Ustawodawca z Minnesoty złożył ustawę, która stworzyłaby system umożliwiający legalny dostęp do psilocybiny do celów medycznych, zaledwie kilka dni po wprowadzeniu odrębnej ustawy, która zalegalizowałaby osobiste używanie i posiadanie psilocybiny wśród dorosłych.
Nowa propozycja – HF 2906, autorstwa Rep. Andy’ego Smitha (DFL) i czterech współsponsorów – pozwoliłaby dorosłym w wieku 21 lat i starszym na dostęp do psilocybiny w nadzorowanych sesjach administracyjnych z zarejestrowanym przez państwo moderatorem. Musieliby oni najpierw zostać zdiagnozowani z kwalifikującym się stanem chorobowym – który zostanie określony przez urzędników państwowych – i przejść badanie przesiewowe pod kątem pewnych czynników ryzyka.
W przeciwieństwie do terapeutycznych programów psilocybinowych w stanach takich jak Oregon i Kolorado, zarejestrowani pacjenci mogliby również uprawiać grzyby psychedeliczne, a także podarować je innym zarejestrowanym pacjentom. Mogli również wyznaczyć kultywatorów do uprawy psilocybiny w ich imieniu.
„Celem tej ustawy jest ustanowienie prawnych, regulowanych ram dla terapeutycznego stosowania psilocybiny przez osoby, które ukończyły 21 lat, u których zdiagnozowano kwalifikujący się stan chorobowy i które spełniają inne wymagania dotyczące rejestracji w programie” – czytamy w ustawie. „Ustawa ta opiera się na sukcesach i doświadczeniach programu medycznej marihuany w Minnesocie i kładzie nacisk na współczujący dostęp, redukcję szkód i bezpieczeństwo pacjentów”.
Podczas gdy samo używanie psilocybiny musiałoby odbywać się pod nadzorem moderatora, mogłoby mieć miejsce w prywatnym miejscu zamieszkania, w tym na podwórku lub na innej prywatnej posesji, chyba że właściciel tego zabroni.
Facylitatorzy mogliby – ale nie musieliby – wymagać od pacjentów udziału w sesji przygotowawczej przed podaniem psilocybiny, a także sesji integracyjnej po jej podaniu. Mogliby również pobierać „rozsądną opłatę” za swoje usługi.
Warunki kwalifikacyjne i niektóre inne kluczowe szczegóły programu terapeutycznego zostałyby określone przez stanowego komisarza ds. zdrowia. Inne obowiązki obejmowałyby ustanowienie kwalifikacji dla moderatorów, ustanowienie zasad dotyczących wyznaczonych kultywatorów i maksymalnej liczby pacjentów, dla których mogą produkować psilocybinę, tworzenie znormalizowanych kwestionariuszy i formalnych narzędzi oceny ryzyka, a także konsultacje z nowym stanowym komitetem doradczym.
Komitet ten, Stanowy Komitet Doradczy ds. Medycyny Psychodelicznej, wydawałby zalecenia dla organów regulacyjnych dotyczące funkcjonowania programu. W jego skład weszłaby nieokreślona liczba członków „posiadających wiedzę lub doświadczenie w zakresie terapeutycznego stosowania psilocybiny i innych leków psychedelicznych lub w zakresie zasobów integracyjnych związanych ze stosowaniem psilocybiny”, a także członek reprezentujący narody plemienne w stanie.
Aby złożyć wniosek, dorośli musieliby najpierw zostać przebadani pod kątem pewnych schorzeń uznanych za ryzykowne w przypadku stosowania psilocybiny, na przykład chorób układu krążenia, psychozy lub choroby afektywnej dwubiegunowej. Osoby z takimi schorzeniami wymagałyby dalszej oceny przed przystąpieniem do programu i mogłyby ubiegać się o udział w programie tylko wtedy, gdy dostawcy uważają, że warunki „nie powinny wykluczać osoby z używania psilocybiny”.
Domowa uprawa musiałaby odbywać się w „zamkniętej, zamkniętej przestrzeni, która nie jest dostępna dla publiczności lub osób poniżej 21 roku życia” i jest mniejsza niż 12 stóp na 12 stóp.
Ustawodawstwo zawiera również sekcję upoważniającą państwo do pobierania opłat od pacjentów, ale kwota w złożonym projekcie ustawy pozostaje pusta.
Organy regulacyjne zostałyby dodatkowo zobowiązane w ramach tego środka do opracowania i wdrożenia publicznej kampanii edukacyjnej na temat odpowiedzialnego stosowania psilocybiny, jej zagrożeń, strategii redukcji szkód i zasobów zdrowia psychicznego. Byliby oni również zobowiązani do zaprojektowania i zaoferowania programów szkoleniowych dla osób udzielających pierwszej pomocy „w zakresie najlepszych praktyk postępowania w sytuacjach związanych z psilocybiną”. użyciem psilocybiny”.
Wprowadzenie ustawy o terapii wspomaganej psilocybiną następuje zaledwie kilka dni po tym, jak Smith przedstawił osobny środek, który zalegalizowałby niekomercyjną psilocybinę w stanie, usuwając sankcje cywilne i karne związane z posiadaniem i używaniem. Ustanowiłaby ona stanową Radę Medycyny Psychodelicznej, która ustalałaby limity posiadania.
