Dwie odrębne, dwupartyjne ustawy dotyczące reformy konopi indyjskich, które, jeśli zostaną przyjęte, zmienią amerykańskie przepisy dotyczące konopi indyjskich w całym kraju.
W dniu 17 kwietnia br. Ustawa PREPARE z 2025 r. (Skuteczne przygotowanie organów regulacyjnych do regulowanego środowiska dla dorosłych po wprowadzeniu prohibicji) została wprowadzona przez republikańskiego kongresmena Dave’a Joyce’a z Ohio.
Tego samego dnia Joyce wprowadził również ustawę Strengthening the Tenth Amendment Through Entrusting States 2.0 Act (Wzmocnienie Dziesiątej Poprawki poprzez Powierzenie Państwom 2.0)The lub Ustawa STATES 2.0, z których oba proponują gruntowne zmiany w sposobie regulowania konopi indyjskich na szczeblu federalnym.
Ustawa PREPARE
Ustawa PREPARE ma na celu ustanowienie „Komisji ds. federalnych regulacji dotyczących konopi indyjskich”, której zadaniem byłoby opracowanie propozycji „sprawiedliwego, uczciwego i przejrzystego procesu dla rządu federalnego w celu ustanowienia skutecznych przepisów”.
W ustawie zauważono, że obecna klasyfikacja konopi indyjskich jako narkotyku z Wykazu I zgodnie z prawem federalnym poważnie ogranicza badania medyczne, utrudnia handel międzystanowy i pozostawia wiele osób i firm w prawnej otchłani.
Jeśli ustawa zostanie przyjęta, będzie wymagać od Prokuratora Generalnego, Pam Bond, powołania komisji w ciągu 30 dni od jej uchwalenia, która musi składać się z 29 The lub więcej członków z różnych departamentów rządowych.
Co więcej, wymagałoby to niezależnych nominacji, w tym ekspertów w dziedzinie zdrowia publicznego, zapobiegania nadużywaniu substancji, rolnictwa, handlu, polityki podatkowej, zdrowia mniejszości i wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, a także osób wcześniej osadzonych w więzieniach za przestępstwa związane z konopiami indyjskimi bez użycia przemocy oraz przedstawicieli zarówno jedno-, jak i wielostanowych operatorów konopi indyjskich.
Warto jednak zauważyć, że komisja nie miałaby żadnych uprawnień do stanowienia prawa, a jedynie działałaby jako organ doradczy.
Warto zauważyć, że komisja nie miałaby uprawnień do stanowienia prawa, a zamiast tego służyłaby jako organ doradczy.
W ciągu 120 dni od uchwalenia ustawy komisja miałaby opublikować wstępny raport zawierający wstępne zalecenia dotyczące szeregu kluczowych kwestii, w tym sprawiedliwego dostępu do rynków konopi indyjskich, standaryzacji etykietowania, integracji z przemysłem konopnym, systemów poboru podatków i dochodów, a także wytycznych dotyczących handlu międzystanowego i międzynarodowego.
Po publicznym okresie zgłaszania uwag przez interesariuszy z branży, komisja będzie następnie zobowiązana do opublikowania ostatecznych zaleceń po upływie roku.
„Obecnie prawie wszystkie 50 stanów w pewnym stopniu zalegalizowało lub uchwaliło konopie indyjskie, przybliżając nas do nieuchronnego końca federalnej prohibicji konopi indyjskich. Uznając tę rzeczywistość, ustawa PREPARE zapewnia dwupartyjny plan” – powiedział Joyce w komunikacie prasowym.
Ustawa STATES 2.0 ACT
Równolegle Joyce wprowadził również ustawę STATES 2.0 ACT, która ma na celu przyznanie pełnej autonomii poszczególnym stanom i rdzennym plemionom amerykańskim w zakresie regulacji konopi indyjskich bez ingerencji federalnej.
Warto zauważyć, że ustawa ta wzywa do całkowitego usunięcia konopi indyjskich z federalnego wykazu narkotyków, idąc o krok dalej niż zmiana harmonogramu narkotyków poprzez całkowite usunięcie ich z harmonogramu.
Zgodnie z propozycjami, stany będą mogły legalizować, regulować lub zakazywać marihuany według własnego uznania, co oznacza, że produkcja, sprzedaż i używanie konopi indyjskich nie będą już podlegać większości przepisów ustawy o substancjach kontrolowanych.
Co więcej, obejmowałaby ona również przepisy dotyczące międzystanowego handlu konopiami indyjskimi, jeśli zarówno stan pochodzenia, jak i stan docelowy na to zezwalają.
Ustawa kładzie również podwaliny pod federalny nadzór regulacyjny nad produktami z konopi indyjskich przez Food and Drug Administration (FDA), upoważniając administrację do regulowania produktów z konopi indyjskich zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi żywności, leków, suplementów diety i kosmetyków.
Jeśli ustawa zostanie przyjęta, działania zgodne z lokalnymi przepisami dotyczącymi konopi indyjskich nie będą już uważane za przestępcze w świetle prawa federalnego, a zatem nie będą podlegać konfiskacie mienia i będą zwolnione z kontrowersyjnej sekcji 280e IRS, która obecnie blokuje firmom zajmującym się konopiami indyjskimi odliczanie standardowych wydatków biznesowych.
Dwie odrębne, dwupartyjne ustawy dotyczące reformy konopi indyjskich, które, jeśli zostaną przyjęte, zmienią amerykańskie przepisy dotyczące konopi indyjskich w całym kraju.
