12.9 C
Warszawa
wtorek, 13 maja, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Urzędnicy z Minnesoty opóźniają otwarcie miejsc bezpiecznej konsumpcji narkotyków, powołując się na obawy federalne – MEDCAN24

„Należy wykonać więcej pracy na szczeblu stanowym i federalnym, zanim usługi te będą mogły zostać wdrożone w sposób bezpieczny dla uczestników i programów redukcji szkód”.

Alexander Lekhtman Filter

Minnesota była dopiero drugim stanem USA (po Rhode Island), który zezwolił na utworzenie ośrodków zapobiegania przedawkowaniom, umożliwiających nadzorowane zażywanie narkotyków w bezpiecznych warunkach, przynajmniej w teorii. To, czy usługi te zostaną faktycznie otwarte, przynajmniej w najbliższym czasie, wydaje się teraz wątpliwe.

W 2023 roku ustawodawcy Minnesoty i gubernator Tim Walz (DFL) zatwierdzili ustawodawstwo która ustanowiła dotacje dla „bezpiecznych miejsc odzyskiwania”. W ustawie zdefiniowano je jako obejmujące dostarczanie sterylnych strzykawek, naloksonu, pasków testowych fentanylu, skierowań i edukacji, a także „bezpiecznych miejsc iniekcji”.

Stan zatwierdził program dotacji „w celu promowania zdrowia, dobrego samopoczucia, bezpieczeństwa i powrotu do zdrowia wśród osób, które są w aktywnym stadium zaburzeń związanych z używaniem substancji”. Dotacje są przyznawane w pierwszej kolejności „organizacjom, które są specyficzne kulturowo lub reagują kulturowo i które zobowiązują się do obsługi osób ze społeczności, które są nieproporcjonalnie dotknięte epidemią opioidów”, w tym czarnoskórych i rdzennych mieszkańców.

Wcześniej w kwietniu urzędnicy państwowi opublikowali szczegóły dotyczące dotacji, które zostaną zaoferowane czterem do sześciu programom, z umowami do 2029 roku, chyba że zostaną przedłużone. Ale „bezpieczne przestrzenie iniekcyjne” nie są uwzględnione w języku. Przedstawiciel stanowego Departamentu Usług Społecznych (DHS), Administracji Zdrowia Behawioralnego potwierdził, że rząd stanowy nie będzie się nimi zajmował w najbliższej przyszłości.

„Ustawodawstwo dotyczące bezpiecznych miejsc odzyskiwania nie obejmowało żadnej ochrony programów obsługujących bezpieczne miejsca wstrzyknięć ani uczestników uzyskujących do nich dostęp” – powiedział Scott Peterson w e-mailu do Filter. „Dlatego też zapytanie ofertowe (RFP) nie obejmuje tej usługi. Należy wykonać więcej pracy na szczeblu stanowym i federalnym, zanim usługi te będą mogły zostać wdrożone w sposób bezpieczny dla uczestników i programów redukcji szkód”.

„Stan rozumie, że ta potencjalna usługa będzie wymagała starannego rozważenia i szerokiego zaangażowania plemion, partnerów społecznych, osób używających narkotyków, wybranych urzędników i organów ścigania” – kontynuował.

Peterson zauważył również, że w Senacie znajdują się dwie propozycje legislacyjne, które zmniejszyłyby łącznie 25,5 miliona dolarów potencjalnego finansowania Safe Recovery Sites w okresie czterech lat. Powiedział, że DHS będzie współpracować z Senatem, ale nie wyjaśnił swojego stanowiska w sprawie tych cięć.

Według raportu w The following are some of the ways to get in touch with us. Star TribuneTeresa Steinmetz, asystentka komisarza DHS, wyjaśniła, że urzędnicy państwowi są nadal zaangażowani w otwieranie bezpiecznych przestrzeni w przyszłości. Przedstawiciele DHS odwiedzili dwa ośrodki zapobiegania przedawkowaniu (OPC) w Nowym Jorku (które są sankcjonowane przez miasto, a nie stan) i spotkał się z urzędnikami ds. zdrowia na Rhode Island w sprawie ich własny przełomowy OPC, który został otwarty w styczniu. W Minnesocie departament spotkał się z 13 lokalnymi programami redukcji szkód i kilkoma plemionami w celu dalszego omówienia planu.

Brian Warden, dyrektor ds. redukcji szkód w Anything Helps Minnesota, świadczący usługi w zakresie redukcji szkód i powrotu do zdrowia, powiedział, że urzędnicy państwowi są prawdopodobnie bardziej ostrożni ze względu na polityczną wrogość wobec OPC pod administracją Trumpa.

