24.8 C
Warszawa
poniedziałek, 21 kwietnia, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 tego tygodnia

spot_img

Powiązane posty

Ustawa z Nebraski mająca na celu wdrożenie uchwalonego przez wyborców prawa dotyczącego medycznej marihuany oczekuje na zmiany przed głosowaniem komisji – MEDCAN24


„Musimy to uregulować, aby ludzie, którzy tego potrzebują, otrzymywali to, ale nie przekształciło się to w coś, co ostatecznie przekształci się w użytek rekreacyjny”.

Zach Wendling, Nebraska Examiner

Komisja ustawodawcza zastanawiająca się nad tym, jak pomóc we wdrożeniu przepisów dotyczących medycznej marihuany, wprowadzonych przez wyborców w Nebrasce, czeka na poprawkę, zanim ustawodawcy zagłosują nad tym, czy popchnąć ustawę do przodu.

Legislative Bill 677, autorstwa senatora stanowego Bena Hansena (R-Blair), ma na celu pomoc w realizacji przytłaczającej zgody wyborców na legalizację i regulację medycznej marihuany w stanie zeszłej jesieni. Jego ustawa stworzyłaby strukturę regulacyjną w zakresie licencjonowania i szczegółowo określiłaby, w jaki sposób pacjenci lub opiekunowie mogliby zostać zarejestrowani w celu uzyskania jednorazowo do pięciu uncji zalecanej przez lekarza marihuany.

Stanowy senator Rick Holdcroft (R-Bellevue), przewodniczący Komisji Spraw Ogólnych Legislatury, powiedział w zeszłym tygodniu, że on i siedmiu innych członków komisji czeka na ostateczną poprawkę, która może pomóc komisji w podjęciu decyzji o ewentualnym poparciu ustawy.

„Ludzie przemówili i musimy wprowadzić najlepszą możliwą strukturę regulacyjną” – powiedział Holdcroft dla Nebraska Examiner.

Hansen powiedział, że jedną z kluczowych zmian w jego poprawce byłoby śledzenie medycznej marihuany w ramach stanowego programu monitorowania leków na receptę, podobnie jak w przypadku opioidów. Co najmniej dziewięć stanów korzysta z lokalnego programu monitorowania leków na receptę w celu realizacji lokalnych przepisów dotyczących medycznej marihuany.

Senator Blair wyraził również poparcie dla zdefiniowania „kwalifikującego się stanu chorobowego”, w przypadku którego lekarz może zalecić lek, oraz dla wymogu, by lekarz musiał zostać powołany na jedno z dwóch dużych miejsc w Komisji ds. Medycznej Marihuany w Nebrasce, odpowiedzialnej za regulację i wdrażanie przepisów.

W skład nowej komisji automatycznie wejdzie trzech komisarzy z Komisji Kontroli Trunków w Nebrasce. Zgodnie z obowiązującym prawem, gubernator ma możliwość powołania dwóch dodatkowych członków.

„Ludzie przemówili

Prokurator generalny Nebraski Mike Hilgers (R) i senator USA Pete Ricketts (R-NE) wezwali ustawodawcę do niepodejmowania żadnych działań w sprawie przepisów. Biuro Hilgersa zagroziło podjęciem kroków prawnych, jeśli nowa komisja wyda licencje nowym firmom jeszcze w tym roku lub w przyszłości.

Jednak każdy członek Komisji Spraw Ogólnych w rozmowie z Examiner powiedział, że niektóre przepisy mogą być pomocne w utrzymaniu woli ludzi.

Holdcroft, jako przewodniczący, wyznaczył już LB 677 jako jeden z dwóch priorytetowych projektów ustaw swojej komisji na rok 2025, zwiększając szanse na to, że ustawa zostanie omówiona przez całą legislaturę, jeśli zostanie ona przekazana dalej.

Ostateczna poprawka może mieć kluczowe znaczenie dla perspektyw LB 677 w tym roku, ponieważ Holdcroft i Sens. John Cavanaugh (D-Omaha), Dan Quick (D-Grand Island) i Victor Rountree (D-Bellevue) już wyrazili poparcie dla dalszego procedowania ustawy. Ustawa potrzebuje co najmniej pięciu głosów, aby przejść do głosowania.

Cavanaugh, wiceprzewodniczący komisji, a także Quick i Rountree, powiedzieli, że wola ludzi jest jasna co do legalizacji marihuany leczniczej.