W dniu 17 kwietnia br. Ustawa PREPARE z 2025 r. (Skuteczne przygotowanie organów regulacyjnych do regulowanego środowiska dla dorosłych po wprowadzeniu prohibicji) została wprowadzona przez republikańskiego kongresmena Dave’a Joyce’a z Ohio.
Tego samego dnia Joyce wprowadził również ustawę Strengthening the Tenth Amendment Through Entrusting States 2.0 Act (Wzmocnienie Dziesiątej Poprawki poprzez Powierzenie Państwom 2.0)lub Ustawa STATES 2.0, z których oba proponują gruntowne zmiany w sposobie regulowania konopi indyjskich na szczeblu federalnym.
Ustawa PREPARE
Ustawa PREPARE ma na celu ustanowienie „Komisji ds. federalnych regulacji dotyczących konopi indyjskich”, której zadaniem byłoby opracowanie propozycji „sprawiedliwego, uczciwego i przejrzystego procesu dla rządu federalnego w celu ustanowienia skutecznych przepisów”.
W ustawie zauważono, że obecna klasyfikacja konopi indyjskich jako narkotyku z Wykazu I zgodnie z prawem federalnym poważnie ogranicza badania medyczne, utrudnia handel międzystanowy i pozostawia wiele osób i firm w prawnej otchłani.
Jeśli ustawa zostanie przyjęta, będzie wymagać od Prokuratora Generalnego, Pam Bond, powołania komisji w ciągu 30 dni od jej uchwalenia, która musi składać się z 29 lub więcej członków z różnych departamentów rządowych.
Co więcej, wymagałoby to niezależnych nominacji, w tym ekspertów w dziedzinie zdrowia publicznego, zapobiegania nadużywaniu substancji, rolnictwa, handlu, polityki podatkowej, zdrowia mniejszości i wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, a także osób wcześniej osadzonych w więzieniach za przestępstwa związane z konopiami indyjskimi bez użycia przemocy oraz przedstawicieli zarówno jedno-, jak i wielostanowych operatorów konopi indyjskich.
Warto jednak zauważyć, że komisja nie miałaby żadnych uprawnień do stanowienia prawa, a jedynie działałaby jako organ doradczy.
Warto zauważyć, że komisja nie miałaby uprawnień do stanowienia prawa, a zamiast tego służyłaby jako organ doradczy.
W ciągu 120 dni od uchwalenia ustawy komisja miałaby opublikować wstępny raport zawierający wstępne zalecenia dotyczące szeregu kluczowych kwestii, w tym sprawiedliwego dostępu do rynków konopi indyjskich, standaryzacji etykietowania, integracji z przemysłem konopnym, systemów poboru podatków i dochodów, a także wytycznych dotyczących handlu międzystanowego i międzynarodowego.
Po publicznym okresie zgłaszania uwag przez interesariuszy z branży, komisja będzie następnie zobowiązana do opublikowania ostatecznych zaleceń po upływie roku.
„Obecnie prawie wszystkie 50 stanów w pewnym stopniu zalegalizowało lub uchwaliło konopie indyjskie, przybliżając nas do nieuchronnego końca federalnej prohibicji konopi indyjskich. Uznając tę rzeczywistość, ustawa PREPARE zapewnia dwupartyjny plan” – powiedział Joyce w komunikacie prasowym.
Ustawa STATES 2.0 ACT
Równolegle Joyce wprowadził również ustawę STATES 2.0 ACT, która ma na celu przyznanie pełnej autonomii poszczególnym stanom i rdzennym plemionom amerykańskim w zakresie regulacji konopi indyjskich bez ingerencji federalnej.
Warto zauważyć, że ustawa ta wzywa do całkowitego usunięcia konopi indyjskich z federalnego wykazu narkotyków, idąc o krok dalej niż zmiana harmonogramu narkotyków poprzez całkowite usunięcie ich z harmonogramu.
Zgodnie z propozycjami, stany będą mogły legalizować, regulować lub zakazywać marihuany według własnego uznania, co oznacza, że produkcja, sprzedaż i używanie konopi indyjskich nie będą już podlegać większości przepisów ustawy o substancjach kontrolowanych.
Co więcej, obejmowałaby ona również przepisy dotyczące międzystanowego handlu konopiami indyjskimi, jeśli zarówno stan pochodzenia, jak i stan docelowy na to zezwalają.
Ustawa kładzie również podwaliny pod federalny nadzór regulacyjny nad produktami z konopi indyjskich przez Food and Drug Administration (FDA), upoważniając administrację do regulowania produktów z konopi indyjskich zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi żywności, leków, suplementów diety i kosmetyków.
Jeśli ustawa zostanie przyjęta, działania zgodne z lokalnymi przepisami dotyczącymi konopi indyjskich nie będą już uważane za przestępcze w świetle prawa federalnego, a zatem nie będą podlegać konfiskacie mienia i będą zwolnione z kontrowersyjnej sekcji 280e IRS, która obecnie blokuje firmom zajmującym się konopiami indyjskimi odliczanie standardowych wydatków biznesowych.
Cannabis Law Resources in Poland
Browse essential legal pages on cannabis sales and cultivation in Poland. You can use these resources to learn about the requirements for certifications, permissions and compliance.
-
Polish News Registration and Interests of Cannabis Businesses
-
Permissions for Cannabis Sales in Poland
-
Authorization for Importing or Manufacturing Medical Products
-
Permission for Manufacturing or Importing Medical Products
-
Certificate of Good Manufacturing Practices (GMP)
-
Registration of Medical Products in Poland