Ustawodawstwo to, HF 2699, mówi, że reforma ma na celu „zmniejszenie obciążenia systemu sądownictwa karnego, promowanie redukcji szkód i umożliwienie jednostkom podejmowania osobistych decyzji dotyczących stosowania psilocybiny bez obawy przed ściganiem”.
Oba środki zostały w dużej mierze oparte na ustaleniach i zaleceniach grupy zadaniowej, która została powołana na mocy odrębnej ustawy, którą gubernator Tim Walz (D) podpisał w 2024 roku.
Smith powiedział MEDCAN24 w wywiadzie, że jego zdaniem obie ustawy mają „duże szanse” w legislaturze, ale przewidział, że inni ustawodawcy będą bardziej skłonni do wprowadzenia poprawek do ustawy o użytkowaniu osobistym niż ustanowienie terapeutycznego systemu psilocybinowego, ponieważ ten ostatni „wymaga o wiele więcej” finansowania i wsparcia administracyjnego.
„Myślę, że obie mają duże szanse”, powiedział sponsor. „Myślę jednak, że większe szanse ma z pewnością ustawa dekryminalizacyjna”.
Ogólnie rzecz biorąc, dodał, że koledzy byli bardzo otwarci na dyskusję o reformach.
„W rozmowach na temat medycyny psychodelicznej zauważam, że… ludzie są po prostu bardziej chętni do wysłuchania tego” – powiedział Smith. „Myślę, że częścią tego jest to, że wszystkie nasze społeczności zostały dotknięte wszelkiego rodzaju zaburzeniami zdrowia psychicznego i jako społeczeństwo wiemy, że musimy lepiej radzić sobie z tymi ludźmi i rodzinami”.
–
MEDCAN24 śledzi setki ustaw dotyczących konopi indyjskich, psychodelików i polityki narkotykowej w stanowych organach ustawodawczych i Kongresie w tym roku. Zwolennicy Patreon, którzy zobowiązali się do co najmniej 25 USD miesięcznie, otrzymują dostęp do naszych interaktywnych map, wykresów i kalendarza przesłuchań, dzięki czemu nie przegapią żadnych wydarzeń.
Proszę dowiedzieć się więcej o naszym narzędziu do śledzenia ustaw dotyczących marihuany i zostać naszym zwolennikiem na Patreon, aby uzyskać dostęp.
–
Biorąc jednak pod uwagę inne priorytety legislacyjne, takie jak uchwalenie budżetu – a także komplikacje polityczne z Demokratami i Republikanami, którzy są teraz równo podzieleni w tej sesji – Smith powiedział MEDCAN24, że nie przewiduje, aby propozycje zaczęły przechodzić przez proces komisji do przyszłego roku. Zauważył również, że możliwe jest, że prawodawcy będą mogli przeprowadzić nieformalne przesłuchania z zainteresowanymi stronami wcześniej, poza formalnym kalendarzem.
Zapytany o perspektywę uchwalenia ustaw w obecnym klimacie politycznym, powiedział, że „trudno to teraz ocenić”, ale uważa, że w dwuletniej sesji jest „wystarczająco duży pas startowy”, aby przyspieszyć reformy.
Jeśli chodzi o grupę zadaniową ds. psychodelików, w której zasiadał Smith i która doradzała ustawodawcy na początku tego roku, w skład około dwudziestoosobowego panelu wchodzą ustawodawcy i przedstawiciele agencji, a także szereg innych osób wyznaczonych przez gubernatora z doświadczeniem w polityce zdrowotnej, zdrowiu psychicznym, zaburzeniach związanych z używaniem substancji, zdrowiu weteranów i medycynie psychodelicznej.
Trzy z propozycji rozważanych przez grupę uzyskały wymagane poparcie dwóch trzecich członków, aby stać się oficjalnymi zaleceniami.
Zatwierdzone rekomendacje to:
- Stworzenie regulowanego przez państwo programu klinicznego dla terapeutycznego podawania grzybów zawierających psylocybinę.
- Usunąć sankcje karne za osobiste używanie i posiadanie grzybów zawierających psilocybinę.
- Przydzielenie funduszy na więcej badań nad korzyściami zdrowotnymi MDMA, psilocybiny i LSD.
Oprócz utworzenia grupy zadaniowej ds. psychodelików, ustawa zbiorcza, która stworzyła grupę zadaniową ds. medycyny psychodelicznej, zawierała również przepisy dotyczące ustanowienia bezpiecznych miejsc konsumpcji narkotyków.
W zeszłym roku weszło w życie odrębne prawo Minnesoty, które zalegalizowało posiadanie akcesoriów narkotykowych, usługi strzykawkowe, pozostałości substancji kontrolowanych i testy.
Dodatkowo, w tym miesiącu, komisja ustawodawcza w stanie Minnesota zatwierdziła plan, który rozszerzyłby uprawnienia do usuwania danych z rejestrów karnych związanych z marihuaną i ponownego skazania.
Kyle Jaeger przyczynił się do powstania tej historii.
Policyjne operacje egzekwowania narkotyków zwiększają ryzyko zgonów spowodowanych przedawkowaniem, wynika z opublikowanego badania Amerykańskiego Stowarzyszenia Medycznego