„Myślę, że powinniśmy w jak najmniejszym stopniu zakłócać ten proces, jednocześnie nadając mu strukturę”, powiedział Cavanaugh.

Rountree powtórzył, że „ludzie są mądrzy”, podczas gdy Quick zauważył, że medyczna marihuana może być właściwą alternatywą dla niektórych osób w porównaniu z receptami na opioidy.

Ostrożność członków komisji

Druga połowa komisji nadal ma pewne obawy. Senatorowie stanowi Bob Andersen (R) z północno-środkowego hrabstwa Sarpy, Stan Clouse (R-Kearney), Barry DeKay (R-Niobrara) i Jared Storm (R-David City). Storm wniósł w tym roku do komisji konkurencyjną ustawę związaną z konopiami indyjskimi, która ograniczyłaby formy legalnej marihuany medycznej przy znacznie mniejszej legalnej ilości.

Duża część ostrożności koncentruje się na chęci zapobieżenia w przyszłości legalnej drodze do rekreacyjnej marihuany. Niektórzy senatorowie stwierdzili również, że są zaniepokojeni, ponieważ substancja ta pozostaje wymieniona przez rząd federalny jako narkotyk z Wykazu I. Agencje federalne podjęły kroki w kierunku zmiany klasyfikacji, a prezydent Donald Trump również wyraził poparcie dla legalizacji marihuany.

Trzydzieści osiem innych stanów zalegalizowało leczniczą marihuanę przed Nebraską.

„Musimy zachować wolę ludzi, ale musimy to zrobić w odpowiedzialny sposób” – powiedział w zeszłym tygodniu Andersen.

Clouse i DeKay powiedzieli, że chcieliby ograniczyć lub wyeliminować palenie jako dopuszczalną formę przyjmowania lub spożywania medycznej marihuany. Publiczne palenie jest już zabronione na mocy stanowej ustawy o czystym powietrzu w pomieszczeniach, przyjętej w 2008 r., podobnie jak w przypadku papierosów i vape.

DeKay powiedział, że preferowałby ograniczenie medycznej marihuany do tabletek, olejków lub maści.

„Poprę medyczną marihuanę, ale może to nie być całkowicie zgodne z tym, czego chcą wszyscy w komisji” – powiedział DeKay.

Zgodnie z prawem zatwierdzonym przez wyborców, medyczna marihuana jest legalna we wszystkich formach z pisemnym zaleceniem lekarza. Departament Zdrowia i Usług Społecznych Nebraski nie wydał żadnych wytycznych dotyczących przepisów na początku tego miesiąca.

Clouse i Storm stwierdzili, że w komisji powinien zasiadać lekarz, a Clouse powiedział, że piąte miejsce powinno być zarezerwowane dla przedstawiciela organów ścigania.

„Myślę, że istnieje potrzeba i zastosowanie marihuany leczniczej i marihuany” – powiedział Clouse. „Myślę, że musimy to uregulować, aby ludzie, którzy tego potrzebują, otrzymywali to, ale nie przekształciło się to w coś, co ostatecznie ewoluuje do użytku rekreacyjnego”.

Nebraskans for Medical Marijuana, grupa, która przewodziła inicjatywie głosowania, skupiła swoją uwagę na Andersenie, Clouse i DeKayu, aby znaleźć jeszcze jeden głos, który doprowadzi do przegłosowania LB 677.

Gubernator Jim Pillen (R) nie wypowiedział się na temat projektu ustawy Hansena, ale w grudniu, podpisując przepisy, dołączył do Hilgersa, stwierdzając, że pozostają „poważne kwestie” dotyczące ważności i legalności przepisów.

„Dżin wyjęty z butelki

Storm w styczniu wniósł LB 483, aby ograniczyć dopuszczalne formy marihuany do tabletek i płynnych nalewek, ale od tego czasu powiedział, że jest otwarty na olejki, kremy, maści, czopki lub nebulizatory. Wskazał na program medyczny w Iowa, który zabrania palenia marihuany w jakiejkolwiek formie.

Storm, świeżo upieczony senator z David City, powiedział podczas przesłuchania w sprawie swojej ustawy, że współczuje cierpiącym, ale koncentruje się na wprowadzeniu odpowiednich przepisów.