„Podczas pandemii poczyniono znaczne postępy” – powiedział Filter. „Zdawano sobie sprawę z istniejących dysproporcji w zakresie przedawkowania i [the need to] udostępnić usługi dla wszystkich. Biuro gubernatora opracowało plany zwiększenia dostępu do redukcji szkód i wykorzystania pieniędzy z ugody opioidowej, aby pomóc programom takim jak nasz, które bezpośrednio współpracują ze społecznością BIPOC”.

Ale po wyborach w 2024 r. nastąpiła znacząca zmiana, powiedział. „W przypadku redukcji szkód dynamika polityczna bezpośrednio wpływa na sposób wdrażania programowania… Rozumiem, że DHS myśli teraz, że bezpieczna część iniekcyjna nie jest teraz tak smaczna, więc zamierzamy usunąć ten element z bezpiecznego miejsca odzyskiwania”.

Mary McCarthy, dyrektor wykonawczy Rural AIDS Action Network, powiedziała, że planowane miejsca bezpiecznego powrotu do zdrowia – nawet jeśli nie będą funkcjonować jako OPC – nadal będą cenne. Jej organizacja, skupiona w kilku hrabstwach w całej Minnesocie, nie ubiega się obecnie o dotacje ze względu na brak personelu.

„To bardzo podobny zakres do naszych programów usług strzykawkowych” – powiedziała Filterowi. „Główną różnicą jest zapewnienie większej przestrzeni dla ludzi, którzy mogą po prostu tam być i zaspokajać inne potrzeby, takie jak wzięcie prysznica lub pranie ubrań, a także przebywać w bezpiecznej i pozbawionej barier przestrzeni. Wiele razy osoby te są wykluczane z innych przestrzeni. Bardziej praktycznym elementem jest to, że daje ludziom, którzy używają narkotyków, możliwość przebywania w bezpiecznym miejscu, więc reakcja na przedawkowanie może wyglądać zupełnie inaczej niż gdyby byli gdzieś sami „.

Zauważyła, że nalokson i inne środki, takie jak tlenoterapia, będą nadal dostępne na miejscu, aby chronić ludzi.

Jednak brak zezwolenia na zażywanie narkotyków na miejscu zmniejsza prawdopodobieństwo, że zasoby te będą we właściwym miejscu, gdy będą potrzebne.

Zapytana, czy uważa, że Minnesota jest gotowa na otwarcie OPC, McCarthy, która ujawniła, że wcześniej pracowała dla DHS Behavioral Health Administration, była niezdecydowana.

„Bezpieczne iniekcje to wyzwanie. Rozumiem powody, dla których stan [hesitance] do przejścia na ten poziom” – powiedziała. „Nie wiemy, czy jesteśmy na to przygotowani. Istnieją udane programy, które działają [elsewhere]. Minnesota musi robić to dobrze, ponieważ nie chcemy być miejscem, które psuje to innym ludziom. Jest to coś, do czego musimy podchodzić niezwykle celowo i rozważnie, aby zapewnić najlepszy możliwy poziom usług i upewnić się, że nie ma żadnych niekorzystnych komplikacji, które mogłyby powodować jakiekolwiek konflikty”.

Wśród tych komplikacji, McCarthy wyraziła przekonanie, że niektóre populacje mogą sprzeciwiać się bezpiecznym przestrzeniom iniekcyjnym, a osoby zażywające narkotyki mogą obawiać się, że obiekty te będą wymagać większej kontroli policyjnej. Uważa ona, że obecny plan stanowego departamentu zdrowia – dotyczący bezpiecznych miejsc odwyku z zasobami redukcji szkód, ale bez bezpiecznych iniekcji – jest kompromisem.

Ponieważ w Minnesocie nadal dochodzi do zgonów spowodowanych przedawkowaniem, Warden uważa, że programy redukcji szkód, takie jak jego, są w defensywie i myślą o tym, jak przetrwać następne cztery lata. Na szczęście jego program ma źródła prywatnych funduszy.

„Reagujemy tak, jak zawsze” – powiedział o opóźnieniu w OPC – „mając nadzieję na najlepsze i walcząc, ale przygotowując się na najgorsze”.

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez Filter, internetowy magazyn poświęcony zażywaniu narkotyków, polityce narkotykowej i prawom człowieka z perspektywy redukcji szkód. Proszę śledzić Filter na Bluesky, X lub Facebooku i zapisać się do newslettera.

Egzekwowanie przepisów antynarkotykowych prowadzi do wzrostu przemocy – wynika z raportu opublikowanego przez brytyjski rząd

Zdjęcie dzięki uprzejmości Jerneja Furmana.

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły