partnerów handlowych w stosunku do produkcji masowych składników do sprzedaży B2B”, co według niej pomogło zwiększyć rentowność w tym kwartale.
„Koncentrując się na działaniach o wyższej marży, poprawiliśmy nasze koszty sprzedaży i znacznie zwiększyliśmy rentowność w I kwartale, zapewniając większą wartość dla akcjonariuszy. Nasz odchudzony model produkcji i elastyczność biznesowa pozwalają nam szybko reagować na warunki rynkowe” – powiedziała CEO Emma Andrews w komunikacie prasowym.
Nextleaf planuje nadal inwestować w rozwój sprzedaży konsumenckich towarów pakowanych i infrastruktury wspierającej, a także wprowadzać jeszcze więcej nowych linii produktów z konopi indyjskich, powiedział w komunikacie. W tym roku planowane jest również „odświeżenie marki” Glacial Gold.
Na koniec kwartału Nextleaf posiadał aktywa o łącznej wartości 8,6 mln USD, w tym 359 857 USD w gotówce, wobec 3,4 mln USD zobowiązań ogółem.