„Myślę, że powoli to zrobimy i zrobimy to dobrze, ponieważ jeśli zrobimy to źle, wypuści pan dżina z butelki, nie włoży go pan z powrotem” – powiedział Storm na początku tego miesiąca, sugerując opóźnienie działań do 2026 roku. „Więc powoli to robimy, robimy to, co słuszne, naprawdę pomagamy ludziom najlepiej, jak potrafimy”.

Hilgers powiedział w zeszłym tygodniu na konferencji prasowej, że poprawka Hansena z 28 lutego grozi przepisaniem procesu zatwierdzonego przez wyborców i stworzeniem „całej infrastruktury i systemu licencjonowania, aby przygotować grunt pod rekreacyjną marihuanę”.

„To nie jest wola ludu, aby otwierać się na marihuanę leczniczą, zrywać strukturę regulacyjną uchwaloną przez lud i uchwalać coś, co wydaje się być opracowane w całości lub w większości przez interesy spoza stanu, które chcą wykorzystać rynek Nebraski dla własnego zysku” – powiedział.

Hilgers zachęcił wszystkich zainteresowanych tą kwestią, których określił jako „większość mieszkańców Nebraski”, do przeczytania najnowszej poprawki Hansena „i odejścia z innym wrażeniem niż to, że jest to przygotowane dla przemysłu rekreacyjnej marihuany”.

Biuro Hilgersa sprzeciwiło się LB 677 i zagroziło podjęciem kroków prawnych przeciwko Komisji ds. medycznej marihuany, jeśli wyda ona licencje dla firm. Hilgers powiedział, że jego biuro będzie miało „więcej do powiedzenia w nadchodzących dniach i tygodniach” na temat propozycji.

Hansen wielokrotnie odpierał krytykę, że jego ustawa może doprowadzić do rekreacyjnego używania marihuany, mówiąc komisji, że jest to rozmowa na przyszłość, podczas gdy jego ustawa ma na celu zajęcie się i uniknięcie potencjalnego „Dzikiego Zachodu”, jeśli żadne ustawy nie zostaną uchwalone w tym roku.

Holdcroft przez ostatnie dwa lata głosował przeciwko rekreacyjnej marihuanie w Komisji Sądownictwa, ale „ludzie przemówili”, powiedział. Podobnie jak Hansen, Holdcroft również odrzucił Biuro Prokuratora Generalnego, które w ramach LB 677 miałoby dedykowanego asystenta prokuratora generalnego do pomocy komisji.

„To, co tutaj słyszę… to to, że prokurator generalny chce, abyśmy utrzymali to prawo głupie, w którym może znaleźć luki i uczynić je nielegalnym” – powiedział Holdcroft przedstawicielowi biura AG podczas przesłuchania LB 677. „Legislatura po prostu nie jest tego rodzaju ciałem”.

Proszę poczekać i zobaczyć

Napięte terminy stanowią kolejną przeszkodę w tworzeniu nowych przepisów dotyczących medycznej marihuany.

Zgodnie z zatwierdzonym przez wyborców prawem, Komisja ds. Medycznej Marihuany ma czas do 1 lipca na ustalenie kryteriów przyjmowania lub odrzucania wniosków o rejestrację placówek. Rejestracje muszą rozpocząć się do 1 października.

Hobert Rupe, dyrektor wykonawczy Nebraska Liquor Control Commission, który zgodnie z ustawą Hansena mógłby pełnić tę samą rolę w Komisji ds. Medycznej Marihuany, powiedział w zeszłym tygodniu Komisji Spraw Ogólnych i Komisji Środków, że jego zespół nie ma budżetu na pracę nad medyczną marihuaną.

„Jak Państwo wiedzą, społeczeństwo przyjęło inicjatywy”, powiedział Rupe w czwartek Komisji ds. „Cóż, to co zrobili, to stworzyli agencję bez żadnego budżetu ani personelu”.

Rupe powiedział, że fundusze te mogą pochodzić albo z następnego dwuletniego budżetu państwa, albo z towarzyszących środków z ustawy Hansena, jeśli zostanie ona przyjęta. Bez budżetu komisarze nie mogą zorganizować publicznego przesłuchania bez opłacenia lub utworzenia publicznego ogłoszenia o przesłuchaniu.

The Examiner zapytał senatora stanowego Roba Clementsa (R-Elmwood), przewodniczącego Komisji ds. Środków, w czwartek, przed przesłuchaniem budżetowym Rupe’a, co komisja zrobi z nową komisją. Clements powiedział, że po raz pierwszy słyszy o nowej komisji i jej budżecie.

Rupe powiedział komisji Clementsa, że wyprowadzenie ustawy o konopiach indyjskich z komisji może pomóc jemu i jego komisarzom „zawiesić kapelusz na” jej wejściu w życie i planować z wyprzedzeniem, biorąc pod uwagę harmonogram.

„Mam nadzieję, że cokolwiek wyjdzie z legislatury… może nieco przedłużyć te terminy” – powiedział Rupe. „Mimo to, nawet jeśli zostanie to przedłużone, nie jest to dużo czasu na utworzenie agencji, nawet jeśli dzielą się z nami zasobami”.

Najnowsza poprawka do projektu ustawy Hansena opóźniłaby początkowy proces tworzenia przepisów do 1 października i wyznaczyła pierwszą rundę składania wniosków między 13 października a 15 grudnia. Wnioski te musiałyby zostać zatwierdzone lub odrzucone do 16 marca 2026 roku.

Jeśli chodzi o budżet, Clements powiedział Rupe o oczekującej ustawie Hansena: „Myślę, że będziemy musieli poczekać i zobaczyć, co z tego wyjdzie”.

Projekt ustawy Hansena, ponieważ zmieniałby język prawny z aktu głosowania, wymagałby co najmniej 33 głosów, aby wejść w życie, niezależnie od jakiegokolwiek filibustera, zgodnie z konstytucją Nebraski.

Oś czasu wyzwań prawnych

John Kuehn przeciwko sekretarzowi stanu Bobowi Evnenowi oraz sponsorom głosowania Annie Wishart, Crista Eggers i Adamowi Morfeldowi (zarzucając oszustwo i twierdząc, że środki wyborcze nie powinny były zostać wprowadzone do głosowania).

John Kuehn przeciwko gubernatorowi Jimowi PillenowiSekretarz stanu Bob Evnen; sponsorzy głosowania Anna Wishart, Crista Eggers i Adam Morfeld; dyrektor generalny Departamentu Zdrowia i Usług Społecznych Nebraski Steve Corsi; skarbnik stanu Tom Briese; komisarz podatkowy Nebraski Jim Kamm; oraz trzech komisarzy w Komisji Medycznej Marihuany Nebraski Bruce Bailey, Harry Hoch, Jr. i Kim Lowe (zarzucając, że przepisy dotyczące medycznej marihuany są niezgodne z konstytucją przez rząd federalny).

  • 10 grudnia: Pozew sądowy złożony w celu powstrzymania wdrożenia środków głosowania.
  • 11 grudnia: Sędzia okręgowy hrabstwa Lancaster Susan Strong odmawia zablokowania wejścia w życie środków.
  • 12 grudnia: Pillen podpisuje ustawę o legalizacji i regulacji medycznej marihuany.
  • 10 stycznia: Kuehn zmienia pozew, włączając do niego Corsi, Briese, Kamm, Bailey, Hoch i Lowe.
  • 14 lutego: Pillen, Evnen, Corsi, Briese i Kamm („pozwani przez państwo”) wnoszą o oddalenie sprawy.
  • 17 lutego: Sponsorzy głosowania wnoszą o oddalenie sprawy.
  • Koniec marca: Wszelkie pozostałe wnioski o oddalenie lub briefy na poparcie wniosków o oddalenie są wymagalne.
  • Koniec kwietnia: Termin odpowiedzi Kuehn na wnioski o oddalenie.
  • Połowa maja: Termin nadsyłania odpowiedzi na wnioski Kuehn.
  • 20 maja: Sędzia Strong poprowadzi osobistą rozprawę o 10 rano w sprawie wniosków o oddalenie.

Ta historia została po raz pierwszy opublikowana przez Nebraska Examiner.

Kongresmen GOP dopinguje 10 milionów dolarów inwestycji Departamentu Obrony w badania psychodeliczne dla czynnych wojskowych

Zdjęcie dzięki uprzejmości Mike’a Latimera.

MEDCAN24 jest możliwy dzięki wsparciu czytelników. Jeśli polegasz na naszym dziennikarstwie na rzecz konopi indyjskich, aby być na bieżąco, proszę rozważyć miesięczne zobowiązanie Patreon.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne artykuły